Розробка уроку геометрії 9 клас "Скалярний добуток векторів"

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна : розширити знання учнів про вектор, розглянути поняття кута між векторами, дати означення скалярного добутку векторів; вивчити властивості скалярного добутку векторів; довести умову перпендикулярності двох векторів; формувати вміння застосовувати вивчені означення та властивості до розв'язування задач; формування математичної компетентності. Розвиваюча : розвивати соціальні та інформаційні компетентності; творчу активність учнів; обчислювальні навички; вміння працювати кожному й навчати іншого; вміння аналізувати та робити висновки; формувати навички контролю та самоконтролю Виховна : виховувати наполегливість, організованість, самостійність; уміння відстоювати свою думку; толерантність; виховувати охайність під час виконання завдань; вміння працювати в групах; виховувати об’єктивність в оцінюванні результатів власної й колективної праці
Перегляд файлу

Технологічна карта уроку


ПІБ учителя: Курленя Олена Миколаївна

Предмет : Геометрія

 

Клас: 9
 

Тема шкільного курсу: Вектори  на площині


Тема уроку: Скалярний добуток векторів

Мета уроку:
 

Навчальна :

          розширити знання учнів про вектор, розглянути поняття кута між векторами, дати означення скалярного добутку векторів; вивчити властивості скалярного добутку векторів; довести умову перпендикулярності двох векторів; формувати вміння застосовувати вивчені означення та властивості до розв'язування задач; формування математичної компетентності.

Розвиваюча :

         розвивати соціальні та інформаційні компетентності; творчу активність учнів; обчислювальні навички;  вміння працювати кожному й навчати іншого; вміння аналізувати та робити висновки; формувати навички контролю та самоконтролю

Виховна :

виховувати наполегливість, організованість, самостійність;  уміння відстоювати свою думку; толерантність;      виховувати охайність під час виконання завдань; вміння працювати в групах; виховувати  об’єктивність в оцінюванні результатів власної й колективної праці

 


Обладнання уроку:

    конспект уроку; підручник  геометрія 9 клас О.С. Істер; проектор; презентація; індивідуальні картки   із завданнями

 

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Очікуванні результати:

учні повинні засвоїти формули для  обчислення скалярного добутку, знати його властивості та умову перпендикулярності векторів; вміти визначати кут між векторами; застосовувати вивчене до розв'язування задач
 

 


Хід уроку
 

Етап уроку

Час

Дидактичне завдання етапу

Методи і прийоми

ФОНД*

Навчально-виховна діяльність викладача

Діяльність учнів на уроці

Виконання мети уроку

1

Організаційний етап

2 хв

Налаштування на приємну й цікаву роботу

Звернення до учнів(словесний метод);

 

 

автотренінгова вправа

Ф

- Привітання учителя;

- Виявлення відсутніх;

- Опитування про самопочуття;

- Перевірка підготовки учнів до заняття;

 

-Сьогоднішній урок я хочу розпочати з вислову Конфуція « Від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо, і невдачі».(слайд 3) Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати.

        Витягніть, будь-ласка, руки перед собою. Подивіться: у багатьох долоньки відкриті. А це означає, що ми всі відкриті для того, щоб поділитися своїми знаннями й здобути нові; ви готові до діалогу й співробітництва.

Вітаються

 

 

 

 

 

Виконують вправу

Виховання зібраності та відповідальності за підготовку до уроку.

 

Короткочасність, швидкість включення учнів у роботу, ритм

2

Актуалізація опорних знань

 

 

6 хв

Мобілізувати учнів для активної роботи на уроці

 

 

 

1)вправа «Математичне доміно»

2)вправа «Швидке опитування»

 

 

 

 

 

І

 

 

Ф

-       Записати дату; «Класна робота»;

-       Кожен учень отримує картку оцінювання роботи на уроці;

-       Повторення теоретичного матеріалу про вектори (слайд 4-5);

 

-Виконання усних   вправ (слайд 6);

 

Працюють в парах, перевіряють на слайді;самооцінювання;

відповідають на питання вчителя (фронтальне опитування)

Закріплення й усвідомлення (знань, умінь і навичок) з раніше засвоєного матеріалу. Розвиток навичок самоконтролю. Виховання вміння працювати в парах.

3

Мотивація

 

Повідомлення теми й мети

4 хв

Мотивація та активізація опорних умінь і навичок учнів

Метод проблемної ситуації

(бесіда-встановлення логічного зв'язку)

Ф

-         Вступна бесіда вчителя та налагодження роботи учнів , розвязуючи задачу фізичного змісту (слайд 7);

 

-          Записати тему уроку

Учні залучаються до бесіди та приймають активну участь у ній

Сприяння активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці та формування методологічної компетентності

4

Вивчення нового матеріалу

 

Розв'язування  вправ обов'язкового рівня

20 хв

Осмислення нових знань і вмінь учнями

 

 

 

 

 

 

Виконання завдань учнями на визначення головного в новій інформації

Метод пояснювально-ілюстративний

 

 

 

 

 

 

Вправа «Доведемо нову теорему самостійно»

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

-означення скалярного добутку векторів  заданих координатами і розв'язування вправ(слайд 8);

 

-визначення кута між векторами та усна вправа (слайд 9);

 

- теорема про скалярнийдобутк  векторів та розв'язування вправ (слайд 10);

 

-умова перпендикулярності векторів (слайд 11)

Учні під контролем вчителя розв’язують завдання, використовуючи набуті ними знання під час пояснення та самостійно

 

Формування та вдосконалення отриманих умінь та навичок учнями

5

Осмислення нових знань та умінь

5

Фізкультхвилинка

Вправа  «Відпочиваємо активно»

Ф

-         проводить інтерактивну вправу (слайд 12)

Виконують фізкультхвилинку

Формування здоров’язбережувальної компетентності - створення сприятливих умов навчання

6

Підбиття підсумків уроку

3

Перенесення здобутих умінь та навичок у практичну задачу

Вправа «Застосування на практиці»

І

-         Учитель підводить підсумок уроку, пропонуючи розвязати практичну задачу (слайд 13)

 

-          Виставляє оцінки

Розв'язують задачу;

Працюють з карткою оцінювання результатів

Формувати вміння аналізувати вивчений матеріал та застосовувати

7

Інструктаж з домашнього завдання

3

Дати домашнє завдання, яке б закріпило та розвивало здобуті знання

Інструкція

Ф

-           - Учитель  дає завдання на наступне заняття, проводить інструктаж з його виконання

Учні записують у щоденник (зошит)домашнє завдання та деякі зауваження до його виконання

Прийняття домашнього завдання.

Точність та коректність запитань

8

Етап рефлексії

2

Аналіз діяльності на уроці

Інтерактивна вправа «Кути»

І

-              В кінці уроку вчитель ініціює рефлексію учнів з приводу мотивації,  діяльності та взаємодії в колективі(слайд 14)

Виконують вправу

Формування соціальної компетентності

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

 

doc
Додав(-ла)
Курленя Олена
Додано
24 січня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку