10 клас
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть: пояснювати причини та привід Першої світової війни, характеризувати учасників війни.
Тип уроку: комбінований.
Основні поняття: Сараєвське вбивство, Східний фронт, Західний фронт.
Обладнання: підручник (автор Полянський П.), атлас з всесвітньої історії.
Хід уроку.
Етап заняття |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
||||
Організаційний момент(3 хв) |
||||||
Перевірка д/з (5хв) |
Перевірка виконання д/з. |
Озвучують підготовлені вдома відповіді. |
||||
Актуалізація опорних знань (5 хв)
|
Завдання:
1) Париж; 2)Берлін; 3)Микола ІІ; 4)Вільгельм ІІ; 5)Лондон; 6)Відень;; 7)Петербург; 8)Австро-Угорщина; 9)Франція; 10)Георг V; 11)Р. Пуанкаре; 12)Франц-Йосиф; 13)Німеччина; 14)Росія; 15)Велика Британія; 16)Італія; 17)Рим. |
Заповнюють таблицю:
Сусід по парті перевіряє правильні відповіді, які оголошує вчитель. |
||||
Вивчення нової теми (20 хв) |
План
Завдання: прочитайте свідчення 1 і 2 на сторінці 75. Про що йдеться мова? Як, на вашу думку, вони характеризують політику окремих учасників міжнародної кризи у зв’язку із Сараєвським убивством?
Робота з картою (робота в парах)
|
Працюють з підручником.
Розмірковують, відповідають про суть свідчень.
Учні по черзі ставлять один одному запитання за картою. Наприклад: - Покажіть одну з країн Антанти. - Покажіть Німеччину та АвстроУгорщину. - Покажіть лінію Східного фронту. - Покажіть лінію Західного фронту. |
||||
Закріплення нових знань (5 хв) |
Бесіда за запитаннями:
|
Відповідають, розмірковують. |
||||
Висновки і узагальнення (5 хв) |
Кілька учнів мають висловитися по одній тезі в підсумок вивченої теми. Починає вчитель: Перша світова війна мала загарбницький характер з боку всіх державучасниць, крім Бельгії та Сербії. |
Висловлюють свої тези. |
||||
Домашнє завдання (2 хв) |
§6, пункти 1-3, відповісти на запитання 1, 2, 4 в кінці параграфа. |
|