Розробка розважально-пізнавальної гри "МІФ"

Про матеріал

розважально-пізнавальна гра для учнів 5-9 класів у рамках тижня фізики, математики та інформатики.

Мета:

Дидактична: систематизувати вивчене з фізики, інформатики та математики; показати близькість цих наук;

Розвиваюча: розвивати логічне, творче мислення, вміння аналізувати; розвивати наукову мову учнів; інтерес до пізнання нового та невідомого
Перегляд файлу

Комунальна установа В-Піщанська загальноосвітня школа

І-ІІ ступенів м. Суми, Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розважально-пізнавальна гра

 

 

(для учнів 5-9 класів у рамках тижня фізики, математики та інформатики)

Картинки по запросу математика, фізика, інформатика 

 

       Підготувала:

       Козачок Т.М., вчитель

       фізики та математики,

 

 

 

 

 

 

 

 

2017-2018 н.р.

Мета:

       Дидактична: систематизувати вивчене з фізики, інформатики та математики; показати близькість цих наук;

       Розвиваюча: розвивати логічне, творче мислення, вміння аналізувати; розвивати наукову мову учнів; інтерес до пізнання нового та невідомого;

       Виховна: виховувати увагу, спостережливість, швидкість реакції, активність, кмітливість, винахідливість, доброзичливість, вміння вболівати за команду; науковий світогляд учнів; привчати учнів до виступів перед численною аудиторією.

 

     Добрий день!!!

Усіх шанувальників математики, інформатики і фізики  товариство «МІФ» запрошує на свято, де ви зможете добре відпочити, повеселитись і дечого навчитись.

 Для цього ми з вами розіб’ємося на команди (3 команди у складі по одному учню з кожного класу ).

 А тепер команди оберуть собі капітанів.

 

То ж, починаємо!

 

№1. Розминка. Кожній команді по черзі будуть задані питання в режимі бліц-турніра, на які потрібно дати відповідь без обговорення. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

І команда:

  • Рівність, що містить невідоме. (рівняння)
  • Сума кутів ромба. (3600)
  • Як називається пристрій, що заміняє миші на ноутбуці? (тачпад)
  • Перший лауреат Нобелівської премії. (Рентген.)
  • Твердження, що приймається без доведення.(аксіома)
  • Амперметр – це прилад для вимірювання…(сили)
  • Робочий простір на комп'ютері, що у множині дало назву одній з всесвітньо популярних ОС (вікно  і операційна система Windiws)
  • Що можна побачити, якщо нічого не видно? (Туман.)
  • Одиниці вимірювання роботи. (джоуль)
  • Одиниця інформації, про яку абсолютно достовірно відомо, що вона складається з 8-ми більш дрібних одиниць (байт)
  • Шведський учений, завдяки якому ми всі ходимо «під градусом». (Цельсій.)

ІІ команда:

  • Сума кількох рівних між собою доданків. (добуток)
  • Сума кутів трикутника.(1800)
  • Значок, який переміщується по екрану, слідуючи за переміщенням миші (курсор)
  • Швидкість світла у вакуумі. (30 км/с)
  • Одна друга в третій степені.(одна восьма)
  • Барометр – це прилад для вимірювання… (атмосферного тиску)
  • Інші символи називають його «невидимкою» (пробіл)
  • Точний прилад серед знаків зодіаку. (Терези.)
  • Одиниці вимірювання теплоти.(джоуль)
  • «Почерк» комп'ютера (шрифт)
  • Арифметична одиниця дієтології. (Калорія.)

 

ІІІ команда:

  • Найменше натуральне число.(1)
  • Сторони прямокутного трикутника.(катети та гіпотенуза)
  • Відео, материнська і звукова... Що це? (плата)
  • Фізик, прізвищем якого «опираються» електричні провідники. (Ом.)
  • 20% числа 35 становлять…(7)
  • Динамометр – прилад для вимірювання…(сили)
  • Раніше так називали склад, де зберігалися овочі, а тепер тут зберігаються впорядковані дані (база даних)
  • Він зміг роздивитися людину наскрізь. (Рентген.)
  • Напруга вимірюється в…(вольтах)
  • «Мозок» комп'ютера (процесор)
  • Яка геометрична фігура була дуже популярною серед англійських джентльменів? (циліндр)

 

Журі підбиває результати першого конкурсу, а ми трішки пограємося з нашими вболівальниками. Згадай назви казок

  1. Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудо­ви своїх будинків і потім виму­шені були проситися до третього в будинок, збудований міцно та якісно; (троє поросят)
  2. казка, основна мораль якої така: діти, не відчиняйте двері невідомим особам, навіть якщо - вони говорять маминим голосом; (семеро козенят)
  1. двоє з героїв цієї казки тільки й знали, що співали й танцювали, а третій, працьовитий, спік пи­ріжків та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все робив; (півник і двоє мишенят)
  2. у цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з'їла обід господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.(три ведмеді)

                         Що об'єднує всі ці казки?

 

№2. Вікторина з історії наук. Командам задається питання, на обговорення якого дається 10 секунд. Відповідає та з команд, капітан якої підняв першим руку. Правильна відповідь 1-3 бали (в залежності від того, з якої спроби була названа правильна відповідь)

  1. Хто з відомих вчених був нагороджений двічі Нобелівською премією?     (М Склодовська-Кюрі).
  2. З якого року нагороджують міжнародними Нобелівськими преміями? Чому їх так називають? (З 1901р.,шведський інженер Альфред Бернхард Нобель).
  3. В якому році запустили перший супутник Землі? (1957р.).
  4. Хто сконструював першу обчислювальну машину? (Блез Паскаль)
  5. Хто з математиків брав участь у 58-й олімпіаді в 548р. до н.е.?

(Піфагор). 

  1. Хто першим запропонував нумерацію крісел в театрі по рядам і місцям? (Рене Декарт)
  2. Хто із письменників був автором книги з математики? (Л. Толстой).

 

Журі підбиває результати  конкурсу, а ми з вами тим часом переглянемо одне цікаве відео із серії «Цікава наука» (як ваш телефон змінює вас)

 

№3. Конкурс «Вгадай прислів’я». У лексиконі сучасних школярів міцно вкорінилися  новомодні слова. А комп’ютер заполонив увесь їх простір. Пропоную командам розпізнати та озвучити  прислів’я у їх первозданному вигляді. Правильна відповідь 1-2 бали

  1. За ноутбуком зустрічають, за програмою проводжають.  (За одягом зустрічають, за розумом проводжають).

    2. Розкажи мені, який у тебе комп’ютер, і я відкрию твою базу даних.

         (Розкажи мені, який у тебя друг, и я розкажу, хто ти).

    3. Хочеш багато знати – треба на компютері грати.  (Хочеш багато 

          знати – треба багато вчитись).

    4. Комп’ютер пам’яттю не обтяжиш.  (Кашу маслом не зіпсуєш).

   5. Подарованому комп’ютеру - в системний блок не заглядають.

        (дарованому коню - у зуби не заглядають).

  1. Без комп’ютера нема результату.  (Без труда нема плода).
  2. Хочеш їсти солодощі – працюй на комп’ютері.  (Хочеш їсти калачі – не сиди на печі).
  3. Комп’ютер на столі не тільки для одних ігор.  (Голова на плечах не тільки для однієї шапки).

 

№4. Конкурс «Крокодил». Учні повинні командою показати фізичне явище, математичний термін або інформаційний процес (в залежності від назви команди), а їх суперники відгадати задумане. Правильна відповідь 3 бали. Команди готуються, а ми з вами цим часом подивимося як продовження попереднього конкурсу відеоролик (чи може комп’ютер мислити як людина)

 

Підсумки вікторини та нагородження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку