Розробка уроку «Дієслово. Активізація знань про дієслово. Розширення знань про лексичне значення дієслова: мислення,мовлення,руху, стану людини.»

Про матеріал
Розробка допоможе вчителю провести цікавий урок основою якого є активна діяльність дітей при вивчені теми " Дієслово"
Перегляд файлу

Урок з української мови

в 4 класі

«Дієслово. Активізація знань про дієслово. Розширення знань про лексичне значення дієслова: мислення,мовлення,руху, стану людини.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            Учитель: Ткаченко Н.М.

 

 

Тема: Дієслово. Активізація знань про дієслово. Розширення знань про лексичне значення дієслова: мислення,мовлення,руху, стану людини.

Мета: * активізувати знання учнів про дієслово, як частину мови;

  • учити встановлювати зв'язок дієслова з іменником та займенником;
  • розширити уявлення учнів про лексичне значення дієслова;
  • вчити досліджувати значення дієслова та його граматичну категорію на основі текстів;
  • розвивати вміння працювати самостійно та в парах;
  • розвивати мовлення, мислення, спостережливість, творчі здібності учнів;
  • виховувати любов до рідної мови та природи.

 

Обладнання: підручник « Українська мова 4 клас», малюнок весни, картки для створення асоціативного куща « Дієслово», картки із текстами.

Хід уроку

  1. Самовизначення до діяльності.

А) вітання гостям;

Б) перевірка робочих місць;

В) вступне слово

                  

                         Дзвоник всім нам дав наказ –

                         До роботи швидше в клас.

                          Попрацюємо всі старанно,

                         Щоб урок пройшов не марно.

Г) – Працювати на цьому уроці ми будемо під гаслом…Щоб прочитати  гасло, треба скласти його з розсипаних слів. ( Слова прикріплені на магнітній дошці)

 

  Навчати, Добре, знати, хто, все, того.

( Добре того навчати, хто хоче все знати).

 

  • А ви хочете багато знати?
  • Тож налаштуємося на урок і промовимо вислови аутренінгу.
  • Ми –учні;
  • Ми ходимо до школи;
  • Нас вчать учитися;
  • Ми все розуміємо, ми хочемо все знати.

 

  1. Актуалізація знань, фіксація труднощів.

А) Читання  деформованого текста вірша ( картка з віршем у кожного на парті)

 

Ось ________________     іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить- з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

- Про яку пору року йдеться у вірші?

Обгрунтуйте свої міркування.

  • http://vologda-portal.ru/upload/iblock/570/vesna_4.jpgЧому саме ви так думаєте?

Б) Каліграфічна хвилинка

 

Вв  ве ес сн на

 В_ сна

Нарешті прийшла ніжна весна.

 

  • усно підібрати перевірне слово
  • пригадайте орфограму;
  • наведіть ще приклади;
  • пропишіть, запишіть речення.

 

 

В) – Завтра нарешті прийде весна, а щоб вона скоріше прийшла треба активізувати свої занання з Морфології ( прикріплю на дошці  табличку та малюнок дівчинки – весни).

- Які частини мови ми вже вивчили?

 

 

Іменник – предмет –хто? Що?-

 

Прикметник- ознака, прикмета – який? Яка? Яке? Які?

 

 

Займенник- називає предмет, але не називає його – хто? Що? Який? Чий?

 

Г) Гра « Розподіли слова»

 

( Весна, проліски, струмки, сонечко, тепла, ніжна,веселі, тепле, вона, ми, ви ,вони, іде, лізуть, біжать, світить)

Залишились слова ( проблема)

 

  1. Виявлення причини труднощів та визначення навчальної мети

 А) – Давайте подумаємо, на що вони вказують? Хто згадає? ( Дію).

      - Пригадайте, з минулих років навчання , яка частина мови  позначає саме дію предметів?  ( Дієслово)

Так, саме дієслово. Тому сьогодні ми активізуємо свої знання саме з дієслова, щоб весна прийшла без перешкод.

План засвоєння знань на уроці:

  1. Що означає?
  2. З’ясувати  на які питання відповідати?
  3. З якою частиною мови пов’язане?
  4. Яким членом речення виступає у реченні?
  5. Як підкреслюються?
  6. Значення дієслів  у мові?
  7. Лексичне значення дієслів?

 

 

 

 

4.Побудова проекта  з засвоєння  знань.

  За допомогою  своїх знань протягом уроку будемо складати  асоціативний кущ     « Дієслово» (спираючись на попередній досвід)

 

 

 

 

Дієслово

 

                                                              

 

 

 

 

 

 

5.Включення в систему знань

А)  Тренувальна вправа.

* робота у зошиті;

 

     Ім.:           

     Прикметник:

     Займенник:

Дієслово:

( Вона, білий, я, крикливий, кричати, молодість, молодіє, сніг)

  • Перевіримо за допомогою цеглинок  LEGO.
  • На що вказує ім., прикметник, займенник, дієслово?
  • Висновок : Дієслово вказує на Дію.( Кріпимо Дія)

 

Б) Робота з текстом ( у кожного на парті текст)

- Про що розповідається в тексті?

Які слова із тексту допомогли вам відгадати назву місяця?

На які питання вони відповідають? ( Кріпимо дієслівні питання на кущ)

 

 

Акцент: питання ставимо від іменника до дієслова.

Висновок:  Дієслово пов’язане з ім..,займен.( Кріпимо на дошці ім..,займ.)

 

Г) Фізкульхвилинка  для очей

Д) Розберемо речечення за головними членами  ( підмет, присудок).

  ( Речення те,що у хвилинці каліграфії. Працює учень біля дошки)

  • Яка частина мови виступає у ролі підмета? Присудка?
  • Як підкреслюємо? ( Кріпимо  Присудок )

Є) Робота в парах ( творча робота) – для чого потрібні дієслова.

        Люта зима не хоче на відпускати та заморозила деякі слова, але творча уява і ті знання,які ви вже маєте про дієслово, допоможуть « розморозити» їх. Тож давайте будемо маленькими  чарівниками і попрацюємо ручками – чарівними паличками.

 

( За вікном ще лютує Зима. Віє холодом та морозом. Стоять ще дерева під снігом. Вкрилися гілки крижаною корою.)

  • Порадьтесь між собою і напишіть на картках відповідні дієслова.
  • Давайте перевіримо.
  • Навіщо нам потрібно вивчати дієслово?
  • Що надає нашій мові  дієслова?  ( Кріпимо Багата, красива, мелодійна)

Ж) Завітаємо до « Довідкового бюро» ( Кріпимо на дошці)

З) Залишилась ще одна загадка весни. Лексичне значення дієслова.

Кріпимо: Мовлення:

http://www.xrest.ru/schemes/00/16/0b/d4/%D0%94%D0%B5%D0%B2%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0-1.jpg                 Мислення:

                 Стан:

                  Рух:

 

Завдання: 1р.: 1 речення з дієсловом руху

                  2р.: 1 речення з дієсловом мовлення;

                  3р.: 1 речення з дієсловом мислення.

І) Робота з підручником. Робота з народним висловом.

 - Як розуміти?

- Прочитати тлумачення у підручнику.

- Скласти речення.

 

Ї) ( резерв) вправа з підручника.

 

 

  1. Рефлексія

Метод « Микрофон»

 

  • Для чого ми активізували свої знання?
  • Яку частину мови повторили?
  • Що повинні повторити, спирайся на асоціативний кущ?
  • На парті у кожного є обличчя знайдіть  і покажіть чи комфортно було вам на уроці?
  • Дякуємо за увагу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

      

Ось ____   іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось _______   іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось ____     іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось ______   іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось _______  іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ось _____    іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось _____     іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

 

Ось _______    іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось _______     іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

Ось _____  іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось _______   іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

Ось ____    іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

 

Ось ______   іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

 

 

Ось ______  іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

Ось _____   іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

 

Ось ___     іде ланами,

Перелогами , лісами.

Де не ступить - з-під землі

Лізуть проліски малі.

Н.Забіла

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План засвоєння знань на уроці:

1.   На що вказує?

  1. З’ясувати  на які питання відповідати?
  2. З якою частиною мови пов’язане?
  3. Яким членом речення виступає у реченні?
  4. Як підкреслюються?
  5. Значення дієслів  у мові?
  6. Лексичне значення дієслів?

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.   На що вказує?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

  1. Як підкреслюються?
  2. Значення дієслів  у мові?
  3. Лексичне значення дієслів?

 

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.   На що вказує?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

5.   Як підкреслюються?

  1. Значення дієслів  у мові?
  2. Лексичне значення дієслів?

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.   На що вказує?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

5.   Як підкреслюються?

  1. Значення дієслів  у мові?
  2. Лексичне значення дієслів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.   На що вказує?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

5.   Як підкреслюється?

  1. Значення дієслів  у мові?
  2. Лексичне значення дієслів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.   Що означає?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

5.   Як підкреслюється?

  1. Значення дієслів  у мові?
  2. Лексичне значення дієслів?

 

 

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.   На що вказує?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

5.   Як підкреслюються?

  1. Значення дієслів  у мові?
  2. Лексичне значення дієслів?

 

 

План засвоєння знань на уроці:

 1.  На що вказує?

2.   З’ясувати  на які питання відповідати?

  1. З якою частиною мови пов’язане?

4.   Яким членом речення виступає у реченні?

5.   Як підкреслюються?

  1. Значення дієслів  у мові?
  2. Лексичне значення дієслів?

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Що робить? Що робив? Що буде робити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стан

Перегляд файлу

навчати   Добре

знати

хто

хоче

все

того

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

знати     хто

 

 

 

хоче     все

 

 

 

того   

Перегляд файлу

весна

проліски

струмки

сонечко

тепла

ніжна

веселі

вона

вони

ви

ми

іде

лізуть

біжать

світить

zip
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 квітня 2021
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку