Розробка уроку хімії. 8 клас. "Кислоти, їх класифікація та загальні властивості кислот"

Про матеріал

Тема: «Кислоти, їх класифікація та загальні властивості кислот»

Мета уроку: Сформувати поняття про кислоти, розглянути класифікацію та загальні властивості кислот.

Задачі уроку.

1. Навчальна: вивчити склад, будову класифікацію та властивості кислот.

2. Розвивальні:

а) навчально-пізнавальні: розвиток навичок самостійної пізнавальної діяльності; вміння добувати знання, виділяти головне, узагальнювати, робити висновки, проводити самоперевірку, самооцінку;

б)комунікативні: розвиток навичок працювати у групі, взаємодії з іншими учнями, вміння відповісти на поставлене запитання;

в) інформаційні: виділяти головні ознаки хімічних реакцій, вибирати необхідну інформацію з поданого експерименту; оформлювати і представляти результати своєї роботи.

3. Виховна: розвиток інтересу до знань, почуття відповідальності.

4. Здоров'язбережувальні: закріпити навички безпечної роботи з реактивами і кислотами, з якими часто мають справу повсякденному житті.

Перегляд файлу

Розробка

урока з хімії для 8-го класу

Тема: «Кислоти, їх класифікація та загальні властивості кислот»

Мета уроку : Сформувати поняття про кислоти, розглянути класифікацію та загальні властивості кислот.

Задачі уроку.

  1. Навчальна : вивчити склад, будову класифікацію та властивості кислот.
  2. Розвивальні:

а) навчально-пізнавальні: розвиток навичок самостійної пізнавальної діяльності; вміння добувати знання, виділяти головне, узагальнювати, робити висновки, проводити самоперевірку, самооцінку;

б)комунікативні: розвиток навичок працювати у групі, взаємодії з іншими учнями, вміння відповісти на поставлене запитання;

в) інформаційні: виділяти головні ознаки хімічних реакцій, вибирати необхідну інформацію з поданого експерименту; оформлювати і представляти результати своєї роботи.

     3. Виховна: розвиток інтересу до знань, почуття відповідальності.

     4. Здоров’язбережувальні: закріпити навички безпечної роботи з реактивами і кислотами, з якими часто мають справу повсякденному житті.

Очікувані результати:

При вивченні даної теми учні повинні:

Знати:

а) визначення поняття – кислота;

б) класифікацію кислот;

в) фізичні й хімічні властивості кислот.

Вміти:

а) складати рівняння реакції, які підтверджують властивості кислот;

б) розпізнавати кислоти за допомогою індикатора;

в) визначити валентність кислотного залишка;

г) користуватися ПСХЕ Д.І. Менделеєва;

д) використовувати ТБ при роботі з кислотами в повсякденному житті.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання і реактиви: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделеєва, таблиця розчинності, підручник О.В.Григорович «Хімія» 8 клас.

 

План урока (хронометраж)

  1. Організаційний етап – 1 хвилина
  2. Повторення – 7 хвилин
  3. Пояснення нового матеріала -25 хвилин
  4. Закріплення матеріала - 7 хвилин
  5. Аналітичний етап – 3 хвилини
  6. Завдання додому - 2 хвилини

Хід уроку

  1. Організаційний етап: перевірка наявності необхідного обладнання для проведення уроку на робочих місцях учнів.
  2. Повторення.

Задача етапа: Встановити  правильність виконання завдань; виявити прогалини в знаннях.

Методи контроля: усне опитування, письмова робота.

Учитель проводить :

(письмова робота)

Учнями надані формули речовин:

CaO, NaOH, HCl, Cu(OH)2, H2SO4, Al2O3, K2O, H2CO3, Al(OH)3

треба вибрати з формул оксиди та основи

 

Оксиди

CaO

Al2O3

 K2O

Основи

NaOH

Cu(OH)2

Al(OH)3

 

 

Залишилися формули , H2SO4, H2CO3, HCl.

  • Які речовини ми називаємо оксидами
  • Які речовини ми називаємо основами
  1. Пояснення нового матеріалу

Задачі етапа: Забезпечення сприйняття, осмислення та первинного запам’ятовування, матеріалу, знань і способів дії.

Методи: бесіда, самостійна та індивідуальна робота учнів.

Учитель: Ми продовжуємо вивчати основні класи неорганічних сполук. Нам відомі класи оксидів та основ, але сьогодні  тема нашого уроку «Кислоти, їх класифікація, та властивості».

Мета уроку: сформувати поняття про кислоти, розглянути їх класифікацію та загальні властивості кислот.

Учитель: Як ви вважаєте, які речовини ми будемо називати кислотами?

Учні надають визначення.

Вчитель коректує і записує формули кислот

H3PO4

ортофосфатна

HCl

хлоридна

HNO3

нітратна

H2CO3

карбонатна

H2SO4

сульфатна

 

Для складання формул отриманих речовин важливо знати, що валентність кислотного залишка, визначається числом атомів гідрогена в кислоті.

До дошки виходить учень для виконання завдання:  в формулах кислот підкреслити кислотний залишок та проставити валентність, проговорити назви кислот.

Робота з підручником:

По складу мінеральні кислоти поділяють: на оксигенові та безоксигенові. По  числу атомів гідрогена: на одноосновні, двоосновні, та трьохосновні. За силою кислоти бувають: сильні та слабі;

 По відношення до води – розчинні й нерозчинні.

Фізичні властивості : при агрегатні стани:

           газоподібні - H2S, HCl

           рідинні - HNO3, H2SO4

           тверді - H3ВO3, HPO3

Деякі з них мають колір та запах:

Мають різну розчинність у воді

H2SiO3 – нерозчинна

Назва кислот йде від хімічного елемента.

Перевірка за класифікацією:

Безоксигенові (H2S, HCl)

Оксигеновмісні (HNO3, H2SO4 )

Одноосновні (HNO3)

Двоосновні (H2CO3, H2SO4)

Трьохосновні (H3PO4)

Тверді (H3ВO3)

Рідинні(H2SO4)

Учитель: Тепер ми познайомимося з хімічними властивостями. Кожен з вас отримав пам’ятку з ТБ при роботі з кислотами. Ознайомтеся. (учні зачитують) хімічні властивості.

  1. Для кислот індикатори

універсальний

метиловий оранжевий

ф.- фт.

червоний

рожевий

безбарвний

 

 

  1. Взаємодія з металами

Zn

виділення газу

Cu

відсутнє виділення газу

Zn+ H2SO4

Zn SO4 + H2

-

 

 

Ряд  активності металів

Me(до H2)+ кислота → сіль + H2

(виключно HNO3 та  H2SO4  конц.)

  1. Взаємодія з основами.
  2. Взаємодія з основними та амфотерними оксидами.
  3. Взаємодія з розчинами солей

Na2CO3 + H2SO4  Na2SO4  + H2O +  СO2

сіль  утвор. слабою кисл.

  1. Закріплення матеріалу

Завдання  етапу : формування цілісної системи знань  з теми .

Методи : бесіда, самостійна та індивідуальна робота

Закріплення : Парна робота (на парту)

Наданий текст, в якому сховані кислоти. Виписати їх.

 H2OSOHBrNa2CO3MgBSO4KOHH3PO4

P205CaH2SKPHNO3H3CHClBaSHK

SHH2Na2OH2SO4

В якому рядку є зайва формула

  1. H3PO4 , H2SO4 , HCl
  2. H2SiO3, H2SO3, H3PO4
  3. HCl, HNO3, HBr

       5.Аналітичний етап.

        Завдання: Забезпечити розуміння мети, змісту та способу виконання домашнього завдання.

Вчити § 34,35 Завдання № 1-5 стр. 191 . виконати домашній експеримент № 2 «Дія на сік буряка лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину».

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку