Хімічний турнір для учнів 8-х класів "У світі цікавої хімії"
Мета: поглибити і розширити знання учнів з хімії, зацікавити учнів її у вивчені; розвивати вміння логічно й творчо мислити, використовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності, колективізму, упевненості.
ВІДЕО
Вчитель. На сучасному етапі життя людства ніяк не можна обійтися без хімічних знань. Ми знаємо, що хімія – це наука із давньою історією, яка виникла практично разом із людиною. Ще у древньому Єгипті жерці, використовуючи властивості речовин могли «викликати богів», чи зберігати тіла фараонів на довгі століття. А славнозвісний філософський камінь у середні віки, який усе міг перетворити на золото, чи оздоровити людину від різних хвороб, подарував людству безліч корисних відкриттів у галузі хімії.
Зараз, коли люди синтезують, добувають та використовують мільйони хімічних речовин кожному з нас необхідно розуміти, що без знання хімії, ми не зможемо повноцінно використовувати ті чи інші засоби для свого існування. Безумовно багато з вас скаже, що хімія важка наука. Дійсно, це так і тому ви дуже часто втрачаєте інтерес до неї. Але сьогодні ми доведемо вам, що цього не варто робити.
Девіз: Хімія – це край чудес, де приховане людське щастя.
Вед1. Важко навіть уявити,
Як без хімії прожити.
Чистить, миє і годує
Живить, травить і лікує.
Посуд, меблі і тканини —
Це хімічні речовини.
Вед2. І повітря, і вода —
Взагалі природа вся!
Хімію вивчай охоче —
І в халепу ти не вскочиш.
Будеш знать про неї все —
Вона користь принесе.
Вед1. Доброго дня! Ми раді вас вітати на змаганні знавців хімії «Хімічний турнір». Сьогодні учні 8 –х класів поділяться з нами своєю ерудицією, логічним мисленням, винахідливістю і навіть, акторськими здібностями.
Вед2. А щоб змагання було чесним,
Ми вибрали журі почесне
Погляньмо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
1.
2.
3.
Вед1. А ви шановні однокласники будьте уважними від вашої активності багато чого залежить, адже ви можете принести бали своїй команді.
Вед2. Лишилось питання одне з,ясувати:
Хто в турнірі у нас буде грати?
Презентуємо вам нині
Дві команди суперсильні.
Вед1. Запрошуємо на сцену учасників 8-А класу.
Вед2. Запрошуємо на сцену учасників 8-Б класу.
(Вихід команд)
Вед1. Вашим домашнім завданням було підготувати емблему, назву та девіз. Слово для представлення надається команді 8-А класу на чолі з капітаном
_______________________
Вед2. Слово для представлення надається команді 8-Б класу на чолі з капітаном ___________________________
Вед1. Дякуємо. Просимо вас зайняти свої місця.
Вед2. Учасники сьогодні серйозні у нас,
Це хімії любителі - 8 клас.
Хай в боротьбі переможе достойний із вас.
Тож від щирого серця вітаємо Вас.
Вед1. Перший конкурс « Швидкісна доріжка». Умови: я ставлю запитання, а вам потрібно дати правильну відповідь, за яку ви отримаєте 1 бал. Відповідає та команда яка перша підніме руку.
Вед2. Команди, ви готові?
Бере початок гра,
Всі слухайте питання
Ні пуху, ні пера.
Запитання:
Вед1. Продовжуємо далі.
Вед2. Молодці. Поділилися з нами своїми знаннями. Журі підраховує бали. А ми продовжуємо. Другий конкурс називається «Впізнай мене».
Вед1. На дошці зображена Ромашка, у нас вона складається з шести пелюсток, на звороті яких пропонуються слова - назви речовин. Умови: По одному представнику з кожної команди по черзі відходять до квітки, зривають пелюстку і намагаються відобразити слово за допомогою жестів і міміки, а інші представники команди повинні відгадати. За кожну відгадану речовину команда отримує 2 бали. На виконання завдання учаснику дається 1 хвилина.
Слова: атом, кухонна сіль, оцет, спирт, сода, вуглекислий газ.
Вед2. Дякуємо вам. Доки журі буде підраховувати бали за візитку і 2 конкурси, у нас музична пауза.
ТАНЕЦЬ
Вед1. Надаємо слово журі.
Вед2. Трєтій конкурс «Дуель капітанів». Ваше завдання відгадати загадки, але відповідь ви повинні знайти серед карток, які ви отримали. За кожну правильну відповідь отримуєте 1 бал.
А, може, кислотою,
Він колір свій вмить змінить,
І стане всім відомий. (Індикатор)
І при випичці потрібна. (Сода)
В повітрі майже невагомий,
Мене рослини полюбляють,
На номер схожий всі це знають. (Нітроген)
Займаю головну підгрупу,
Із доларом я чимось схожий,
До складу трьох кислот я вхожу. (Сульфур)
Вед1. Дякуємо капітанам. Четвертий конкурс «Перекладачі». Кожна команда обирає конверт з висловами. Завдання: переведіть з хімічної мови на загальноприйняту слідуючі вислови. Правильний вислів оцінюється в 1бал.
1. Не все те аурум, что блищить. (золото)
2. Щоб друга пізнати, треба з ним пуд натрій хлориду з’їсти. (солі)
3. Багато аш-два-о утекло с тих пір. (води)
4. Білий, як кальцій карбонат. (білий, як крейда)
5. Ферумний характер. (залізний)
6. Алотропна модифікація Карбону - чистий аш-два-о. (вода)
7. Як тверда H2O на голову. (як сніг на голову)
8. Аурумні руки (золоті руки)
Вед2. Дамо командам трішки часу. А у нас гра з вболівальниками. Я задаю запитання, а ви відповідаєте і віддаєте бал тій команді, за яку вболіваєте.
Вед1. Ну, що команди готові нам зачитати вислови?
Вед2. Дякуємо. Журі підраховує бали. А у нас рекламна пауза.
СЦЕНКА
Вед1. Надаємо слово журі.
Вед2. Шостий конкурс «Чорна скринька» . Домашнім завданням команд було знайти опис або цікаву історію про хімічну речовину. Умова: потрібно якомога швидше сказати про яку речовину йде мова. Із спроби першої – 5 балів, із другої – 4 бали, із третьої – 3 бали.
Вед1. Починає команда 8-А класу.
І спроба: У 523 р. до н. е. непереможне 50-тисячне військо шаха Камбуза переходило через Лівійську пустелю. Ніякий супротивник не міг здолати це військо, крім …. Але все 50-тисячне військо загинуло.
ІІ спроба: Людський організм приблизно на 70% складається із цієї речовини, а огірок на 99%, відносна молекулярна маса сполуки 18г/моль.
ІІІ спроба: Має широке використання у побуті та промисловості, сполука складається із атомів Гідрогену та Оксигену.
(Відповідь. Вода)
Вед2. Продовжує команда 8-Б класу.
І спроба: Деякі жителі Африки платили за 1 кг цієї речовини 1 кг золотого піску, без цього не можуть жити люди.
ІІ спроба: За рік людина споживає близько 6-8 кг цього продукту, молекулярна маса цієї сполуки 58,5, трапляється у крові, у воді розчиняється.
ІІІ спроба: Використовується під час готування їжі, у консервуванні, до складу входять Натрій і Хлор.
(Відповідь. Натрій хлорид або кухонна сіль)
Вед1. І останній сьомий конкурс «Здивуй мене». Кожна команда отримала домашнє завдання: підготувати цікавий дослід, фантастичну казку та інше для того, щоб здивувати журі та глядачів. Цей конкурс оцінюється в 10 балів.
Вед2. Запрошуємо команду 8-А класу. Дослід «Невидимі чорнила»
Вед1. Запрошуємо команду 8-Б класу. Дослід «Фараонові змії»
(Показують досліди)
Вед2. Дякуємо командам. Шановне журі підбивайте підсумки сьогоднішньої гри.
Вчитель: Дякую вам діти, ви сьогодні показали свої знання і добре підготувалися до хімічного турніру. І я хотіла б вам показати, що хімічні реакції відбуваються не тільки в лабораторіях, но і в повсякденному житті. Тільки ми чомусь не завжди цього помічаємо. Тому декілька прикладів я вам зараз покажу.
(Виступ вчителя: дослід "Вулкан", "Лавова лампа", "Хустка, яка не горить", "Молочна веселка")
Вчитель: Якщо вас все це зацікавило, ви можете проекспериментувати і вдома. Я пропоную вам відео ролик, який допоможе вам в цьому.
ВІДЕО досліди в домашніх умовах
Вед1. Ось закінчився наш турнір,
Ця весела наша гра.
Переможців визначати
Настає вже пора.
Оплесками переможців
Дружно будемо вітати.
Вед2. Прошу вельмишановне журі оголосити переможців «Хімічного турніру».
(Виступ журі)
Вед1. Ми побували з вами в царстві хімії, ви показали свої знання. Ми щиро вдячні за винахідливість, кмітливість, артистичність.
Вед2. До нових зустрічей – цікавих і змістовних ! Хай вони поглиблюють наші знання, заохочують вивчати надзвичайно цікаву науку – ХІМІЮ.