І. Ранкова зустріч.
1.Привітання.
Вітання з учнями за допомогою вірша
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Сіли, встали, встали, сіли,
Бачте, як розвеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати.
Нумо, разом, нумо, всі
Потанцюймо по росі!
2. Новини дня.
Вчитель обирає помічника дня і просить його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.
3. Гра «Сюрприз для тебе ».
А зараз я пропоную вам зробити приємний сюрприз своєму однокласникові, даруючи йому «подарунок» за допомогою жестів і міміки.
ІІ. Вправа “Сюрприз у коробці”
Я приготувала для вас сюрприз ( у коробочці знаходиться метелик (живий або картинка, іграшка )Додаток 1), але потрібно відгадати який саме. Для цього вам треба ставити питання, на які можна відповісти лише одним словом:
«так» або «ні».
Коли діти відгадали, що сховано у коробочці вчитель запитує:
ДОДАТОК 1
А зараз я розкажу вам казку , яка називається «Як метелик літо повернув»
(Додаток 2)
Отож гарненько всі слухаємо казку, що б дізнатись чи справдились ваші очікування .
ДОДАТОК 2
2. Обмін інформацією. Робота з календарем
Діти пригадайте:
- Скільки всього є літніх місяців?
- Скільки днів має кожен літній місяць?
- Скільки днів триває літо?
- Порівняйте кількість днів у місяцях.
ІІІ. Обговорення проблемного запитання «З чого починається літо?»
- Діти коли одна пора року змінює іншу?
Звісно, якщо подивитися на календар, то все очевидно − пори року змінюють одна одну першого числа що три місяці. Скажімо, весна розпочинається 1 березня, літо – 1 червня, осінь − 1 вересня, а зима − 1 грудня. Але ж тварини і рослини у календар не дивляться, а завжди знають, що й коли робити треба.
в природі особливі прикмети).
Давайте ми з вами створимо плакат «Ознаки літа» за допомогою квітів .
На дошку вивішується плакат (Додаток 3)
які лежать на ваших партах (Додаток 4) написати ознаки літа і прикріпити на галявину.
ДОДАТОК 4
ІV. Перегляд медіатексту «Жива природа влітку»
V. Розгадування кросворда «ЛІТО»
ДОДАТОК 5
VI. Читання віршів про літні місяці
ДОДАТОК 6
ЧЕРВЕНЬ
В золотій хустинці
Дорогі гостинці
Червень нам приніс,
Ягоди-суниці
В лісі у травиці
Розсипає скрізь.
І чомусь здається –
Все навкруг сміється:
Луки, гай, ріка.
Ловимо в долоні
Промінці червоні –
Ой, теплінь яка!
( М. Познанська)
ЛИПЕНЬ
Місяць липень — середина літа.
Сяють дні промінням золотим,
Медоносна липа вся у цвіті,
І повітря пахне цвітом тим.
Спіє жито на колгоспнім полі,
Коник у траві не замовка.
Радості тепер в дітей доволі:
Кличе їх і поле, і ріка.
Добре сіно у лугах згрібати
Чи носити воду косарям.
Праці є приємної багато
Загорілим молодим рукам.
(В. Ткаченко)
СЕРПЕНЬ
Серпень, дощами умитий,
Ранки туман заснував,
Перший, росинками вкритий,
Жовтий листочок упав.
Осінь нитка тоненька
Плуталась поміж отав,
Серпень засмаглий тихенько
В даль голубу відпливав.
(Л. Новикова)
3. Робота в групах .Створення плакатів до теми літо «Який смак літа?», «Який запах літа?», «Який звук літа?»
Об’єднання дітей у групи за вибраним кольором (Додаток 9).
1 група (червоний)- малює плакат «смак літа» (вишні, черешні, груші, яблука, малина, та ін.)
2 група (білий)- малює , який запах літа? (липа)
3група (жовтий) – малює, як звучить літо?
Учні презентують роботу групи.
ДОДАТОК 9
VII.Вправа з ейдетики «Запам’ятай скоромовку про літо» (за допомогою
піктограм).
Там, де літо сіно косить
Заплету веселку в коси.
І піду, де срібні роси
Вранці впали на покоси.
VIII.Вправа «Читання з передбаченням».
- Діти прочитайте твір «Літо – найкраща пора року»
- Визначте, з прочитаного як приходить літо .
ДОДАТОК 10
Літо – найкраща пора року
IX. Гра «Я – спостерігач». Формування вміння спостерігати, порівнювати,
робити узагальнення.
ДОДАТОК 11.
Гру можна доповнити запитаннями:
X. Створення і заповнення леп бука.
1. Дітки допоможіть мені створити лепбук – інтерактивну
книжку, яку ви будете заповнювати впродовж тижня. Він має бути
багатофункціональний. Основна інформація має бути
розміщена посередині. Справа і зліва – цікава додаткова інформація
(загадки, прислів’я, вірші, гуморески, кросворди, ребуси тощо).
2. Давайте придумаємо назву лепбука та рубрик. Ви можете
для наповнення й оформлення леп бука використовувати природний
матеріал, зібраний під час екскурсії, а також фото, написані розповіді,
казки про місяці, календар, малюнки плодів, листків тощо.
ДОДАТОК 12
Приклад лепбука:
3. А зараз подивимось як ви засвоїли знання про літо . За допомогою я вам буду показувати мнемотаблиці а ви постараєтесь скласти речення яке відображає їхній зміст.
ДОДАТОК 13
(Буква «Л» - настало літо.
Сонце яскраво світить, гріє, припікає.
Дівчатка, хлопчики - купаються в річці, грають в бадмінтон і м'яч, будують з піску вежі.
Влітку встигають смачні фрукти, ягоди та корисні овочі)
1