Розробка відкритого уроку географії у 7 класі "Населення та політична карта Північної Америки".................................................................
7 клас Урок Дата
Тема. Населення та політична карта Північної Америки. Зв’язки України з країнами Північної Америки
Мета: поглибити систему знань про формування та склад населення Північної Америки; сформувати в учнів уявлення про особливості політичної карти материка; удосконалювати в учнів практичні навички працювати з картами атласу, підручником, додатковою літературою; виховувати дружні стосунки, толерантність, уважність, інтерес до предмета.
Обладнання: фізична та політична карта Північної Америки, підручники, дидактичний матеріал з теми, мультимедійний комплекс.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент (Слайд 1)
Діти. Сьогодні у нас незвичайний урок. Незвичайність його полягає у тому, що у нас запрошені гості. Привітайте себе та їх оплесками.
ІІ. Емоційне налаштування
"Тух–тиби–дух"
Давня індіанська традиція радить, коли у людини псується настрій або
погіршується емоційний стан, треба вимовити жартівливу фразу: «Тух–тиби–дух», –
і на обличчі обов'язково з'явиться усмішка і настрій поліпшиться.
ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності
Вправа «Впізнай мене»
Вправа «Хто такий? Що таке?» (колективна вправа)
Гольфстрім, Ейрік Рудий, Флоріда, Сент-Чарльз, Мексиканська, Ньюфаундленд.
Вправа «Найгеографічніша номенклатура»
Учні називають найвідоміші об’єкти Північної Америки, а один учень їх показує.(Найбільші гори, найстаріші гори, найбільший архіпелаг, найбільший острів, найбільшу річку материка, море «без берегів», найбільшу затоку у світі, на цій річці знаходиться найбільший каньйон у світі)
Вправа «Мандрівка» (індивідуальне завдання)
За поданим описом назвати географічні об’єкти, показати їх на карті
1). Цей об’єкт лежить на висоті нижче рівня моря на 86 м. У 1913 році тут була зареєстрована температура повітря +56,7°С. (Долина Смерті)
2). Цей об’єкт відомий своїми гейзерами. Тут є невеличкі фонтанчики заввишки 2-3 м, які б’ють через кожні 3-4 хв, є поодинокі гейзери, а є групи. Є гейзери-гіганти, які викидають воду на висоту до 90 м. Тут живуть рідкісні чорні ведмеді та ведмеді-грізлі. (Єллоустонський національний парк)
3). Вражають розміри цього об’єкта: довжина – 350 км, висота – до 2 км, ширина – від 6 до 28 км. Мільйони туристів тут бувають щороку. (Великий каньйон)
Гра «Вірю-не вірю»
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя: Чи уявляв собі Христофор Колумб, вирушаючи на пошуки західного морського шляху до Індії, масштаби свого відкриття? Що сталося б із доколумбовими цивілізаціями на материку у разі набагато пізнішого відкриття цих земель європейцями? Ці питання й дотепер викликають хвилювання та суперечки сучасних вчених. Але історію нікому ще не вдавалося повернути назад. Як би там не було, за словами сучасного дослідника Північної Америки, «...те, що створено людиною на цьому континенті, гідне поваги...». Отже, завершуючи вивчення Північної Америки, настав час пригадати особливості заселення материка, визначити характерні ознаки його населення, ознайомитися із сучасною політичною картою. (Оголошення теми уроку)
(Слайд 2)
Дивлячись на тему уроку, визначити мету уроку.
(Слайд 3)
Сьогодні на уроці ми повинні:
поглибити свої знання про особливість заселення материка;
Дізнатися про кількісний, расовий та етнічний склад населення Північної Америки;
Ознайомитися з політичною картою материка;
Вдосконалити практичні вміння і навички характеризувати населення материка.
А оцінки заробляти ми будемо незвичайно. За кожну правильну відповідь на уроці ви будете отримувати 1 долар США.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Особливості заселення Північної Америки (Слайд 4)
Як вам уже відомо, далекі предки корінних жителів материка — індіанців і ескімосів — прийшли з Азії багато років тому їх відносять до американської гілки монголоїдної раси.
( робота з підручником)
Завдання: У параграфі «Населення і політична карта» знайти ознаки зовнішності індіанців. (Слайд 5)
Міні-лекція учителя. (Слайд 6)
До приходу європейців на материк, тут жили численні племена, різних мовних груп, а саме індіанці, ескімоси, алеути (переважно представники монголоїдної раси). Ці племена зявилися на материку близько 27-15 тис. років тому. Після колонізації Пн. Америки тут з’явилися переселенці з усіх держав світу. Найвищого рівня розвитку досягли племена півдня материка (ацтеки та майя), що створили землеробські держави.
Перегляд відео «Ацтеки» https://www.youtube.com/watch?v=N7lYIYCNfHw
Перегляд відео «Майя» https://www.youtube.com/watch?v=zyRbsLZ5NoY
2. Сучасне населення Північної Америки (Слайд 7,8,9)
Робота в групах
І група
Завдання. Опрацюйте матеріал підручника «Сучасне населення Пн. Америки» ст. 178 та дайте відповіді на запитання:
ІІ група
Завдання. Опрацюйте матеріал підручника «Сучасне населення Пн. Америки» ст. 178 та дайте відповіді на запитання:
ІІІ група
Завдання. Опрацюйте матеріал підручника «Сучасне населення Пн. Америки» ст. 178 -179 та карту атласу ст.. і дайте відповіді на запитання:
Цікавий факт (повідомлення учня)
Разом із вихідцями з Європи «емігрували» назви багатьох європейських міст. На сучасній карті США можна знайти 13 населених пунктів під назвою Афіни, Кембрідж, Оксфорд, 9 під назвою Берлін, 8- Варшава, 7-Париж, Лісабон, Москва, 6-Неаполь, 5-Рим, 4-Мадрид, Лондон, 1- Одеса.
Після доповідей груп складання у зошиті таблиці «Етнічний склад населення Пн.Америки» (Слайд 10)
Міні-лекція учителя. У Північній Америці розташована одна з найбільш високорозвинених країн світу — Сполучені Штати Америки. Високий рівень розвитку господарства має й Канада. Решта, здебільшого невеликих за площею, держав належить до країн, що розвиваються. Серед них вирізняється Мексика. На островах Карибського моря — численні острівні держави, зокрема Куба і Гаїті. Там збереглися ще колонії США, Великої Британії, Нідерландів. Країни Центральної Америки разом з усіма країнами Південної Америки утворюють регіон, який називають Латинською Америкою. Населення там розмовляє зде більшого іспанською і португальською мовами, що мають латинське походження. (Слайд 11)
Метод «Цікава добавка» (Випереджальне завдання)
Метод Проблемне питання (Слайд 12)
Вчитель: Ще недавно слово «діаспора» було мало не лайливим. Вважалося в радянські часи, що закордоном живуть ті українці, які проти радянської влади – «зрадники Батьківщини».
Але виявилося, що живуть там сьогодні українці з складною долею, яким дорога доля України. «Нашого цвіту – по всьому світу» – за межами України знаходиться близько 20 млн. українців. Зокрема, в США – 2 млн. українців, в Канаді – 1,5 млн. чоловік. Перші українці Іван та Василь Пилипіви з села Небилів Рожнятівського району 7 вересня 1891 року на кораблі «Орегон» прибули у порт «Квебек», а з 1896 року почалася масова міграція.
Доповідь учня "Україна та Північна Америка" (Слайд 14)
Україна веде активну роботу майже з усіма країнами Північної Америки.
Найбільше ж наша держава співпрацює з Канадою та США. Канада - це перша країна, яка визнала незалежність України. Саме в Канаді проживає найчисельніша українська діаспора.
Основні принципи та напрями розвитку відносин між двома країнами зафіксовано в „Спільній декларації про Особливе партнерство між Україною та Канадою", підписаній у Києві 31 березня 1994 року, а також „Спільній декларації про подальший розвиток відносин Особливого партнерства між Україною і Канадою", підписаній у Києві 05 грудня 2001 року. Розвиток відносин у перші роки незалежності України характеризувався активним діалогом на міждержавному рівні, символічне місце в якому належить візиту Генерал-губернатора Канади українського походження Рамона Гнатишина 28 вересня-01 жовтня 1992 року, який став першим офіційний візитом Глави Канади в Україну. Особливе місце у двосторонніх відносинах належить питанням культурно-гуманітарного співробітництва, та зокрема, підтриманню зв'язків з українською громадою Канади.
Сполучені Штати Америки є стратегічним партнером України. Цей вибір зумовлюється, виключно великою роллю США у світовій економіці й політиці. Жодна важлива подія в світі не обходиться без прямої або опосередкованої участі Сполучених Штатів.
VІ. Закріплення нових знань і вмінь
Гра «Доповни речення»
Прийом “Експрес-тест”
1. Індіанці Північної Америки є представниками раси:
А) європеоїдної; б) монголоїдної; в) негроїдної.
2. Найбільшою державою на материку Північна Америка є:
А) США; б) Мексика; в) Канада.
3. Державною мовою Мексики визнана:
А) іспанська; б) англійська; в) французька.
4. Найбільше місто на материку:
А) Нью-Йорк; б) Мехіко; в) Монреаль.
VІІ. Підсумок уроку (Слайд 15)
VІІІ. Оцінювання
ІХ. Домашнє завдання(Слайд 16)
- Опрацювати параграф 41-42
-Географічний практикум . Нанести на к/к США, Канаду, Мексику, Куба, Ямайка, Панама, Сальвадор та їх столиці.
- Повторити вивчений матеріал, підготуватися до уроку узагальнення