Розробка уроку біології в 9 класі "Контрольна робота за ІІ семестр"

Про матеріал

Розробка уроку біології в 9 класі "Контрольна робота за ІІ семестр"......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Перегляд файлу

9 клас (біологія)                                      Урок №61                           Дата.

Тема. Підсумкова контрольна робота № 2

Мета уроку: узагальнити і проконтролювати знання учнів із вивчених тем за рік; розвивати в учнів пам’ять і увагу, логічне і критичне мислення, уміння робити висновки; виховувати вміння працювати самостійно та навички самооцінки.

Обладнання: картки з індивідуальними завданнями

Тип уроку: контрольна робота.

 Хід уроку

1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів:

1.5. Розминка «Бажаю вам…».

Учні висловлюють свої побажання товаришам щодо сьогоднішньої роботи. Це допоможе учням розслабитись і позитивно налаштуватись на роботу.

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Визначення мети і основних завдань уроку.

3. Контроль знань

І варіант

І рівень (Виберіть ТІЛЬКИ ОДНУ правильну відповідь)

  1. Основна маса АТФ клітини утворюється в: 1) рибосомах;2) мітохондріях; 3) хлоропластах.
  2. Які органели беруть участь у синтезі білків? 1) рибосоми; 2) мітохондрії; 3) лізосоми.
  3. Біологічно активними речовинами є: 1) гормони; 2) мінеральні солі; 3) вуглеводи.
  4. Органічні речовини, що беруть участь у збереженні, передачі та реалізації спадкової інформації, – це: 1) білки; 2) вуглеводи; 3) нуклеїнові кислоти.
  5. 5. Мутація, що виникає на рівні гена
  6. А) поліплоїдія Б) Точкова  В) Рекомбінація  Г) анеуплоїдія

ІІ рівень

  1. Встановити відповідності між видами діяльності людини та їх наслідками

Вид діяльності людини

Наслідки

І. Надмірне зрошування ґрунтів.

А. Утворення  озонових дірок.

ІІ. Вирубування лісів.

Б. Засолення ґрунтів.

ІІІ. Забруднення атмосфери H2S  та NO2.

В. Парниковий ефект.

ІV. Викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук.

Г. Кислотні дощі.

Д. Ерозія грунтів.

 

8. Вкажіть правильну послідовність розвитку комах з повним перетворенням:

А) яйце — личинка — лялечка — імаго; Б) імаго — яйце — личинка — лялечка; В) личинка — лялечка — імаго — яйце; Г) лялечка — личинка — яйце — імаго

ІІІ рівень (Встановити відповідність)

9. Встановіть відповідність між формами добору та його прикладами.

Форми добору:                              Приклади:

А) спрямований                            1. породи голубів;;

Б) штучний;                                  2. копальні кінцівки у вовчків;

В) дизгруптивний.                       3. крила комах на океанічних островах;

                                                       4. різна довжина крил у хижих птахів.

10. Установіть відповідність між біополімерами та їхніми мономерами:

Полімери

Мономери

А Полісахариди

Б Білки

В ДНК

Г РНК

  1. Нуклеотид з тиміном
  2. Амінокислоти
  3. Нуклеотид з урацилом
  4. Моносахариди

ІV рівень (питання відкритого типу)

11. Які положення мутаційної теорії.

12. Що таке мейоз? Його значення.

ІІ варіант

І рівень (Виберіть ТІЛЬКИ ОДНУ правильну відповідь)

  1. Укажуть сполуки, при розщепленні яких виділяється найбільше енергії: а). ліпіди; б). вуглеводи; в). білки; г). нуклеїнові кислоти
  2. Метод генетичних досліджень, що базується на вивченні однояйцевих близнюків.

А) Близнюковий   Б) Генеалогічний  В) Цитогенетичний   Г)Гібридологічний

  1. Укажіть органічні речовини, здатні включатись у цикл біохімічних реакцій і регулювати процеси обміну речовин та перетворення енергії: а). вітаміни; б). гормони; в). білки;  г). ліпіди
  2.                                                                                                                                 Парниковий ефект спричиняє нагромадження в атмосфері:

А. кисню; Б. вуглекислого газу; В. азоту; Г. хлору.

  1. Одиницею еволюційного процесу є: А) особина; Б) популяція; В) вид; Г) родина.
  2. В результаті запліднення відбувається: А) утворення зиготи; Б) формування антиподи; В) утворення полярного тільця; Г) утворення спори.

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між типами нуклеїнових кислот та їхніми функціями:

Типи нуклеїнових кислот

Функції нуклеїнових кислот

А ДНК

Б рРНК

 В тРНК

Г іРНК

1.Транспорт амінокислотних залишків до місця синтезу білкової молекули

2.Кодування і зберігання спадкової інформації

 3.Структурна: входять до складу субодиниць рибосом

 4. Передача спадкової інформації від ядра до місця 

            синтезу білкової молекули

  1. Вкажіть правильну послідовність розвитку частин квітки однодольних рослин з бруньки: А) пелюстки; Б) маточка; В) тичинки

ІІІ рівень (Встановити відповідність)

  1. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням.

Терміни:                                                         

Визначення:

А) біогенетичний закон;

 

1. здатність до наслідування забарвлення чи форми добре захищених організмів погано захищеними;

Б) мімікрія;

 

2. пристосованість організму до певних умов існування;

В) ароморфоз;

3. онтогенез — це коротке повторення філоге- незу;

 

4. еволюційні перетворення, які ведуть до підвищення рівня організації організмів.

 

10. Встановити відповідності між видами діяльності людини та їх наслідками (2 бали):

Вид діяльності людини

Наслідки

І. Надмірне зрошування ґрунтів.

А. Утворення  озонових дірок.

ІІ. Вирубування лісів.

Б. Засолення ґрунтів.

ІІІ. Забруднення атмосфери H2S  та NO2.

В. Парниковий ефект.

ІV. Викиди в атмосферу хлорфторвуглецевих сполук.

Г. Кислотні дощі.

Д. Ерозія грунтів.

ІV рівень (питання відкритого типу)

  1. Дайте характеристику механізмам видоутворення.
  2. Що таке мітоз? Його біологічне значення.
  1. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Які завдання були легкими для розв’язування?

Які завдання здались вам найбільш складними?

Що незрозумілого ви зустріли в завданнях?

 Обговорення помилок. Учні можуть поставити запитання вчителю.

  1. Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал

doc
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
2904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку