тренінг "Мої бажання і можливості"

Перегляд файлу

Мої бажання і можливості
Мета: показати учням необхідність узгодження своїх бажань і можливостей.
Завдання:
підвести учнів до розуміння необхідності пріоритизації бажань;
показати учням важливість аналізу ресурсів щодо здійснення бажань;
допомогти учням зрозуміти, що людина має узгоджувати свої бажання і можливості
Матеріали та обладнання: папір А4 – за кількістю учасників; папір
А5 – по 4 аркуші на кожного учасника.
План
1. Вступне слово психолога (2 хв)

2. «Правила роботи» (3 хв)

2. Вправа «Очікування» (5 хв)
3. Моделювальна гра «Подорож у Країну здійснення мрій» (15 хв)

4. Перегляд мультфільму «Мрія» (5 хв.)

5. Вправа «Мої сильні сторони» ( 10 хв)
6.Індивідуальна робота «Бажання та можливості» (10хв)

7. Вправа-релаксація «Дотягнися до зірок» (5 хв.)

8.Підсумки заняття (5 хв)


ХІД ЗАНЯТТЯ

Доброго дня шановні учні .
1. Вступне слово психолога (2 хв.)
Кожна людина індивідуальна. У кожної є свої бажання і водночас свої
можливості. Іноді в різних людей вони однакові, а іноді – дуже різняться.
На цьому занятті поговоримо про необхідність визначення пріоритетних бажань, важливість врахування ресурсів для їх здійснення, зрозуміємо, що необхідно узгоджувати свої бажання з власними можливостями.

2. «Правила роботи»(3 хв)

Пропоную вам запропонувати та затвердити правила роботи під час нашого заняття (учні по черзі записують на дошці або ватмані прийняті та роз’яснені правила роботи.

3. «Очікування»(3 хв)

На стікерах учні записують свої очікування та наклеюють на уявне небо «хмаринки» з своїми прописаними очікуваннями від заняття проговорюючи їх в голос.
4.Моделювальна гра «Подорож у Країну здійснення мрій» (15 хв.)
1. Психолог зазначає, що існують короткострокові (те, чого людина хоче досягти зараз, через тиждень чи місяць) і довгострокові (те, чого бажає людина, але для досягнення цього потрібен час – рік, кілька років) цілі (ціль – конкретизована мрія, результат, якого прагне людина).

«Якоюсь мірою життя нагадує річку, по якій ми пливемо в човні.Можна нічого не робити в човні,просто плисти за течією. Час від часу човен прибиватиме до якогось берега, де ви можете побути певний час, доки не будете готові плисти далі.Якісь місця зупинок будуть прекрасними, якісь – жахливими.Багато комарів, немає тіні, нема з чого розпалити вогнище, занадто скеляста місцевість й ніде поставити намет.
Припустимо, вам хочеться потрапити в якесь особливе місце на річці. Визнаєте, що це – райський куточок.Воно безпечне, красиве, там дивний клімат. Там привітні люди й немає неприємностей. Але ви не зможете
туди потрапити, якщо просто плистимете за течією, тому мусите триматися певного курсу. Коли вийтимете за курсом, то пройдете через кілька плинів, іноді, може, доведеться навіть гребти протитечії. Там можутьбути пороги, перешкоди.Можливо, вам навіть доведеться тягнути човен уздовж берега.Це набагато складніше, ніж просто лежати в човні і плисти за течією.
Утім зусилля ваші вартують того. Ви знаєте, куди вам плисти, тому плануватимете цю подорож якомога ретельніше. А це означає,що, ймовірно,нарічці у вас будуть безсонні ночі, визмушені будете шукати чисту воду та нормальну їжу.Однак, коли ви втомлюватиметеся гребти, то образ того, що ви побачите й отримаєте, зігріватиме вас. І це додасть вам додаткової енергії, спонукатиме вас іти до мети. Ви, можливо, зробили неправильний крок і трішки заблукали, та, оскільки знаєте, куди плисти, і у вас є карта, визначте шлях.Нагородою ж для вас буде острів, де ви залишите біля берега човен і насолодитеся життям на острові». Психолог наголошує,що розроблення маршруту впродовж життя – це планування життя, приклад визначення довгострокових цілей.


2. Психолог просить кожного з учнів записати на аркушах зверху свої чотири найважливіші мрії (кожну на окремому аркуші).

3. Далі психолог просить учнів уявити, що всі вони збираються у велику подорож у Країну здійснення мрій, і дає такі інструкції.
Розкладіть аркуші перед собою. Ви готові до подорожі і починаєте пакувати валізи. На жаль, на все місця не вистачає. Кожен з вас має залишити одну зі своїх мрій. Подумайте, будь ласка, яку саме, і приберіть один із аркушів.
Ми сідаємо в авто й починаємо подорож.Проте через певний час авто виходить з ладу й нам доведеться продовжувати подорож пішки.Утім наш багаж дуже важкий, і ми мусимо залишити ще одну мрію.Подумайте,будь ласка, яку саме, і заберіть ще один із аркушів.Ми дісталися кордону Країни здійснення мрій, але на кордоні встановлені обмеження на багаж, а наші валізи дуже важкі. Ми повинні залишити ще одну мрію. Подумайте, будь ласка, яку саме, і приберіть ще один із аркушів.
Отже, до Країни здійснення мрій ми дісталися лише з однією мрією.
Запитання для обговорення:
Яку мрію ви зберегли? Чому?
Яку мрію залишити було найважче?
Якими критеріями ви керувалися, обираючи мрію, яку мали залишити?
Які ви можете зробити висновки за результатами нашої подорожі?

Які ж  ресурси потрібні для здійснення мрії ?(Учні дають відповіді,психолог записує на дошці)

До уваги психолога!
Слід наголосити на тому, що під ресурсами ми розуміємо не тільки матеріальні можливості, а й наявність певних знань і вмінь, підтримку й допомогу близьких та оточення тощо.

Ми назвали всі ресурси, які потрібні для здійснення мрії. А тепер зверніть увагу на свої особисті сильні риси характеру і попрацюємо з ними.

5.Вправа «Мої сильні сторони» (10 хв.)

Педагог пропонує учням на аркушах паперу, переділених на дві половини записати у першу колонку свої сильні,позитивні риси характеру, (5 хв.) а в другу,як ця риса допоможе при здійсненні ваших мрій? (5 хв.)

Мої сильні риси 6-10

Як вони мені допоможуть

Обговорення:

Що було складніше прописати свої сильні риси чи  продумати,як ці риси  можна використати? Що це вам дало? Які ресурси,судячи з нашого заняття у вас вже є в наявності?

Слід наголосити:,що у кожного з вас є  власні сили на які варто опиратися,йдучи до мети

 

6. Перегляд мультфільму « Мрія» (5 хв.)

Обговорення:

Про що мултфільм?

Якою була мрія кожного з героїв?

Що було зроблено для здійснення мрії?

Які ресурси задіяні?

 

Давайте дамо оцінку своїм мріям за 12 – ти бальною системою

 

7. Індивідуальна робота «Бажання й можливості»(10 хв.)
Психолог роздає учням аркуші паперу  з таблицею та просить :

у першу колонку записати ті чотири мрії з  якими ви,подорожували до країни мрій.

у другій оцінити власне бажання щодо здійснення мрій,від 1до 12 балів

у третю оцінити власні можливості,щодо здійснення мрій,від 1до 12 балів

в останній колонці проставити загальну суму балів.

Мрія

Бажання

Можливості

Загальний бал

Запитання для обговорення:
Яка з ваших мрій набрала найбільшу кількість балів? Чи стало це для вас несподіванкою? Чому?
Чи завжди наші бажання збігаються з нашими можливостями? Чому?
 

Давайте трішки відпочинемо. Подніміться !

8. Вправа-релаксація «Дотягнися до зірок» (5 хв.)

Мета: розвивати в учнів навички саморегуляції.

Хід вправи:психолог учням дає інструкцію: «Станьте зручно і заплющіть очі. Зробіть три глибоких вдихи й видихи… Уявіть собі, що над вами зоряне небо. Подивіться на особливо яскраву зірку, яка асоціюється з вашою мрією стати успішною людиною, бажанням щось отримати, кимось стати … (15 секунд). А тепер, простягніть руки до неба (робимо глибокий вдих), щоб дотягнутися до своєї зірки. Старайтеся що є сил! І ви обов’язково зможете дістати рукою свою зірочку. Зніміть її з неба, опустіть руки й обережно покладіть перед собою в гарну простору скриньку (робимо видих)… ».

Коли у всіх учнів «зірочкил ежатимуть в скриньках» можна продовжити.

«Виберіть прямо у себе над головою іншу яскраву зірочку, яка нагадує вам про ще одну мрію… (10 секунд). Тепер потягніться обома руками якомога вище й дістаньте її із неба і покладіть у скриньку до першої зірочки…»

Дайте учасникам можливість «дістати з неба» щедекілька зірок (за бажанням).

Запитання для обговорення:

  • Як ви почуваєтесь після релаксації?
  • Які висновки зробили?

9. Підсумки заняття (5 хв.)
Психолог просить учнів пригадати все, що відбувалося на цьому занятті, і прикріпити стікери в формі «зірочки»,якщо очікування справдилися даючи усну відповідь на запитання
Що корисного було для вас на цьому занятті?
До уваги психолога!
Необхідно підвести учнів до розуміння того, що люди мають різні бажання й можливості. І навіть якщо бажання в деяких людей збігаються, то можливості щодо їх реалізації можуть бути зовсім різними. Саме тому для реалізації бажань декому необхідно докласти набагато більше зусиль ніж іншим.Та в будь – якому разі для здійснення мрії необхідно діяти.

Дякую за увагу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Щербина Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Татаренко Леся
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 серпня 2020
Переглядів
6477
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку