Розробка уроків з сенсомоторики

Про матеріал

За допомогою сенсомоторики розвиваються інтелектуальні вміння : спостерігати, запам'ятовувати , відтворювати, порівнювати встановлювати зв'язки між: об'єктами, робити найпростіші висновки.

Основні завдання курсу:

• допомогти дітям опанувати способи сприймання: розвивати дрібні м'язи кистей правої і левої рук , координація тіла;

• навчити виділяти істотні ознаки і встановлювати зв'язки з неістотними але необхідними для зображення й написання букв, елементами;

• формувати систему орієнтувальних дій, які становлять основі сенсорно-перцептивні прийоми в розумінні дітьми, взаємодії предметів і явищ у просторі і конкретній ситуації.

Формувати поняття

• еталон

• колір

• послідовність, позиція

• лінія, її види - вертикальна, горизонтальна, хвиляста, ламана, штрихова

• геометричні фігури.

Зміст архіву
Перегляд файлу

За допомогою сенсомоторики розвиваються інтелектуальні вміння : спостерігати, запам'ятовувати , відтворювати, порівнювати встановлювати зв'язки між: об'єктами, робити найпростіші висновки.

Основні завдання курсу:

   допомогти дітям      опанувати   способи сприймання: розвивати дрібні      м'язи кистей правої і левої рук , координація тіла;

   навчити виділяти істотні ознаки і встановлювати зв'язки з неістотними але необхідними для зображення й написання букв, елементами;

   формувати систему орієнтувальних дій, які становлять основі сенсорно-перцептивні прийоми в розумінні дітьми, взаємодії предметів і явищ у просторі і конкретній ситуації.

Формувати поняття

   еталон

   колір

   послідовність, позиція

   лінія, її види      - вертикальна, горизонтальна, хвиляста, ламана,     штрихова

   геометричні фігури.


1. урок.

Орієнтація на основі зору. Мета: навчити дітей співвідносити норми предметів і фігур Основні поняття:    форма,  співвіднесення. Обладнання: папір, олівці, лінійки. План уроку:

  1. Тема і мета урока

Пояснення завдання

2.       Співвіднести фігури з предметами (за їх формою).

3.       Наприклад:

коло - годинник трикутник - рамка квадрат - дошка.

4.        Творча робота:

Дорожні знаки, колір -  (червоний) (жовтий) (зелений) Геометричні фігури.

Загадка.

Червоний - їхати заборонено. Жовте - приготуйся вмить. Зелене - їдь.

1  варіант. Гра "Сигнали світлофора".

Для гри вирізають червоні, жовти та зелени кружечки, наклеюють їх на картон, і прикріплюють до паличок. Діти ходять по кругу. Піднято жовтий кружечок - ходьба вповільнюється; червоний - зупинка, зелений - можна йти далі.

2 варіант. Учні стоять у шерензі обличчям до світлофора. На зелений -стоять; На червоний - крок назад.


2 урок.

Подивитися і побачити. Що ми бачимо? Яке диво наші очі!

Вони             дивляться,   придивляються,      радіють,   милуються,

сумують...

Глянемо   один   одному      в      вічі. Які вони? Сірі, блакитні, чорні, зеленуваті ...

Що ти робиш очима? Заплющуєш, розплюшуєш, плачеш, моргаєш, підморгуєш. По очах видно, коли нам сумно або весело.

Усміхаймося    один    одному.    Очі,    як   ліхтарики,    освітлюють обличчя доброї       людини.

Очі працюють безшумно й дуже швидко.  Вони встигають за мить     побачити багато.

Очима ми розрізняємо світло, колір, розмір, форму, відстань, рух Завдання.

1.       Збери з друзями різні листочки з дерев. Позмагайтеся, хто розпізнає на дотик найбільше листочків.

2.      Розглянь уважно листочки який їх колір, розмір, форма.

3.       Сенсомоторіка.

 


3. урок.

Різнокольорова осінь

Скільки барв кругом розлито: пурпур, охра, зелень, просинь.

Це   минає тепле літо,  злота надходить осінь.

Край   наш писанка, неначе, - треба тільки вміти бачить

Завдання. 1.      Екскурсія до парку. Гра "Будь уважним"

Кожна пора осені має свої фарби, звуки, форми. Помічай їх, бо кожний   день має своє обличчя. Намалюй: Вересень          Жовтень           Листопад.

Загадка

Жовте листячко летить, під ногами шелестить. Сонце вже не припікає, Коли, діти, це буває?

Природа навколо нас

Мудра природа навчає нас у будь-яку пору року. Птахи вчать співу. Бджолиний рій вчить дисципліні трудовій, навчає жити в труді і по справедливості. А дерева всіх порід, увесь веселий лісний ряд, дружбі вчить міцній. Чого ще навчає нас природа?

Хто чим славиться?

 Соловейко – піснею

джерельце - своєю водою

колосочок - зерном

сонечко - ласкою і теплом

 квітка - ніжним запахом.

Ну, а чим же ти на землі прославишся? Співанка про місяці

Вересень місяць добре ґаздує, Овоч смачненький дітям дарує. А місяць жовтень мряку розвіє, В лісах, в садочках лист пожовтіє. А листопад той жалю не має -З дерев останнє листя зриває.

2. Промайструй

Шкарлупи горіхів іграшки

Кораблик Віслюк

 

 

 


4. Урок.

 

Однакове, схоже, відмінне Все, що є на світі, схоже між собою, або відрізняється .

1.  Порівняй аплікація "Снігова баба"

Назвати геометрічні фігури, порівняй, чим різняться?

Вибрати колір.

2. Гра "Схоже - віддмінне"

Парасолька, шапка, панамка, гриб. Снігова абетка. Є абетока снігова, а сліди - її слова. Заєць слід кладе шнурочком: риска - вряд і риска збоку. Хто рядочок рівно вишив? Це пробігла щойно миша. Рись взуває в капці лапки - має слід чотири крапки. Лось пійшов на водопій. Слід його серед полів - неначе слід від ковзанів.

Загадка

На голову тітка біла

Козанок, погляньте, вділа

І з метлою в ранню пору

Стоїть собі серед двору.

Запитайте тітку, діти,

В чому буде борщ варити?

(Баба снігова)

Чому так говорять?

У зимку сонце світить, та не гріє.

Зима білим килимом усе поле вкрила.

Сніг для рослин - це шуба.

Грудень рік кінчає, зиму починає.

Січень снігом січе, а мороз вогнем пече.

Лютий малює, красу весну чує.

Співанка про місяці.

А місяць грудень на радість людям

Сніжком присипле замерзле груддя.

Ой, місяц січень кличе мороза,

Морозить лиця, щипає носа.

А місяц лютий вітрами дує,

На водах з льоду мости будує.

  3. Сенсомоторика кульки.

Вибрати колір - заштрихувати.

4.     Будь дослідником. Чи є в твоєму класі однакові предмети? дошка, парта, стіл - прямокутник.


5.      Урок.

 

Чому світ такий цікавий?

Тому, що навколо багато різних, не схожих, між; собою предметів.

Цікаво спостерігати й пізнавати те, що змінюється. Спостереженняза

квітами - жіття квітки.

Сенсомоторика: Ліст, бабочка.

Годинник із квітів Якщо на квітнику посадити квіти у повній послідовністі, враховуюча строки їх розпускання, можна мати живий годинник. О третій годин: ранку починає розтуляти віточки козелець жовтий, о четвертій -цікорий, в шість розкриваються квітки кльбаби, за ними звіробій, нагідки , лаіпатка. О десятій годині у повній красі розквітають і помеі (кручені паничі), в одинацять настає пора березки, а дванадцятий -портулаків. До сімнадцятої години вечора цвітуть усі квіти, крім нічних, а потім на їхнє місце заступають вечерні красуні: тютюе запальний, смілка, віхалка пізніше - метеола. Із цих квітів можнз створювати квіткові годинники у центральних районах України. На південь та північ потрібно добирати інші квіти.

Лічилка

Раз, два - дерева!

Три, чотири - вийшли звіри!

П'ять, шість - пада ліст!

Сім, вісім - птахи в лісі!

Дев'ять, десять - он суничкі

Підвели червоні лічка!

Частівка

Ми трішечки пошуміли,

Що аж вікна задзеніли,

Ми сказали: "Тиша",

В школі впала криша.

З. Створи свій орнамент.


6 Урок.

Що вміють твої пальчики?

У тебе вправні руки. Змалку привчай їх тільки до доброго діла. 1. Промайструй (пластилін) - Метелик. Розглянь орнамент. Як він побудован? Візерунок створюється чергуванням або повторенням однакових предметів,

кольорів форм. Орнаменти різняться кольором і формою. Орнамент - від латинського слова - прикрашать.

Символіка кольору. (Японія).

Червоний - Жіття, Любов.

Оранжевий - тепло, радість

Жовтий - власть, енергія

Зелений - символ весни.

Блакитний - віра

Синій - сум, журба

Фіолетовий - дружба

Білий - невинний, добробут

Чорний - журба.

2. Конструктор і пісочна терапія. Збудувати дом, дерева.

3. Сенсомоторика. Світлофор. Геометрічні фігури, колір


7. Урок.

Ознаки загальні та особливі.

Скільки ознак має твій олівець?

Опис олівця.

Простий, тонкий, кольоровій,  загостренний, твердий, товстий,

тонкий, старий, новий, міцний, крихкий.

Кожний    олівець    має    гріфель,    який    тримається    всередені

дерев'яної одежени.

Запам'ятай.

Без грифеля немає олівця.

Загадка

Дерев'яний молодець

мав загостренний кінець.

На папері слід лишав,

Коли ним я натискав.

Придумай назву казці

Під горою хвойний ліс,

За горою хижний ліс.

Вкрита травами гора.

Збоку - лисяча нора.

В ній хитрюга непроста.

Від собак хова хвоста:

Як навідався в курник,

То відразу ж півник зник.

(Ліс)

Лічилка

Раз, два, три чотири -

Кицю грамоті учили.

Не читати, не писати,

А за мишками гоняти.


8.      Урок.

Без дерев немає лісу Без крил немає птахів.

На землі близько 8600 видів птахів.

В Україні 360 видів птахів. Обов'язкові ознаки завжди належать

предмету.

Без них предмет не  існує.

1.    Гра спільні і різні ознаки годинника.

Годинник має циферблат і дві стрілки.

Маленька показує години.

Велика - часи.

(Розмір, колір, форма).

2.  Японський орнамент

3.  Журавель - символ працветания, долголетия. Україна - лелека, сімейна, щаслива. Черепаха - добробут.

Вірш

Лелека ластівку питає:

-    хтот вище всіх птахів літає?

-    Літають люди вище всіх.

На літаках своїх легких.

3. Природний матеріал.  їжак

Голки - їжака, ялинки, шити.


9. Урок.

Кольори і звуки зими Стало біли навируги Я розтрушую сніги, Нагоняю холоди, Воду сковую в льоди. В дружбі з дітми я всіма Здогадались? Я - Зима!

1.  Прочитати оповідання як змінюється колір снігу. В. Сухомлинський.

2.  Вирізати сніжинки.

3.  Сенсомоторика. Снігурка і горобина.

Скоромовка.

Ліс малий і більший ліс

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису -

Лис лисічки ніс із лісу.

Вірш

Стоять під снігом сосни сонно,

Сидять на соснах снігури.

Санчата на ставок з розгону

Скотились весело з гори.

Гра "Ознаки зими"

Учитель говорить: "Багато ознак у красуні - зими. Яскраво світить сонце, але не гріє. День короткий ніч довга. Мороз розмалював вікна. Весело поскрипує сніг под ногами." Діти доповнюють вчителя.

Піктограмма.

4. Зроби орнамент Зимові визирунки.


10. Урок

Хто багато питає,

Той більше знає!

Запитуй як? - точно і ясно і коли

Нерозуміло, є сумнів, заперечення.

1. Гра хто більше придумає більше запитань до слів:

Морква, сонце, небо, летів, росте, бігає.

Щедрівка Місяченьку, мій братку, Зійди рано, постій мало, Поки я бички позапрягую, Жито - пшеницю порозсіваю. Роди, доже, жито й пшеницю Без кукілю, без метлці, А нам діткам, по варениці. Подумай.

Що в світі най ситніїпе, найпрудкіше? (Земля, думка). Через що ти ходиш в школу? (Через пори року).

Жартівливе питання. Що посеред землі стоїть? (Звук "м"). Який рік найкоротчий усього один день? (Новий рік). Здогадайся. Чим кінчається літо, а починається осінь? (Звуком "О").

Частівка. Якщо ти моя подруга, Із нещастя визволи, Підними скорійше руку, Щоб мене не визвали. 3. Сенсомоторика.

5. Вивчи колядку.

Я маленький хохолок

Уродився у вівторок,

В середу рано

Мене в школу оддано.

Я йду в школу, плачу, -

Стежки не бачу,

Шапкою очі протираю,

Тебе, дядьку, зі святом поздравляю!

zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку