Розробка уроку з теми "Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язання задач"
Мета. Перевірити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу, формувати в учнів математичну компетентність, вміння розв'язувати задачі, закріпити навички табличного множення і ділення чисел, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності, вчити дітей працювати парами. Виховувати повагу до традицій рідного краю.
Обладнання: картки, малюнки
Тип уроку: узагальнюючий.
Відкритий урок з математики
у 3 класі
«Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.
Розв'язування задач»
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Хрін Людмили Миколаївни
Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.
Розв'язання задач.
Мета. Перевірити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу, формувати в учнів математичну компетентність, вміння розв'язувати задачі, закріпити навички табличного множення і ділення чисел, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності, вчити дітей працювати парами. Виховувати повагу до традицій рідного краю.
Обладнання: картки, малюнки
Тип уроку: узагальнюючий.
Хід уроку
I. Організаційна частина
Продзвенів уже дзвінок
Всім пора нам на урок.
Станьте всі рівненько,
Привітаємось гарненько.
« Добрий день!»
Вчитель Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці – не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок розпочинаєм.
II. Актуалізація опорних знань
1Перевірка домашнього завдання
2.Хвилинка каліграфії.
- Діти, ми маємо робити все, щоб наша держава була найкраща в світі. Який внесок можете зробити ви?
Пропоную повторити правопис цифри 24. Як пов'язані наші числа з нашою Україною? (24 серпня - День незалежності України).
- Що означає цифра 4?
- Що означає цифра 2?
3.Математичний диктант.
Записати:
- частку чисел 15 і 5
- 30 зменшити у 5 разів
- 40 поділити на 8
- добуток чисел 6 і 8
- 7 помножити на 7
- 5 збільшити у 9 разів
- 20 збільшити на 7
- 72 зменшити на 10
Взаємоперевірка.
IIІ. Основна частина
Повідомлення теми й мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми будемо розв'язувати приклади, задачі, рівняння. Повторимо таблиці множення і ділення, а також будемо визначати периметр прямокутника.
Сьогодні ми з вами всім класом поїдемо на ярмарок, але він у нас незвичайний, а математичний.
Україна, рідна земля... Край, який багатий звичаями та традиціями. І однією з традицій є ярмарок. Землероби, народні умільці, виставляли кращі свої набутки. Люди з'їжджалися на ярмарок як на свято, своєрідну виставу. Кожна людина, яка їхала на свято, везла з собою багаж. Наш багаж - це ваші знання. Давайте перевіримо, який багаж є у вас.
Гра «Назви одним словом»
- Результат при множенні - це...
- Результат при діленні - це...
- Зменшити числа в кілька разів - це ...
- Друге число при діленні - це...
- Збільшити число в кілька разів – це…
- Перше число при діленні – це…
Молодці!
Багаж знань гарний, але щоб щось купити, необхідно мати гроші. А які гроші в нас будуть, ви дізнаєтесь, коли справитесь з таким завданням.
Гра «Ніч і день»
Ніч - 36 поділити на 6. День -...
Ніч - 4 збільшити у 6 разів. День
Ніч - знайти третину числа 15. День
Ніч - ділене 20 дільник 5. День
Ніч - перший множник 5 другий 9. День
Ви справилися з завданням, молодці
Увага, правильність, взаємодопомога, згуртованість, дисципліна, швидкість вам допоможуть у виконанні прикладів.
60-5= 40+20= 50+10=
35+40= 80-20= 25+50=
55 60 75
3. Самостійна робота.
Розв'язання рівнянь (по рядах)
Фізкультхвилинка
Швидко стали по порядку,
Розпочнем мерщій зарядку.
Покрутили головою,
Стали всі, немов до бою,
Крила в боки розвели
Й полетіли, попливли.
Ліва, права, ліва, права —
Роблять ніжки наші вправи.
Не лінуйтесь, присідайте,
Ви здоров'ячко зміцняйте,
Щоб хвороби оминали,
Смутку й слабкості не знали.
4.Робота над задачею.
З давніх часів в Україні славилися вироби з глини. Майстер, який виробляє вироби з глини - називається гончар.
У мене на столі є глечик. А у глечику завдання для вас.
Задача.
Гончар виготовив 60 глечиків. Чотирьом покупцям він продав по 8 глечиків. Скільки глечиків залишилося у гончара?
Виготовив - 60 гл.
Продав - 4 п. по 8 гл.
Залишилося - ? гл.
Розв'язання
1) (гл.) -продав гончар.
2) (гл.)
Відповідь: у гончара залишилося 38 глечиків.
5.Робота з підручником.
Розв'язання прикладів № 162.
Перший стовпчик разом, а другий і третій самостійно.
3106 50101 767634
1010100 1611 7100
(50+14)8 10 (3427) (3812)10
6. Робота з одиницями вимірювання величин.
На ярмарок любили приїжджати козаки. А купували вони сіль. Одиниця маси, якою зважували в ті давні часи сіль називалась пуд. 1 пуд =16 кг.
Задача
Козаки завантажували на віз сіль. Коли вони поклали на віз 18 пудів, то на возі стало 21 пуд. Скільки пудів солі було на возі спочатку?(Усно)
2 дм = см 4 см = мм 2 доби = год
3 м = дм 1 хв = с 1 ц = кг
7. Геометричний матеріал.
Робота в парах.
У народі кажуть: «Хата без рушників-родина без дітей». «Рушник-обличчя оселі».
«Не було в Україні жодної оселі, де б не вишитого рушника». Традиційно на Україні вишивали рушники червоними та чорними нитками. Червоний - то любов, а чорний - колір землі, смутку, печалі. У вас на столі лежать невеличкі рушнички. Ви повинні виміряти довжину і ширину. Знайти периметр. (додаток 1)
8.Логічний тур «Найрозумніший»
- з одного дуба впало 14 яблук, а з другого – 10. Скільки всього яблук впало?
- Люда й Оленка купили в буфеті по булці, а Світлана забула гроші вдома. Тоді Люда й Оленка дали по половинці булки Світлані. Кому дісталася ціла булка?
- 5 картоплин зваряться за 20 хвилин. За скільки хвилин звариться одна картоплина в цій же каструлі?
- сума 2-х чисел – 70. Чому дорівнює нова сума, якщо кожен доданок збільшиться на 10?
IV. Підсумок уроку
Ось і підійшла наша подорож до кінця. Ми багато чого придбали на ярмарку.
Гра «Мікрофон»
-Що здалося складним? Що – легким, чому?
На доброму ярмарку ми побували. Усі працювали, усі купували, а тепер же й додому час. Я усім бажаю щастя, здоров'я. Щоб завжди на наших столах був достаток, щоб було що продавати і за що купувати.
V. Домашнє завдання
Вдома вам потрібно буде розв’язати приклади № 172 на с.27 на повторення таблиць множення та ділення та задача № 173.
Вчитель.
Але дзвоник пролунав. Він мені і вам сказав,
Що роботу час кінчати, треба всім відпочивати.
Дякую за урок!
Додаток 1