Розробка уроку для 6 класу НУШ

Про матеріал
Життя і здоров’я людини. Цінністьжиття і здоров’я. Безпечна життєдіяльність. Цілісність здоров’я. Складники здоров’я. Рівніздоров’я. Навички ХХІ століття.
Перегляд файлу

Урок №1

ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ

Життя і здоров’я людини. Цінність життя і здоров’я. Безпечна життєдіяльність. Цілісність здоров’я. Складники здоров’я. Рівні здоров’я. Навички ХХІ століття.

Мета: дати поняття «безпека життєдіяльності», «здоров’я», «благополуччя», «життєві навички»; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

1. Організаційний момент:

Перевірка присутніх на уроці.

Слайд 1,2

Обговорення правил поведінки на уроці.

 

2. Актуалізація опорних знань: слайд 3

03.10.2014-1-8

(Здоров'я — найбільший скарб у житті.)

Як ви розумієте це прислів’я?

 

3. Слайд 4,5оголошення теми уроку

ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ

Тема: Життя і здоров’я людини

Життя і здоров’я людини. Цінністьжиття і здоров’я. Безпечна життєдіяльність. Цілісність здоров’я. Складники здоров’я. Рівніздоров’я. Навички ХХІ століття.

 

Робота з презентацією – слайд 6

 

    Усе живе народжується, щоб жити. Та лише людина здатна осмислювати та цінувати життя. Ми любимо життя. Бувають миті, коли це відчуття особливо гостре – від лагідного дотику маминої руки, голосів друзів, шуму дощу, щебету птахів, і ви насолоджуєтесь відчуттям безпеки.

    Безпека – це відсутність загрози нашому життю, здоров’ю чи добробуту. Якщо людині загрожує небезпека, це виводить її з рівноваги, нервує, жахає, позбавляє сну та апетиту і змушує захищатися. Раніше люди захищались від диких звірів, несприятливих погодних умов. Згодом – від загроз, пов’язаних із діяльністю самих людей: небезпеки на дорогах, у побуті, на виробництві. Тому зараз говорять не лише про безпеку життя, а й про безпеку життєдіяльності людини.

 

Завдання:

Заплющіть очі і уявіть себе там, де ви почуваєтесь у цілковитій безпеці. Це може бути ваша кімната або якась мальовнича місцевість. Постарайтесь усе добре роздивитися, почути звуки і відчути запахи. Посидьте хвилинку, а потім розкажіть про свої відчуття та емоції.

(відповіді учнів – за бажанням)

 

Робота з презентацією – слайд 7,8

 

    Цінність здоров’я.

    У давні часи здоровим вважали кожного, хто не був хворий. З розвитком медицини здоровим вважався той, хто почувався добре фізично.

    З середини ХХ століття здоров’я визначається не лише як відсутність хвороб або фізичних дефектів, а як стан повного фізичного, психологічного (інтелектуального, емоційного, духовного) і соціального благополуччя.

Здоров’я – стан повного фізичного, психологічного та соціального благополуччя.

Благополуччя – стан відчуття задоволення життям.

 

Складники здоров’я:

-          фізичне – піклування про своє тіло, фізична активність, здорове хпрчування;

-          психологічне (ментальне) – здатність розуміти емоції і почуття; сприйняття загальнокультурних цінностей; уміння вчитися; здатність аналізувати проблеми та приймати зважені рішення;

-          соціальне – здатність ефективно спілкуватися та взаємодіяти з людьми.

 

«Мозковий штурм»

Об’єднайтесь у 3 групи:

1 – Фізичне здоров’я

2 – Психологічне здоров’я

3 – Соціальне здоров’я

Обговоріть, як можна дбати про кожну складову свого здоров’я.

Презентуйте класу свої результати.

 

Робота з презентацією – слайд 9,10

 

Цілісність здоров’я.

    Усі три аспекти здоров’я тісно пов’язані. Тому важливо зберігати рівновагу і дбати про всі аспекти благополуччя. Адже якщо хтось має здорове тіло, але незадоволений собою або відчуває, що його ніхто не любить, то страждає не лише його душевний стан. Від цього можна й занедужати: погано спати уночі, потерпати від головного болю. Тож для високого рівня благополуччя важливо дбати про усі аспекти здоров’я.

 

-          Давайте поміркуємо, що може нам принести радість? (відповіді дітей).

   

Оцінка рівня здоров’я.

    Щоб оцінити загальний рівень свого здоров’я, уявіть шкалу. На лівому її кінці – хвороба, а на правому – абсолютне здоров’я. Зверніть увагу, що правий кінець шкали не замкнутий, отже, поліпшенню здоров’я немає меж. Абсолютне здоров’я означає, що людина має значні резерви здоров’я і погіршення самопочуття не призведе до хвороби.

    А людина із середнім рівнем здоров’я в такому разі захворіє. Це – одна з причин, чому варто прагнути високого рівня благополуччя.

 

Завдання:

Намалюйте умовну шкалу здоров’я. на одному кінці шкали хвороба, на іншому – здоров’я. Оцініть рівень свого здоров’я. Поставте відмітку на шкалі відповідно до своєї оцінки. Обґрунтуйте свою оцінку і розкажіть, як ви можете покращити рівень свого здоров’я.

 

Робота з презентацією – слайд 11,12

 

Навички ХХІ століття.

    Сучасній людині недостатньо мати лише міцні знання, аби стати успішною у майбутньому. Учні мають вміти критично мислити, творчо вирішувати проблеми, брати на себе ініціативу та бути лідерами, а також створювати щось нове та корисне. Ці навички є дуже важливими для кожної людини. Їх називають життєвими навичками.

 

C:\Users\school_140\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Снимок экрана (1992).png

 

4. Рефлексія: мозаїка завдань до теми (слайди 13,14)

 

  1. Визначте, які твердження істинні, а які – хибні.

-          Здоров’я – це лише відсутність хвороб.

-          Здоров’я – стан повного фізичного, психологічного та соціального благополуччя.

-          Рівень здоров’я можна покращити.

 

  1. Прочитайте історію і назвіть життєві навички, про які йдеться.

Іванка любить спілкуватися з людьми. Вона легко придумує спільні ігри і правила до них. Але більшість однокласників не люблять працювати з нею в групі, адже вона завжди бере всю ініціативу на себе.

-          ухвалення рішень;

-          розв’язання конфліктів;

-          стресостійкості;

-          лідерства;

-          робота в групах;

-          комунікації;

-          самооцінки;

-          самоконтролю;

-          критичне і творче мислення.

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
3239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку