Розробка уроку географії в 9 класі на тему "Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО"

Про матеріал

Розробка уроку географії в 9 класі Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО

Перегляд файлу

9 клас (географія)

Тема. Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО

Мета: охарактеризувати основні види міжнародного туризму, показати його роль в розвитку міжнародних відносин та у пізнанні світу, значення в господарському комплексі; вчити учнів узагальнювати і самостійно опрацьовувати матеріал; розвивати в учнів уявлення учнів про Світову спадщину ЮНЕСКО, розвивати вміння працювати з додатковою літературою і картою, з інтернет-ресурсами, пізнавальний інтерес до туристичного майбутнього України і світу;виховувати інтерес та повагу до здобутків культури та мистецтва світу здійснювати естетичне виховання шляхом сприймання прекрасного довкілля.

Обладнання: мультимедійний комплекс, презентації учнів, відео «Новинки спадщини ЮНЕСКО»

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель: Добрий день, мої любі учні! Я дуже радий вітати вас на уроці географії.  Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл,  яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)

http://4.bp.blogspot.com/--gMGK_Vd5_k/UQUamynoNcI/AAAAAAAAAAk/-74XVpIGfI4/s1600/0_495a0_385db982_orig-300x300.jpg http://3.bp.blogspot.com/-zFrqvKh65cM/UQUaNufY0WI/AAAAAAAAAAU/YE1k1R3UYYI/s1600/smile-guestion.png http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.png

 

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

Бліцопитування

1. Який вид послуг називається туризмом? Хто вважається туристом?

2. Охарактеризуйте чинники розвитку туризму в регіоні, країні.

3. Які ресурси називають рекреаційними? Назвіть найвідоміші в світі та Україні місця пляжного, зимового, екологічного та пізнавального туризму.

4. Які причини зростання туристичної сфери в наш час?

5. Які види діяльності включає індустрія туризму?

6. Назвіть основні види туризму за метою поїздки.

 

Індивідуальна робота з картками

Картка

Завдання. Складіть маршрути для пізнавального, спортивного, рекреаційного або екологічного туризму у вашій місцевості.

Похожее изображение

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Дивуй»

Туризм втім, як і багато інших галузей сучасного життя має в своїй історії масу вельми пізнавальних і цікавих фактів.

1. Найдорожчий тур за всю історію туризму коштував рівно двадцять мільйонів доларів. Саме цю суму довелося заплатити Тіто Деннісу, для того щоб стати першим космічним туристом.

2. Як відомо буквально сто років тому відправитися в подорож могли тільки найбагатші люди, а ось перший тур для не дуже заможних громадян було організовано на початку 1840 року, це дало початок розвитку масового туризму в світі і поштовх для розвитку нового бізнесу - туроператор.

3. Сьогодні йде активне створення максимально комфортного туризму, але ось той факт, що саме Адольф Гітлер є ініціалізатор даної ідеї, не знає практично ніхто. Однак великий фюрер завжди твердив про те, що люди, які максимально комфортно провели свою відпустку, в подальшому мають більшу працездатністю і стресостійкість.

Безумовно, це далеко не повний перелік найцікавіших і пізнавальних фактів про туризм, однак саме ці факти виділяють в якості найцікавіших і пізнавальних.

На минулому уроці ми вивчили особливості туризму в Україні, сьогодні я запрошую вас в подорож просторами світу під час вивчення теми «Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО» (Слайд 1)

ІV. Оголошення мети і завдань уроку

Дивлячись на записану тему, визначити основні завдання нашого уроку.

Ви дізнаєтесь:

• про найбільш популярні види міжнародного туризму

• які країни є особливо привабливими для туристів

• про основні туристичні регіони світу (Слайд 2)

V. Вивчення нового матеріалу

Формування поняття «міжнародний туризм»

Метод «Асоціативний кущ»

Міжнародний туризм — це подорож особи за межі постійного місця проживання, що включає перетин кордону та здійснюється на термін від однієї доби до року з пізнавальною, відпочинковою, оздоровчою чи іншою метою, без здійснення оплачуваної діяльності в місці тимчасового перебування. (Слайд 3)

Пригадайте:

• які чинники впливають на розвиток туризму

• показники, що характеризують розвиток туризму

Туризм на початку XXI ст. став однією з найголовніших та найдинамічніших складових світового господарства. Сьогодні туристична сфера відіграє важливу роль у соціально-економічному та культурно-побутовому житті багатьох держав та регіонів світу.

Міжнародний туризм як важлива ланка світової економіки

Про важливу роль туризму у світовій економіці свідчить його висока частка у світовому ВВП та експорті (Слайд 4 ).

https://mozok.click/uploads/geography-9-dovgan-stadnik/geography-9-dovgan-stadnik-178.jpg

 За прибутками (понад 1 трлн дол.) туризм випередив такі провідні складові світового господарства, як автомобілебудування та хімічна промисловість.

Кількість туристів, що здійснюють подорожі до інших країн, у 2016 р. перевищила 1,2 млрд осіб і продовжує зростати на 4—5 % щороку. Це впливає на збільшення зайнятості: у світі кожна 11-та особа, що належить до трудових ресурсів, працює в туризмі.

Основними чинниками, що зумовили швидке зростання туристичного руху та його все більший вплив на різні сфери життя сучасного суспільства, є міжнародна інтеграція та поглиблення міжнародного поділу праці, відкриття кордонів, що забезпечило більш легкий доступ до інших країн, розвиток транспорту та зв’язку, підвищення рівня життя населення.

Головним регулятором туристичної діяльності на міжнародному рівні виступає Всесвітня туристична організація (ВТО).

Основні туристичні регіони світу (Додаток)

Робота з контурними  картами

Завдання. За допомогою підручника та карт атласу нанесіть основні рекреаційно-туристичні регіони світу.

Карта туристичних регіонів світу (Слайд 5)

Робота в групах

Група І

Завдання. На основі тексту підручника ст 260 дайте характеристику Європейського і Північноамериканського рекреаційно-туристичного регіону світу.

Група ІІ

Завдання. На основі тексту підручника ст 260 дайте характеристику Азійського та Тихоокеанського рекреаційно-туристичного регіону світу.

Група ІІІ

Завдання. На основі тексту підручника ст 260 дайте характеристику Арабського світу як туристичного регіону.

Група ІV

Завдання. На основі тексту підручника ст 261 дайте характеристику Латинської Америки і Карибів як рекреаційно-туристичного регіону світу.

Група V

Завдання. На основі тексту підручника ст 261 дайте характеристику Африці як рекреаційно-туристичного регіону світу.

 

Випереджальне завдання. Підготувати міні- проект на тему: «Я вирушаю до…. » ( туристичний район за вибором).

Обєкти Світової спадщини ЮНЕСКО

Станом на 2016 р. список ЮНЕСКО містив понад 1000 об’єктів із 163 країн, що підписали Конвенцію про охорону світової культурної і природної спадщини 1972 р.

ЮНЕСКО визначила п’ять регіонів, за якими розподілено статистичні дані та іншу інформацію щодо об’єктів Світової спадщини: Європа і Північна Америка, Азія і Океанія, Арабські країни, Латинська Америка і Карибський басейн, Африка (мал. 5). Об’єкти спадщини ЮНЕСКО розміщені у світі дуже нерівномірно. Найбільша кількість пам’яток припадає на Європу та Північну Америку (слайд 6).

Таблиця

РОЗПОДІЛ ОБ'ЄКТІВ СВІТОВОЇ СПАДЩИНИ ЮНЕСКО ЗА РЕГІОНАМИ

https://mozok.click/uploads/geo-9-giletskiy/geo-9-giletskiy-346.jpg

Перегляд відео «Новинки спадщини ЮНЕСКО» https://www.youtube.com/watch?v=-Y-HDqbzL4I

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Бліцопитування

1. Що таке міжнародний туризм?

2. Які зміни відбулися в географії міжнародного туризму?

3. Назвіть основні туристичні регіони світу та їхні характерні риси.

4. Який із туристичних регіонів світу на сьогодні найбільше приваблює туристів?

5. Якими туристичними ресурсами володіє Африканський регіон?

 6. Які країни налічують найбільшу кількість об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО?

Географічна лабораторія

  1. Накресліть у зошитах діаграму, що відображає частку об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в кожному з регіонів.

На хвилях інтернет-ресурсів

  1.  Використовуючи інтернет-ресурси, нанесіть на контурну карту країни-лідери за кількістю об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в кожному регіоні.

VІІ. Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися?
  • Чи виконали ми завдання уроку?
  • Де можна примінити отримані знання під час уроку?

VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 44 (ст..260-261).

Індивідуальне завдання. Підготувати цікавий матеріал про Окссфорд, Кембридж, Національний університет ім. Т.Г. Шевченка,  Силіконову долину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Подрушняк Любов
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. VALENTINA Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
10644
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку