Розробка простої квартирної електромережі

Про матеріал

Конспект з трудового навчання може бути використаний у 7-9 класі із вивченням теми "Розробка простої квартирної електромережі". В даному конспекті розміщено як практичні так і теоритичні завдання до уроку. Також рекомендується вкористовувати мультимедійну дошку для показу презентації.

Перегляд файлу

 

Тума: Розробка простої квартирної електромережі

Автор, розробник – Міщук Володимир Ростиславович.

Предмет. Трудове навчання.

Клас: 7-9.

Тривалість уроку: 45 хв.

Тип уроку: Урок творчого застосування знань і вдосконалення вмінь.

Вид уроку: урок застосування знань, навичок учнів.

Технологія уроку: технологія розвивального навчання та проблемного навчання.

Мета : навчати учнів розробляти проект квартирної електромережі, розвивати навички володіння електромонтажним інструментом, виховувати бережливе ставлення до енергетичних ресурсів.

Задачі: формувати в учнів  поняття про освітлювану електромережу;  вміння визначати та застосовути електромонтажні інструменти за призначенням; аналізувати та робити відповідні висновки та узагальнення; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Об’єкт практичної діяльності учнів:  розробка квартирної електромережі.

Обладнання: провідники, вимикачі,  джерело живлення, електричні лампи розжарення, електромонтажний інструмент, компютер, екран.

Рекомендації до підготовки і проведення уроку: підготувати електромонтажний інструмент, необхідну кількість провідників, вимикачів та  ламп розжарення.

 

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

Встаньте діти всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться ви до мене

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: « Добрий день»!

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

( Інтерактивна вправа «Розминка»)

Учитель ставить запитання учні за три хвили мають дати якомога більше правильних відповідей на запитання.

  1. Одиниця вимірювання заряду? (Кулон)
  2. Прилад для вимірювання сили струму? (Амперметр)
  3. При якому з'єднані провідників сила струму одинакові в усіх ділянках кола? (Послідовне)
  4. Речовини, що проводять електричний струм називаються? (Провідники)
  5. Одиниця вимірювання напруги? (Вольт)
  6. Прилад для вимірювання роботи електричного струму? (Омметр)
  7. Котушку із залізним осердям всередині називають?(Електромагніт)
  8. Фізична величина, яка характеризує електричний струм в колі і залежить тільки ви властивостей провідника?(Питомий опір)
  9. Електричне поле виникає навколо ...?(будь якого зарядженого тіла)
  10.  Фізична величина, що вимірюється в Кулонах?(Електричний заряд)
  11. Сила,  з якою електричне поле діє на внесене  в нього заряджене тіло? (Елетрична сила)
  12. Одиниця вимірювання потужності? (Ват)
  13. Прилад ,для вимірювання опору?(Омметр)
  14. Прилад для регулювання сили струму в колі? (Реостат)
  15. Атом, що втратив електрон називається?(позитивним іоном)
  16. При якому з'єднані провідників напруга однакова в усіх ділянках кола?(Паралельне)
  17. Одиниця вимірювання опору? (Ом)
  18. Прилад для вимірювання напруги?(Вольтметр)
  19. Прилади призначені для зміни опору кола? (Омметр)
  20. Місце магніту, де виявляються найсильніші магнітні властивості називаються?(Полюс магніта)
  21. Речовини, що не проводять електричний  стум називаються? (Діелектрики)

II. Мотивація навчальної діяльності.

У кожному будинку, в кожній квартирі, на одній з стін ( як правило біля вхідних дверей) закріплена невелика коробочка зі скляним віконцем. До неї підведені провідники, а за склом обертається металевий диск. Це – відомий кожному прилад, електричний лічильник.

Якщо електричні прилади вимкнуто – диск стоїть на місці. Проте, ввімкнути хоча б одну електричну лампочку або інший прилад – диск починає обертатися. Початок обертання диска свідчить проте, що почалось використання електричної енергії. Чим більше приладів увімкнено в квартирі тим швидше обертається диск, а отже більше використовується електричної енергії.

Квартирна електромережа складається із різних приладів, які розміщуються у кімнатах.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.

Тема сьогоднішнього уроку: «Розробка простої квартирної електромережі».

  •       Навчатись читати схему квартирної електомережі;
  • Розвивати навички складання та розроблення  простої квартирної елетромережі;
  • Вдосконалити навички володіння електромонтажним інструментом;
  • Уміння дотримуватися правил електробезпеки виконання електромонтажних робіт.
  •  

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідьз елементами бесіди

Будь-яке електричне коло складається з двох ділянок: внутрішньої та зовнішньої. У внутрішній ділянці (у джерелі струму) під час роботи з поділу заряджених частинок відбувається перетворення механічної, внутрішньої чи якої-небудь іншої енергії на електричну.

Електричне поле виконує роботу з переміщення електричних зарядів у зовнішній ділянці кола, до якої належать приймач електричної енергії, з’єднувальні проводи та ключ. У цій ділянці кола енергія електричного поля перетворюється на інші види енергії. 

Чи знаєте ви з якою швидкістю поширюються світло в електричному полі?

Під час замикання кола електричне поле джерела струму поширюється вздовж зовнішньої частини кола зі швидкістю, близькою до швидкості світла (300 000 км/с), вільні заряджені частинки практично одночасно починають рухатися спрямовано — у колі зʼявляється струм.

В якому напрямку рухається електричний струм?

За напрямок струму умовно прийняли той напрямок, у якому могли б рухатися в провіднику позитивно заряджені частинки, тобто напрямок від позитивного полюса джерела струму до негативного.

Хто, на вашу думку, є носіями електричного струму.

Необхідно враховувати, що це зовсім не означає, що в колі рухаються позитивно заряджені частинки. Так, у металах носіями струму є негативні електрони. А це означає, що після замикання кола електрони під дією електричного поля будуть рухатися від негативного полюса джерела струму до позитивного, тобто напрямок руху електронів протилежний прийнятому напрямку електричного струму.

 

Практична робота.

Перд тим, як перейти до практичної частини уроку нам необхідно ще раз ознайомитись із правилами безпечної праці під час виконання  електромонтажних робіт.

Вступний інструктаж.

Правила безпечної праці при проведеннні електромонтажних робіт.

  1. Приступати до виконання робіт тільки з дозволу вчителя.
  2. Користуватись тільки справним  інструментом.
  3. Інструменти і матеріали на робочому столі повині розміщуватись у певному порядку: прямо перед працюючим – підкладна дошка, ліворуч – матерали, праворуч – інструменти.
  4. під час виконання електротехнічних робіт необхідно сидіти прямо, не сутулячись, на відстані 20-25 см від краю верстата або стола. Світло при цьому повино падатина робоче місце таким чином, щоб не затінювати місце виконання електромонтажних робіт.
  5. Під час роботи зх ріжучим і колючим інструментом необхідно стежити, щоб пальці рук не були в зоні напряку руху леза або вістря.
  6. Не працювати різальним інструментом без опори. Роботи пов’язані зі складанням електричних пристроїв, виконувати на спеціальній підкладній дошці.
  7. Забороняється торкатися і вмикати важелі та кнопки обладнання, розміщеного в майстерні.
  8. Неможна без дозволу вчителя вмикати електричне обладнання в розетки.
  9. Не торкатися оголених електричних провідників.
  10. За будь-яких незначнихдій електричного струму на тіло негайно припинити роботу і повідомити вчителя.
  11. Забороняється витягувати за допомогою шнура електричну вилку із розетки.

 

 

Слайд №1

Завдання №1

Читання схеми електричної мережі.

Прочитайте схему електричної мережі і запишіть з яких елементів вона складається?

Слайд №2

Завдання №2

Складання схеми за малюнком.

На малюнку показано декілька пристроїв їх необхідно розташувати в електричній схемі в томуж порядку, що і на малюнку?

 

Слайд №3

Завдання №3

Розроблення схеми електричного кола квартирної електромережі.

Ви маєте розробити  власну схему електричного кола, до якої мають входити всі перелічені прилади: джерело живлення, 2 вимикачі, 2 лампи розжарення, розетка, провідники

 

Слайд №4

Завдання №4

Складання електричного кола за  власним проектом.

В завданні №3, ви розробили схему електричного кола квартирної електромережі.  Вашим завдання буде скласити її за власною схемою використовуючи електротехнічні прилади та матеріали.

 

Слайд №5

Завдання№5

Опис електричних приладів власної кімнати.

Напишіть, які електричні прилади використовуєте у кімнаті, де ви виконуєте уроки?

Поточний інструктаж.

Під час виконання учнями практичної роботи здійснюю спостереження за роботою учнів, допомагаю учням організувати робоче місце,надаю індивідуальні або фронтальні інструктажі, за необхідності їх консультую.

 

Заключне інструктування.

Підведення підсумків уроку, обговорення та виставлення оцінок.

  1. Презентація учнівських робіт та їх оцінювання.

 Учитель оголошує та коментує оцінки, які отримують учні за виконання випереджувальних завдань та за практичну роботу.

  1. Підбиття підсумків заняття.

1. Рефлексія із застосуванням інтерактивної методики «Мікрофон»

Запитання

  • Що сподобалось чи не сподобалось на уроці?
  • Чи дізнались про щось нове, цікаве?
  • Чого навчились? Що очікували від себе та інших?
  • Яких результатів досягли?
  • Що вдалось, а що ні?
  • Чи взяли з цього уроку щось корисне для себе?
  • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній ді­яльності?
  1. Аналіз кращих робіт учнів. (Учні називають авторів, роботи яких найбільше сподобались. Учитель аналізує найкращі розробки, акцентуючи увагу на правильності виконання ескізу, дотриманні конструктивних та естетичних вимог, грамотному описі моделі, обґрунтуванні доцільності вибору).
  2. Оцінювання навчальних досягнень. Виставлення оцінок у щоден­ники.
  3. Контроль за прибиранням робочих місць.

 

  1.         Заключне слово вчителя

Сьогодні важко уявити своє життя без електрики. Адже електрика варить сталь, пече хліб, шиє одяг, приводить в рух верстати. Навіть звичайний автомобіль не зміг би рухатись, якби не було електрики (не працював би стартер, за допомогою якого запускається двигун, системи освітлення.)

Отже, електрику мають знати не лише фізики й електротехніки, а й люди багатьох професій, які б здавалося зовсім непов'язані з електрикою.

VIII. Домашнє завдання.

Творче завдання: «Розробити проект квартирної електромережі власної кімнати».

IХ.Додаткові матеріали

Додаток:  Слайди із завданнями для практичної роботи

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
19 вересня 2018
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку