Урок "Закріплення знань про розповідні, питальні, спонукальні речення. Об'єднання двох простих речень в одне складне за зразком".

Про матеріал
Закріпити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання. Формувати уміння учнів об'єднувати два прості речення в складне за зразком. Розвивати вміння розрізняти розповідні, питальні та спонукальні, інтонувати їх, складати речення зі слів, пояснювати розділові знаки в кінці речень; розвивати мовлення. Виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

 

Тема: Закріплення знань про розповідні, питальні, спонукальні речення. Об'єднання двох простих речень в одне складне за зразком.

Мета: Закріпити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання. Формувати уміння учнів об'єднувати два прості речення в складне за зразком. Розвивати вміння  розрізняти розповідні, питальні та спонукальні, інтонувати їх, складати речення зі слів, пояснювати розділові знаки в кінці речень; розвивати мовлення. Виховувати культуру спілкування.

Обладнання: картки для каліграфічного письма, іграшковий хлопчик Котигорошко, сигнальні картки ( Р, П, С).

Хід уроку

І. Організація класу

Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодну хвилинку не втратити марно.

ІІ. Каліграфічна вправа

- урок  почнемо без зупинки

з каліграфічної хвилинки

Лл   ле   лт   ля   летять

1.Зробіть, звуко-буквений аналіз слова летять

Летять – [ л е т ' а т ' ] 2 скл., 6б., 5 зв.

2. Складіть речення з цим словом .

(Із далеких країв лелеки летять до рідного дому.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Бесіда
  • Діти, сьогодні до нас на урок української мови завітав маленький хлопчик. А як звуть його, коли відгадаєте загадку.

В незвичайному лісочку,

Під мережаним листочком

Виросла в‘юнка рослина,

З неї впала горошина,

По стежинці пострибала,

Хлопчиком маленьким стала.

Хто це?Хто?

Звідкіль з‘явився?

З горошини народився,

Скажіть, хто цей хлопчик?(Котигорошко)

  • Котигорошко дуже хоче потрапити у королівство Речення.

ІV. Повідомлення теми уроку

Вч. В цьому королівстві ми закріпимо знання про розповідні, питальні, спонукальні речення

- А будемо працювати за планом:

  •  Вправа “ Швидке інтерв‘ю ”
  • Самостійна робота (вибіркове списування)
  • Колективна робота
  • Робота в парах
  • Робота в групах
  • Розвиток мовлення
  • Рефлексія.  Вправа “ Мікрофон ”

V.  Узагальнення і систематизація знань

  1. Вправа “ Швидке інтерв‘ю ”
  • Що таке речення? (Речення виражає закінчену думку)
  • Яке речення називається розповідним? ( В якому про щось розповідається)
  • Що ставимо в кінці розповідного неокличного речення?  (Крапку)
  • Що ставимо в кінці розповідного окличного речення? (Знак оклику)
  • Які речення називаються питальними? (В яких про щось або про когось запитується)
  • Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання)
  • Яке речення називається спонукальним?
  • Які спонукання можуть висловлюватися у спонукальних реченнях? (Прохання, запрошення, заклик, порада, заборона, наказ, тощо)

2. Вибіркове списування( с.р.) Вправа 1, с. 137. (підр.)

  1. Прочитайте текст

 “Лесик зриває зелені стручки гороху й кидає в склянку. Час від часу летять йому в рот.

  • А смачні, а солодкі! І чого це вони такі солодкі, бабусю!
  • Бо в них цукру багато.
  • А чого в них цукру багато?
  • Сорт такий, цукровий називається.
  • Справді?
  • Справді, Лесику, справді.
  • Спишіть діалог онука і бабусі.
  • З яких речень він складається?

(Розповідних та питальних)

3. Колективна робота над складним реченням

  • Із простих речень за схемами утворіть складне речення.
  1. Лесик зриває зелені стручки гороху.
  2. Горошини летять йому в рот

         1    і    2

( Лесик зриває зелені стручки гороху і горошини летять йому в рот) – запис речення.

  • Отже, із простих речень можна скласти одне складне.

4. Робота в парі

 - Із простих речень за схемами утворіть складне речення.

І       1    і      2

ІІ      1   , та   2

І. 1 Хмарка сонечко закрила.

    2 Слізки срібнії зронила

ІІ. 1 Ліс спить.

     2. Сняться деревам білі сни

      В з а є м о п е р е в і р к а

VІ. Фізкультхвилинка

Фізкультвправи – у пошані,

Ми їх дуже любимо,

За хвилину відпочинем,

І писати будемо.

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло,

Хто ж втомився присідати,

Може вже відпочивати.

5. Робота з сигнальними картками ( на слух)

(Картки з буквами Р, П, С)

  • Послухайте речення. Покажіть сигнальною карткою, який це вид речення).

В небі сонечко сміється. (Р)

Будь уважним на уроці. (С)

Коли зацвів садок? (П)

Діти бігли коло річки. (Р)

Біля вікна дзвінко щебечуть пташки. (Р)

На яку квітку сів метелик? (П)

Прилітайте, журавлі, до рідної землі! (С)

6. Робота в групах

1 гр. – Прочитайте. Чи можна назвати реченням записаний ряд слів?

         – Складіть  із даних слів розповідне, питальне, спонукальне речення.

Голубі, сонце, у , світле, віконця, зазирає

( У голубі віконця зазирає світле сонце.)

(Куди зазирає світле сонце?

(Сонце зазирни у голубі віконця!)

2 гр. Гра “ Доповни речення .” Вправа 2, с. 137, (підр.)

Доповніть схеми речень за словами з вправи 1. Які це реченя?

Лесику,ти   ____    ____  у склянку?

Кидай  __   ____!

(Лесику, ти кидаєш горох у склянку?

Кидай у склянку!)

(Перше – питальне, неокличне. Друге – спонукальне, окличне.)

3 гр. Встановіть межі речень.

Як гарно в лісі, а скільки тут пролісків он майнула білка куди вона зникла де її дупло а ось побіг лісовий струмочок цікаво, куди він побіг озернись навколо і побачиш багато цікавого.

4 гр. З'єднай частини прислів'їв. Вправа 3, с. 137 (підр.)

Що сьогодні маєш зробити –           лихих стережись.

Не пам'ятай зла,                                 сам добрішим будеш.

З добрими дружись,                           не відкладай на завтра.

  • Які це речення?

П е р е в і р к а   р о б о т и   в    г р у п а х

7. Колективна робота.

Визначте вид спонукань:  наказ, порада, заклик, бажання, заборона, запрошення.

Співай піню.

Зателефонуй мамі.

Сідай до столу.

Роби уроки.

Бережіть природу.

Не грайтеся з сірниками.

  • Як треба передати ці спонукання,щоб їх було приємно чути?

(Уживати слова ввічливості.)

(- Прошу, заспівай пісню.

- Прошу, сядьте до столу.

- Будь ласка, зателефонуй мамі.

- Будь ласка, негайно роби уроки.

- Діти, бережіть природу.

- Ніколи не грайтеся сірниками.)

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа “ Мікрофон”

  • Мені було цікаво…
  • Я зрозумів, що …
  • Я навчився …
  • Для мене важливо …

Вч. – Ви добре, наполегливо і старанно працювали. Котигорошкові було цікаво з вами. Я рада за вас.

      – Дякую вам за роботу на уроці.

VІІІ. Домашнє завдання.

– Вправа 3 (3) на с. 137

Зробіть звуко-буквенний аналіз підкреслених слів із впр. 3, с137

До виділеного слова доберіть протилежне слово за значенням. Запишіть

 

Активізувати учасників до роботи в групі

 

Формування каліграфічних навичок письма

 

 

 

 

 

 

 

 

Стимулювання мисленнєвих операцій, відтворення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формувати уміння об'єднувати два прості речення в складне.

 

 

 

 

Розвиток навичок міжособистісного спілкування під час роботи у групі, налагодження сприятливого емоційного клімату у колективі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування навчально-організаційних умінь та навичок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Удосконалення навичок роботи над складним реченням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зняття м’язової напруги, розслаблення

 

 

 

 

 

 

 

Вміння виконувати розумові операції й практичні дії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток

загальнокультурної

компетентності

 

Розвиток навичок самоконтролю і саморегуляції

 

docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
1574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку