Концепція використання дидактичних технологій, певних форм і методів роботи на уроці біології в 8 класі
(тема: "Безумовні рефлекси, інстинкти, їхня біологічна роль")
1. Для організації класу застосовано інтерактивну вправу „Мікрофон" з метою виявлення мотивів навчальної діяльності учнів, створення доброзичливої психологічної атмосфери і робочого настрою, а також закріплення практичних навичок висловлювання учнями власної думки.
2. З метою перевірки знань, вмінь, навичок використовується повідомлення учня як один із способів реалізації самоосвітній діяльності. Альтернативно - візуальний тест, який учні виконують, працюючи на комп'ютері в програмі Word, що дає можливість учителю швидко перевірити знання.
3. Мотивація навчальної діяльності проводиться з метою зацікавити учнів, спонукати їх до вивчення теми, націлювання на самоосвіту; необхідно чітко поставити перед учнями задачі уроку, щоб вони знали, чого саме повинні досягти, виконуючи завдання. Використовується педагогічна технологія А. Гіна „Здивуй!"
4.Застосування віртуальних наочностей на етапі актуалізації опорних знань, допомагає учням візуально відтворити пройдений матеріал.
5. Засвоєння і осмислення нових знань спрямовано на візуальне сприйняття нового матеріалу і самоосвітню діяльність учнів. Застосування віртуальних наочностей на цьому етапі дозволяє учителю закріпити навички роботи з текстовим матеріалом, вміння коментувати, наводити приклади, розвивати зорову пам'ять.
6. Фізкультпауза проводиться з метою зняття втоми і отримання позитивних емоцій.
7. Узагальнення і систематизація знань має за мету практичне застосування отриманих на уроці знань - лабораторна робота № 4 „Безумовні рефлекси"
Учні виконують роботу за допомогою Віртуальної лабораторії „Біологія людини. 8-9 клас"(оцінює роботу комп'ютер)
8. Підсумки уроку дозволяють учителю оцінити роботу учнів на уроці. Інтерактивна вправа „Групове інтерв'ю" розвиває в учнів вміння висловлювати власну думку, допомагає учителю аналізувати свою роботу на уроці і робити певні висновки.
9. Індивідуальне диференційоване домашнє завдання дає учням свободу вибору, спонукає до самоосвіти.
Дем’янівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Першотравневої районної ради Донецької області
Безумовні рефлекси, інстинкти, їхня біологічна роль
(урок з біології в 8 класі)
Підготувала
Лихачова Ірина Євгенівна,
учитель географії і біології
Дем’янівка-2017
Цілі:
спонукати учнів до самоосвіти;
Обладнання:
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І.Організація класу (3хв.)
Учитель вітається з учнями і пропонує відповісти на запитання: „Чого ти чекаєш від заняття?
Інтерактивна вправа „Мікрофон” (учні коротко записують свої сподівання на картки і прикріплюють їх до плакату „Дерево знань”).
ІІ. Перевірка знань, вмінь, навичок ( 7хв).
1.Повідомлення учня про видатного фізіолога И. М.Сєченова.
2.Альтернативно - візуальний тест.
Пояснення до тесту:
- На минулому уроці ми вивчили три основні поняття:
На всі запитання тесту ви повинні відповідати, використовуючи ці три поняття, записуючи абревіатурою.
Учні виконують роботу на комп’ютері в програмі Word.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3хв.)
Інтерактивний прийом „здивуй”
(перегляд відео фрагменту з енциклопедії «Encarta»)
Тільки народившись воно рухається за мамою – куркою. Вчені провели дослід. Замість курки перед курчам котили м’яч і курчатко рухалось за м’ячем, як за куркою. Чому?
- Тому що це безумовно-рефлекторна діяльність курчати.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про безумовно-рефлекторну діяльність людини, зрозуміємо чому людина здатна спрямовувати свою поведінку до законів і традиції суспільства.
Учитель звертає увагу на тему і задачі уроку.
Задачі уроку: (знаходяться на моніторі комп’ютера)
ІV. Актуалізація опорних знань (5хв.)
- Пригадайте з курсу біології людини 8 класу, що таке рефлекторна дуга?
З яких частин складається?
Учні працюють зі схемою з віртуального наочного довідника Біологія і відповідають на запитання
V. Засвоєння і осмислення нових знань. (10хв.)
1. Що таке безумовні рефлекси?
Учні опрацьовують текстовий матеріал з віртуального наочного довідника „Біологія” і дають визначення „безумовний рефлекс”.
2. Характеристика безумовних рефлексів.
Учні опрацьовують таблицю з віртуального наочного довідника „Біологія” і наводять приклади, звертають увагу на значення безумовних рефлексів.
Характеристика безумовних рефлексів
3. Класифікація рефлексів.
Учні опрацьовують таблицю з віртуального наочного довідника „Біологія”. Засвоюють поняття „інстинкт”.
Класифікація рефлексів
4. Загальна схема безумовного рефлексу.
Учні працюють зі схемою з віртуального наочного довідника „Біологія” і надають коментар
Загальна схема безумовного рефлексу
V. Фізкультпауза (2хв.)
«Некорисні поради»
Если на клавиатуре западает пара клавиш,
Это значит - ты ударник и, вообще, герой труда,
Незаметно поменяйся ей с бездельником соседом:
У таких клавиатуры не стареют никогда!
Учні встають і виконують імпровізовані рухи: нахили, кругові рухи голови, потягування та ін.
VІ. Узагальнення і систематизація знань (10хв.)
1. Лабораторна робота № 4 „Безумовні рефлекси”
Учні виконують роботу за допомогою Віртуальної лабораторії „Біологія людини 8-9 клас”(оцінює роботу комп’ютер)
VІІ. Підсумки уроку (3хв.)
Інтерактивна вправа „Групове інтерв’ю”
Учитель підбиває підсумки, коментує роботу учнів.
Учні відповідають на запитання:
VІІІ. Домашнє завдання (2хв.)
(диференційоване домашнє завдання знаходиться на плакаті „Дерево знань”)
Учні підходять до плакату і обирають кожен свою картку.
Концепція використання дидактичних технологій, певних форм і методів роботи на уроці біології в 8 класі
(тема: «Безумовні рефлекси, інстинкти, їхня біологічна роль»)
1. Для організації класу застосовано інтерактивну вправу „Мікрофон” з метою виявлення мотивів навчальної діяльності учнів, створення доброзичливої психологічної атмосфери і робочого настрою, а також закріплення практичних навичок висловлювання учнями власної думки.
2. З метою перевірки знань, вмінь, навичок використовується повідомлення учня як один із способів реалізації самоосвітній діяльності. Альтернативно - візуальний тест, який учні виконують, працюючи на комп’ютері в програмі Word, що дає можливість учителю швидко перевірити знання.
3. Мотивація навчальної діяльності проводиться з метою зацікавити учнів, спонукати їх до вивчення теми, націлювання на самоосвіту; необхідно чітко поставити перед учнями задачі уроку, щоб вони знали, чого саме повинні досягти, виконуючи завдання. Використовується педагогічна технологія А. Гіна „Здивуй!”
4.Застосування віртуальних наочностей на етапі актуалізації опорних знань, допомагає учням візуально відтворити пройдений матеріал.
5. Засвоєння і осмислення нових знань спрямовано на візуальне сприйняття нового матеріалу і самоосвітню діяльність учнів. Застосування віртуальних наочностей на цьому етапі дозволяє учителю закріпити навички роботи з текстовим матеріалом, вміння коментувати, наводити приклади, розвивати зорову пам’ять.
6. Фізкультпауза проводиться з метою зняття втоми і отримання позитивних емоцій.
7. Узагальнення і систематизація знань має за мету практичне застосування отриманих на уроці знань - лабораторна робота № 4 „Безумовні рефлекси”
Учні виконують роботу за допомогою Віртуальної лабораторії „Біологія людини. 8-9 клас”(оцінює роботу комп’ютер)
8. Підсумки уроку дозволяють учителю оцінити роботу учнів на уроці. Інтерактивна вправа „Групове інтерв’ю” розвиває в учнів вміння висловлювати власну думку, допомагає учителю аналізувати свою роботу на уроці і робити певні висновки.
9. Індивідуальне диференційоване домашнє завдання дає учням свободу вибору, спонукає до самоосвіти.
1