Розробка уроку "Число і цифра 3".

Про матеріал
Розробка уроку математики на тему: "Число і цифра 3" для 1 класу НУШ до підручника С.О. Скворцової
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 1 класі

Тема уроку.  Число і цифра 3. Склад числа 3.

Мета: актуалізувати поняття «більше», «менше», «стільки ж»; формувати поняття про число і цифру 3; учити співвідносити кількість предметів і цифру,  цифру і число; учити писати цифру 3;

розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнів навички лічби;

розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;

виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.

Обладнання: презентація, конверти для груп з завданнями, набірні полотна, конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

За формою проведення урок-дослідження.

 Форми організації освітньої діяльності:  індивідуальні, парні, групові.

Очікувані результати:

  • зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру 3;
  • розширення уявлення про роль математики в житті людини;
  • застосування набутих в школі знань і умінь в житті;
  • розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
  • створення умов для реалізації кожної особистості.

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Організація класу

- Діти, бажаю Вам доброго ранку!

   Вам посміхається сонце на ганку.

   Усмішку щиру і я вам дарую.

   Разом до знань йти усім пропоную.

- Доброго дня, діти! Ми розпочинаємо урок математики.

 

2. Психологічне налаштування на роботу на уроці

 - Щоб налаштуватися на плідну роботу, повторимо нашу примовку.

Щоб знання чудові мати,

Треба гарно працювати.

Треба всім налаштуватись

І труднощів не боятись.

Тож сідаємо рівненько,

Зосередились гарненько.

 

3. Iнтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
  •  А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)

 

  IІ Контроль і корекція знань

1.  Усні вправи. Лічба предметів

- Кого ми бачимо на малюночку?

  Цей веселий їжачок

  Має безліч гілочок.

  І на них несе грибочки

  Для синочка і для дочки.

  Хто з Вас, діти, порахує,

  Марно часу не змарнує?

  Порахує всі грибочки,

  Всі, що знайдені в гайочку

  Працьовитим їжачком,

  Гарним татком і добрячком?

Діти рахують грибочки на гілочках їжачка.

 

2.  Вправа «Розстав за порядком»  

C:\Users\1\Desktop\2.bmp         На грибках у їжачка

         Цифри є – один і два.              

C:\Users\1\Desktop\1.bmpC:\Users\1\Desktop\1.bmp         Ви їх правильно поставте.

C:\Users\1\Desktop\1.bmp         За порядком їх розставте.

    Діти розставляють грибочки за порядком.

- Поясніть, чому Ви так думаєте?

 

III  Повідомлення теми і мети уроку

  • В їжачка у добрячка

Два синочки і дочка.

Порахувати б хто хотів

Їжаченяток-дітлахів?

  • То скільки всього малих їжаченят?
  • Сьогодні ми познайомимося з цифрою, яка допоможе позначити цю кількість. В числовому ряду вона йде одразу за двійкою. А ще ця цифра має чарівну властивість і часто мандрує казками.

 

Пов’язане зображенняIV Вивчення нового матеріалу

  1. Знайомство з числом три

Їжачок наш лісом йшов

Ще один грибок знайшов.

До двох додайте ще одного

Скільки грибів стало всього?

  • Три грибочки, які знайшов їжачок,  ми позначимо цифрою три.
  • Подивіться, як вона виглядає.
  • Цю цифру ще називають трійкою.

 

  1. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей 

Технологія «Асоціативний кущ»

- Назвіть, яких предметів у класі по три.

- Які речі в природі мають три складові?

- Число три позначається цифрою 3.

 

  1. Утворення числа 3 за малюнками
  • Дітки, швидше, не баріться,

На малюнки подивіться.

Хто знайшов предмети три,

Руку швидше підійми.

  • Скільки грибочків у їжачка?
  • Скільки ягідок на гілочці?
  • Де предметів менше, ніж  три?
  • А де більше?

 

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\img10.jpgРозгляд друкованої і рукописної цифри 3
  • Розгляньте цифру 3.

Раз гачок і два гачок,

А між ними - язичок.

Цифра нас зачарувала.

Трійка, ми тебе впізнали.

-      А ще кого нагадує ця цифра?

  • Зі скількох елементів складається цифра 3?
  • Які це елементи?

 

  1. Робота з підручником

.     C:\Users\1\Desktop\МОЇ УРОКИ 1 КЛАС\7.bmp                                                                 

  1. Музична пауза

 - Послухаємо пісеньку про цифру, з якою ми сьогодні познайомилися – про трійку.

          Ми познайомились з цифрою «Три»,

 Ось три грибочки, їх швидко бери,

 Одне три яблучка – ти їх зірви,

 Щоб краще вивчити цифру цю – три.

 

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\85c83248855805f45e6b41a2b6b70ed4.jpgГра «Сконструюй з LEGO»

Ніколи LEGO відпочивати,

Треба йому нам допомагати.

Швидше, мій друже, ти  LEGO бери

І сконструюй нам гарнесеньку три.

  • Діти, візьміть цеглинки LEGO.
  • Покажіть мені червону цеглинку. А тепер – жовту і зелену.
  • Об’єднайте ваші цеглинки LEGO і разом створіть гарну цифру три.

 

  1. Вправа «Знайди місце»

C:\Users\1\Desktop\3.bmpЦифра три старанна дуже.

В неї своє місце, друже.

Один, два пишемо гарненько,

Картинки по запросу цифра 3 писанаА потім трійка чарів ненька.

 

  1. Написання цифри 3
  • Ну, а зараз ми, малята,

Трійку будемо писати.

  • Цифра 3 складається з двох елементів: верхнього, правого заокруглення та нижнього, правого заокруглення. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у ніжній півовал.

 

  1.  Робота в зошиті

а) Пропишемо цифру 3 в повітрі разом зі мною.

б) Напишемо її вологим пензликом на дошці.

в) Олівцями старанно пропишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.

    Ну а зараз ми, малята,

Трійку будемо писати.

Олівець поставим в зошит,

Пишемо ми прехороше

Верхній півовал старанно,

Потім нижній дуже гарно.

Вийшла три чудова дуже,

Потори її ще раз, друже!

 

C:\Users\1\Desktop\3.bmp10. Склад числа 3.

Два й один подружки давні

І разом працюють славно.

Ти швиденько їх склади

І отримай цифру три.

  • А яким ще чином можна отримати число три?

  

IV Закріплення  і  узагальнення отриманих знань

  1. Робота з підручником.

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких є по три.

 

  1. Фізкультхвилинка

Ви втомилися, малята?

Будемо відпочивати.

Трійка ж, хлопчики й дівчата,

Буде нами керувати.

Ручки вгору ми підняли,

Ними тричі помахали.

Руки вниз ми опустили,

Тричі голову схилили.

Тричі нахилились гарно,

Тричі покрутились вправно,

Тричі дружно всі присіли

І за парту тихо сіли.

 

  1. Робота в зошиті
  • Знайдіть на малюнку всі трійки і обведіть їх жовтим олівцем.
  • Пропишіть рядочок цифри три.

 

  1. Робота з картками.  Робота в парах
  • Розгляньте малюнки.  Яких предметів є по три?  Розфарбуйте  їх.

 

  1. Хвилинка-цікавинка

Трійка – цифра чарівна,

Бо в казках живе вона,

Всі казкові речі знає

І добру допомагає.

Це ви, діти, знаєте.

А казки пригадаєте

Ті, де трійка прогулялась,

Де із нами зустрічалась?

  • Число 3 завжди вважалося числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповіді про трьох багатирів, про три бажання, про трьох ведмедів.
  • Назвіть казки, у яких гостювала цифра 3.

Картинки по запросу три порося          Картинки по запросу три богатирі

 

Результат пошуку зображень за запитом "три ведмеді"                    C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\завантаження.jpg

Результат пошуку зображень за запитом "казка три брати"            Результат пошуку зображень за запитом "казка три метелики"

  1. Розв’язування віршованих задач із логічним навантаженням

Наша трійка загадкова

Нам загадок багато має.

Відгадати той їх зможе,

Хто завжди не поспішає,

Той, хто слухає уважно,

І хто ставиться поважно

До думок усіх малят,

Щоб їх потім врахувать.

 

1) Дві синички, дві сестрички,

    У зеленому гаю,

    Там і ніжний соловейко

    Веде пісеньку свою.

    Лине звідти дзвінкий сміх

    Порахуйте, скільки всіх?  (3)

 

 2) На горбочку біля річки

Випурхнули із травички

Два метелики біленькі,

Потім ще один жовтенький…

Ви їх, дітки, не ловіть,

А швиденько полічіть. (3)

                                                 

3) Два листка та ще листок.

Заховались між квіток.

Вам просте завдання, діти:

Ці листочки полічити. (3)

                                          

  1.  Логічне завдання «Знайди цифру три»
  • Знайдіть серед поданих циферок трійку і розфарбуйте її синім кольором.

Картинки по запросу завдання з цифрою  3

V Рефлексія

  • Чи Вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?
  • У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри три. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в жовтий колір. Якщо – ні, то в зелений.

 

VІ Підсумок

  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Яке число вона позначає?
  • Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?

 

Використані ресурси:

  1. traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist
  2. tut-cikavo.com › Тварини
  3. https://naurok.com.ua/
  4. myplanet.com.ua
  5. https://dovidka.biz.ua/zagadka-pro-sobaku-dlya-ditey/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
  6. posnayko.com.ua
  7. https://www.ria.com
  8. http://doshkolenok.kiev.ua/otvpochem/175-a-comy-ytvoryetsiya-veselka.html

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
20786
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку