Розробка уроку. 10 клас.Тема: "Причини, привід та початок Першої світової війни"

Про матеріал
Розробка уроку. 10 клас.Тема: "Причини, привід та початок Першої світової війни". Розробка у вигляді таблиці, використовується як мобільний шаблон до уроку.
Перегляд файлу

10  клас

Тема: Причини, привід та початок Першої світової війни.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть: пояснювати причини та привід Першої світової війни, характеризувати учасників війни.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття: Сараєвське вбивство, Східний фронт, Західний фронт.

Обладнання: підручник (автор Полянський П.), атлас з всесвітньої історії.

Хід уроку.

Етап заняття

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Організаційний момент(3 хв)

 Перевірка д/з

(5хв)

Перевірка виконання д/з.

Озвучують підготовлені вдома відповіді.

Актуалізація опорних знань

(5 хв)

 

Завдання:

  • Заповніть таблицю, вказавши у відповідному стовпчику порядковий номер назв та прізвищ.

 

1) Париж; 2)Берлін; 3)Микола ІІ; 4)Вільгельм ІІ; 5)Лондон; 6)Відень;; 7)Петербург; 8)Австро-Угорщина; 9)Франція; 10)Георг V; 11)Р. Пуанкаре; 12)Франц-Йосиф; 13)Німеччина; 14)Росія; 15)Велика Британія; 16)Італія; 17)Рим.

Заповнюють таблицю:

Антанта

Троїстий союз

1, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 14, 15.

2, 4, 6, 8, 12, 13, 16, 17.

 Сусід по парті перевіряє правильні відповіді, які оголошує вчитель.

Вивчення нової теми (20 хв)

План

  1. Причини війни.
  2. Сараєвське вбивство – привід до війни.
  3. Початок Першої світової війни.

 

  1.                      Використовуючи матеріал підручника, визначити  причини,  які  підштовхнули               країни кожного блоку до війни: перша група — Антанта, друга  — Троїстий союз.

 

  1.     Розповідь учителя про Сараєвське вбивство.

Завдання: прочитайте свідчення 1 і 2 на сторінці 75. Про що йдеться мова? Як, на вашу думку, вони характеризують політику окремих учасників міжнародної кризи у зв’язку із Сараєвським убивством?

  1.     Розповідь про початок Першої світової війни.

Робота  з  картою  (робота  в  парах)

 

 

 

 

 

 

 

Працюють з підручником.

 

 

 

 

 

Розмірковують, відповідають про суть свідчень.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні по черзі ставлять один одному запитання за картою. Наприклад:

- Покажіть одну з країн Антанти.

- Покажіть  Німеччину  та Австро­Угорщину.

- Покажіть лінію Східного фронту.

- Покажіть лінію Західного фронту.

Закріплення нових знань

(5 хв)

Бесіда за запитаннями:

  • Як ви вважаєте, чи була І світова війна фатально невідворотною? Наведіть аргументи.
  • Що стало приводом до війни?
  • Запропонуйте механізм порозуміння заради збереження миру в тих умовах.

 

Відповідають, розмірковують.

Висновки і узагальнення

(5 хв)

Кілька учнів мають висловитися по одній тезі в підсумок вивченої теми.

Починає вчитель:

 Перша світова війна мала загарбницький характер з боку  всіх  держав­учасниць, крім Бельгії та Сербії.

Висловлюють свої тези.

Домашнє завдання (2 хв)

§6, пункти 1-3, відповісти на запитання 1, 2, 4 в кінці параграфа.

 

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку