Урок 16. Виділення обраного тексту в середовищах для читання. Використання миші та інших маніпуляторів для вибору та переміщення об’єктів.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Знайди потрібне слово»
Учитель називає якесь слово, пов’язане з пристроями комп’ютера, учні додають до нього ще одне слово, пов’язане з першим за змістом, і пояснюють, як ці слова пов’язані.
Наприклад:
персональний — комп’ютер;
плоский — монітор, сканер;
кольоровий — принтер;
лазерний — диск (принтер);
системний — блок;
керує — миша;
вказує — курсор.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Давайте подивимося на складові мишки.
Тачпад (touch-pad) – пристрій введення даних, що використовується в ноутбуках та нетбуках.
Комп’ютерна миша має багато «родичів».
Для виділення об’єкту необхідно навести вказівник на об’єкт, який необхідно виділити та клацнути ліву кнопку миші.
Якщо об'єкти, які необхідно виділити, розташовані поруч, можна виконати протягування мишею, окресливши прямокутник навколо потрібних об'єктів.
Копіювання і переміщення об’єктів можна виконувати за допомогою перетягування мишею.
Програми для читання текстів на комп’ютері :
Виділити текст можна за допомогою протягування миші. Виділений фрагмент фарбується кольором — як правило, синім. Для того щоб зняти виділення, достатньо клацнути за межами виділеного фрагмента.
Для пошуку необхідної інформації в тексті необхідно скористатись комбінаціє клавіш Ctrl + F або інструментом Пошук
Існують такі програми для читання текстів на смартфонах:
Більше програм для читання текстів на смартфонах та планшетах ви можете знайти в Play Маркет (play.google.com/store).
V. Засвоєння нових знань
VІ. Фізкультхвилинка
Хто здоровим хоче буть,
Про зарядку не забудь!
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись,
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки,
Дерева високі-високі,
Травичка низенька-низенька,
Вітер дерева колише, гойдає, то вниз пригинає.
Птахи з дерев летять, відлітають,
А учні тихенько на місця сідають.
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
VIII. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування