Тема: Інтернет
Мета: сформувати розуміння необхідності дотримання певних правил поведінки в мережі; спільно з учнями розробити правила безпеки під час роботи в інтернеті; розвивати уміння учнів аналізувати та фільтрувати інформацію, отриману в мережі ,самостійно робити висновки; навчити засобам захисту від інтернет-злочинів.
Обладнання: підручник, дошка, комп’ютер, роздатковий матеріал
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Орг.момент
Визначення мети уроку
Запропонувати учням самостійно визначити мету уроку. Записати пропозиції на дошці, сформулювати спільну мету, яку учні записують до зошитів.
План уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
5 лютого в світі відзначають День безпечного інтернету. Орагнізаторами Дня безпечного інтернету вистуають мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпеки та позитивного використання різноманітних цифрових технологій, особливо дітьми та молоддю.
Зараз в Україні майже 22 млн користувачів інтернету, питання безпеки в мережі більш ніж актуальне. У цьому контексті турбота про дітей набуває більших масштабів. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Бліцопитування
ІVВивчення нового матеріалу
Учні пропонують варіанти на «Користь інтернету» та «Загрози в інтернеті»
Варіанти записуються на дошці у два стовпчики.
Зробити висновки, чого більше: користі чи шкоди від мереж.
Проходження тесту
1. Вам нужно договориться о встрече с подругой, ваши действия:
А. Позвоню ей по телефону или отправлю смс
В. Напишу в WhatsApp
С. Свяжусь с ней в социальных сетях.
2. Ведете ли вы свой блог?
А. Нет, не вижу в этом смысла.
В. Да, уже несколько лет и у меня много читателей.
С. Попробовала, но как-то не пошло.
3. Знаете ли вы, кто такая Лена Миро?
А. Не знаю и знать не хочу.
В. Девушка, которая призывает всех срочно худеть.
С. Дизайнер женской одежды.
4. Представьте, что вы в отпуске, лежите под пальмой на белоснежном песке, а перед вами океан. Ваши действия?
А. Закажу себе огромный коктейль и буду нежиться в солнечных лучах.
В. Попрошу кого-нибудь меня сфотографировать, и тут же добавлю фото в instagram или facebook.
С. Отправлю друзьям сообщение: «А я на море!!».
5. Как вы обычно узнаете последние новости?
А. По телевизору.
В. В социальных сетях.
С. На сайте любимой газеты или журнала.
6. Представьте, что у вас дома отключили интернет. Ваша реакция?
А. Скорее всего, даже не замечу, пока муж об этом не скажет.
В. Начну звонить провайдеру, нервничать и испытывать крайний дискомфорт.
С. Наконец-то займусь домашними делами.
7. Что вы сразу же делаете, оказавшись в хорошем ресторане?
А. Выбираю в меню что-нибудь вкусное и с нетерпением жду своего заказа.
В. Первым делом чекинюсь на Foursquare.
С. Пытаюсь проверить почту, вдруг там что-то срочное.
Результаты теста:
Больше всего ответов А: У вас точно нет зависимости от интернета, можно сказать, что вы еще совсем новичок в интернете, и отдаете предпочтение старым добрым способам общения. Либо вы настолько устали от всемирной паутины, что пытаетесь оградить себя от интернета хотя бы в нерабочее время.
Больше всего ответов В: Осторожно! Интернет-пространство вас буквально засасывает! Даже в отпуске вы умудряетесь найти wi-fi! Не пора ли вам сделать небольшой перерыв и хотя бы на пару дней оставить все свои гаджеты дома, и просто провести время с любимыми друзьями и родственниками?
Больше всего ответов С: Поздравляем! Вы сумели найти золотую середину: прекрасно разбираетесь в тонкосплетениях всемирной сети и в то же время умеете вовремя остановиться и вынырнуть из интернета в реальность. Не у всех такое получается, так что, примите наши поздравления!
Підведення підсумків тесту, визначення рівня залежності учнів.
Запис до зошиту терміну «Кібер - префікс,що утворює слова зі значенням «пов'язаний із комп’ютерними мережами, Інтернетом». Кібер-атака – напад на комп’ютер, данні, додатки, з метою нашкодити користувачеві. Кібер-поліція – орган, який забезпечує захист та допомагає при вирішенні нанесенні шкоди у мережі.
Типи загроз
1. Стосуються особистої безпеки:
2. Стосуються безпеки інших.
3. Стосуються загрози витоку персональної інформації:
Бесіда з учнями
Що таке «Антивіруси»? Які ви знаєте?
Гра для фізхвилинки. Якщо вчитель вказує назву антивіруса учні роблять нахил назад, руки вгорі (потягуються). Якщо лунає назва чогось іншого – роблять нахил вперед.
Потрясти руками, зробити кілька нахилів вліво-вправо. Зробити зарядку для очей. До речі, вправи для очей необхідно робити під час роботи за комп’ютером кожні 30 хвилин, для захисту зору.
Робота з підручником ст.120 (Приклади, що свідчать про небезпечність порушення норм)
Розглянути приклади. Обговорити такі приклади в реальному житті та особисто в учнів. З’ясувати, чи ставали учні або їх знайомі жертвами інтернет-злочинців. Яким чином захищаються від них?
Записати до зошиту «Способи захисту в інтернеті» Запропонувати учням самостійно вказати правила безпечної поведінки в інтернеті. Оголосити пункти, яких буде невистачати та занотувати їх до зошита.
Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям
V. Закріплення вивченого метеріалу.
«Ланцюжок»
Робота з підручником. Відповідь на питання ст. 121
VI. Підведення підсумків уроку
Д/з ст..117-121