Свято Весну зустрічаємо, птахів закликаємо

Про матеріал

«Тиждень зустрічі птахів»

Яка ж краса оточує нас! Земля, на якій ми з вами живемо, - справжнє диво. А чи все в нас хороше довкола? Чи чисте наше шкільне подвір'я? Чи достатньо висаджено дерев на шкільній території? Весна іде! Чи готові ми зустріти наших пернатих друзів, чи достатньо шпаківень у шкільному саду? З такими запитаннями я звернулася до школярів. Важливо з дитячих літ навчити любити природу, берегти її красу, примножувати багатства, щоб вона нас пригортала, а не відштовхувала від себе. І роботу треба направити в те русло, щоб дітям хотілося бути охоронцями природи, щоб вони насаджували дерева й квіти, робили посильну корисну роботу, яка б приносила видимі плоди, і школярі бачили, що їхня діяльність необхідна для природи рідного краю.

Тиждень розпочався із засідання учнівського самоврядування, де діти були активними учасниками спланованої роботи. Я вважаю, що саме учні повинні бути ініціаторами цікавих справ. Кожен захід у школі здружує дитячий колектив, згуртовує, об`єднує однодумців, діти тягнуться до краси, до цікавої роботи, де можна б було чогось навчитися, щось людям показати, утвердитися в колі своїх друзів як особистість. А це так важливо для школярів, особливо для підлітків, юнаків та дівчаток, які сьогодні так рано стають дорослими завдяки великій кількості одержаної з різних джерел інформації. Тому педагогу важливо направити енергію учнів на щось хороше, добре, мудре, яке б залишилося в їхньому серці надовго й зігрівало людським теплом та щирістю, любов`ю й добротою, котра просто необхідна для всіх.

Кожен клас отримав відповідне завдання. Спланувавши роботу, дійшли висновку, що підсумком проведеного тижня буде свято «Весну зустрічаємо, птахів закликаємо». Бо свято в школі – це визначна подія в житті колективу й має чітко визначену навчальну, розвиваючу й виховну мету. А ще вносить у душі неспокій, змушує мислити, спонукає до дії, робить усіх активнішими учасниками великого дійства й нікого не залишає байдужим. Навіть члени родини не тільки присутні, а й із задоволенням допомагають у проведенні свята.

Кожен день розпочинався з лінійки, на якій діти коротко звітували про проведену роботу. На перервах лунав спів пташок та демонструвалися короткометражні фільми про пернатих друзів. У рамках тижня використані фотоматеріали, звукові файли для кращого сприйняття учнями додаткового матеріалу та розширеного кругозору дітей. Проведено екскурсії, щоб звернути увагу дітей на навколишній світ. Цікавим було театралізоване дійство «Зустріч трьох сестер: Землі, Флори та Фауни», діти вчилися співпереживати, співчувати. Проведений конкурс малюнків «Весна очима дітей» дав змогу розкрити душу для сприйняття краси й доброти. На сьогодні це так необхідно, тому що коли є в серці доброта, любов, то людина не зламає деревця, не скривдить пташку. І саме це ми покликані виховувати в дитячих серцях щоденно. З вікторини «Про тих, хто в небі літає» та інтелектуально-пізнавальної гри «У польоті пернаті» діти дізналися багато нового, чого вони ще не знали, про що не здогадувалися. У природи є свої принади, секрети й чари. Це діти відчули, відвідавши семінар «Цікава орнітологія». На семінарі школярі задумалися про те, як люди повинні ставитися до птахів, що може зробити людина для пернатих і чого вона не повинна робити. З презентації учні дізналися, з якого ж будівельного матеріалу будують свої чудові будиночки пташки і які шедеври від птахів можна очікувати. Старшокласники продемонстрували фільм «Цікаве про птахів». Звучала чарівна музика, линули задушевні пісні, звучало рідне українське слово, і це створювало атмосферу щастя й радості, що відчули діти, переглянувши міні-вистави «Веснянки співаємо-зиму проводjжаємо».

Інформаційно-комунікаційні технології активізують пізнавальну діяльність учнів. Учениця 8-Б класу Рябоконь Юлія підготувала проект «Зникаючі та рідкісні птахи моєї місцевості».

Перегляд файлу

 

Сценарій свята

«Весну зустрічаємо, птахів закликаємо»

Мета. Забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності, підвести підсумок тижня зустрічі птахів; формувати різностороннє уявлення про світ птахів; розвивати спостережливість, уяву, увагу,  позитивно - емоційне ставлення до природи рідного краю, уміння завжди прийти на допомогу; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до всього живого на Землі.

 

Хід заходу:

(Під ніжну мелодію П. Чайковського «Вальсу квітів» проходить театралізоване дійство)

Дівчинка.
Благослови, мати,
Весну закликати!
Весну закликати,
Зиму проводжати,
Зимочку в візочку,
Літечко в човночку!

Мати.

Благословляю вас, діти, весну закликати!
Весну закликати, зиму проводжати!
З веселою посмішкою, із жайвором - пташкою,
З водою свяченою, з колосками хліба і добром у серці.

 

Учениці-старокласниці  (під музику читають речитативом)

1.Ой виходьте, дівчата,
Та в сей час на вулицю,
Весну-красну стрічати,
Весну-красну вітати.

2.Будемо весну стрічати
Та віночки сплітати.
А віночки сплетемо,
Хороводом підемо.

( Звучить веснянка „Вийди- вийди, Іванку”, дівчатка водять хоровод).

Перша дівчинка.
Ось іде весна ланами,
Перелогами, лісами,
Де не ступить, з-під землі
Лізуть проліски малі.

Друга дівчинка.
Як опустить вниз правицю,
Зеленіє скрізь травиця,
Як лівицю підведе -
Всюди листя молоде.

Третя дівчинка.
На берізку гляне зблизька—
У сережках вся берізка,
До верби підійде — ба —
В білих котиках верба!

Четверта дівчинка.
А як здійме руки вгору
До блакитного простору,
З кожним помахом руки —
Линуть з вирію пташки.

                  (Звучить спів вранішніх птахів.  Виходить Весна).

Весна.
Вийшла я з лісу, лугові вклонилася.
Од вітрів і сонця—луг зазеленився.
А до мене трави у поля прослались,
А до мене птахи з гаю озивались,
А за ними в лузі зацвітали квіти.
Починаю, друзі, по землі ходити.

Діти.
Ой ти весно, ти весна,
Ти чого до нас прийшла?

Весна.
Я прийшла до вас з теплом,
Із зеленим житечком.

Перша дівчинка.
Люба Весноньк, благаю!
Поверни пташок до рідного краю,
Щоб гаї всі і луки піснями озвались,
Веселі промінця з небес засміялись!

Весна.
Добре,  дівчата,
Прилетять до вас пташата.

(Обійшовши довкола, усі стають і  закликають птахів).

Із краю- кураю
Пташок викликаю:
Перша дівчинка. – Летіть, жайворонки,
До нашої сторонки.
Друга дівчинка.Спішіть, ластів’ята,
До нашої хати
Третя дівчинка.Весну зустрічати,
Зиму проводжати!

Весна. (повільно проходжується й закликає)

 Пташок викликаю з теплого краю!
Летіть, соловейки, на нашу земельку.
Спішіть, ластівоньки, пасти коровоньки!!!
Вилинь, вилинь, гоголю! Винеси літо з собою!
Винеси літо, літечко, зеленеє житечко,
Хрещатий барвіночок, запашний васильочок!

Педагог-організатор. Діти, закликання весни – один з найцікавіших звичаїв нашого народу. Адже прихід весняного тепла давав поштовх початку нового хліборобського циклу та вливав потужний струмінь натхнення до селянської душі. Наші предки отримували інформацію про прихід весни від птахів. Природа, як і багато років тому, не змінює своїх ритмів, і в середині березня починається справжній „пташиний” місяць. Пташка – це вісник весни, радості й узагалі вісник сонця. Вона побуває в повітрі, «у небі», й несе людям утіху.

 (Відео «Птахи України». Лунає спів лісових птахів)

Педагог-організатор. Любі діти! Ви чуєте цей чарівний спів!? Він нас закликає зупинитися й подивитися навкруги. Так, нас оточує прекрасний світ, сповнений чудес і таємниць. А ми проходимо повз них і навіть не помічаємо, інколи, буває, намагаємося розгадати яку-небудь із загадок природи. Надзвичайним, дивним, чудовим є світ птахів! Уявіть собі: пташки - великі й маленькі населяють усі куточки нашої планети. Вони чарують нас своїм співом, без пташиного щебету світ був би нецікавим, нудним!

( Діти виконують танок «Птахи мої, птахи»).

Педагог-організатор. Діти, а Рябоконь Юлія, учениця 8-Б класу підготувала проект про зникаючих та рідкісних птахів нашої місцевості. Увага на екран!

(Демонструється проект-презентація

«Зникаючі та рідкісні птахи моєї місцевості»).

Учень 1.  Твердження, що краса врятує світ, відоме всім, бо людина стала людиною, коли побачила яскраве різнобарв'я рідної природи,  почула спів жайворонка й тьохкання солов'я, відчула тонкі пахощі бузкового цвіту й медові розливи білої акації. Але людина інколи забуває, що вона є лише частинкою природи, із законами й силами якої необхідно рахуватися.

Учениця 2.   На нашій планеті понад 8600 видів, зокрема в Україні понад 360 видів осілих, перелітних, зимуючих та залітних птахів.

Учень 1.  Птахи прикрашають землю. Їх весела, дзвінка пісня, яскраве забарвлення оживляє природу, вселяє в нас бадьорість і радість.

Учениця 2.  Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам як незамінні помічники людини в боротьбі за врожай, вірні союзники в знищенні шкідників сільського й лісового господарства.

Учень 1.  Птахи - частина природи, без яких її врода була б неповною! Птахи - наші друзі! Їх можна побачити й почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, на полях, біля водойм, у містах і селах або просто на вулицях.

Учениця 2.  Птахи - це пісня й політ! Це голоси наших лісів, полів, гір і пустель, їх спів звучать на Землі цілий рік, їхні голоси ми чуємо вдень і вночі.

Учень 1.   Птахи - діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть підніматися вище гір і хмар, перелітати  пустелю, море, океан.

Учениця 2.  Птахи - діти веселки. Пір'я переливається всіма кольорами веселки. Вони несуть радість людям.

Учень 1.  Птахи - частина природи, без них її врода була б неповною.

Учениця 2.  Птахи — вірні наші помічники, захисники лісів, полів, садів від шкідників і гризунів.

(Відео «10 цікавих фактів про птахів»)

Педагог-організатор. Діти, протягом тижня проходили різні заходи, а сьогодні ми підведемо підсумок, визначимо переможців  конкурсу малюнків «Весна очима дітей», пізнавально-інтелектуальної гри «У польоті-пернаті!», брейн - рингу «Їхня стихія-політ», активних учасників театралізованого дійства «Зустріч трьох сестер: Землі, Флори та Фауни», переможців проектів про птахів та визначимо кращий клас-волонтер, який протягом зими був найактивнішим учасником підгодівлі птахів.

Слово для привітання та нагородження надається директору школи Симоненко Наталії Петрівні.

Педагог-організатор. Любі діти, а подарунком для вас лунає пісня.

(Звучить пісня: «Повертайся, ластівко» у виконанні Федорової Альбіни)

Педагог-організатор. Діти, для визначення переможців акції «Будиночок для пернатих», слово надаємо голові батьківського комітету Скрипник Ользі Вікторівні.

Педагог-організатор. Шановні батьки та діти, для вас подарунок підготували учні 6-А класу.

(Танок «Сіла птаха»)

Педагог-організатор. А ще для вас незвичайний подарунок, самі птахи підготували невеличкий танок.

(Відео «Пташиний танок»).

Педагог-організатор. Оберігати природу... Оберігати навколишнє  середовище. Ці слова сьогодні ми чуємо все частіше. Вони звучать з високих трибун, на симпозіумах учених, у розмовах мільйонів людей. Любов до природи – це і любов до Батьківщини, до свого народу. Це наш світогляд, наша мораль, весь спосіб нашого життя. Невід’ємною частиною нашого життя є птахи. Вони поширені скрізь, де є на землі сприятливі умови для їхнього життя, то ж давайте створювати всі умови для їхнього комфорту, дайте допомагати, охороняти й берегти.

 вучить музика П.І. Чайковського «Времена года»).

Учень 1.  Поки жити планета ця буде,

Поки світ ще в долоні краси,

Бережіть птахів, людоньки -люди.

 Хай чарують їх голоси.

Учениця 2.  Не стріляйте у лебедів білих,

Не вбивайте синичок малих,

Вони менші брати і несмілі,

Тож давайте полюбимо їх.

Учень 1.  Шануй, примножуй скарб неоціненний,

Який вручила нам свята земля.

 Насаджуй сад і прочищай джерельце.

 І скривдити не дай маленьких пташенят.

Учениця 2.  Ніколи не зробимо шкоди

 Тварині ми в ріднім краю.

Нехай звеселяють природу –

Співають пташки у гаю.

Учень 1. Ми друзі їх вірні і щирі, 

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

  І всіх, хто зимує у нас.

Педагог-організатор. Ось і закінчилося наше свято. Я хочу звернутися до наших пернатих друзів:

Дорогі наші пташата,

Хочемо вам побажати,

Щоб хорошими були

І дружили ви з людьми.

Щоби діти про вас дбали

 І про нас не забували

Любі діти! Ми з вами – частинка природи, і нас єднає спільний дім – Земля. Матінка – Земля. Діди і прадіди довірили нам чисті ріки й джерела, буйні діброви та гаї з усякою звіриною, птахами, жайворонкові степи й квітограйні луки. Наша природа багата, добра й мудра. Вона дарує свої скарби й нічогісінько не просить від нас. Будьмо ж і ми, люди, уважними та добрими до неї! Бережімо природу! До побачення. До нових цікавих зустрічей!

(Відео «Послухай солов’я»).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку