10 клас
Після цього уроку учні зможуть: оцінювати результати переговорів Тимчасового уряду в Києві; аналізувати зміст і значення ІІ Універсалу ЦР.
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття: ІІ Універсал ЦР.
Обладнання: підручник,
Хід уроку.
Етап заняття |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Організаційний момент(3 хв) |
||
Перевірка д/з (7 хв) |
Оцінює д/з учнів |
Кілька виступів з політичним портретом В. Винниченка. |
Актуалізація опорних знань (5 хв) |
Запитання:
|
Відповідають на запитання. |
Вивчення нової теми (20 хв) |
План
Завдання:
Запитання:
Завдання: Робота в парах. Учитель наводить дві суперечливі оцінки ІІ Універсалу. Сусіди по парті приймають ці протилежні точки зору і намагаються відстояти свою. 1) М. Грушевський: «Так з’явився сей великий акт, котрим закладається сама автономія України». 2) Я. Грицак: «Без сумніву, Другий універсал був кроком назад у порівнянні з Першим…».
|
Працюють у групах.
Відповідають на запитання.
Працюють у парах. |
Закріплення нових знань (8 хв) |
Бесіда за запитаннями: - Коли було укладено ІІ Універсал? - Чому ІІ Універсал УЦР називають компромісом? У чому полягає суть цього компромісу? - Зробіть висновки про повноваження Генерального Секретаріату, визначені цими документами. Чим ви можете пояснити різницю в наданні різних обсягів повноважень Генеральному Секретаріату Центральною Радою та Тимчасовим урядом? |
Відповідають на запитання. |
Висновки і узагальнення (5 хв) |
Вчитель робить короткий підсумок уроку. Оцінює діяльність учнів. |
|
Домашнє завдання (2 хв) |
§14-15, відповісти усно на питання в кінці параграфа. |
Запис у щоденники. |