«Головні слова в реченні. Виділення їх у реченні.»
Тема: Головні слова в реченні. Виділення їх у реченні.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям «головні слова в реченні», вчити ставити питання до них та виділяти їх у реченні. Закріплювати знання про речення, його види. Розвивати вміння аналізувати, правильно ставити питання до слів-назв предметів, дієслів. Розвивати мовлення учнів; виховувати почуття товариськості, ввічливе ставлення хлопчиків до дівчат, почуття любові до рідного краю
Обладнання: таблиця «Пиши красиво і правильно», картки для групової роботи, «личка» настрою, «торбина завдань», сигнальні картки «Хто?» «Що?» «Що робить?», сюжетні малюнки ( Бабуся в’яже, Мама шиє, Хлопчик поливає квіти, Дівчинка годує курей.
Хід уроку
а) Учитель: Продзвенів і стих дзвінок, починається урок. Ви сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти, Руки гарно піднімати, на уроці не дрімати. б) Приготувати на парті «личка настрою»;
10) Домашнє завдання
Прочитайте речення з дошки: Ми любимо свою землю.
Перебудуйте так, щоб воно стало спонукальне, питальне.
Складіть нове речення, використовуючи ці слова: Ми любимо свою Батьківщину.
Г г гол головне Ми любимо свою Батьківщину.
А яку тему ми вивчаємо? ( Речення.) А як слово головне може стосуватися теми “Реченя“?
У житті людини завжди є щось, головне, важливе. А є не дуже важливе, не головне, або ще кажуть другорядне, тобто залежне від інших. А в реченні теж є головні слова, а є другорядні. Ось давайте ми і розберемося. Послухайте одну історію. Жила - була одна родина: тато, мама два сини, донька. Одного разу трапилась між ними суперечка. Вони стали вирішувати, хто в родині головніший: батько чи мати? ( Розмову дітей читають учні в особах.)
А найрозумнішим був старший син. Він запитав:
Ось і виходить, що в сім’ї однаково головні і тато, і мама. А залежать від них – їхні діти. Так відбувається і в реченні. Є слова, які дуже важливі й однаково головні для розуміння змісту речення. Вони називаються… Хто підкаже мені, яка ж тема сьогоднішнього уроку? (Головні слова в реченні.) На таблиці запис:
На дошці запис : “ Головні слова в реченні. Виділення їх у реченні.” - Що будемо робити на уроці? ( Виділяти головні слова в реченні.
Робота з підручником с. 139, в. 1.
Про кого говориться в реченні? ( Про птахів.) Поставте питання до слова птахи. ( Хто?) А що про них говориться, що вони зробили? (Прилетіли.) Отже, це головні слова. Запис у зошиті і на дошці. - Прочитати четверте речення. Про що в ньому говориться? (Про трамваї.)
Спишіть речення з виділеними словами за зразком (ст. 139.)
Хто там, хто там вже втомився І наліво похилився? Треба всім нам разом встати, Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки в боки, І зроби чотири кроки. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. І тихесенько сідай, Працювати починай. 5) На екрані речення: Сонце заходить. Гори чорніють. - Знайдіть головні слова, ставлячи питання. - Записати речення в зошиті і підкреслити головні слова. 6) Розвиток мовлення. В. 2, ст. 139.
Самоперевірка.
Хто хоче бути таким, як хлопчик Андрійко? Читання діалогу.
( Мама шиє. Бабуся в’яже. Дівчинка годує курей.) Підкреслюють головні слова в реченні.
Я, в, живу, Україні Я живу в Україні.
1------ ====. 2==== ------. 3 Складіть речення - побажання своїй Батьківщині, використавши ці слова. ( Нехай над Україною завжди світить сонечко. Україно, живи під чистим небом.)
- Що ми вивчатимемо на наступному уроці? ( Зазирнути у віконечко.) Найскладніше завдання – життя. Намагайтесь вправно все вивчати! Пам’ятайте: учня скарб - знання!
В.3, ст.140. Правило на ст. 139. |
Забезпечення сприятливого соціально-психологічного клімату
Розробка структури уроку
Пробудження інтересу учня до теми, створення емоційного настрою, оцінка ступеня готовності учнів до засвоєння нового матеріалу.
Розвиток писемних навичок.
Зосередження уваги, викликання інтересу у учнів до навчання.
Засвоєння знань та умінь.
Сприяння удосконаленню вмінь вести навчальний діалог.
Практичне застосування засвоєних знаь та умінь
Зняття напруги
Стимулювання та мотивація до навчання
Стимулювання самостійних міркуваннь, допомага школярам переходити від конкретного до узагальненого способу дій
Вчимося самоконтролю та самооцінюванню.
Стимулювання вміння висловлювати власну точку зору |