Розробка уроку біології в 9 класі "Контрольна робота за ІІ семестр"......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
9 клас (біологія) Урок №61 Дата.
Тема. Підсумкова контрольна робота № 2
Мета уроку: узагальнити і проконтролювати знання учнів із вивчених тем за рік; розвивати в учнів пам’ять і увагу, логічне і критичне мислення, уміння робити висновки; виховувати вміння працювати самостійно та навички самооцінки.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями
Тип уроку: контрольна робота.
Хід уроку
1. Організаційний етап
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка присутності учнів:
1.5. Розминка «Бажаю вам…».
Учні висловлюють свої побажання товаришам щодо сьогоднішньої роботи. Це допоможе учням розслабитись і позитивно налаштуватись на роботу.
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
2.1. Повідомлення теми уроку.
2.2. Визначення мети і основних завдань уроку.
3. Контроль знань
І варіант
І рівень (Виберіть ТІЛЬКИ ОДНУ правильну відповідь)
ІІ рівень
Вид діяльності людини |
Наслідки |
І. Надмірне зрошування ґрунтів. |
А. Утворення озонових дірок. |
ІІ. Вирубування лісів. |
Б. Засолення ґрунтів. |
ІІІ. Забруднення атмосфери H2S та NO2. |
В. Парниковий ефект. |
ІV. Викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук. |
Г. Кислотні дощі. |
Д. Ерозія грунтів. |
8. Вкажіть правильну послідовність розвитку комах з повним перетворенням:
А) яйце — личинка — лялечка — імаго; Б) імаго — яйце — личинка — лялечка; В) личинка — лялечка — імаго — яйце; Г) лялечка — личинка — яйце — імаго
ІІІ рівень (Встановити відповідність)
9. Встановіть відповідність між формами добору та його прикладами.
Форми добору: Приклади:
А) спрямований 1. породи голубів;;
Б) штучний; 2. копальні кінцівки у вовчків;
В) дизгруптивний. 3. крила комах на океанічних островах;
4. різна довжина крил у хижих птахів.
10. Установіть відповідність між біополімерами та їхніми мономерами:
Полімери |
Мономери |
А Полісахариди Б Білки В ДНК Г РНК |
|
ІV рівень (питання відкритого типу)
11. Які положення мутаційної теорії.
12. Що таке мейоз? Його значення.
ІІ варіант
І рівень (Виберіть ТІЛЬКИ ОДНУ правильну відповідь)
А) Близнюковий Б) Генеалогічний В) Цитогенетичний Г)Гібридологічний
А. кисню; Б. вуглекислого газу; В. азоту; Г. хлору.
ІІ рівень
Типи нуклеїнових кислот |
Функції нуклеїнових кислот |
А ДНК Б рРНК В тРНК Г іРНК |
1.Транспорт амінокислотних залишків до місця синтезу білкової молекули 2.Кодування і зберігання спадкової інформації 3.Структурна: входять до складу субодиниць рибосом 4. Передача спадкової інформації від ядра до місця синтезу білкової молекули |
ІІІ рівень (Встановити відповідність)
Терміни: |
Визначення: |
А) біогенетичний закон;
|
1. здатність до наслідування забарвлення чи форми добре захищених організмів погано захищеними; |
Б) мімікрія;
|
2. пристосованість організму до певних умов існування; |
В) ароморфоз; |
3. онтогенез — це коротке повторення філоге- незу; |
|
4. еволюційні перетворення, які ведуть до підвищення рівня організації організмів. |
10. Встановити відповідності між видами діяльності людини та їх наслідками (2 бали):
Вид діяльності людини |
Наслідки |
І. Надмірне зрошування ґрунтів. |
А. Утворення озонових дірок. |
ІІ. Вирубування лісів. |
Б. Засолення ґрунтів. |
ІІІ. Забруднення атмосфери H2S та NO2. |
В. Парниковий ефект. |
ІV. Викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук. |
Г. Кислотні дощі. |
Д. Ерозія грунтів. |
ІV рівень (питання відкритого типу)
Які завдання були легкими для розв’язування?
Які завдання здались вам найбільш складними?
Що незрозумілого ви зустріли в завданнях?
Обговорення помилок. Учні можуть поставити запитання вчителю.
Повторити вивчений матеріал