Розробка уроку до Дня Ссборності України " Пісня об'єднає Україну"

Про матеріал
На уроці зроблено акцент на емоційну складову; за допомогою теми «Народне мистецтво» показано роль української пісні в об’єднанні України. Використано відеоматеріал «Акт Злуки»
Перегляд файлу

Автор: Цимбалюк Ірина Миколаївна

Посада: вчитель мистецтва

Місце роботи: Селидівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 6

 

Конспект уроку з музичного мистецтва для 5 класу до Дня Соборності України

«Пісня об’єднає Україну».

 

Мета. формувати ряд компетентностей в учнів (громадянську, загальнокультурну, міжпредметну, мистецьку, соціальну); 

розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до Батьківщини, повагу до її історичного минулого і сучасного, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні.

Музичний матеріал: «Добрий день, матусю Україно»; М. Вербинський. Державний Гімн України; українські народні колискові; М. Балема.  «Казацькому роду нема переводу»; українські народні пісні «Грицю, Грицю, до роботи»; «Ой єсть в лісі калина»; І. Карабиць «Пісня на добро».

Візуальний матеріал: «Акт Злуки», «Легенда про пісню»

Тип уроку: інтегрований

Епіграф: «Ти і я - ми зовсім різні,

                                                                                                 але нас єднає пісня»

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Музичне вітання. «Добрий день, матусю Україно»

-Діти,  поверніться один до одного, посміхніться, уявно візьміть свої посмішки в долоні і обережно обміняйтесь ними. Отож, з посмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо наш урок. Сподіваюсь, що гарні посмішки на ваших обличчях будуть супроводжувати вас до кінця нашого спілкування.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Як ви гадаєте, чому сьогоднішнє заняття ми розпочали такою чудовою піснею? (Тому що будемо говорити про нашу соборну незалежну Україну, її історію)

-Діти, а чому знову і знову ми повертаємося до історії та сьогодення нашої країни? (Щоб краще знати її історію та сьогодення, її слабкі та сильні сторони, щоб бути активними будівниками суверенної української держави)

-Чого очікуєте від сьогоднішнього заняття? (Нової інформації, гарних вражень, позитивних емоцій)

-Діти, а що для вас є Україна? (Це наша земля,  рідний край, родина, дорога до школи, наша вулиця, місто, зелені ліси і долини, степи і гори, все, що рідне і близьке нам)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Розкриття теми уроку.

-Шановні діти, гості нашого уроку.  Сьогодні наш урок ми присвячуємо Дню Соборності України. Епіграфом нашого уроку будуть строчки з пісні Ан. Бучинської «Мій світ» -  «…Ти і я - ми зовсім різні, але нас єднає пісня»

      Тож дозвольте розпочати наш урок Державним Гімном України.

1. Державний Гімн України.

-А що означає слово соборна? (Об’єднана, згуртована, нероздільна)

Учні.

1. З далекого краю, з далеких світів
Журавлик додому на крилах летів.
Минав океани, ліси і моря,
Вдивлявсь крізь тумани: - Чия це земля ?
Чиї це долини , чиї це луги,
Чию це калину гойдають вітри?
Впізнав батьківщину: - Моя це земля,
Моє тут гніздечко і мова моя.
 

2. Любі друзі! Хоч маленькі,
Ми вже добре про те знаєм,
Що зовемось - українці
Й українських предків маєм.
 

3. Батько, мати, брат, сестричка
І всі інші члени роду,
Всі належать до одного українського народу.

4. Бо родитись українцем
Це велика честь і слава,
Рідний край свій полюбити –
Найважніша з усіх справа.

 

1.Історична хвилинка. Перегляд відео.

 

Ідея всеукраїнської єдності формувалася ще з часів Київської Русі.

Реалізувалась ця мрія внаслідок революційних виступів українців у 1917-1920 роках, під час яких утворилися дві демократичні держави - Українська Народна Республіка (УНР) та Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР). На жаль, дві роз’єднані держави не могли існувати як єдиний політичний, економічний організм, цьому заважали певні причини. Не зважаючи на перешкоди, народ України не полишав прагнення до об’єднання всіх українських земель. 

1 грудня 1918 року у Фастові був підписаний договір про майбутнє об’єднання двох республік. Цей договір став першим і основним актом соборності.

3 січня 1919 року на першому засіданні Української Народної ради було одностайно прийнято Ухвалу про злуку ЗУНР і УНР.

А святкування призначили  на 22 січня. Ця дата не була випадковою, адже вказаний день збігався з річницею проголошення УНР самостійною, незалежною державою, отже мав стати днем подвійного всенародного свята – Незалежності і Соборності.

22 січня 1919 року на Софіївській площі, біля пам’ятника гетьману Богдану Хмельницькому, лідери УНР і повноважна делегація ЗУНР заявили про свій намір збудувати єдину українську державу.

З раннього ранку місто набуло святкового вигляду. На будинках державних установ майоріли жовто – сині прапори. Софіївський майдан прикрашала тріумфальна арка зі старовинними гербами України і Галичини. 

В Акті злуки проголошувалося про об’єднання українських земель в єдину «…нероздільну, самостійну Державу Українську на благо і щастя всього її трудового народу».   

А в 1990 році до дня Соборності України був створений живий ланцюг від Київа до Львова.                            

 

 

  • Хто був першим президентом України? (М.Грушевський)
  • Що означають жовтий і синій кольори на прапорі України? (Золоте колосся та мирне небо над головою)
  • Назвіть найвідоміші народні символи України (Сорочка-вишиванка, верба, калина, чорнобривці, мак, волошки, вишитий рушник)

Ми звикли, що символами українського народу є дім, поле, храм. Але душею українського народу залишається пісня, яка не знає кордонів і об’єднує серця всіх людей.

2.«Легенда про українську пісню» - відео

Існує прекрасна легенда. Бог вирішив наділити народи талантом. Одні отримали елегантність та красу, інші дисципліну і порядок. Хтось – здатність до торгівлі, а хтось - до музики. Обдаривши усіх, подивився Бог і раптом побачив у куточку дівчинку. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багряний вінок з червоної калини.

- Хто ти? Чого плачеш? – запитав Бог.

Я –Україна. А плачу бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Вороги знущаються з моїх дітей, удів і сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.

-Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти вже роздав. Як завадити твоєму горю? Є у мене неоцінений дар, який уславить тебе на весь світ. Це пісня.

Взяла дівчина – Україна дарунок, притиснула міцно до серця. Поклонилася Всевишньому і понесла пісню в народ. З тих самих пір співають люди пісню, лікують нею серця, просвітляють уми, чарують душу.

Учитель. Пісня єднає рід, зв’язує покоління. З дитинства, з маминих вуст, ми чуємо першу свою пісню, колискову, яка веде нас в широкий світ життя.

3. Слухання колискової у виконанні Н. Матвієнко

4. Гра «Композитор»

У піснях ми чуємо славну історію минулого. Козак - душа співоча. Пісня супроводжала його всюди. Воїни, що віддавали свою силу, честь та славу в ім’я рідного народу – славне запорозьке козацтво. Степові лицарі – так трепетно називали їх в народі. Пам’ять про козацтво збереглася в легендах, думах, переказах. Навіть у наш час, щоб підкреслити чоловічі якості юнака, говорять – гарний козак.

5. Виконання пісні М. Балеми «Казацькому роду нема переводу»

6. Фізхвилинка. «Ой єсть в лісі калина»

Розмаїття українських пісень вражає. Жодна країна світу не має такого скарбу як ми з вами. Радісні, сумні, жартівливі, героїчні, обрядові – всі вони прекрасні.

7. Виконання української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи»

8. Розучування пісні І. Карабиць «Пісня на добро»

IV. Підсумок уроку.

1.-Чи згодні ви з епіграфом нашого уроку? Обгрунтуйте.

Пісня є наш духовний скарб, який єднає нас, стирає кордони, розповідає світові про велич нашого співучого народу.

2. Оцінювання

3. Д/З. Візьміть диктофон та запишіть найулюбленіші побутові українські пісні, які співають у вашій родині. 

 

docx
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
2039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку