Розробка уроку "Число і цифра 1".

Про матеріал
Розробка уроку математики на тему: "Число і цифра 1" для 1 класу НУШ до підручника С.О. Скворцової
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 1 класі

Тема уроку.  Число і цифра 2. Поняття «стільки ж», «дорівнює».

Мета: актуалізувати поняття «більше», «менше», «стільки ж»; формувати поняття про число і цифру 1; учити співвідносити кількість предметів і цифру,  цифру і число; учити писати цифру 1;

розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнів навички лічби;

розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;

виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.

Обладнання: презентація, конверти для груп із завданнями, набірні полотна, конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

За формою проведення урок-дослідження.

 Форми організації освітньої діяльності:  індивідуальні, парні, групові.

Очікувані результати:

  • зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру 1;
  • розширення уявлення про роль математики в житті людини;
  • застосування ними набутих в школі знань і умінь, власного життєвого досвіду,
  • розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності,
  • створення умов для реалізації кожної особистості.

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Організація класу

- Доброго дня, діти! Ви прийшли на урок математики

  •   Ви почули всі дзвінок.     Кожен з вас приготувався

 Він покликав на урок.                                Якнайкраще постарався.

 Сядьте зручно, посміхніться  Розпочнемо наш урок.

 І на мене подивіться.    Зробимо в науку крок.

 

2. Психологічне налаштування на роботу на уроці

 - Щоб налаштуватися на плідну роботу, згадаємо наш девіз.

ДЕВІЗ:    Не просто слухати, а чути.

                 Не просто дивитися, а бачити.

                 Не просто відповідати, а міркувати.

                 Дружно й плідно працювати.

 

3. Iнтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
  •  А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)

 

C:\Users\UserDW\Desktop\391374_1.jpg  IІ Контроль і корекція знань

1.  Усні вправи

- Рано-вранці ясним небом

  Вийшло сонце погуляти,

  Промінці свої чудові

  Вирішило рахувати.

                                  Хто лічити вміє, діти?

                                  Вміє хто допомагати?

                                  Й промінці, що носить сонце

                                  Зможе всі порахувати?

(Діти рахують промінчики Сонця).

 

2.  Робота з матеріалом для лічби

    Сонце в небі пропливає,

Пов’язане зображення    Гарно всіх обігріває.

    На лужку чудові квіти,

    Їх потрібно теж зігріти.

     І ми, дітки, не сумуємо,

     Вправно квіточки рахуємо.

- Діти проведіть промінчик сонечка до кожної квітки.

- Не перераховуючи предмети, що ви можете сказати про кількість  

   промінчиків і квіточок в лузі? (Їх однакова кількість).

- Подивіться, будь ласка у підручник.  Тут також намальовані наші квіточки.

    Що можна сказати про кількість бджілок і квіточок? (Квіточок більше, ніж

    бджілок).

- Кого не вистачає, щоб утворити пару і отримати однакову кількість бджілок

   і квіточок? (Потрібно, щоб прилетіла одна бджілка).

C:\Users\1\Desktop\МОЇ УРОКИ 1 КЛАС\1.bmp

 

3. Гра «Сконструюй з LEGO»

- Діти, а Вам подобається наше сонечко? Давайте спробуємо  зробити з цеглинок  LEGO його тінь.

- Якого кольору цеглинки нам знадобляться?

- Діти, а скільки у Вашому наборі цеглинок LEGO жовтого кольору?

- Але ж однієї цеглинки замало, щоб виконати роботу. Що ж робити?

- Ви правильно мені підказуєте, це роботу буде легше і приємніше виконати в

  групах. (Діти розподіляють обов’язки у групах і будуть з цеглинок  LEGO  сонечко).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III  Повідомлення теми і мети уроку

  • Скільки  у кожного жовтих цеглинок LEGO?
  • А скільки сонечок на небі?
  • Сьогодні ми познайомимося з цифрою, яка допоможе позначити цю чудову кількість?

 

IV Вивчення нового матеріалу

  1. Знайомство з числом один

В світі є багато, діти,

Того, що тільки лиш одно.

Одненьке сонечко у світі,

Картинки по запросу цифра 1Хоч світить людям всім воно.

Один лиш місяць

В небі темнім,

Й планета в нас на всіх одна.

Допомагає це позначити

Та це цифра, що живе сама.

Я дам підказку,

Як годиться.

Ця цифра зветься….

Одиниця!

(Демонстрація цифри 1)

 

  1. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей 

Технологія «Асоціативний кущ»

- Назвіть, яких предметів у нашому класі по одному.

- Які предмети існують лише в одному варіанті (Сонце, Місяць, Земля).

- Число один позначається цифрою 1.

C:\Users\1\Desktop\МОЇ УРОКИ 1 КЛАС\3.bmp

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\одиниця.jpgРозгляд друкованої і рукописної цифри 1
  • Розгляньте цифру 1.

Починає числовий ряд

Цифра один чи одиниця.

Вона струнка і дуже тонка.

І має дзьобика, мов птиця.

  • Зі скількох елементів скаладається цифра 1?
  • Які це елементи?

 

  1. Вправа на увагу

Навкруги уважно подивись –

 І побачиш безліч одиниць:

C:\Users\UserDW\Desktop\малюнок.jpeg Ручка, олівець і стовп,

 Голка, гілка і лінійка,

 Ніж, сірник, на сукні змійка…

 Схожі всі на одиничку –

Цифру гарну й невеличку.                                                       

  1. Музична пауза

 - Послухаємо пісеньку про цифру, з якою ми сьогодні познайомилися – про одиницю.

 

  1. Гра «Сконструюй з LEGO»

C:\Users\1\Desktop\МОЇ УРОКИ 1 КЛАС\20191029_115018.jpgLEGO – добрий помічник

нам допомагати звик.

Із цеглинок зможуть діти

Одиничку всі зробити.

(Діти з конструктора збирають одиницю).

 

  1. Написання цифри 1.

Картинки по запросу цифра 1 писана- Цифра 1 складається з двох елементів: короткої та довгої похилих ліній. Перший елемент починаємо писати трохи вище середини клітинки. Ведемо коротку похилу лінію до верхнього правого кута. Не відриваючи руки, пишемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.

 

  1. Робота в зошиті

а) Пропишемо цифру 1 в повітрі разом зі мною.

б) Напишемо її вологим пензлико на дошці.

в) Олівцями старанно проаишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.

 

IV Закріплення  і  узагальнення отриманих знань

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\20180124154902.jpgРобота з підручником.

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких є по одному.

 

  1. Фізкультхвилинка

Струнко стань на хвильку ти,

 Ліву руку відхили

 Й одиничку утвори.

 

  1. Робота в зошиті.
  • Знайдіть на малюнку всі одиниці і обведіть їх синім олівцем.
  • Пропишіть рядочок цифри один.

 

  1. Робота з картками.    Робота в парах
  • Розгляньте малюнки.  Яких предметів є по одному?  Розфарбуйте  їх.

C:\Users\UserDW\Desktop\1456836415_1.jpg

 

V Рефлексія

  • Чи Вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?
  • У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри один. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в жовтий колір. Якщо – ні, то в зелений.

VІ Підсумок

  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Яке число вона позначає?
  • Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?

 

Використані ресурси:

  1. traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist
  2. tut-cikavo.com › Тварини
  3. https://naurok.com.ua/
  4. myplanet.com.ua
  5. https://dovidka.biz.ua/zagadka-pro-sobaku-dlya-ditey/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
  6. posnayko.com.ua
  7. https://www.ria.com
  8. http://doshkolenok.kiev.ua/otvpochem/175-a-comy-ytvoryetsiya-veselka.html

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
3.7
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Обіда Ольга
    Дякую. Урок дуже гарний.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Григоревська Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Юху Джексон
    Загальна:
    2.0
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
9386
Оцінка розробки
4.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку