Урок на тему: " Як людина пізнає світ. Органи чуття"

Про матеріал
Ознайомити учнів із органами чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); учити називати їх; сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; учити знаходити між ними схоже і відмінне, визначати істотні ознаки; розвивати мовлення; виховувати повагу до однокласників.
Перегляд файлу

Тема. Як людина пізнає світ. Органи чуття

Мета: ознайомити учнів із органами чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); учити називати їх; сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; учити знаходити між ними схоже і відмінне, визначати істотні ознаки; розвивати мовлення; виховувати повагу до однокласників.

Обладнання: подушки, коники дитячі ложки, «голова» слона, кільця для кидків, цукерка, апельсин, часник, лимон, чорний ящик, кульки, капелюх, вологі салфетки, фарби, корони, мікрофон, костюм клоуна.

Підручник: «Я досліджую світ» і. Жаркова , Л. Мечник

                           Хід уроку

Слайд 1

I. Організаційний момент

Підніміть руку вгору, помахом руки привітайте гостей і радо з посмішкою скажемо: «Добрий день!»

Слайд 2

Покажіть мені долоньку ребром і виконаєм таку вправу для пальчиків.

Вправа «кулачок» (на килимку)

  • Хто сьогодні хоч раз вітався, загніть мізинчик.
  • Хто сьогодні хоч раз посміхався , загніть безіменний пальчик
  •  Хто сьогодні хоч раз зробив добре діло, загніть середній пальчик.
  • Хто хоче стати розумним і більше всього знати , загніть вказівного пальця.

У нас получився кулачок, а що означає цей знак? (клас) складемо всі кулачки гуртом в купку і покажемо гостям  з яким настроєм ми будем працювати? (клас).

Слайд 3

II. Повідомлення теми і мети уроку
— Тема сьогоднішнього дня «Як людина пізнає світ. Органи чуття»

Щоб краще розібратися в цій темі я запрошую вас у цирк.

Слайд 4

Чи бажаєте там побувати? Звісно, дорога у нас не близенька, а живемо в селі, то надійним транспортом будуть коні.

Слайд 5

 Пропоную сісти 1 тій дитині, яка дасть відповідь на моє запитання

 

— Які звуки ви чули, коли йшли до школи? (Гавкав собака, їхала машина, розмовляли люди.)

2 дитина:
— Які запахи ви відчували, гуляючи на шкільному подвір’ї? (Запах хвойних дерев, трав’янистих рослин, диму)

3 дитина
— Хто з вас гладив собаку, кішку? Що ви відчували? (Гладячи собаку, кішку, ми відчуваємо тепло тіла тварини, м’якість шерсті, форму тіла; бачимо радість тварини.)
4 дитина
- Якою буває на смак їжа, яку готує вам мама, кухар в школі?

   Інформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття , а яких саме ви дізнаєтесь трішки пізніше.

Посідали зручно, та будьте пильними, щоб цілими і здоровими приїхати потрібно сидіти рівненько. Про небезпеку можуть повідомити нас наші очі.

Щоб не було сумно давайте заспіваємо.

Слайд 6

Посідали ми на коні,

Вправо-вліво очка зирк.

Поспішаєм ми швиденько,

Бо чекає нас всіх цирк.

 Слайд 7

 

От ми і приїхали . Щоб сісти за парти на свої місця слід дати «5» долонькою. Давайте пригадаємо , що це означає, можливо наші гості не знають такої шефровки. 

Слайд 8

 

1 палець долоні - слухай  гречно  вушком

2 палець долоні  - дивись уважно очима

3 палець долоні – працюй сумлінно головою, руками

4 палець долоні – тримай язик за зубами

5 палець долоні – вдихай аромат знань   

 

Сідаємо за парти і зараз ми почуємо інформацію, якою ми будемо користуватися в цирку.

III. Вивчення нового матеріалу   (слайд 9)

Трансляція відеоролика.

Виходить клоун . (слайд10)

Привіт, привіт! Як впізнаю диво - світ?

Може скажете малята

Я усе теж хочу знати.

Діти показують на ложках зображення органів чуття.

- Що це ви мені ложки показали. А, це ви хочете зі мною пожартувати. Ну гаразд я теж прийшов, щоб вас розвеселити. А ви мені допомагатимете?

Слайд11

1.Гра «Закинь кільце»

У кожному цирку є  тварини. От і у нас теж. Дитина надіває маску слона і на четвереньках виходитть . От вам  і слон . Ой, та це ж Максимко. Він  просто хоче пограти і дізнатися хто може попасти в ціль . (кидки кілець на хобот слону)

Слайд 12

Фізкультхвилинка

2.Гра “Ловець ароматів».

  Я зачитую, де можна почути запах. Якщо правильна відповідь ви підстрибуєте і хлопаєте рукам – ловити аромат, якщо ні – присідаєтею.              (слайд13)

Аромат ковбаси і сиру  чуємо у магазині – підстрибують , хлопають

Пиріжки смачні ми нині чуємо у господині  -  +

Аромат квітів у полі - +

Медикаменти у школі – присідають

(де чути медикаменти … в  аптеці, лікарні)

Чути димом у квартирі - +

На городі – запах дині - +

Ароматом молока ллється нам від буряка -  присідають

А зайдемо у столову – ароматів тим комора

Запахи там різні –  різні (присідають, підстрибують і хлопають)

Їх подасть нам кожна піч і усіх понує …ніс.

Слайд 14

3 Гра «Відгадай за смаком»   Заплющіть очі. Скуштуйте те, що я вам покладу на руку. Не підглядувати. Який орган чуття допоміг розпізнати смакоту.

(лимон, цукерка, апельсин,часник)

Слайд15

 

4 Гра «Чоний ящик» (упізнати на дотик предмет-надувна кулька)

- малювання кульки  за допомогою пальчиків . За допомогою чого ви відчували предмет?

 

Слайд16

 

5. Гра «Капелюх»

Під музику передають капелюх. Переривається музика- людина, яка має капелюха виходить з гри. За допомогою якого органу ви відчували музику?

 

Слайд17

 

IV . Підсумок уроку

Гра «Мікрофон

Слайд18

-скільки є органів чуття?

Орган зору це …

Орган слуху…

Орган нюху…

Орган дотику…

Орган смаку…

От і закінчується наша перша частина виступу в цирку. Можливо ви хочете теж бути акторами

 

Слайд 19

 

Сценка

Заснув малий Володя удома на дивані

Стомився хлопчик дуже – допомагав він мамі.

А в сні - от вам дивина

Ввижається йому картина от яка.

 

(Сперечаються діти – органи чуття, хто з них найважливіший.)

Я  головний! Ні, я! Я! Я! Я!

Язик: Я головніший у людини,

           Бо я годую її щоднини.

Око: не сперечайся ти даремно

          Без мене є людина темна.

          Не бачить світу – це біда.

          А якщо бачиш – красота!

Ніс: без мене також горе є,

        Бо через мене все людина пізнає.

        Приємний запах їжі, а чи тхне –

         Своє здоров’я збереже.

          А взимку, а чи в прохолоду

          Я застерігаю від хвороби.

 

Вухо: Ну, хватить, друзі, вихвалятись!

           Я мушу радо всім зізнатись,

           Без мене також людям важко -

           Не чути звуків джерельця, чи пташки.

            Хіба без мене добре жити

            Чи можна так життю радіти?

Шкіра: я вислухала усіх гречно

             І мовить слово теж доречно.

             Мені, як тілоохоронцю.

             Я – відчуваю все найтонше

             Тому і я важлива, люди,

             То ж бережіть мене усюди!

Хлопчина зірвався тривожно

І каже: «Друзі, так не можна!»

Ви – всі важливі, ви – мов одна сім’я,

Очі, вуха, шкіра , язик, ніс

Станьте всі дружно у повний зріст

Скажем усім ми людям довкола

Якщо ви всі разом – людина здорова!

То ж хай усі дружать й не знають біди

Я, я, я, я, я  ну , звісно , і ти.

Разом: Як буде людина завжди здорова

              Життя в неї буде, повір, веселкове.

Слайд 20

Давайте подякуєм нашим гостям, за те, що приїхали до нас.

І побажаєм їм добра, сміху  і на згадку подаруємо тепло наших сердечок. (дарують кульки-сердечка) ті, що розмальовували діти.

 

Слайд 21

Дякую усім за співпрацю, а зараз обідній перерив.  До зустрічі.

 

 

Додатковий матеріал

Відгадайте загадки.

Колір олівця чи квітки

Розпізнать цвіркуна, бджілку

Красу лісу, а чи гір

Допоможе усім зір

Упізнать нам серед ночі

Допоможуть зірку…. ( Очі)

 

Запах ковбаси чи сиру

Принесли із магазину,

А як зварим суп чи каву

Аромат п’янить на славу.

Розійдеться запах скрізь

І його почує… (ніс)

 

Лимон кислий чи терпкий,

А чи огірок смачний,

Печиво крихке, солоне,

А морозиво холодне.

Всім розкаже помічник

Звісно ж , друзі, це … (язик)

 

Чи гаряче, чи холодне

Чи колюче, чи гладке,

Чи якої воно форми

Хоче знать людина вся.

Тільки  доторкнись до тіла

Все розкаже тобі…(шкіра)

Гуркіт поїзда дзвінкого

А чи співи соловя

Удари бубона гучного,

А чи крики немовля

Чи дзвенить на вікні муха

Розрізняють наші … (вуха)

 

 

 

doc
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку