Розробка уроку. 10 клас.Тема: "Переговори делегації Тимчасового уряду в Києві. Другий Універсал ЦР."

Про матеріал
Розробка уроку. 10 клас.Тема: "Переговори делегації Тимчасового уряду в Києві. Другий Універсал ЦР.". Короткий конспект подано у вигляді таблиці. Можна використовувати як шаблон до уроку, розширювати зміст уроку.
Перегляд файлу

10  клас

Тема: Переговори делегації Тимчасового уряду в Києві. Другий Універсал ЦР.

Після цього уроку учні зможуть:  оцінювати результати переговорів Тимчасового уряду в Києві;  аналізувати зміст і значення ІІ Універсалу ЦР.

Тип уроку:  комбінований.

Основні поняття:  ІІ Універсал  ЦР.

Обладнання: підручник,

Хід уроку.

Етап заняття

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Організаційний момент(3 хв)

 Перевірка д/з

(7 хв)

Оцінює д/з учнів

Кілька виступів з політичним портретом В. Винниченка.

Актуалізація опорних знань

(5 хв)

Запитання:

  • Поясніть, яку форму державного устрою проголошував І Універсал?
  • Що таке автономія?

Відповідають на запитання.

Вивчення нової теми (20 хв)

План

  1. Переговори делегації Тимчасового уряду в Києві.
  2. Другий універсал ЦР.

 

  1. Розповідь вчителя. Пояснення причин, через які Тимчасовий уряд звернувся до українців.

Завдання:

  • Проаналізуйте відносини між ЦР і Тимчасовим урядом з питань автономії України, формування українських військових частин, українізації. Обміняйтеся думками із цього приводу. Зробіть висновки.

 

  1. Зачитується уривок з ІІ Універсалу (стор. 148).

Запитання:

  • Чому ЦР після переговорів з Тимчасовим урядом відкинула спроби «самовільного здійснення автономії України»?

Завдання:

Робота в парах.

Учитель наводить дві суперечливі оцінки ІІ Універсалу. Сусіди по парті приймають ці протилежні точки зору і намагаються відстояти свою.

1) М. Грушевський: «Так з’явився сей великий акт, котрим закладається сама автономія України».

2) Я. Грицак: «Без сумніву, Другий універсал був кроком назад у порівнянні з Першим…».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Працюють у групах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідають на запитання.

 

 

 

 

Працюють у парах.

Закріплення нових знань

(8 хв)

Бесіда за запитаннями:

- Коли було укладено ІІ Універсал?

- Чому ІІ Універсал УЦР називають компромісом? У чому полягає суть цього компромісу?

- Зробіть висновки про повноваження Генерального Секретаріату, визначені цими документами. Чим ви можете пояснити різницю  в наданні різних обсягів повноважень   Генеральному Секретаріату Центральною Радою та Тимчасовим урядом?

Відповідають на запитання.

Висновки і узагальнення

(5 хв)

Вчитель робить короткий підсумок уроку. Оцінює діяльність учнів.

 

Домашнє завдання

(2 хв)

§14-15, відповісти усно на питання в кінці параграфа.

Запис у щоденники.

 

docx
Додано
23 березня 2019
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку