тест "Встановлення й утвердження тоталітарного режиму в Україні"

Про матеріал
Тести з даної теми мають на меті узагальнити та перевірити навчальні досягнення учнів. Містять різноманітні завдання відповідно до рівнів оцінювання навчальних досягнень учнів. Орієнтовані на завдання ДПА з історії України.
Перегляд файлу

Узагальнення . Тематичний контроль.                                                    ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ  

                             І варіант

                       І та ІІ рівень(1-6  балів, 0,5 б. за відповідь)

  1. Вкажіть рік встановлення одноосібної влади Й.Сталіна.

А) 1921 р.  Б) 1927 р. В) 1925 р.   Г)  1929 р. 

 2.Чим характеризувався культурно-освітній процес в УРСР в ІІ половині 30-х років?

1. Існуванням різноманітних мистецьких шкіл та напрямів 2. репресіями проти представників української інтелігенції  3. згортанням українізації, зокрема поступовим зросійщенням середньої та вищої освіти 4. впровадженням експериментального навчання в школі:скасуванням  класно-урочної системи, оцінок, тощо. 5. викладанням в школі базової навчальної дисципліни «Історія України», 6. ідеологізацією навчального процесу

3.Що передбачала  нова економічна політика в УСРР в 1921-1928рр?  А) заборона приватної торгівлі та ліквідація товарно-грошових відносин. Б) об’єднання підприємств промисловості в госпрозрахункові трести В) передачу дрібних підприємств в оренду організаціям та приватним особам  Г) формування трудових армій і запровадження трудової повинності. Д) оздоровлення грошового обігу через діяльність банків та кредитних установ

4. Затвердження нової Конституції УРСР на надзвичайному XIУ Всеукраїнському з’їзді рад відбулося: 

А)  січні 1934 р.;Б)  серпні 1935 р.;В)  січні 1937 р.; Г)  квітні 1938 р.

 5.  З якою метою здійснювалася суцільна колективізація?  А)  Для забезпечення населення   країни дешевими продуктами; Б)  як «допомога держави колгоспному будівництву»; В)  полегшити вилучення селянської продукції державою; Г)  піднести матеріально-технічну базу сільського господарства.

6.Установіть відповідність між термінами і визначеннями: А)  українізація     Б)  «Договірна федерація» В)   автономізація           Г)  військово-політичний союз  1. форма контролю більшовиків над національними радянськими республіками та  використання їх ресурсів;2 . форма впровадження національних утворень до складу РСФРР, запропонована Й.Сталіним як спосіб утворення СРСР;3 . система відносин між радянськими республіками 4 .форма об’єднання  радянських республік; 5.  політика більшовицького керівництва  в  1920-х рр., спрямована на збільшення представництва українців в органах влади, культури, освіти і т.д. .

 7. Складіть речення, використавши поняття та терміни:  «націонал-ухильництво», сталінська Конституція.

8.Схарактеризуйте одним реченням історичних діячів залежно від їх ролі в подіях доби: В. Липківський, Л. Курбас. .

9. Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу “заготовляла” наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба», – можна використати для пояснення його :     А) передумов. Б) масштабу. В) жертв. Г) мети.

10.Установіть відповідність між подією та роком, коли вона відбулася. А) 1923 р.               Б )1925 р. В) 1928 р. Г) 1929 р. Д )1930 р. 1. початок насильницької колективізації  2.судовий процес у справі «Спілки визволення України» (СВУ) 3. початок політики «коренізації» 4 судовий процес у «Шахтинській справі»

11.Установіть відповідність між представником української культури та науки 1920-х рр. і його характеристикою: 1 О. Довженко  2 Г. Юра  3 А. Кримський  4 М. Бойчук  А) художник-монументаліст Б)архітектор    В) кінорежисер Г )сходознавець Д)театральний режисер

12.Утвердження в Українській СРР колгоспно-радгоспної системи господарювання, багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села – це наслідки здійснення політики: А) «воєнного комунізму». Б) суцільної колективізації. В) нової економічної політики.    Г) «коренізації»

  ІІІ рівень   (7-9 балів. 1б. за відповідь)

  13. У яких твердженнях ідеться про  особистість, зображену на фотографії?  Що ви знаєте про цю особистість? Доповніть одним-двома реченнями.

А Довженко

1 Започаткував новий жанр в українській літературі – кіноповість
2 Переможець конкурсу на проект кінофабрики в Києві, збудованої в 1928 р.
3 Його кінофільм «Земля» на Всесвiтнiй виставцi в Брюсселi в 1958 р. визнано одним з 12 найкращих фiльмiв усiх часiв i народiв
4 Його стрічки започаткували унікальний феномен – «українське поетичне кіно»
5 Режисер та сценарист перших в Україні звукових фільмів «Симфонія Донбасу» та «Фронт

   14..  Розташуйте події у хронологічній послідовності:А) великий терор , Б) початок українізації В) створення СРСР Г) ліквідація куркульства як класу Д)утвердження влади Сталіна ,    Є)курс на індустріалізацію,  Е) початок І п’ятирічки.

15. Вибрати відповідні  твердження: А) період Непу, Б) період сталінської модернізації. 1. Ліквідація куркульства як класу 2.Відчуження виробника не лише від засобів виробництва,а й від виробленої продукції  3. «Ножиці цін» 4.Експорт хліба за кордон, 5. Створення системи кооперативів, 6. Суцільна колективізація, утвердження колгоспно-радгоспної системи. 7. Формування командно-адміністративної системи, 8. Будівництво нових підприємств важкої промисловості 9. Трудовий ентузіазм, стаханівський та ізотівський рух, 10. Створення МТС 11. Дозвіл оренди та найманої праці,  12.Стрімка урбанізація, збільшення чисельності робітників 13.Істотне відставання легкої та харчової промисловості за технічним рівнем від важкої індустрії, 14.Терор голодом

            ІУ рівень(10-12 балів, 1 б. за відповідь)

 16. Спираючись на факти, доведіть що в 30 –ті  роки ХХ ст. . в СРСР встановлений тоталітарний режим.

17.Чи була альтернатива демократичного розвитку СРСР в 20-30 роки ХХ ст.. Висловіть свою думку  щодо цього питання.

13.Який з плакатів свідчить про події та явища в УСРР доби нової економічної політики?

https://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=64b3f7ef196e48b82ff33c9e2a39c8be&n=33&h=190&w=130 http://cs618426.vk.me/v618426332/8c6a/UnWkHM9_bUM.jpg http://s017.radikal.ru/i418/1304/16/c4f3b27de357.jpg http://zbruc.eu/sites/default/files/pictures/stalinhitler.jpg

  А)                    Б)                           В                                           Г)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення Тематичний контроль

ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ  

           ІІ варіант

 І та ІІ рівні ( 1-6 балів, 0,5 б. за відповідь)

1.  Початок  політики  українізації         А ) листопад 1921 р.   В ) листопад 1923 р. Б)  квітень 1923 р.      Г)  квітень 1924 р.

2. Визначте причини голодомору 1932-1933 рр. в Україні

А) масове вилучення продовольства у селян Б) загибель всього врожаю через несприятливі кліматичні умови В) відсутність інформації у московського керівництва про початок голоду Г) небажання селян працювати на колгоспних полях задарма Д) штучне підтримування стану голоду щодо українських селян  Е) криза перенаселення в Україні.

3.Які твердження характеризують освітню політику УСРР в1921-1928рр. А)створення робітфаків; Б) зосередження наукових досліджень в університетах;В)згортання українізації державних установ, підприємств, закладів культури Г) розширення мережі вчительських курсів, педінститутів, педтехнікумів;   Д) завершення кампанії з ліквідації неписьменності дорослих; Є) надання переваг    при вступі до ВНЗ особам робітничо-селянського походження.

4.У якому місті у листопаді 1932 р. стала до ладу гідроелектростанція?  А)  Дніпропетровськ; Б) Запоріжжя; В ) Київ;  Г)  Харків.

 5. Форсовану індустріалізацію передбачалося забезпечити за рахунок:   А)  запровадження політики «ножиці цін»; Б)  підвищення податків; В)  забезпечення коштами селян;  Г)  залучення іноземних інвестицій.

6. Які поняття та терміни відбивають суть НЕПу?А) трести; Б) продрозкладка; В) наявність малих приватних підприємств;  Г) продовольча диктатура; Д) червінець; Ж)використання найманої праці;Є)  кооперація;   Е)комітети незаможних селян.

7.Складіть речення, використавши поняття та терміни: Великий терор, «шумкізм».                                   8.Схарактеризуйте одним реченням історичних діячів залежно від їх ролі в подіях доби:   М. Бойчук,С. Косіор.

9. Що стало наслідком розгортання в УРСР та СРСР стахановського руху?                        А )підвищення норм виробітку продукції Б) заборона робітникам самовільно залишати підприємства В) уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу Г)запровадження семиденного робочого тижня

10. Сприятливі умови для розвитку ринкових відносин в УСРР існували за часів реалізації заходів:  А) «воєнного комунізму». Б) «суцільної колективізації». В) «нової економічної політики». Г) «форсованої індустріалізації».

11. Упровадження нової економічної політики в УСРР сприяло:1 масовій утечі селян із місць постійного проживання. 2 відбудові народного господарства республіки. 3 досягненню економічної незалежності республіки. 4 появі в суспільстві прошарку «нової буржуазії». 5 здійсненню форсованої індустріалізації. 6 ліквідації економічних стимулів розвитку виробництва. 7 згасанню антирадянського селянського повстанського руху.

12. . Термін «автокефалія» означає:А)  необмежену самодержавну владу Б)  самоврядування певної частини держави В)  антидемократичну систему влади, що поєднується з особистою диктатурою   Г)   повне самоврядування церкви, її незалежність

                ІІІ рівень   (7-9 балів, 1 б. за відповідь)

13.У яких твердженнях ідеться про  особистість, зображену на фотографії?   Що ви знаєте про цю особистість? Доповніть одним-двома реченнями.

М Скрипник1 .У 1922-1928 pp. – віце-президент ВУАН, автор низки досліджень з історії літера­тури та літературознавства   2 .Член ЦК КП(б)У, обіймав відповідальні партійні та державні посади. У 1924-1927 pp. – нарком освіти УСРР 3.Учасник установлення більшовицької влади в Україні, проте в 1933 р. був зви­нувачений у «національних ухилах» 4. Сприяв українізації середньої й вищої школи, підготовці кадрів викладачів, розвиткові книговидання та періодики українською мовою                 5. Один з головних організаторів Голодомору 1932-1933 pp. в Україні, згодом репресо­ваний

14..Розташуйте події у хронологічній послідовності :А) повернення української столиці до Києва Б) прийняття нової «сталінської» Конституції СРСР  В) «самоліквідація»УАПЦ Г) рік «великого перелому» Д) закон  «про пять колосків» Е) початок ІІ пятирічки

  15. Вибрати  відповідні  твердження: А) період Непу, Б) період сталінської модернізації.1.період великого терору; 2. Відбудова промисловості та сільського господарства; 3.створення трестів в промисловості, 4.організація соціалістичного змагання; 5. «Безбожна п’ятирічка»; 6.Мобілізація коштів на капітальне будівництво важкої промисловості за рахунок села; 7.Індивідуальні селянські господарства – основа сільськогосподарського виробництва;8. Стаханівський рух за виконання і перевиконання норм виробництва продукції; 9. Періодичні хлібозаготівельні кризи внаслідок порушення ринкових засад товарообміну між містом та селом; 10.Підприємства великої промисловості, сировинні ресурси, транспорт, енергетика перебувають у державній власності;    11.Порушення виробничих процесів, зриви у виконанні планів, що влада розглядала як саботаж або шкідництво; 12. Фінансова реформа, введення «червінця»;13.Передача малих і дрібних підприємств в оренду приватним особам і громадським організаціям, дозвіл приватного підприємництва; 14. Впровадження директивного планування, утвердження  адміністративно-командної  системи управління економікою.

 ІУ рівень ( 10-12 балів 1 б. за відповідь)

 16. Спираючись на факти, доведіть що в 30 –ті  роки ХХ ст. . в СРСР встановлений тоталітарний режим.

17.Чи була альтернатива демократичного розвитку СРСР в 20-30 роки ХХ ст.. Висловіть свою думку  щодо цього питання.

18.Який з плакатів свідчить про події та явища в УСРР доби нової економічної політики?

 

НЕП

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєлік Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
10392
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку