Малюємо казку Українська народна казка Рукавичка.

Про матеріал
Образотворче мистецтво, 4 клас . Малюємо казку Українська народна казка Рукавичка. О. А. Дудик ,вчитель початкових класів, Промінський НВК, Снігурівський р-н, Миколаївська обл. Мета: Вчити учнів на основі творчої уяви та фантазії виконувати ілюстрацію до української народної казки „Рукавичка”; Удосконалювати навики зображення тварин, передачі характерних рис казкових героїв, їхнього вбрання оточення; навчати самостійно обирати сюжет та композиційне рішення Розвивати навики роботи з фарбами, творчу фантазію та ініціативу дітей, дрібні м'язи пальців рук. Прищеплювати любов до українських народних казок, виховувати естетичні почуття та смаки, акуратність під час роботи з фарбами. Обладнання: книжкові ілюстрації, мультфільм «Рукавичка», виставка українських народних казок. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар Ілюстрація — зображення, що пояснює, відтворює зміст тексту, а також область образотворчого мистецтва, складова частина графічного мистецтва. Під час підготовки до уроку вчитель пропонує учням принести книжки зі своїми улюбленими казками. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. Організаційний момент Малювати вчуся вправно Маю фарби дуже гарні До уроку підготуюсь І малюнком помилуюсь. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 1 Вікторина «З якої казки?» В лісі звірям всім на втіху щось згубив старенький дід. Влізли мишка туди й жабка, заєць, лиска, вовк, ведмідь. Ще й кабан-іклан. Будь ласка, Пригадайте, що за казка. («Рукавичка») *** У селі у діда й баби Гарна курочка була. Щось маленьке і кругленьке Вона дідові знесла. Мишка, хоч і не хотіла, Зачепила і розбила. («Курочка ряба») *** Вигнав дід козу із хати — Та й пішла вона блукати: В зайця хатку відібрала. Всі козу ту виганяли, Рак козуню ущипнув, Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза») *** Підробив він голосок, Став малим співати. здогадалися вони: Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро Козенят») *** Хто рубав у лісі дрова? Хто сидів в цей час удома? Хто наказував:"Сиди! З лискою не говори!" Хто не слухався поради? Кого лиска знов украла? Хто кричав як тільки міг? Щоб друг йому допоміг? Хто ці друзі? Що за казка? Розкажіть мені, будь ласка («Котик і Півник») *** Знайшов Півник колосок, Змолотив зерна мішок. Спік негайно у печі Пиріжки та калачі. Мишенят не пригощав – Жоден з них не помагав. («Колосок») 2 Розповідь учнів про свої улюблені книжки; охарактеризувати книжкову ілюстрацію як вид графіки; пригадати виражальні можливості цього виду мистецтва; згадати вже знайомі види композиції та композиційні прийоми. ІІІ. Вивчення нового матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями Ви вже знаєте, що малюнки, які зображують події та героїв віршів, казок, оповідань, називають ілюстраціями, а художників, які їх створюють,— ілюстраторами. Для того щоб намалювати гарну ілюстрацію, потрібно уважно прочитати твір та намагатися передати ставлення автора до описуваних подій, відобразити зовнішність і характер героїв, створити на папері світ, в якому вони живуть. Перед кожним художником найважливішим є створення образів героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними Розгляньте ілюстрації до казки « Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат» В. Губенка та до казки «Лисичка та Журавель» Т. Литвин-Синявської. Як уявив казкових героїв художник? Опишіть характер головних героїв. • Який момент казки художники зобразили на своїх ілюстраціях? • Як художник ставиться до того, що зображує? • Які засоби використовує художник, щоб передати своє ставлення до зображуваного? • Яка з ілюстрацій подобається вам найбільше? Чому? IV. Закріплення вивченого матеріалу Перегляд мультфільму «Рукавичка»(на новий лад) Творче завдання Намалюйте ілюстрації до казки «Рукавичка» Пояснення до творчого завдання *Оберіть певну дію казки, до якої будете створювати ілюстрацію. *Продумуємо пейзаж. Розмежовуємо аркуш, проводимо лінію горизонту. Позначаємо місце для персонажів казки. *Промальовуємо елементи пейзажу. *Малюємо головних героїв, які виконують певну дію, що уособлює людські риси . *Готуємо відтінок фарби певного блакитного кольору -прописуємо небо. * Світлішим по тону від кольору неба буде сніг. Додаємо до білил потрібну фарбу і прописуємо землю, вкриту снігом та предмети дальнього плану(дерева, кущі, намети ) *Предмети ближнього плану прописуємо різними відтінками кольорів. Ваша ілюстрація повинна передати чарівний світ казки. Учні виконують творчу роботу. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу. V. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Під час обговорення виконаних ілюстрацій основну увагу необхідно приділити композиції малюнка з урахуванням перспективи, а також творчому використанню попередніх замальовок, наданню персонажам найбільш виразних поз і місця в композиції. Із малюнків створюють виставку «Рукавичка»
Перегляд файлу

 

Образотворче мистецтво, 4 клас

. Малюємо казку Українська народна казка Рукавичка.

О. А. Дудик ,вчитель початкових класів, Промінський НВК, Снігурівський р-н,

Миколаївська обл.

Мета:  
Вчити учнів на основі творчої уяви та фантазії виконувати ілюстрацію до української народної казки „Рукавичка”;
Удосконалювати навики зображення тварин, передачі характерних рис казкових героїв, їхнього вбрання оточення; навчати самостійно обирати сюжет та композиційне рішення

Розвивати навики роботи з фарбами, творчу фантазію та ініціативу дітей, дрібні м'язи пальців рук.
Прищеплювати любов до українських народних казок, виховувати естетичні почуття та смаки, акуратність під час роботи з фарбами.

 Обладнання: книжкові ілюстрації, мультфільм «Рукавичка», виставка українських народних казок.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Ілюстрація — зображення, що пояснює, відтворює зміст тексту, а також область образотворчого мистецтва, складова частина графічного мистецтва.

Під час підготовки до уроку вчитель пропонує учням принести книжки зі своїми улюбленими казками.

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

  1. Організаційний момент

Малювати вчуся вправно

Маю фарби дуже гарні

До уроку підготуюсь

І малюнком помилуюсь.

 ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1 Вікторина «З якої казки?»

 

В лісі звірям всім на втіху
щось згубив старенький дід.
Влізли мишка туди й жабка, заєць, лиска, вовк, ведмідь.
Ще й кабан-іклан.

Будь ласка,
Пригадайте, що за казка.

(«Рукавичка»)

 

         ***

У селі у діда й баби

Гарна курочка була.

Щось маленьке і кругленьке

Вона дідові знесла.

Мишка,

хоч і не хотіла,

Зачепила і розбила.

(«Курочка ряба»)

      ***

Вигнав дід козу із хати —

Та й пішла вона блукати:

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли,

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув.

(«Коза-дереза»)

    ***

Підробив він голосок,

Став малим співати.

здогадалися вони:

Вовк — не наша мати.

(«Вовк і семеро Козенят»)

     ***

 

Хто рубав у лісі дрова?

Хто сидів в цей час удома?

Хто наказував:"Сиди!

З лискою не говори!"

Хто не слухався поради?

Кого лиска знов украла?

Хто кричав як тільки міг?

Щоб друг йому допоміг?

Хто ці друзі? Що за казка?

Розкажіть мені, будь ласка

 («Котик і Півник»)

   ***

 Знайшов Півник колосок,

Змолотив зерна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав –

Жоден з них не помагав.

(«Колосок»)

2 Розповідь учнів про свої улюблені книжки; охарактеризувати книжкову ілюстрацію як вид графіки; пригадати виражальні можливості цього виду мистецтва; згадати вже знайомі види композиції та композиційні прийоми.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Бесіда за питаннями

Ви вже знаєте, що малюнки, які зображують події та героїв віршів, казок, оповідань, називають ілюстраціями, а художників, які їх створюють,— ілюстраторами. Для того щоб намалювати гарну ілюстрацію, потрібно уважно прочитати твір та намагатися передати ставлення автора до описуваних подій, відобразити зовнішність і характер героїв, створити на папері світ, в якому вони живуть.

Перед кожним художником найважливішим є створення образів героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними

 Розгляньте ілюстрації до казки « Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат» В. Губенка та до казки «Лисичка та Журавель» Т. Литвин-Синявської.

Як  уявив казкових героїв художник?

Опишіть характер головних героїв.

• Який момент казки художники зобразили на своїх ілюстраціях?

• Як художник ставиться до того, що зображує?

• Які засоби використовує художник, щоб передати своє

ставлення до зображуваного?

• Яка з ілюстрацій подобається вам найбільше? Чому?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Перегляд мультфільму «Рукавичка»(на новий лад)

Творче завдання

Намалюйте ілюстрації до  казки «Рукавичка»

Пояснення до творчого завдання

*Оберіть певну дію казки, до якої будете створювати ілюстрацію.

*Продумуємо пейзаж. Розмежовуємо аркуш, проводимо лінію горизонту. Позначаємо місце для персонажів казки.

*Промальовуємо елементи пейзажу.

*Малюємо головних героїв, які виконують певну  дію, що уособлює людські риси .

*Готуємо відтінок фарби певного блакитного кольору -прописуємо небо.

* Світлішим  по тону від кольору неба буде сніг. Додаємо до білил  потрібну фарбу і прописуємо землю, вкриту снігом та предмети дальнього плану(дерева, кущі, намети )

*Предмети ближнього плану прописуємо різними відтінками кольорів.

 Ваша ілюстрація повинна передати чарівний світ казки.

Учні виконують творчу роботу.

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час обговорення виконаних ілюстрацій основну увагу необхідно приділити композиції малюнка з урахуванням перспективи, а також творчому використанню попередніх замальовок, наданню персонажам найбільш виразних поз і місця в композиції.

Із малюнків створюють виставку «Рукавичка»

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дудик Ольга
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку