Розробка уроку "Число і цифра 4".

Про матеріал
Розробка уроку математики на тему: "Число і цифра 4" для 1 класу НУШ до підручника С.О. Скворцової
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 1 класі

Тема уроку.  Число і цифра 4. Склад числа 4.

Мета: формувати поняття про число і цифру 4; учити співвідносити кількість предметів і цифру,  цифру і число; учити писати цифру 4;

розширювати уявлення про співвідношення нерівності і рівності; учити позначати їх відповідними знаками; формувати в учнів навички лічби;

розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мислення;

виховувати вміння милуватися красою довкілля і зберігати його.

Обладнання: презентація, конверти для груп з завданнями, набірні полотна, конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

За формою проведення урок-дослідження.

 Форми організації освітньої діяльності:  індивідуальні, парні, групові.

Очікувані результати:

  • зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру 4;
  • розширення уявлення про роль математики в житті людини;
  • застосування набутих в школі знань і умінь в житті;
  • розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
  • створення умов для реалізації кожної особистості.

Хід уроку

І Організаційний момент

1. Організація класу

- Добрий ранок нас вітає.

  Дня нам доброго бажає.

  Нових знань й нових пісень

  Щоб приніс нам новий день.

- Доброго дня, діти! Ми розпочинаємо урок математики.

 

2. Психологічне налаштування на роботу на уроці

 - Щоб налаштуватися на плідну роботу, повторимо нашу примовку.

Налаштуємося ми, діти,

Щоби знань зернятко,

Не впустити, не згубити,

Зберегти на згадку.

 

3. Iнтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
  •  А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)

 

Пов’язане зображення  IІ Контроль і корекція знань

  1. Усні вправи
  • Хоче лялька рахувати

Та не може це зробіть.

Допоможемо,малята?

Будемо разом лічить?

  • Діти, починаємо називати цифри від одного до десяти і показувати їх на табличці.
  • А якої цифри тут не вистачає?

 

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\7364_big.jpgЛічба предметів

-  Лялька речі рахувала

   З цифрами єднала.

   Але, певно поспішала,

   Трохи наплутала.

   Ви на поміч поспішіть,

   Ляльці ви допоможіть,

   Порахуйте відповідно,

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\bg583867778.jpg   Знайдіть цифру, що потрібна.

- Діти, порахуйте предмети і з’єднайте їх з відповідною цифрою.

 

3. Вправа «Назвіть сусідів»

- Друже, тільки подиви

  Ось будинок цифри три.

  Хто може з вас, малята,

  Сусідів 2 і 3 назвати?

- Назвіть «сусідів» чисел 2, 3.

C:\Users\UserDW\Desktop\нові сусіди.png

4. Приклади на порівняння

Лялька у дворі гуляла

І тваринок рахувала.

Їй допоможіть, малята,

Все, що бачить, порівняти.

  • Діти, порахуйте грибочки.
  • Скільки білих грибів? Запишіть відповідною цифрою.
  • А мухоморів? Запишіть відповідною цифрою.
  • Чого більше? Який ми знак поставимо?
  • А які гриби можна їсти?
  • Скільки їжачків? Запишіть відповідною цифрою.
  • А кошеняток? Запишіть відповідною цифрою.
  • Чого більше? Який ми знак поставимо?
  • Складіть ще два приклади самостійно.

C:\Users\UserDW\Desktop\3.jpeg

III  Повідомлення теми і мети уроку

  • Лялька довго міркувала,

Потім лялька запитала:

  • Скільки лапок у кота?
  • Скільки ніжок у стола?
  • Відповідь хто хоче дати

І оце число назвати?

  • Сьогодні ми познайомимося з цифрою, яка допоможе позначити цю кількість. В числовому ряду вона йде одразу за трійкою. А ще цю цифру дуже поважав наш народ, тому використовував її у загадках і прислів’ях.

 

IV Вивчення нового матеріалу

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\slide-4.jpgЗнайомство з числом чотири
  • Лялька три цукерки мала,

Потім ще одну дістала.

Діти, підкажіть скоренько,

Хто порахував гарненько,

Хто яке число дістав

І хто цифру оцю взнав?

  • Чотири цукерки, які отримала лялька,  ми позначимо цифрою чотири.
  • Подивіться, як вона виглядає.
  • Цю цифру ще називають четвіркою.

 

  1. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей 

Технологія «Асоціативний кущ»

- Назвіть, яких предметів у класі по чотири.

- Які речі в природі мають чотири складові?

- Число чотири позначається цифрою 4.

 

  1. Утворення числа 4 за малюнками

Ви уважно подивіться,

До деталей придивіться,

Руку вправно підійміть

І мені скоріш скажіть.

  • Скільки у ляльки суконь?
  • Скільки бантиків?
  • Де предметів менше, ніж  чотири?
  • А де більше?

 

  1. Пов’язане зображенняРозгляд друкованої і рукописної цифри 4
  • Розгляньте цифру 4.
  • А що нагадує ця цифра?
  • Подивіться уважно на малюнок. Знайдіть той, на якому 4 предмети, зафарбуйте його.

C:\Users\UserDW\Desktop\1508196580_1-0014.jpg

  1. Робота з підручником

C:\Users\UserDW\Desktop\1.bmp                                                           

  1. Музична пауза

 - Послухаємо пісеньку про цифру, з якою ми сьогодні познайомилися – про четвірку.

          Нас четвірка всіх вітає,

 До танку нас закликає.

 Всі ми за руки взялись

 І у танці повелись!

 

  1. Результат пошуку зображень за запитом "ЛЕГО цифра 4"Гра «Сконструюй з LEGO»

LEGO нам знову допомагає,

Цифру чотири з нами збирає.

Групи чудово працюють. Вітаю.

Гарну четвірку вам скласти бажаю.

  • Діти, візьміть цеглинки LEGO.
  • Покажіть мені синю цеглинку. А тепер – жовтогарячу і блакитну.
  • Об’єднайте ваші цеглинки LEGO і разом створіть гарну цифру чотири.

 

  1. Вправа «Знайди місце»

C:\Users\UserDW\Desktop\ряд.jpgМісце четвірці повинні знайти.

Пишем один. Потім два, потім три.

Потім чотири ми пишемо гарно.

Ми на уроці працюєм не марно.

 

  1. Написання цифри 4

а) Аналіз цифри

  • Зі скількох елементів складається цифра 4?
  • Які це елементи?

- Цифра 4 складається з трьох паличок. Починають писати першу паличку трохи правіше за середину верхньої сторони клітини і ведуть її до центра клітини. Відірвавши ручку від паперу, пишуть третю паличку, яка починається трохи вище за середину правої сторони клітини, і ведуть похилу лінію до середини нижньої сторони клітини.

    б) Робота в зошиті

а) Пропишемо цифру 4 в повітрі разом зі мною.

б) Напишемо її вологим пензликом на дошці.

в) Олівцями старанно пропишемо рядок цієї цифри у Ваших зошитах.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\003.pngC:\Users\UserDW\Desktop\97303865_cifruy4.jpg

10. Склад числа 4.

  • А яким ще чином можна отримати число чотири?

  

IV Закріплення  і  узагальнення отриманих знань

  1. C:\Users\UserDW\Desktop\17.pngРобота в зошиті
  • Знайдіть на малюнку всі предмети, яких є чотири, і обведіть їх жовтим олівцем.
  • Пропишіть рядочок цифри чотири.

 

  1. Фізкультхвилинка

Відпочити час, малята,

Будем про здоров’я дбати.

А четвірка разом з нами

Усі виконає вправи.

Ми навшпиньки піднялися

І гарненько потяглися.

Чотири рази нахилились,

Чотири рази поклонились,

Чотири рази всі присіли.

За парти всі тихенько сіли.

 

  1. Робота з підручником.

- Розгляньте малюнки. Назвіть предмети, яких намальовано порівну.

- Назвіть предмети, яких намальовано не порівну.

C:\Users\UserDW\Desktop\2.bmp

 

  1. Робота з карткам. Робота в парах
  • Перед вами чотири палички. Лялька намагалася зробити з них геометричну фігуру, але в неї не вийшло. Спробуйте ви.
  • Скільки у вашої фігури сторін? Кутів? Вершин?
  • Як вигадаєте, як називається ваша фігура.

C:\Users\UserDW\Desktop\ЗАГРУЗИ 30.11.19\image056.jpg

  1. Хвилинка-цікавинка
  • З давніх-давен наш народ свій досвід узагальнював у прислів’ях і приказках. Це те, що нам треба знати і застосовувати ці знання у своєму житті. Бо прислів’я і приказки рекомендують, застерігають, схвалюють або засуджують, вчать нас життєвій мудрості.

З с особливою пошаною наш народ ставився до цифри 4.

Ось послухайте.

Кінь на чотирьох — і той спотикається.

Чотири свічки спалила, поки Гриця умила, а п'ятий каганець - такий Грицько поганець!

Відпустити на чотири боки.

Сидіти в чотирьох стінах.

 

  1. Розв’язування віршованих задач із логічним навантаженням
  • Цифра чотири

Не просто прийшла.

Загадок досить

вона принесла.

Ви їх послухайте,

не поспішайте.

Відповідь правильну

Всі мені дайте.

 

Три веселі киці

Гралися в травиці.

Котик біля кицьок ліг.

Скільки стало кицьок всіх? ( 3+1=4)

 

Було у Марини

6 ягід малини.

Дві з них вона з’їла.

C:\Users\UserDW\Desktop\97303865_cifruy4.jpgСкільки залишила? (6-2=4)    

                                   

  1.  Логічне завдання

Хто впізнати цифру може?

Хто їй, діти, допоможе?

Олівцем хто під лінійку

Намалює нам четвірку?

 

V Рефлексія

  • Чи Вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?
  • У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри чотири. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в червоний колір. Якщо – ні, то в синій.

 

VІ Підсумок

  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Яке число вона позначає?
  • Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?

 

Використані ресурси:

  1. traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist
  2. tut-cikavo.com › Тварини
  3. https://naurok.com.ua/
  4. myplanet.com.ua
  5. https://dovidka.biz.ua/zagadka-pro-sobaku-dlya-ditey/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
  6. posnayko.com.ua
  7. https://www.ria.com
  8. http://doshkolenok.kiev.ua/otvpochem/175-a-comy-ytvoryetsiya-veselka.html

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Демченко Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Холодько Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Глок Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сафонова Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
18830
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку