Розробка проекту з біології для учнів 8 класу до теми " Травна система."

Про матеріал

Матеріал містить презентацію та розробку проекту з біології " Здорові зуби". Його можуть виконати учні 8 класу до уроку з теми " Травлення в ротовій порожнині". А потім агітбригада може виступити з презентацією перед молодшими школярами.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

"Здорові зуби” Інформаційний біологійний проект

Номер слайду 2

1 група " Журналісти" Про значення здоров'я в житті кожного з нас. Здоров'я – це стан фізичного, психічного та соціального благополуччя, високої працездатності та соціальної активності людини. Ніякі успіхи у разі досягнення поставленої мети не можуть бути виправдані, якщо вони пов'язані з погіршенням стану здоров'я. Зберегти і зміцнити здоров'я можна тільки знаючи свій організм, причини , що призводять до хвороби,  та засоби запобігання їм.

Номер слайду 3

прислів'я про здоров'я. Здоров'я – це сила і розум. Здоров'я – це краса. Без здоров'я немає щастя. Гроші загубив – нічого не загубив, здоров'я загубив все загубив. Здоров'я не купиш. Здоров'я – це те, що потрібно берегти. Здоров'я – це найвище благо. Якщо немає здоров'я, немає щастя також!Було б здоров'ячко, все інше наживемо. Щоб працювати – треба силу мати. Великий сміх – здоров'я. Люди часто хворіють – берегтись не вміють. Не смерть страшна, а недуга. Як дитина бігає і грається, то й здоров'я їй всміхається. Держи голову в холоді, ноги в теплі, довгий вік проживеш на Землі.

Номер слайду 4

1. Здоров'я – це скарб ( Монтень)2.    Добути і зберегти здоров'я може тільки сама людина (М. М. Амосов).3. Всім відомо, всім усно,що здоровим бути краще, тільки треба знати, як здоровим стати. (Т. Волгіна)4. Головним скарбом життя є на землі, що ти завоював, не багатство, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я. ( Авіцена)Вислови про здоров'я відомих людей

Номер слайду 5

Здоров'я – це ранок зі свіжим повітрям,Це сонце, що гріє ласкаво й привітно. Це хвилі Дніпра, що нам сили дають,Бери це сміливо , мій друже і в путь. Здоров'я  - смак свіжих ягід дозрілих,Це спорт, що дає нам наснагу і сили,Це сон, що на крилах нам зорі несуть,Усе це з собою узять не забудь. Та тільки на цьому шляху пам'ятай ,Цурайся цигарки, від чарки тікай,І знай, любий друже, у цьому життіЧи бути здоровим – вирішуєш ти!

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Звіт групи "Інформатори"

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

будова зубів

Номер слайду 11

Як правильно чистити зуби"Стоматологи" Розташуєте щітку під кутом 45° до ясен і робіть обертальні вимітальні рухи від ясен до зуба. М’якими рухами назад очистіть зовнішню, внутрішню і жувальну поверхні кожного зуба;М'якими рухами очистіть поверхню язика - це освіжає подих шляхом видалення бактерій.

Номер слайду 12

карієс. Пульпіт. Периодонтит Найбільш поширені хвороби зубів

Номер слайду 13

Зубний камінь. Альвеоліт. Кровоточивість ясен

Номер слайду 14

Правила догляду за зубами1. Чистіть зуби не менше двох разів на день. 2. Зуби потрібно чистити регулярно і правильно. 3. Після їжі використовуйте зубочистками.      Перш ніж скористатися зубною ниткою, навчитеся правильно її застосовувати. 5. Не забувайте про еліксир для полоскання порожнини рота. 6. Кожні півроку потрібно перевірятися у стоматолога. Навіть якщо зуби не болять, і немає ніяких причин йти до лікаря, все одно намітьте цей 7. Приділяйте увагу правильному вибору щітки і пасти для догляду за зубами. Щітку теж потрібно вибирати, керуючись відчуттями. 8. Добре мийте щітку після чищення зубів і регулярно міняйте її. Кожні три місяці щітку краще всього міняти на нову. По-перше, на старій до цього часу вже зітреться щетина, а по-друге, як би ви її не мили, вона з часом все одно стає розсадником бактерій - вологе і тепле середовище ванної кімнати цьому сприяє. 

Номер слайду 15

Фотографи" фиброматоз десен. Зубний камінь. Паління та зуби

Номер слайду 16

Дисхромия зубов. Цинга Катаральний гінгівіт - 

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Наші рекомендаціїЩороку проходити медичне обстеження у зубного лікаря  два рази на рік. Своєчасно лікувати хворі зуби, не запускаючи їх. Купувати протизапальні зубні пасти, щодня вранці та перед сном слід чистити зуби. Не розкушувати занадто тверду їжу зубами ( горіхи, тверді цукерки, кістки). Не вживати відразу після занадто холодної їжі гарячої, і навпаки. Після прийняття їжі ротову порожнину слід прополоскати теплою водою. Не бійтеся відвідувати кабінет стоматолога, зуби цього не люблять. Купуйте зубочистки, зубові нитки та користуйтесь ними. Харчування має бути вітамінізованим: ( наявність кальцію та фосфору  в організмі). Систематично слід вживати молочні продукти. Цікавитись медичною літературою. Висновки

Перегляд файлу

Комунальний заклад Сумської обласної ради –

Шосткинська загальноосвітня школа – інтернат I – III ступенів

 

 

 

 

 

ТЕМА  ПРОЕКТУ

З БІОЛОГІЇ:

« Здорові зуби»

 

 

 

 

                                                                       Керівник – вчитель біології

                                                                 Лісунова Тетяна

                                                                 Григорівна

 

 

 

                                                         м. Шостка

2018 р.

Інформаційний    біологійний     проект  "Здорові   зуби"

для учнів 2 – 9 класів

Основні цілі. Сформувати поняття "здоров'я". Розкрити його психологічний, фізіологічний  та соціальний стан.  Ознайомити учнів з факторами, що визначають здоров'я людини. Розглянути основні види зубів в ротовій порожнині, їх будову, функції та призначення. Основні види захворювання зубів, зясувати причини їх винекнення  та наслідки.   Дотримування основних гігієнічних та профілактичних правил. Більш детально познайомитись із професією лікара – стоматолога   та протезиста.  Розробити систему рекомендацій ,щодо бережливого ставлення до зубів, та дотримування гігієнічних норм.

Актуальність теми проекту 

Найбільшим багатством кожного з нас - це є здоров'я. Його не купиш за гроші. Ми що маємо – не оберігаємо, а якщо втрачаємо то плачемо.Незважаючи на скорочення  тривалості життя, збереження здоров'я є далеко не першою серед проблем, що хвилюють і владу, і пересічених громадян. А "правда життя" проста: турбота про своє здоров'я – особиста справа кожного.

Орієнтовний час проекту: 3 тижні.

Тип проекту: дослідницький, груповий.

Учасники проекту  учні 8 – 9 класів

Етапи реалізації навчального про­екту:

  •   підготовчий;
  •   етап планування;
  •   дослідницький;
  • презентативний  (захист про­ектів);
  • оцінно-рефлексивний     (етап оцінювання).

І. Етап планування роботи над проектом

План

  1. Вступ
  2. Здоров'я  - багатство кожного з нас.
  3. Будова зубів ,їх види,  функції.
  4. Захворювання зубів, причини та лікування.
  5. Рекомендації , щодо  гігієнічних правил догляду за зубами.

ІІ Етап розподілу обов'язків між членами групи

1 група " Журналісти" - надати інформацію про значення здоров'я в житті кожного знас, навести приклади прислів'їв, висловів про значення здоров'я відомих людей.

2 група "Інформатори" - вивчити будову ротової порожнини, зокрема будову зубів. Познайомити із кількістю, видами та функціями зубів

3 група "Стоматологи" - розповісти про найбільш поширені хвороби зубів, методи та способи лікування.

4 група "Фотографи" - демонстрація фотографій, зовнішній вигляд хворих зубів.

ІІІ. Зміст роботи

1.    Пошуковий етап

Учні  працюють у групах. Зустрічаються з  лікарями – стоматологами, читають додаткову літературу, відвідують в поліклініці стоматологічний кабінет збирають матеріал по темі проекту. У результаті пошукової роботи, роблять висновки про те,  яке має бути в людини ставлення до здоров'я, зокрема гігієнічні вимоги до зубів.

Етапи роботи над проектом

Зміст роботи на цій стадії

Діяльність учнів

Діяльність учителя

Підготовка

Визначення теми і завдань проекту

Обговорюють предмет з учителем і отримують за потреби додаткову інформацію. Встановлюють цілі

Дає характеристи-ку методу проектів. Ознайомлює зі змістом конкрет-ного проекту, мотивує учнів. Допомагає у формуванні цілей

Планування

Визначення джерел отримання інформації;

Визначення способів збирання й аналізу інформації; Визначення способів збирання й аналізу інформації ;Формування уявлень про бажані результати;

Розподіл завдань між членами команди

Розробляють план дій. Формулюють завдання

Пропонує ідеї , висловлює припущення

Дослідження

Збирання інформації , розв’язання проміжних завдань. Основні методи: інтерв’ю, опитування, спостереження.

Виконують дослідження, розв’язують проміжні завдання

Спостерігає, радить, опосередковано керує діяльністю

Результати або висновки

Аналіз інформації. Формулювання висновків

Аналізують інформацію

Спостерігає, радить

Оформлення звіту

Можливі форми презентації результатів : усний звіт, усний звіт із демонстрацією, письмовий звіт

Звітують обговорюють

Слухає, ставить доцільні запитання в ролі пересічного учасника

Оцінювання результатів і процесу

 

Беруть участь в оцінюванні шляхом колективного обговорення і самооцінювання

Оцінює зусилля учнів, якість використання джерел, невикористані можливості, якість оформлення звіту

ІV. Узагальнюючий етап

Захист проекту перед шкільною громадою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання проекту

Рівні

Зовнішня оцінка

Оформлення
й виконання

Захист,
презентація

Висо-

кий       

Проект має соціальну значущість, висунуті актуальні проблеми, достатня глибина проникнення в проблеми. У процесі роботи використані різноманітні методи дослідження й обробки отриманих результатів, була продемонстрована нестандартність мислення. Прийняті рішення доведені, висновки аргументовані. Кожен з учасників проекту працював активно, рішення приймалися колективно; учасники демонстрували взаємодоповнюваність, взаємодопомогу, демократичність і діло-
витість у спілкуванні

Проект демонструє реальну, практичну спрямованість і
значимість. Учні продемон- стрували творчість, оригі-нальність. Цитування й біб-ліографія оформлені відпові-дно до вимог. Усі записи ви-конані якісно, відповідно до стандартних вимог. Рецен-зія відповідає вимогам

Доповідь вирізняється якістю, переконаністю й переконливістю, аргументованістю. Продемонстрована глибина знань з предмету. Доповідач готовий до дискусії, повно відповідав на запитання, має ділові й вольові якості. Продемонстрована культура мовлення. Використана наочність

Достат-ній

Проект має соціальну значущість, вису-нуті актуальні проблеми, але проникнення в них недостатнє. У процесі роботи використані різноманітні методи дослідження й обробки отриманих результатів, але учні мислили стандартно. Висновки й рішення недостатньо аргументовані. Учасники проектування працювали активно, колективно приймали рішення, але між їхніми діями спостерігалася неузгодженість

Проект демонструє реальну, практичну спрямованість і
значимість. Учні працювали за зразком, стандартно. До- пущені окремі помилки в цитуваннях та оформленні бібліографії. У записах спо-стерігалися окремі поруше-ння стандартних вимог. Ре-цензія відповідає вимогам

Доповідь переконлива, але
не всі твердження достатньо аргументовані. Не продемонстрована глибина знань з предмету. Доповідач має ді-лові й вольові якості, готовий до дискусії, але наявні недоліки у відповідях на за-питання. Допущені мовленнєві недоліки. Використана наочність

Серед-ній

Проект не має соціальної значущості, проблеми не вирізняються актуальністю,
розроблені поверхнево. Учні мислили стандартно. Рішення й висновки не аргументовані. Учні працювали неактивно, неузгоджено

Проект не має практичної спрямованості. Записи вико-конані з порушенням стан-
дартних вимог. Рецензія оформлена неправильно

Доповідь недостатньо аргу-ментована, не переконлива.
Знання з предмету поверхневі. Мовлення не розвинене. Наочність відсутня

Низь-

кий

Проект не має соціальної значущості, висунуті проблеми не розроблені. Учні працювали безсистемно. Проект не має висновків, чітко висловлених рішень. Не всі учні працювали над проектом

Проект не має практичної спрямованості. Допущені мовні та мовленнєві помил-ки, порушення вимог. Реце-
зія відсутня

Доповідь не підготована. Рівень знань з предмету низький. Мовлення не розвинене.
Наочність відсутня

 

 

Етапи

Критерій оцінювання

Само­оцінка

Керів­ник

Учні

Захист

Презентація — якість доповіді (10 балів). Актуальність теми й рі­шень (10 балів). Мета й задачі проекту (10 балів)

 

 

 

Процес проекту­вання

Відповіді на запитання (10 балів).

Інтелектуальна актив­ність (10 балів). Практична діяльність (10 балів).

Уміння працювати в ко­лективі (10 балів)

 

 

 

Підсумок

Досягнутий результат (10 балів). Оформлення (10 балів)

 

 

 

Наприкінці виводиться середнє арифметичне з балів, виставле­них у даній картці:

85-100 балів — «відмінно»; 70-84 балів — «добре»; 50-69 ба­лів— «задовільно».

 

 

 

 

 

 

Вступ

Єдина річ цінується найбільше
Лише тоді, коли нема вже її,
І гірше втрати ти не знаєш іншої,
Здоров'я найцінніше на Землі!

Що не купиш за гроші? Звичайно, здоров'я! Усі знають, але...

Життя найцінніше, що є у людини. Людина... Вона прийшла в цей світ творити лише добро й дарувати прекрасне, на це здатна лише здорова людина. Усі ми молоді, сповнені мрій, хочемо все осягнути, рухаємось вперед, мріємо про успіх. Усе життя для нас -попереду . Від сьогоднішніх наших рішень залежить наше мабутнє. Ми повинні бути здоровими. Але статистика на сьогодні повідомляє, щодо ситуації на території України:

  • Кожна третя дитина має відхилення у фізичному та психічному розвитку;
  • Високий рівень смертності немовлят
  • За тривалістю життя Україна посідає  108 місце у світі і відстає від економічно розвинутих країн на 10 – 15 років
  • Темпи зменшення кількості населення в Україні найвищі в світі, тому українців слід занести до Червоної книги як народ, що зникає.

Тема роботи  обрана не випадково – за останні роки населення України страждає на величезну кількість захворювань, абсолютно здорових людей немає. Проходячи цим літом учнівський медичний обов'язковий огляд лікарів, ми помітили , що найбільша черга в нашій районній поліклініці біля кабінетукабінету стоматолога. Чому? Задали ми собі таке запитання. Хочемо довідатись.

Звіт групи "Журналісти"

Значення здоров'я в житті кожного з нас

Бурхливий науково  - технічний прогрес, поява нових складних видів трудової діяльності змінюють звичний ритм і уклад життя. Зменшення фізичного навантаження і збільшення нервово – емоційного напруження, погіршення екологічних умов призводить до суттєвого порушення регуляцій основних фізіологічний функцій організму. Водночас дедалі все ширше коло людей усвідомлює, що здоров'я – це найбільша цінність.

Ніякі успіхи у разі досягнення поставленої мети не можуть бути виправдані, якщо вони пов'язані з погіршенням стану здоров'я. Здоров'я не існує саме по собі, не дається на все життя, не є постійним і не змінним. Про нього потрібно дбати все життя.

Здоров'я людини – це не просто відсутність хвороб, а значно ширше поняття.

Здоров'я – це стан фізичного, психічного та соціального благополуччя, високої працездатності та соціальної активності людини.

У здоровому організмі не порушені будова і функції органів і систем. Він здатний пристосовуватись до дії самих різноманітних чинників і зберігати стабільними показники процесів життєдіяльності. Коли порушується нормальна життєдіяльність організму, то виникають хвороби. Хвороб багато, і спричиняються вони по – різному. Підраховано, що на 70% виникнення хвороб залежить від самої людини: це шкідливі звички,порушення санітарно – гігієнічних норм, неправильне харчування, відсутність режиму праці, забруднення довкілля.

Здоров'я – це ранок зі свіжим повітрям,
Це сонце, що гріє ласкаво й привітно.
Це хвилі Дніпра, що нам сили дають,
Бери це сміливо , мій друже і в путь.

Здоров'я  - смак свіжих ягід дозрілих,
Це спорт, що дає нам наснагу і сили,
Це сон, що на крилах нам зорі несуть,
Усе це з собою узять не забудь.

Та тільки на цьому шляху пам'ятай ,
Цурайся цигарки, від чарки тікай,
І знай, любий друже, у цьому житті
Чи бути здоровим – вирішуєш ти!

Існує дуже багато прислів'їв про здоров'я, а саме:

  • Здоров'я – це сила і розум.
  • Здоров'я – це краса.
  • Без здоров'я немає щастя.
  • Гроші загубив – нічого не загубив, здоров'я загубив все загубив.
  • Здоров'я не купиш.
  • Здоров'я – це те, що потрібно берегти.
  • Здоров'я – це найвище благо.
  • Якщо немає здоров'я, немає щастя також!
  • Було б здоров'ячко, все інше наживемо.
  • Щоб працювати – треба силу мати.
  • Великий сміх – здоров'я.
  • Люди часто хворіють – берегтись не вміють.
  • Не смерть страшна, а недуга.
  • Як дитина бігає і грається, то й здоров'я їй всміхається.
  • Держи голову в холоді, ноги в теплі, довгий вік проживеш на Землі.
  • Горе стихає, а здоров'я зникає.
  • Хто лазню має, той хвороб не має.
  • Як про здоров'я дбаєш – так і маєш.
  • Старому та слабому годи, як малому.

Вислови про здоров'я відомих людей

1.Здоров'я – це скарб   ( Монтень)

2.    Добути і зберегти здоров'я може тільки сама людина (М.М. Амосов).

3. Всім відомо, всім усно,що здоровим бути краще, тільки треба знати, як здоровим стати.  (Т. Волгіна)

4. Головним скарбом життя є на землі, що ти завоював, не багатство, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я.  ( Авіцена)

Хвороби є основною причиною того, що більшість населення Землі помирає передчасно. Середня біологічна тривалість життя людини становить близько 90 років, тоді як середня практична тривалість життя людей у розвинутих країнах становить 74 роки, а в країнах , що розвиваються, - 56 років. В Україні середня тривалість життя становить 64 роки. Отже, ми не  доживаємо 26 років до середньої біологічної тривалості життя.

Хвороб багато. Спричиняються вони по – різному. Але підраховано, що на 70% винекнення хвороб залежить від самої людини: це шкідливі звички, порушення санітарно – гігієнічних норм, неправильне харчування, відсутність режиму праці й відпочинку, забруднене довкілля. Зберегти і зміцнити здоров'я можна тільки знаючи свій організм, причини , що призводять до хвороби,  та засоби запобігання їм. Допоможе нам  в цьому тема нашого проекту.

Звіт групи "Інформатори"

Травний канал починається з ротової порожнини, у якій їжа зазнає хімічної та механічної обробки ( акт жування). Подрібнюють і перетирають їжу до кашкоподібного стану зуби.

Ротова порожнина обмежена спереду губами, збоку – щоками, зверху – піднебінням, знизу – язиком і дном рота, ззаду переходить у глотку. Стінки ротової порожнини вкриті слизовою оболонкою. В якій багато слинних залоз.

Зуби  - кісткові органи, розташовані в комірках верхньої та нижньої щелеп ротової порожнини.
У дорослої людини 32 зуби. За формою і функціями їх поділяють на різці, ікла, малі та великі кутні зуби. У кожному зубі розрізняють коронку,шийку і корінь. Спереду на кожній щелепі розташовані по чотири плоскі різці. Поряд з ними міститься по одному іклу. Різці та ікла мають по одному корені. Цими зубами відкушують їжу. Далі з кожного боку є два малі і три великі кутні зуби, які подрібнюють їжу. Нижні кутні зуби мають два. А верхні три корені.

Зуб має м'яку внутрішню частину – пульпу – і тверду зовнішню частину, до якої входить емаль, дентин і цемент. Емаль вкриває коронку зуба зверху. Це найміцніша в організмі людини тканина, що за твердістю наближається до кварцу. Проте й вона при недотриманні гігієни зубів може стиратися і давати тріщини. Дентин розташований під емаллю й утворює більшу частину коронки, шийки і зануреного у ясна кореня. Цемент вкриває шийку і корінь зуба.пульпа складається зі сполучної тканини і заповнює порожнину зуба. У пульпі через канал кореня входять кровоносні та лімфотичні судини, нерви. За рехунок пульпи зуб живеться і росте.

Зуби закладаються ще в утробний період, але перші, так звані молочні, зуби з'являються після шести місяців, а до 10-12 років  вони змінюються на постійні. Остання пара зубів мудрості у людини з'являється до 25 років.

 

 

 

Звіт групи "Стоматологи"

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, 70% людей потребують охорони зубів найпоширенішою хворобою зубів є карієс. Карієс виникає внаслідок руйнування емалі з утворенням порожнин в стінці зуба.  Істотну роль у розвитку карієса відіграє мікрофлора порожнини рота, зокрема стрептококова. Через пошкоджену емаль ушкоджєтьсяя і дентин. У пошкодженні зуби проникають мікроорганізми, які ще більше руйнують зуб,  Поширюючись по всьому організмові. Можуть спричинити інфекційні захворювання. Розвитку карієсу сприяє також нестача вітамінів ( особливо  групи В),солей кальцію,фосфору, фтору.

Карієс – захворювання твердих тканин зуба, що проявляється у руйнуванні емалі ц дентину.  Найпоширеніше захворювання зубів. Причини винекнення остаточно не з'ясовавні. Привертає до карієсу неправильне харчування: уживання великої кількості цукру, солодких борошняних виробів, недолік вітамінів, кальцію .

Кровоточивість ясен -  результат захворювання  слизуватої оболонки ясна можуть бути наслідком не тільки місцевого, але й загальної недуги організму. Зазвичай виникає при чищенні зубів щіткою, при прийманні іжі. Кров минає з краю ясен при запаленні його слизуватої оболонки.

Пульпіт – запалення пульпи зуба. Є ускладненням карієсу зубів, причиною якого можуть бути травми (ушкодження судин, що харчують зуб,отлом частин коронки з оголенням пульпи, переломи зубів).

Абцес околочелюсний -  гнійне запалення з утворенням обмеженого вогнища розпаду в тканинах щелепно – лицьової області. Збудник головним чином стрепто і стафілококи. Джерелом інфекції може бути хворий зуб, ангіна, фурункул, ушкодження шкіри та слизуватої порожнини рота.

Альвеоліт –запалення стінок лунки вилученого зуба. Виникає в разі занесення інфекції при травматичному видаленні зуба

Зубний камінь – щільні відкладення на зубах у вигляді жовтуватих або темно – сірих глибок. Зубний камінь відкладається на тих ділянках зуба, де не відбувається досматнього самоочищення при жуванні їжі. Він може покривати й всю поверхню зуба.

Периодонтит – запалення навколишньої тканини зуба.

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

Наші рекомендації

  1. Щороку проходити медичне обстеження у зубного лікаря  два рази на рік.
  2. Своєчасно лікувати хворі зуби, не запускаючи їх.
  3. Купувати протизапальні зубні пасти, щодня вранці та перед сном слід чистити зуби.
  4. Не розкушувати занадто тверду їжу зубами ( горіхи, тверді цукерки, кістки).
  5. Не вживати відразу після занадто холодної їжі гарячої, і навпаки.
  6. Після прийняття їжі ротову порожнину слід прополоскати теплою водою.
  7. Не бійтеся відвідувати кабінет стоматолога, зуби цього не люблять.
  8. Купуйте зубочистки, зубові нитки та користуйтесь ними.
  9. Харчування має бути вітамінізованим: ( наявність кальцію та фосфору  в організмі).
  10. Систематично слід вживати молочні продукти.
  11. Цікавитись медичною літературою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
19 липня 2018
Переглядів
4171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку