Розробка свята"Свято казки"

Про матеріал
Мета даного свята: поглибити знання учнів про казку, як вид усної народної творчості, активізувати читацьку пам’ять. Розвивати навички виразного читання, творчі здібності у дітей, сценічну майстерність, інтонацію, дикцію, збагачувати словниковий запас, коригувати логічне мислення, увагу, емоції, використовувати ситуації подиву, радості, зацікавлення. Виховувати у дітей повагу до усної народної творчості, бажання читати казки та інші літературні твори. Формувати вміння дружити та допомагати один одному.
Перегляд файлу


 

 

СВЯТО КАЗКИ

 

Мета. Підготувати дітей до Тижня казки у початковій школі, розвивати творчі здібності у дітей, сценічну майстерність, інтонацію, дикцію. Виховува­ти повагу до усної народної творчості, бажання читати казки та інші літера­турні твори.             

Обладнання. Казкові герої, казкові телеграми, казкові предмети.

 

Ведуча. «Забута казка — це золоте намисто, яке впало на морське дно» — кажуть старі люди. І щоб не втратили наступні покоління такого намиста, ми повинні зберігати у своїй пам’яті перлини народної мудрості, розшукувати народних мудреців, які зберігають в пам’яті безліч казок, народних оповідок, пісень та прислів’їв.
              Звучить пісня у виконанні Галайдюк Валерії «Свято казки починається»

1. Дорогі хлопчики й дівчатка!

    В нас сьогодні — свято казки.

    Будем його разом відзначати.

    Казку-друга шанувати.

 

2. Зустріч з казкою — це свято.

   Не було б її у нас,

   Ми б не знали так багато

   Про новий і давній час.

 

 3. В кожнім домі, в кожній хаті,

     І у місті, і в селі —

    Хто навчився вже читати,

    Має казку на столі.

 

 4. Існує книг багато на землі.

     Вони цікаві, мудрі, гарні.

     Та кожен з нас, дорослий чи малий,

     Всяк казочку читати полюбляє.

 

5. Казка – це світ чарівний та незвичний,

    Казка – це диво, сповнене краси.

    Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

    Це справді свято, радість для душі.

 

 6. У казці звірі мову мають,

    Дерева розмовляють, мов живі.

    Добро і правда завжди зло долають,

    Тому і люблять казку діти всі.

 

  7. Мудра казко, казко-чарівнице,

    Ти даруєш ласк

 

у, вчиш ростить пшеницю.

    Поведи нас за собою

 

    В світ прекрасний і чудовий.

 

 8.Казочко, казочко, ти приходь до нас,

  Завітай любесенько у наш 2 клас.

 

9. В країну казок підемо я і ти,

    У казці всім цікаво побувати.

    Там вірних друзів можемо знайти,

     І з ними хочемо потанцювати. 

 

10. Сьогодні ми Казку сюди запросили,

     Щоб бачити Казку  і слухать гуртом,
     А Казка у залі десь там заблудилась,

     Давайте її пошукаєм разом.

 

11.Прийди, прийди, Казко, до нас на свято

     Щоб ми веселі і радісні були.

     Розкрий нам широкі простори довкола,

     Щоб світ ми пізнали й щасливі були.

(Заходить Королева казок)

Ведуча.

Заходь, заходь, Казочко, до нас,

В нас тут хлопчики й дівчатка

Уже ждуть тебе давно.

Та про себе розкажи спочатку

І порозважайся з нами заодно.

 

Королева казок. До вас я прийшла із далеких країв. Ви всі, напевно, мене

добре знаєте. Я часто приходжу до вас перед сном, щоб ви  спокійно спали, щоб на нашому обличчі не зникала усмішка.

В палацах і хатах малих

Мільйони підданих моїх.

На всіх полицях струнко

Стоять, зімкнувши палітурки.

Я Королева не їх казок

Й мені цікаво знати, хто із моїх підданих —

Ваш улюблений дружок,

Якого вам дуже приємно

Завжди зустрічати?

Разом зі мною до Вас завітали казкові герої.

(Вбігає зайчик і приносить телеграми від казкових героїв).

Ведуча. Діти, допоможіть розібратися від кого прийшли повідомлення.

1. «Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник і весельце» (Івасик –

    Телесик).

 


2. «Дуже хотілося б потрапити до Вас та соромлюся своєї гидкої зовнішності»

    (Гидке каченя).
3. «Не приїду, бо ніяк не можу знайти свого золотого ключика» (Буратіно).
4. «Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутись»

    (Айболить)

 


5. «Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу» (Курочка Ряба.)

6. «З'їв семеро козенят. Болить живіт». (Вовк.)

7. «Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче». (Колобок)

(Вбігає Червона Шапочка з Котигорошком)

Червона Шапочка.

Дівчатко симпатичне —

Шовковий фартушок,

Провідати бабусю іду через лісок.

У кошику новенькому

Несу я пиріжок.

Бабусі в подарунок нарву я квіточок.

Котигорошко.

Розкотились горошини,

То побільше, то потрошки,

І відтоді завелися у казках котигорошки.

Кожен з нас із булавою

І, звичайно, з головою!

Адже як без голови, якщо хочеш булави?

Дорогі дівчата! Дорогі хлоп’ята!

Я так поспішав на ваше свято.

Але зі Змієм Гориничем бився.

Тому трішки я спізнився.

 

  Червона Шапочка. А я для діток у кошику принесла цікаві загадки, щоб  переконатися, чи справді вони знають казки, я дістану з кошика казкові предмети, а ви, дітки, повинні назвати казку, з якої цей предмет.
Дзеркало: «Білосніжка і семеро гномів».

Яблуко: «Казка про мертву царівну та сімох багатирів».

Колосок: «Колосок»

Рибка: «Казка про рибака і рибку».

Тарілка: «Лисичка та журавель».

Шкарлупа від горіха: «Дюймовочка».

Черевичок: «Попелюшка».

Червона Шапочка. А мій охоронець — Котигорошко підготував казкові загадки.

Котигорошко.  А мені загадати їх допоможуть ведучі.

1. У якому з предметів знаходиться смерть казкового персонажа? (Яйце)

2. За допомогою якого предмету казкова героїня могла побачити усе, що діється

 

 

    навколо? (Дзеркало)

3. За допомогою якого пре

 

дмета можна схопишся так, що ніхто не знайде?  

   (Шапка- невидимка)

4. У якому предметі сховалося найбільше казкових героїв? (Рукавичка)

5. Як кликав гусенят Телесик? («Гуси-гуси, гусенята! Візьміть мене на

    крилята. Та понесіть до батенька, а в батенька – їсти й пити, ще й

    хороше походити»)

6. Скільки жителів було в «Рукавичці»? Назвіть їх

Ведуча: Давайте пограємо в гру «Так чи ні». Я читатиму Вам запитання, а Ви хором 

               відповідатимете на запитання «так» чи «ні».

  1. Скажіть, співає сом пісні?

Не грайся з відповіддю! (Ні).

  1. Чи вміє плавати гусак?

Ну що на це ти скажеш? (Так)

 3. Чи може стати у вогні

Вода холодним льодом? (Ні)

 4. Скажи мені, червоний мак
      В січневу пору квітне? (Ні).
5. А крокодили на сосні
    Свої будують гнізда? (Ні)
6. Чи може вище гір літак
     У вишину злетіти? (Так)

7. Узори пишні на вікні
    Мороз малює взимку? (Так).

8. Чи правда, друже мій, що рак
    Коли повзе, то задки? (Так)

9. Якщо не їстиме три дні
    Верблюд ходити зможе? (Так)
10. До забіяк, чи розбишак
     Чи є в людей повага? (Ні)
11. Чи достигають навесні
      Пшениця й жито в полі? (Ні)
12. Коли розсердиться їжак
      Слона він може вбити? (Ні)
13. Ріка біжить удалині,
      Чи є у неї ноги? (Ні)
14. Росте у морі пастернак?
     Розповідай скоріше? (Ні)

15. А чи буває сон у сні?
     Чекаю відповіді? (Так).

  - Молодці, дітки, Ви були уважними.

 

 

 

 

 

(Заходить Лисичка)

Лисичка.

Я — Лисичка, я — сестричка.

Хитрувати маю звичку.

Загубила свою казку.

Підкажіть мені, будь ласка.

Ведуча. Діти, допоможіть Лисичці знайти свою казку. Пригадайте казки, у яких героїнею є Лисичка.

(Діти називають казки)

Ведуча. Лисичко, ти можеш обрати будь-яку казку? Яку ж ти обираєш?

 

 

 

Лисичка.

Всі казки, звичайно, гарні,

Я ж піду до... журавля!

Нагодую його смачно,

Стану товаришувать,

Хитрі звички я забуду,

Звірів буду шанувати.

Дякую вам, діти,

За велику допомогу.

(Заходять Буратіно і Мальвіна)

Буратіно.

Я — веселий Буратіно.

До вас прийшов я із кіно.

І хоч трішки неслухняний,

Але сміливий, добрий,

І дуже хоробрий.

Мальвіна.

А мене зовуть Мальвіна,

Я подружка Буратіно.

Хоч я дівчинка маленька

Та вже знаю, що гарненька,

З святом казки вас вітаю

І удачі всім бажаю.

Буратіно. Я, шановні друзі, підготував вам завдання пов’язані із числом три.

  1. Як звали трьох ведмедів із казки Л. Толстого «Три ведмеді»? (Михайло Потапович, Настя Петрівна, Мишко)
  2. Як звали трьох поросят із англійської народної казки «Троє поросят»? (Ніф- Ніф, Наф-Наф, Нуф-Нуф)
  3. Як звали трьох російських билинних богатирів? (Ілля Муромець, Добриня 

     Микитович, Альоша Попович)

Мальвіна. А я буду говорити загадками. Спробуйте здогадатися, про яких казкових  

                    героїв іде мова.

 

 

 

1. Ох, не люблять мене люди! Голос мій не подобається і очі, кажуть, негарні.  

    Вважають, що я приношу горе. А чи так це? Якщо б не я, дехто б сидів без хліба.  

    Так добре поміркуйте, ображати чи поважати мене треба? (Сова)

  1. Сама знаю, що не красуня я. Деякі люди не терплять моєї присутності,  

 

    намагаються втекти, а то ще й камінці шпурляють. За що? Не всім бути гарни­ми.  

   А користь від мене велика. (Жаба)

Королева казок. Молодці, дітки, ви добре впоралися з усіма завданнями, які 

    підготували для вас мої  помічники.
Ведуча: А зараз пропонуємо Вашій увазі переглянути інсценізацію Вашої  улюбленої казки «Семеро козенят». Але Ви її побачите, трішки по іншому – на новий лад.

 


Семеро козенят

Стара казка на новий лад

 

Ведучий. Була собі кізонька біла,   

Дуже симпатична і мила.

Мала вона семеро маляток,

Семеро чудових козеняток.

Коза (співає).

Мої діточки, козеняточка,

Ви найкращі у світі маляточка!

Я для вас, я для вас на базар піду,

Найсмачнішу капусточку вам знайду.

А ви вдома сидіть,

Двері міцно замкніть!

Вовчика сірого не пускайте!

Віддаю ключі вам, тримайте!

1 -ше козенятко

Добре, добре, добре, матусю!

Йди собі, за нас не хвилюйся!

Коза. Ви удома сидіть дуже тихо,

Як почує вас вовк — буде лихо!

2-ге козенятко.

Добре, добре, добре, матусю,

Йди собі, про нас не турбуйся.

Коза (обіймає козенят, прощається).

Мої діточки, козеняточка,

Ви найкращі у світі маляточка,

Я для вас, я для вас на базар піду,

Найсмачнішу капусточку вам знайду!

Махає рукою, іде геть. Козенята співають, танцюють.

7-ме козенятко.

Залишилися ми вдома,

Ти найперший, а я — сьома!

Усі.                 Семеро козеняті Ме!

 

 

2-ге козенятко.

Не боїмося ми нікого,

Навіть, навіть вовка злого!

Усі.                 Семеро козенят! Ме!

3-тє козенятко.

Хай підійде до порогу —

Буде згадувати довго!

Усі.                 Семеро козенят! Ме!

4-те козенятко.

А ми — бац! — його ногами!

А ми — бац! — його рогами!

Усі.                Семеро козеняті Ме!

5-те козенятко.

Не боїмося ми нікого,

Переможем вовка злого!

Усі.                 Семеро козенят! Ме!

6-те козенятко.

Ми — бабах! — його ногами!

Ми — бабах! — його рогами!

Усі.                Семеро козенят. Ме!

 

 

1 -ше козенятко.

Ми хоробрі козенята,

Ми веселі козенята!

Усі.                Семеро козенят! Ме!

Вовк (за дверима).

Пісня чується з квартири,

Голоси: один... чотири,                                        

П'ять і шість, усього — сім!

Так пищать, що чути всім!

Козенята це маленькі,

Ще дурненькі, та... смачненькі!

Я козятинку люблю!

Зараз всіх їх половлю!

Стукає.

1-ше козенятко.

Хто це стукає до нас?

Вовк.                                            

Це електрик, дід Панас!

2-ге козенятко.

Нам матуся наказала,

Щоб дверей не відчиняли!

3-тє козенятко.

Ми слухняні козенята

І не будем відчиняти.

4-те козенятко.

Ви матусю зачекайте

Чи пізніше завітайте.

Вовк.   Хто б подумав! От невдача!

 

 

Ну, зажди, м'ясце козяче!

Стукає знов.

 

 

 

1-ше козенятко.

Хто це стукає до нас?

Вовк.  Відчиніть, це Київгаз.

2-ге козенятко.

Нам матуся наказала,

Щоб дверей не відчиняли!

3-тє козенятко.

 

Ми слухняні козенята

І не будем відчиняти!

4-те козенятко.

 

 

Ви матусю зачекайте

Чи пізніше завітайте!

Вовк.

Хто б подумав! Знов невдача!

Не дурне м'ясце козяче...

Стукає.

5-те козенятко.

Хто це знов у двері стука?

Вже набридло, просто мука!

Вовк.

Я сусідка ваша, киця,

Я принесла вам морквиці! Няв!

Соковитої, смачної

І солодкої такої! Няв!

 

 

6-те козенятко.

В киці голос не такий!

В киці голосок тонкий!

7-ме козенятко.

Ти не киця! Ні, ти — вовк!

Що, не нявкаєш? Замовк?

Усі сміються, стрибають.

Вовк (розгублено).

Хто б подумав?! Знов невдача!

Хитре це м'ясце козяче!

Знайте ж хитрість і мою!

Зараз голос «підкую»!

П'є яйце, потім стукає.

1 -ше козенятко.

Хто це стукає до нас?

Знову вовк? Чи Київгаз?

Усі сміються.

Вовк.

Відчиніть, вам телеграма!

5-те козенятко.

На базарі наша мама!

6-те козенятко.

Через двері зачитайте

Або маму зачекайте!

 

 

Вовк.

Ну й розумні козенята!

Що ж, читаю: ваша мати

 

 

На базарі щойно впала,

Ніжки дуже позбивала!

Ще й зламала кінчик рога.

 

 

їй потрібна допомога!

5-те козенятко.

Це брехня!

6-те козенятко.

А що, як ні?

Страшно, боязно мені!

7-ме козенятко.

В мами збиті ріг і ноги.

їй потрібна допомога!

1-ше козенятко.

Відчиняєм! Треба йти,

Мамі слід допомогти!

Вривається вовк.

Вовк.

Упіймались! Ну і ну!

Я усіх вас проковтну!

2-ге козенятко.

Вовк! Він нас перехитрив!

Навіть голос підробив!

3-тє козенятко.

Мамо! Мамо! Я боюся!

4-те козенятко.

Ой, рятуйте, нас!

Усі.   Матусю!!!

Вовк бігає, ловить козенят, вони тікають, входить Коза.

Коза.

Вовче, сірий лиходію!

Ти біди не заподіяв?!

Козенята мої милі,

Чи усі здорові й цілі?

Якщо скривдив козенят,

Дорогих моїх малят,

Заколю тебе рогами,

Затопчу тебе ногами!

Вовк.

Що ти, що ти?! Не кричи!

І ногами не топчи.

Он твої всі козенята,

Я хотів лише пограти...

Гарна в тебе дітвора!

Та мені вже в ліс пора!

 

 

 

 

 

 

Ведучий.

Вовк утік,

Аж миготіли п'ятки!

Слухайтесь матусі, козенятка!

Хижакам-вовкам не довіряйте,

Мамину науку пам'ятайте!

Мама і навчить, і порятує,

Мама і смачненьким почастує!

Коза дістає капусту.

Мама — кращий друг малят,

 

 

Всіх малят, не тільки козенят!

 

 

Козенятка (співають).

Хай завжди буде сонце!

Хай завжди буде небо!

Хай завжди буде мама!

Хай завжди буду я!

Хай завжди буде казка,

Ніжна мамина ласка,

Хай живе наша дружна

Козеняток сім'я!
 

Ведуча: Молодці, другокласники! Але й перші класи хочуть показати нам свої вміння в  інсценізації казок. Тож запрошуємо 1 – А клас з інсценізацією казки «Ріпка»…
     А тепер переглянемо інсценізацію казки «Коза - дереза» у виконанні учнів 1 – Б класу…

Ведуча: Любі хлопчики й дівчатка!

               Закінчилось наше свято!

               А вам хочем побажати —

               Казок багато прочитати.

Всі разом: От і казочці кінець.

  А хто слухав – молодець!
Ведуча: Дякуємо за увагу.

 

1

 

doc
Додано
11 січня 2021
Переглядів
2022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку