Урок з географії для 9 класу на тему: "Сировинна й енергетична проблеми. Демографічна та продовольча проблеми. Проблеми подолання відсталості країн, що розвиваються. Взаємозв’язок

Про матеріал

Урок надає можливість характеризувати поширення сировинної, енергетичної, демографічної, продовольчої проблем, розкривати проблему подолання відсталості країн, що розвиваються, визначити роль світової громадськості та міжнародних організацій у їх розв' язуванні, формувати уміння оцінювати наслідки прояву глобальних проблем на сучасному етапі розвитку людства, уміння самостійно опрацьовувати різноманітні джерела географічних знань, захищати свою точку зору; розвивати в учнів критичне мислення та вміння логічно викладати свої думки;виховувати толерантність,суспільно-політичну активність .

Перегляд файлу

«Сировинна й енергетична проблеми. Демографічна та продовольча проблеми. Проблеми подолання відсталості країн, що розвиваються. Взаємозв’язок глобальних проблем. Роль світової  громадськості та міжнародних організацій у їх розв’язуванні. Сталий розвиток – стратегія людства на ХХІ століття.»

Урок географії для 9-го класу

Донченко В.П.

Вчитель вищої категорії,старший вчитель

загальноосвітньої школи І-ІІІст.№10,  м. Світловодська,  Кіровоградської обл.

 

Тема. Сировинна й енергетична проблеми. Демографічна та продовольча проблеми. Проблеми подолання відсталості країн, що розвиваються. Взаємозв’язок глобальних проблем. Роль світової  громадськості та міжнародних організацій у їх розв’язуванні. Сталий розвиток – стратегія людства на ХХІ століття.

 Мета. Схарактеризувати поширення сировинної, енергетичної, демографічної, продовольчої проблем,  проблему подолання відсталості країн, що розвиваються,визначити роль світової громадськості та міжнародних організацій у їх розвязуванні,  формувати уміння оцінювати наслідки прояву глобальних проблем на сучасному етапі розвитку людства, уміння самостійно опрацьовувати різноманітні джерела географічних знань, захищати свою точку зору;  розвивати в учнів критичне мислення та вміння логічно  викладати свої думки;  виховувати  толерантність,суспільно-політичну активність .

 Цілі. Після проведення уроку учні знають  зміст поняття “сталий розвиток”;вміють аналізувати сутність, причини виникнення, особливості кожної з проблем, можливі шляхи їх розв’язання; оцінювати наслідки прояву глобальних проблем на сучасному етапі розвитку суспільства; визначати роль світової громадськості у їх розв’язанні.

 Тип уроку: комбінований

 Обладнання:  карта світу, доповіді, комп’ютерні презентації, малюнки.

  Хід уроку

МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

  • Визначення емоційного стану школярів, створення позитивної емоційної налаштованості до навчально-пізнавальної діяльності.

ЕТАП АКТУАЛІЗАЦІЇ СУБЄКТИВНОГО  ДОСВІДУ ТА ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  • Перевірка домашнього завдання. Обговорення питань.
  1. Дайте визначення поняття «глобальні проблеми людства»
  2. Використовуючи таблицю, дайте класифікацію глобальних проблем image4
  3. Схарактеризуйте політичні проблеми людства.
  4. Пригадайте, які країни є членами «Ядерного клубу». Назвіть та покажіть їх на карті.
  5. Наведіть приклади гарячих точок у Европі та світі.
  6. Які демографічні процеси відбуваються в розвинених країнах?
  7. Чому в найбідніших країнах кількість населення зростає швидкими темпами?
  8. Які регіони й країни виробляють недостатньо продуктів харчування для забезпечення свого населення і чому?

 

 ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ

  • Оголошення та запис теми уроку                                   
  •  Вибір особистісно значущих цілей.

  Що вивчатиметься?

– Чому саме цей матеріал потрібно вивчати?

– У чому полягає важливість цього матеріалу?

– Який результат ми повинні отримати в кінці роботи?

  •  Складання (обговорення) плану наступної діяльності.

План.

  1. Поняття про глобальні економічні та демографічні проблеми людства,проблему подолання відсталості країн , що розвиваються.
  2.  Причини виникнення.
  3. Способи їх подолання.

 ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  • Робота з мультимедійною презентацією( «Презентація 1 »), картами атласу, статистичними матеріалами підручника

Завдання 1. Продовжте дослідження глобальних проблем людства. Результати занесіть у таблицю

Назва глобальної проблеми

Зміст проблеми

Причини виникнення

Шляхи розвязання

  • Робота в групах(кожна група готує матеріал для заповнення таблиці зі своєї теми)
  • Доповіді учнів(демонстрація рисунків 1 ,2, 3)
  • Обговорення:
  • Чи можна вважати, що “демографічний вибух” закінчився?
  • Яку допомогу надають розвинуті країни, щоб розв’язати продовольчу проблему на планеті?
  • Як ви розумієте поняття «раціональне харчування»? Пригадайте з уроків біології, які продукти є найбільш цінними для організму. До чого може призвести споживання одноманітних продуктів рослинного походження (це характерно для багатьох жителів бідних країн)?
  • Як можна вирішити сировинну проблему або хоча б зменшити її гостроту?
  • Як світова спільнота може пом’якшити проблему відсталості країн, що розвиваються?
  • Слово вчителя

  Осмислення та дослідження глобальних загроз привели до створення і закріплення в документах ООН нової моделі збалансованого розвитку людства – концепції сталого розвитку(демонстрація рис.4).

Завдання 2

Використовуючи власний досвід та матеріали підручника запропонувати шляхи вирішення глобальних проблем людства розглянутих на цьому уроці.

ЕТАП УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЇ НАБУТОГО НАВЧАЛЬНОГО ДОСВІДУ

  • Назвіть глобальні проблеми людства, що були досліджені протягом 2-х уроків.
  • На конкретних прикладах доведіть їх взаємозв’язок.

РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП

  • «Шкала думок»

– Чи досягли ми очікуваних результатів?

– Що було найцікавішим на уроці?

  • Підсумкове слово вчителя

Ми розібрали далеко не всі глобальні проблеми, які стоять перед людством. Сподіваюся, що ви зрозуміли головне: глобальність проблем потребує таких же глобальних, загальних дій.

Сьогодні людство має мобілізувати всю силу сучасної науки і техніки, щоб з їх допомогою швидко вирішити всі проблеми нашого часу.

Цє стосується кожного , і ось 10 порад, як ще ти можеш врятувати життя на Землі

1. Сортуй сміття – пластикова пляшка розкладається більше 100 років, поліетиленова плівка – 200 років, алюмінієва банка – близько 500 років, а скло – більше 1000 років. В українських реаліях розділяти сміття, звичайно, складніше, ніж у високорозвинених країнах, де для цього створили всі умови, але можливо. В містах можна віднайти баки, схожі на клітку, так звані контейнери для збору вторинної сировини (поглянь з вікна, можливо, ти їх просто не помічав). Вони призначені для роздільного збору неорганічних відходів – пластику, скла, паперу тощо. А ось органіку можна кидати у звичайний сміттєвий бак поруч.

2. Намагайся не використовувати поліетиленові пакети. Купи собі кілька паперових і ходи з ними до магазину.

3. Купуй еко-одяг з бавовни, льону, шовку тощо. Такі речі не викликають алергії, дискомфорту та приємні на дотик. Окрім цього, вони вироблені з натуральних тканин, що потім розкладаються на звалищах у 10 разів швидше, ніж синтетичні. І носити приємно, і довкілля бережеш.

4. Використовуй енергозберігальні лампи. Вони дорожчі, проте їх треба міняти лише раз на декілька років, на відміну від звичайних ламп розжарювання. До того ж, такі лампи економлять до 90% електроенергії, а отже і витрати на її оплату.

5. Вирощуй кімнатні рослини. Живі рослини сприяють збільшенню кисню та очищують повітря у твоїй кімнаті.

6. Використовуй сірники замість запальничок. Уяви, скільки таких пластикових запальничок ти викидаєш за рік. А за все життя? Це вже кілька кілограм непереробленого пластику, який шкодить природі.

7. Віддавай речі на переробку. Знайшов непотрібний скляний посуд, старий ртутний термометр або використані батарейки? Не викидай це зі звичайним сміттям, віднеси до спеціального приймального пункту. Найчастіше такі пункти прийому можна знайти в магазинах побутових товарів. У коридорах деяких вишів теж встановлюють коробки, у які можна викидати ці неорганічні та небезпечні відходи.

8. Здавай макулатуру. Зібралося багато непотрібних журналів чи використаних аркушів паперу? В Україні працює достатньо пунктів збору макулатури, їх адреси легко знайти в Інтернеті. А якщо ти живеш у великому місті, знай, що папір можна віднести й до районної школи, де регулярно приймають макулатуру і навіть проводять змагання між класами – хто здасть більше.

9. Економ воду. Запаси прісної води на Землі становлять менше 3%, усе інше – солоні океани і засолені підземні води. Більша частина – аж 90% – запасів прісної води закуті в антарктичних льодах. Тобто для людей залишається мізер. Але ти здатен допомогти зекономити воду для наступних поколінь, лише виконуй наступні правила:
– вимикай воду, коли чистиш зуби, адже за кілька хвилин з крану витікає кілька літрів невикористаної тобою води, і загалом не включай сильний напір;
– приймай душ, а не ванну – так ти зекономиш вдвічі більше води;
– щоб помити велику кількість брудного посуду, набери воду в умивальник або велику посудину – економ воду.

10. Ходи пішки. Треба пройти усього 2–3 зупинки? Краще пройдися пішки. До того ж, це корисно для здоров’я.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Опрацювати параграф підручника
  • Проаналізувати прояв глобальних проблем у своєму регіоні і обміркувати можливі шляхи їх розв’язання.

 

Література

  1. Довгань Г.Д. Географія. 9 клас. Україна і світове господарство. –Х. :Вид.група «Основа», 2017. – 120с.
  2. Довгань Г.Д.Географія: підруч. Для 9 класу загальноосвіт. Навч.закладів / Г.Д.Довгань, О.Г.Стадник. – Харків: Вид-во «Ранок», 2017. – 272с.
  3. Блог Прокопів Татьяни Миколаївни https://kopovok.wordpress.com/
  4. Використання онлайн-ресурсу  https://youtube.com

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
4001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку