Розробка урок з теми "Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення"

Про матеріал

Розробка уроку з теми "Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. Розв'язання задач"

Мета. Перевірити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу, формувати в учнів математичну компетентність, вміння розв'язувати задачі, закріпити навички табличного множення і ділення чисел, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності, вчити дітей працювати парами. Виховувати повагу до традицій рідного краю.

Обладнання: картки, малюнки

Тип уроку: узагальнюючий.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Відкритий урок з математики

у 3 класі

 

«Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення.

Розв'язування задач»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

 вчитель початкових класів

Хрін Людмили Миколаївни

 

 

 

 

 


 

 

Тема. Вправи і задачі на закріплення вивчених таблиць множення і ділення. 

           Розв'язання задач.

Мета.  Перевірити рівень оволодіння учнями навчального матеріалу, формувати в учнів математичну компетентність, вміння розв'язувати задачі, закріпити навички табличного множення і ділення чисел, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності, вчити дітей працювати парами. Виховувати повагу до традицій рідного краю.

Обладнання: картки, малюнки

Тип уроку: узагальнюючий.

Хід уроку

I. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок

Всім пора нам на урок.

                                                  Станьте всі рівненько,

Привітаємось гарненько.

                               « Добрий день!»

 

Вчитель   Домовляймось – не шуміти,

                  Руку гарно піднімати,

                  На уроці – не дрімати,

                  А знання мерщій хапати.

                  Тож гаразд, часу не гаєм,

                 І урок розпочинаєм.

 

 

II. Актуалізація опорних знань

1Перевірка домашнього завдання

2.Хвилинка каліграфії.

- Діти, ми маємо робити все, щоб наша держава була найкраща в світі. Який внесок можете зробити ви?

Пропоную повторити правопис цифри 24. Як пов'язані наші числа з нашою Україною? (24 серпня - День незалежності України).

- Що означає цифра 4?

- Що означає цифра 2?

 

3.Математичний диктант.

   Записати:

- частку чисел 15 і 5

- 30 зменшити у 5 разів

- 40 поділити на 8

- добуток чисел 6 і 8

- 7 помножити на 7

- 5 збільшити у 9 разів

- 20 збільшити на 7

- 72 зменшити на 10

Взаємоперевірка.

 

 

IIІ. Основна частина

Повідомлення теми й мети уроку.

 

На сьогоднішньому уроці ми будемо розв'язувати приклади, задачі, рівняння. Повторимо таблиці множення і ділення, а також будемо визначати периметр прямокутника.

Сьогодні ми з вами всім класом поїдемо на ярмарок, але він у нас незвичайний, а математичний.

Україна, рідна земля... Край, який багатий звичаями та традиціями. І однією з традицій є ярмарок. Землероби, народні умільці, виставляли кращі свої набутки. Люди з'їжджалися на ярмарок як на свято, своєрідну виставу. Кожна людина, яка їхала на свято, везла з собою багаж. Наш багаж - це ваші знання. Давайте перевіримо, який багаж є у вас.

  1. Мозковий штурм.

Гра «Назви одним словом»

- Результат при множенні - це... 

- Результат при діленні - це...

- Зменшити числа в кілька разів - це ...

- Друге число при діленні - це...

- Збільшити число в кілька разів – це…

- Перше число при діленні – це…

Молодці!

Багаж знань гарний, але щоб щось купити, необхідно мати гроші. А які гроші в нас будуть, ви дізнаєтесь, коли справитесь з таким завданням.

  1. Математична розминка.

Гра «Ніч і день»

Ніч - 36 поділити на 6. День -...

Ніч - 4 збільшити у 6 разів. День

Ніч - знайти третину числа 15. День

Ніч - ділене 20 дільник 5. День

Ніч - перший множник 5 другий 9. День

Ви справилися з завданням, молодці

Увага, правильність, взаємодопомога, згуртованість, дисципліна, швидкість вам допоможуть у виконанні прикладів.

 

60-5=                                   40+20=                 50+10=

35+40=                               80-20=                  25+50=

                   55                           60                         75

 

3. Самостійна робота.

Розв'язання рівнянь (по рядах)

 

                                                 

 

Фізкультхвилинка

Швидко стали по порядку,

Розпочнем мерщій зарядку.

Покрутили головою,

Стали всі, немов до бою,

Крила в боки розвели

Й полетіли, попливли.

Ліва, права, ліва, права —

Роблять ніжки наші вправи.

Не лінуйтесь, присідайте,

Ви здоров'ячко зміцняйте,

Щоб хвороби оминали,

Смутку й слабкості не знали.

 

4.Робота над задачею.

З давніх часів в Україні славилися вироби з глини. Майстер, який виробляє вироби з глини - називається гончар.

У мене на столі є глечик. А у глечику завдання для вас.

 

 

Задача.

Гончар виготовив 60 глечиків. Чотирьом покупцям він продав по 8 глечиків. Скільки глечиків залишилося у гончара?

Виготовив - 60 гл.

Продав - 4 п. по 8 гл.

Залишилося - ? гл.

           Розв'язання

1) (гл.) -продав гончар.

2) (гл.)

Відповідь: у гончара залишилося 38 глечиків.

 

5.Робота з підручником.

Розв'язання прикладів № 162.

Перший стовпчик разом, а другий і третій  самостійно.

 

3106                                      50101               767634

1010100                                1611 7100

(50+14)8                                10 (3427) (3812)10

6. Робота з одиницями вимірювання величин.

На ярмарок любили приїжджати козаки. А купували вони сіль. Одиниця маси, якою зважували в ті давні часи сіль називалась пуд. 1 пуд =16 кг.

Задача

Козаки завантажували на віз сіль. Коли вони поклали на віз 18 пудів, то на возі стало 21 пуд. Скільки  пудів солі було на возі спочатку?(Усно)

  • Діти, зараз попрацюємо з іменованими числами.

 

2 дм =   см          4 см =   мм            2 доби =   год

3 м =   дм            1 хв =    с                1 ц =    кг

 

7. Геометричний матеріал.

Робота в парах.

У народі кажуть: «Хата без рушників-родина без дітей». «Рушник-обличчя оселі».

«Не було в Україні жодної оселі, де б не вишитого рушника». Традиційно на Україні вишивали   рушники червоними та чорними нитками. Червоний - то любов, а чорний - колір землі, смутку, печалі. У вас на столі лежать невеличкі рушнички. Ви повинні виміряти довжину і ширину. Знайти периметр. (додаток 1)

 

8.Логічний тур «Найрозумніший»

- з одного дуба впало 14 яблук, а з другого – 10. Скільки всього яблук впало?

- Люда й Оленка купили в буфеті по булці, а Світлана забула гроші вдома. Тоді Люда й Оленка дали по половинці булки Світлані. Кому дісталася ціла булка?

- 5 картоплин зваряться за 20 хвилин. За скільки хвилин звариться одна картоплина в цій же каструлі?

- сума 2-х чисел – 70. Чому дорівнює нова сума, якщо кожен доданок збільшиться на 10?

IV. Підсумок уроку

Ось і підійшла наша подорож до кінця. Ми багато чого придбали на ярмарку.

Гра «Мікрофон»

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?

-Що здалося складним? Що – легким, чому?

На доброму ярмарку ми побували. Усі працювали, усі купували, а тепер же й додому час. Я усім бажаю щастя, здоров'я. Щоб завжди на наших столах був достаток, щоб було що продавати і за що купувати.

V. Домашнє завдання

Вдома вам потрібно буде розв’язати приклади № 172 на с.27 на повторення таблиць множення та ділення та  задача № 173.

  • На уроці ви досягли успіху завдяки:
    У –  увазі
    Р –  роботі
    О – організованості
    К – кмітливості

 

Вчитель.

  • Всі ви, дітки, молодці, гарно працювали,

Але дзвоник пролунав. Він мені і вам сказав,

Що роботу час кінчати, треба всім відпочивати.

 

Дякую за урок!

 


Додаток 1

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок українські рушники"

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
1995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку