Тема: Закріплення знань про розповідні, питальні, спонукальні речення. Об'єднання двох простих речень в одне складне за зразком.
Мета: Закріпити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання. Формувати уміння учнів об'єднувати два прості речення в складне за зразком. Розвивати вміння розрізняти розповідні, питальні та спонукальні, інтонувати їх, складати речення зі слів, пояснювати розділові знаки в кінці речень; розвивати мовлення. Виховувати культуру спілкування.
Обладнання: картки для каліграфічного письма, іграшковий хлопчик Котигорошко, сигнальні картки ( Р, П, С).
Хід уроку І. Організація класу Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодну хвилинку не втратити марно. ІІ. Каліграфічна вправа - урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки Лл ле лт ля летять 1.Зробіть, звуко-буквений аналіз слова летять Летять – [ л е т ' а т ' ] 2 скл., 6б., 5 зв. 2. Складіть речення з цим словом . (Із далеких країв лелеки летять до рідного дому.) ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
В незвичайному лісочку, Під мережаним листочком Виросла в‘юнка рослина, З неї впала горошина, По стежинці пострибала, Хлопчиком маленьким стала. Хто це?Хто? Звідкіль з‘явився? З горошини народився, Скажіть, хто цей хлопчик?(Котигорошко)
ІV. Повідомлення теми уроку Вч. В цьому королівстві ми закріпимо знання про розповідні, питальні, спонукальні речення - А будемо працювати за планом:
V. Узагальнення і систематизація знань
2. Вибіркове списування( с.р.) Вправа 1, с. 137. (підр.)
“Лесик зриває зелені стручки гороху й кидає в склянку. Час від часу летять йому в рот.
(Розповідних та питальних) 3. Колективна робота над складним реченням
1 і 2 ( Лесик зриває зелені стручки гороху і горошини летять йому в рот) – запис речення.
4. Робота в парі - Із простих речень за схемами утворіть складне речення. І 1 і 2 ІІ 1 , та 2 І. 1 Хмарка сонечко закрила. 2 Слізки срібнії зронила ІІ. 1 Ліс спить. 2. Сняться деревам білі сни В з а є м о п е р е в і р к а VІ. Фізкультхвилинка Фізкультвправи – у пошані, Ми їх дуже любимо, За хвилину відпочинем, І писати будемо. Раз – піднялись, два – присіли, Хай мужніє наше тіло, Хто ж втомився присідати, Може вже відпочивати. 5. Робота з сигнальними картками ( на слух) (Картки з буквами Р, П, С)
В небі сонечко сміється. (Р) Будь уважним на уроці. (С) Коли зацвів садок? (П) Діти бігли коло річки. (Р) Біля вікна дзвінко щебечуть пташки. (Р) На яку квітку сів метелик? (П) Прилітайте, журавлі, до рідної землі! (С) 6. Робота в групах 1 гр. – Прочитайте. Чи можна назвати реченням записаний ряд слів? – Складіть із даних слів розповідне, питальне, спонукальне речення. Голубі, сонце, у , світле, віконця, зазирає ( У голубі віконця зазирає світле сонце.) (Куди зазирає світле сонце? (Сонце зазирни у голубі віконця!) 2 гр. Гра “ Доповни речення .” Вправа 2, с. 137, (підр.) Доповніть схеми речень за словами з вправи 1. Які це реченя? Лесику,ти ____ ____ у склянку? Кидай __ ____! (Лесику, ти кидаєш горох у склянку? Кидай у склянку!) (Перше – питальне, неокличне. Друге – спонукальне, окличне.) 3 гр. Встановіть межі речень. Як гарно в лісі, а скільки тут пролісків он майнула білка куди вона зникла де її дупло а ось побіг лісовий струмочок цікаво, куди він побіг озернись навколо і побачиш багато цікавого. 4 гр. З'єднай частини прислів'їв. Вправа 3, с. 137 (підр.) Що сьогодні маєш зробити – лихих стережись. Не пам'ятай зла, сам добрішим будеш. З добрими дружись, не відкладай на завтра.
П е р е в і р к а р о б о т и в г р у п а х 7. Колективна робота. Визначте вид спонукань: наказ, порада, заклик, бажання, заборона, запрошення. Співай піню. Зателефонуй мамі. Сідай до столу. Роби уроки. Бережіть природу. Не грайтеся з сірниками.
(Уживати слова ввічливості.) (- Прошу, заспівай пісню. - Прошу, сядьте до столу. - Будь ласка, зателефонуй мамі. - Будь ласка, негайно роби уроки. - Діти, бережіть природу. - Ніколи не грайтеся сірниками.) VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа “ Мікрофон”
Вч. – Ви добре, наполегливо і старанно працювали. Котигорошкові було цікаво з вами. Я рада за вас. – Дякую вам за роботу на уроці. VІІІ. Домашнє завдання. – Вправа 3 (3) на с. 137 Зробіть звуко-буквенний аналіз підкреслених слів із впр. 3, с137 До виділеного слова доберіть протилежне слово за значенням. Запишіть |
Активізувати учасників до роботи в групі
Формування каліграфічних навичок письма
Стимулювання мисленнєвих операцій, відтворення вивченого матеріалу
Формувати уміння об'єднувати два прості речення в складне.
Розвиток навичок міжособистісного спілкування під час роботи у групі, налагодження сприятливого емоційного клімату у колективі
Формування навчально-організаційних умінь та навичок
Удосконалення навичок роботи над складним реченням
Зняття м’язової напруги, розслаблення
Вміння виконувати розумові операції й практичні дії
Розвиток загальнокультурної компетентності
Розвиток навичок самоконтролю і саморегуляції |