Розробка уроку № 17 з мистецтва (музичне мистецтво ) для 2 класу "Карнавал тварин"

Про матеріал
Розробка уроку № 17 з мистецтва (музичне мистецтво ) для 2 класу на тему"Карнавал тварин"
Перегляд файлу

Урок №17 з  МИСТЕЦТВА

 (музичне мистецтво)

 для 2 класу

 

 «Карнавал тварин»

 

C:\Users\Світлана\Desktop\Без названия.jpg

 

Підготувала:    Сікорська Світлана Анатоліївна

 

Урок 17

Тема уроку:  Карнавал тварин

Мета :

Навчальна:   навчити учнів самостійно розбиратись в особливостях музичних творів. Продовжити знайомство з можливостями музики відображати навколишній світ. Вчити пов’язувати характер музики зі змістом творів візуального мистецтва.

Виховна: виховувати любов та інтерес до музики, виховувати любов до тварин, гуманне ставлення до всього живого.                                             

 

Розвиваюча:  розвивати вокально – хорові навички, відчуття ритму  естетичні уявлення і художній смак.                                                                                               

 

Обладнання: підручник, баян, ноутбук

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Музичне вітання:

Вчитель: Добрий день!

Діти: Добрий день!

          Ми говоримо кожен день.

          Цими ось словами вітаємося з вами!                                                                   

Вчитель: Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити –

Кличе в подорож дзвінок.

А урок наш надзвичайний,

«Грою» - всі його зовуть.

Щоб урок цей був цікавим

Ти активним мусиш будь.   

2. Емоційне налаштування на урок.

 Хвилинка гарного настрою                                                                       (  діти усміхаються один одному та вчителеві )

                                                                          

3. Мотивація навчальної діяльності.

 

Учитель: Щоб дізнатися, куди ми сьогодні помандруємо, спробуйте             відгадати загадку.

              От так диво! Все, як в казці.

 Радість, сміх, чарівний бал,

 Діти, птахи, звірі, маски

 Чудо це є - ? (карнавал).

 

Відповіді учнів.

 

4. Оголошення  теми  та завдання уроку                                                                                 

5. Основна частина уроку.

Учитель: Сьогодні всіх, запрошено на музичний карнавал. Це свято з веселими вигадками, перевдяганнями в яскраві костюми, співами й танцями. Але наш карнавал буде незвичним, це буде карнавал тварин.

А як ви думаєте, чи можна в музиці передати рух і характер тварин і птахів?

Відповідь дітей

 

Учитель: звичайно ,можна, тільки  це  дуже  не просто і вдається не кожному композитору.

Розповідь про композитора.

Учитель: Дуже давно у Франції, в Парижі, в сімї музикантів народився хлопчик. Звали його Каміль Сен – Санс. Із самого раннього дитинства він був дуже уважний і спостережливим, любив слухати різні шуми, звуки, які його оточували. Особливо, маленький Каміль дуже любив слухати , як звучить чайник. Величезний чайник щоранку ставили на вогонь, а Каміль сідав на стілець і чекав, коли той запихкає , забурчить, засвистить.

І,звичайно ж, хлопчик любив прислухатися до звуків природи. Маленький Каміль збирав каміння, вирощував квіти. Але особливо він любив тварин: і диких, і домашніх. Коли Каміль виріс і став відомим композитором, то зміг передати усі  спостереження у своїй музиці.

Сьогодні на уроці ми познайомимось з музичною сюїтою « Карнавал тварин» яку створив французький композитор Каміль Сен Санс. Героями цього твору є тварини,  які хизуються своєю силою, спритністю і красою, а інколи і пустощами. Пропоную вам познайомитись з цими тваринами, а для цього відгадайте загадки:

На перший погляд він незграбний,

Великий, ноги, як стовпи.

А придивися більш уважно –                                                                                                      І свою думку зміниш ти.

Він день цілісінький тупцює,                                                                                             Кива голівкою, танцює,

Розучить скоро вальс-бостон                                                                                                      Наш танцюрист невтомний …

 

Відповідь учнів.

 

Учитель: Розкажіть, який вигляд має ця тварина?

 

Відповідь учнів. Учні усно описують зовнішній вигляд тварини.

 

Учитель: Діти послухаймо, який музичній портрет намалював за допомогою звуків композитор Каміль Сен-Санс.

 

6.Слухання та аналіз музики  К. Сен-Санс. Цикл «Карнавал тварин» Слон  https://youtu.be/dG74tPtfjUE

 

Учитель. 1)Які звуки ви почули високі чи низькі?

  2)Який темп музичного твору?

  3)Які музичні інструменти використав композитор?

 

Відповідь учнів.

 

Учитель: Ми з вами знаємо, що особливе забарвлення звуку властиве певному інструменту чи голосу, називають тембром. Кожен інструмент має власний «колір», який неможливо сплутати.

 

Ще один звір з’явився на музичному карнавалі.

Відгадайте:

Розкішна грива, з китичкою хвіст,

І до мисливства має справжній хист.

Коли голодний, миттю за хвилину

Вполює на обід якусь тварину.

Його царем недарма величають,

Бояться всі і дуже поважають.

Ховаються, як чують його рев.

А підкажіть-но, діти, хто це?

Відповідь учнів.

 

Учитель. Послухаймо, якою музичною мовою композитор малює лева.

7. Слухання та аналіз музики  К. Сен-Санс. Цикл «Карнавал тварин» Лев  https://youtu.be/5Zun158iXwY                                                                               1)Який характер має тварина: грізний чи лагідний?                                                         2)Які музичні інструменти використав композитор?

Відповідь учнів.

 

Учитель: У п’єсі «Королівський марш Лева» звучать фанфари та хроматичні ходи, які зображають переможну ходу і гарчання лева.

 Зараз ми з вами трішечки розважимося. Ще раз послухаємо цю п’єсу і під музику за допомогою жестів та міміки передамо характер лева.

 

 Учні під музику демонструють характер лева.

https://youtu.be/OriCB9B3l_c

 

Учитель: З якими тваринами ми сьогодні зустрілись на нашому музичному карнавалі?

 

Відповідь учнів.

 

Учитель:  Чим відрізняються музичні портрети лева та слона із циклу                                К. Сен-Санса «Карнавал тварин» за характером музики та темпом?

 

Відповідь учнів.

8.Творче завдання – спробуйте пограти у театр тіней  https://youtu.be/iiLxd5TsIlo

9. Руханка «Танцюємо з тваринками »

 

10.Вокально – хорова робота

Розспівування.

Вправа  на дихання «Що в кого всередині »

      В кульбабок білих – виліталка (учні здувають уявний пух з долоньок)

 

     У мотоцикла – ричалка (учні супроводжують вимову звукозображувального елементу «трр-трр» круговими рухами кулачків).

 

     У годинника – спішилка (учні активно й чітко вимовляють склади «тік-так, тік-так» і виконують коливання з боку в бік вказівним пальцем, імітують маятник годинника)

 

     У дівчат – смішинка (вимовляють склади «ха» й «хі» у фальцетному регістрі)

 

     У мишки – пищалка (склад «пі» вимовляється тоненько й швидко).

 

     У вітру – здувалка (двічі довго вдихається повітря).

 

     У каблучків – стукалка (легко й рухливо цокають язиком).

 

     У носа – сопілка (тихенько шмигають носом)

 

     В їжака – пихтілка (пошепки й неголосно чергується склад «пих»).

 

     А в сонця – світилка (кожна дитина співає будь-який звук достатньо довго, щоб учні освоїли надані їм можливості вільного співу).

 

Фонопедична вправа «Ми сідаєм на літак»

 

 Ми сідаєм на літак, летимо угору так (показують рух літака голосом та рукою вгору)

 

Випускаємо шасі - приземляємось усі. (показують рух літака голосом та рукою вниз)

 

З пагорба побіг струмок, (бовтають язиком, зображаючи булькіт струмочка)

 

Всюди чути спів пташок. (Цінь-цвірінь, цінь-цвірінь).

 

Вже з бурульок капотить, (клацають язиком, змінюючи форму рота)

 

Це ж весна до нас спішить. (плескають в долоні)

 

 Розпівки 

«Киця зажурилася»; https://youtu.be/T7c3jqIj4DE

«Нам для щастя треба» https://youtu.be/7UtVyDES33E

 

Розучування пісні « Левеня» муз. В .Гребенюка слова Н. Іванюка

Вчитель: Послухайте пісню « Левеня» . Поміркуйте, як потрібно виконувати цю пісню?     https://youtu.be/oW2jWeiZWec

Відповіді дітей.

 

Робота над піснею

Робота над піснею по фразах.

Розучування мелодії та ритму.

Виконання пісні під фонограму https://youtu.be/he5PxFJv2Sk

 

 

Учитель: Наступного уроку ми продовжимо працювати над піснею. А зараз, діти, пригадаймо, які мультфільми про лева ви бачили?

 

Відповідь учнів.

 

11. Перегляд  мультфільму «Король Лев». https://youtu.be/sp7U_feIg14

 

12.Плещемо в долоньки https://youtu.be/MZhqgAdP-gs

 

13Складаємо пазли https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0eaedd4f37e1

 

14. Підсумок  уроку

Вчитель: Сьогодні на уроці ми відвідали карнавал тварин. Познайомились з цікавими тваринами та музичними творами.

Гра « Мікрофон»

Вчитель:  - Що б ви хотіли дізнатись про тварин? Свої запитання починайте словами « Мені цікаво…»

( Вчитель передає мікрофон дітям  які формулюють запитання)

Мені цікаво…

  • Які тварини є?
  • Чи можуть тварини зникнути?
  • Яка сама маленька тварина?

Учитель: Запитань у вас дуже багато. Отже, ви повинні бути старанними, активними, бережно відноситись до тварин, багато читати та обов’язково знайдете відповіді на всі запитання.                                                                                       Ми сьогодні на уроці гарно попрацювали. Молодці.

 

Учитель:  Згадаймо з якими тваринами познайомились?

         Який композитор написав ці твори?                                                                 Добре. Адже ми переконалися, що можемо без зайвих слів розуміти

 музичну мову.

 На наступному уроці ми продовжимо знайомитися з іншими тваринами

 із циклу «Карнавал тварин» композитора К. Сен-Санса.

 

На закінчення пропоную свої враження виразити в малюнках – зобразити на папері тих тварин, яких музичними фарбами намалював композитор Каміль Сен – Санс.

Давайте ще раз згадаємо назву твору.

Відповідь дітей.

Учитель: Правильно, «Карнавал тварин» . А  якщо карнавал, то ваші    малюнки мають бути дуже яскравими і барвистими.

Ми зробимо виставку малюнків. Яку так і назвемо «Карнавал тварин»

(Роздрукувати дітям малюнки, щоб вони їх розмалювали)

 

15.Вербальне оцінювання.

16. Дослідити

Учитель:  У вас дома є домашні  тварини, дослідить  цікавинки про їх життя

та звички.

Учитель: Всі ви, діти, молодці!                                                                                                          

                   Гарно працювали,

                 Але дзвоник пролунав,

                 Він мені і вам сказав,

                 Що урок пора кінчати

                    І іти відпочивати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

D:\дистанційне\2 клас\EzcFOzQxYnbRxs.jpg

 

 

0.pngC:\Users\Світлана\Desktop\V_kWjB5wroAKwO.jpg

 

 

C:\Users\Світлана\Desktop\wlzbC8g-XE9JHF.jpg

 

C:\Users\Світлана\Desktop\QQPHqr1zgGF5nR.jpg

 

 

                                       

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
30 березня 2021
Переглядів
2821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку