Розробка уроку № 32." УЧИМОСЯ ВІДПОЧИВАТИ"

Про матеріал
Мета: вчити учнів розпізнавати ознаки втоми і перевтоми, виконувати вправи для релаксації, відпочивати і займатися улюбленими справами; розвивати мислення, мовлення; виховувати відповідальність за стан власного здоров’я.
Перегляд файлу

Урок 32. УЧИМОСЯ ВІДПОЧИВАТИ

Мета: вчити учнів розпізнавати ознаки втоми і перевтоми, виконувати вправи для релаксації, відпочивати і займатися улюбленими справами; розвивати мислення, мовлення; виховувати відповідальність за стан власного здоров’я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота в групах

— Уявіть, що ви заблукали в лісі, і раптом побачили три дороги. Яку дорогу обрати?

  • Праворуч підеш — багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.
  • Ліворуч підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.
  • Прямо підеш — нічого не знайдеш, а здоров’я збережеш.

Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я — головне

багатство людини.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вправи для релаксації і зняття втоми.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

Людина не може працювати без упину. Вона повинна відпочивати. Якщо ти вчасно не потурбуєшся про свій організм, він сам про себе «нагадає». Так, коли ти тривалий час фізично працюєш, з’являється слабкість. Після довгої напруженої розумової діяльності ти стаєш неуважним, погано засвоюєш матеріал — не сприймаєш і не запам’ятовуєш його. Отже, це «сигнали» для відпочинку.

Відпочинок може бути різним — пасивним (сон, слухання музики тощо) та активним (ігри на свіжому повітрі, заняття спортом тощо). Для відпочинку головне — чергувати різні види діяльності, розумову та фізичну працю. Тоді ти відпочинеш і відновиш свої сили. З урахуванням цього побудовано шкільний розклад: урок української мови змінює читання, а математику — фізкультура і т. ін. Після школи потрібен відпочинок протягом 2–3 годин. Потім можна виконувати домашні завдання. Як і в школі, через кожні 20 хв слід робити фізкультурні паузи, а після 45 хв улаштовувати перерву на 10–15 хв. Правильно розподілити час на роботу і відпочинок допомагає режим дня, а його виконання сприяє активній працездатності, бадьорому настрою, уникненню перевтоми.

Легка втома після відпочинку зазвичай зникає. Якщо ж цього не сталося, ти часто втомлюєшся, погано почуваєшся після відпочинку — це означає, що втома накопичилася в організмі й настала перевтома, яка може призвести до погіршення здоров’я. При цьому виникає дратівливість, порушуються сон, пам’ять, розсіюється увага, з’являється головний біль тощо. Щоб уникнути перевтоми, слід дотримувати режиму дня, активно відпочивати, вчасно лягати спати, гуляти на свіжому повітрі.

2. Фізкультхвилинка

Учитель пропонує дітям: насупитися, як небо перед грозою, школяр, який отримав «двійку»; посміхнутися, як пролісок — сонцю, дитина — весні, донька — мамі; злякатися, як Наф-Наф вовка, малюк, що випадково зламав іграшку, маленький хлопчик, якому загрожує небезпека; заморитися, як учень після контрольної роботи, Попелюшка після важкої праці, тато після копання городу; відпочити, як школярі на канікулах, земля під ковдрою снігу.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 134–137)

1) Втома і здоров’я.

— Прочитайте в таблиці (с. 134) ознаки втоми і перевтоми.

— Пригадайте свої улюблені види відпочинку.

— По черзі продовжіть фразу: «Коли я втомлений, я люблю...».

Запам’ятайте! Втомилися — відпочиньте! Перевтома небезпечна для здоров’я.

2) Який відпочинок найкращий.

— Пограйте в гру «Пінг-понг». Для цього об’єднайтесь у групи «Пасивний відпочинок» і «Активний відпочинок». За 3 хв напишіть якнайбільше способів пасивного й активного відпочинку. Потім представники команд по черзі називатимуть види активного і пасивного відпочинку. Виграє команда, яка закінчить останньою.

Запам’ятайте! Найкращий відпочинок — це зміна виду діяльності.

3) Вправи на релаксацію.

— Виконайте вправи на релаксацію (с. 136–137).

Запам’ятайте! Вправи на релаксацію допомагають зняти фізичне і психологічне напруження.

4) Практична робота.

— У кожного з вас з-поміж багатьох видів відпочинку є улюблені. Дуже важливо щодня приділяти увагу тому, що приносить радість і задоволення.

Із білих аркушів паперу виріжте хмаринки. Напишіть на хмаринках те, що приносить вам радість. Створіть колаж «Що дарує мені радість» із ваших малюнків.

— Після напруженого навчального року потрібно добре відпочити і відновити сили. По черзі розкажіть про ваші плани на літо, про те, як ви збираєтеся відпочивати.

2. Робота в групах

— Обговоріть, чому потрібно дотримувати режиму дня.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Для чого потрібно відпочивати?

— Розкажіть про свій улюблений відпочинок.

— Назвіть ознаки втоми і перевтоми.

— Пригадайте, за яких видів діяльності ви швидше втомлюєтеся. Як знімаєте втому?

— Чи робите ви перерви, виконуючи домашнє завдання? Покажіть, які вправи ви виконуєте під час перепочинку.

— Вивчіть вправи для релаксації. Навчіться їх виконувати.

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку