Розробка уроку " Інтегрований урок з української мови та літератури рідного краю. Іменник: загальне значення,

Про матеріал
Урок інтегрований: українська мова та література рідного краю, на основі збірки поетеси Олбги Дриль "Пригорща любові". З української мови робота з теми "Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль", з літератури робота з віршами поетаси.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з української мови та літератури рідного краю 6 клас

« Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль ( за матеріалами збірки Ольги Дриль  «Пригорща любові»)

Результат пошуку зображень за запитом "картинка рук"

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель: Сирота Жанна Василівна

                                                           НВК «ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ступенів» с.Фронтівка

 

Мета: повторити і поглибити знання про іменник як частину мови, навчити учнів визначати загальне значення іменників, їхні морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати  критичне мислення, вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови в реченнях; практично закріплювати навички з орфографії, синтаксису, будови слова; прищеплювати любов до світу природи рідного краю, через поетичне слово спонукати до вивчення літератури рідного краю.

Тип уроку: інтегрований урок словесності.

Методи: інтерактивні, вправи з розвитку критичного мислення.

Обладнання: збірка Ольги Дриль «Пригорща любові», роздавальний та ілюстративний матеріал.

Міжпредметні зв`язки: українська мова та література рідного краю.

 

 Перебіг уроку

І.Рефлексія.

Учні визначають настрій картинками із веселим чи сумним собачкою (додаток 1).

ІІ. Вступне слово вчителя.

Рідний край! Як багато означають для нас ці слова! Ми звикли до свого села, міста, в якому народилися, зростаємо. Саме ці місці і є для нас рідним краєм. Для нас – Оратівщина!

 

Епіграф до уроку ( зачитати, пояснити)

 

Мій Оратівський батьківський краю,

Материнська подільська земля.

Тут садів яблуневих розмаї,

В золотому колоссі поля…

І куди б не вели нас дороги,

У далекі чи близькі світи.

До своїх повертаймось порогів,

Бо не можна до них не прийти.

 

  • Цими глибокими поетичними рядками нашої землячки з села Лопатинка Ольги Дриль хочеться розпочати урок.
  • Пригадайте, що називається епітетом. Знайдіть і зачитайте в поезії епітети (Оратівський батьківський краю, материнська подільська земля, садів яблуневих, золотому колоссі, далекі чи близькі світи)

Вчитель : Поділля – це край, де жили і працювали, справжні майстри художнього слова. Серед них –Михайло Коцюбинський, Марко Вовчок, Євген Гуцало, Василь Синицький, Тетяна Яковенко,  Євдокія Возна і багато інших ( демонстрація збірок, виставка). Цим людям низький уклін та шана від нас. Поезії Ольги Дриль написані від душі, вчать добру, щирості, гуманності, турботливості до людей , до природи Оратівщини та Поділля.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення учня 1. Дриль Ольга Анатоліївна народилася 1 липня 1966 року в с. Лопатинка, що на Вінниччині, в родині колгоспників. Закінчила Оратівську середню школу та вступила до педагогічного інституту. З 1987 року працювала в рідному селі учителем російської мови й зарубіжної літератури. Поезією захоплювалася з дитинства. Друкувалась в районній газеті «Обрії Оратівщини», обласній газеті «Вінниччина». Збірка «Пригорща любові» - перша поетична збірка.

Повідомлення учня 2.  «Пригорща любові» - до цієї збірки увійшли поезії про любов до життя, до людей, в її поезіях мрії вічно молодої душі. Тут відчуття дихання природи в своєму чистому первозданному вигляді, тут сплеск емоцій і почуттів.

Декламація вірша учнями.

Я в пригорщу зберу усю любов

До краю рідного, до тебе.

І прославлятиму рядками знов

Росу на травах й синє небо.

 

Поля безкраї і садів розмай,

Зоряні ночі, світлу днину.

Ллються слова із серця через край

З любов`ю до моєї України.

 

(Вірш у кожного на парті)

Робота з текстом

  1. Випишіть з поезії слова, що називають предмети або особи.
  2. Поставте до них питання.
  3. Якими частинами мови вони є?
  4. Ці слова називають істоту чи неістоту?

Бесіда

  1. Про який край говорить поетеса?
  2. Слова ллються з любов`ю до чого?
  3. Випишіть епітети.
  4. Знайдіть персоніфікацію. Що називають персоніфікацією?

Робота з теоретичним матеріалом

Опрацювання теоретичного матеріалу по темі «Іменник»  ( підручник з української мови 6 клас Глазова)

  • Чим славиться наша Україна? ( хлібом, житниця Європи)

Вправа «дерево припущень»

( на дошці намальоване дерево, на стовбурі записане питання: Що для кожного із нас означає Хліб? Учні на гілках записують свої припущення, думки, а на листках записують аргументи, якщо ідеї вичерпані, один учень підводить підсумки)

 

Декламація вірша ( ілюстрації до вірша на дошці додаток 2)

Печеться хліб – достатком пахне хата.

В нім радощі, турботи і жалі.

Хлібина ця, маленька і багата,

Великий скарб із грудочки землі.

Візьму я в руки золоту хлібину.

Від неї ніжне мамине тепло.

Моя одвічна батьківська святиня,

Людського щастя чисте джерело.

Лежить окраєць хліба на дорозі.

Невдячно підкидають чобітьми.

Підняти чи не хочуть, чи не  в змозі.

Хто ж з нас черствіший: хліб чи ми?

 

  • Визначити основну думку поезії.

Побудувати фрейм – блок «кардіограма серця», де записати емоції та почуття, які викликав вірш. Можна на дошці намалювати, а можна виготовити на папері і прикріпити на дошку.(Фрейм – блок – (англ.frame – «каркас», «рамка») – це структура,що описує деякий складний об`єкт або абстрактний образ чи модель для презентування деякої концепції.

C:\Users\1212121\Desktop\мума\Безымянный.pngФрейм – це щось на зразок схеми з категоріями і підкатегоріями)

 

 

 

Вправа на уважність ( вчитель читає вголос вірш, учні рахують іменники)

Ой ця осінь, ця чаклунка осінь,

Виплекана в віршах і піснях.

Золотих беріз шовкові коси,

В синім небі легкокрилий птах.

 

Вибірковий диктант ( виписати з першої строфи іменники, визначити їхній рід, число)

 

Вже в жовті вуса посміхнулось жито,

І полум`ям червоним мак розцвів.

Земля багатством й щедрістю сповита,

А щедрий урожай – то людства спів.

 

Додолу вітер гне важке колосся,

В якім натхнення й труд переплелись.

Сміється поле у ранкових росах,

Волошки сині в небо потяглись (ілюстрації до вірша додаток 3)

 

  1. Яка тема поезії?
  2. Визначте основну думку твору.
  3. Пригадайте, що називається однорідними членами речення?
  4. Визначте однорідні члени речення у вірші.

 

Орфографічна хвилинка.

На картках текст вірша, перепишіть його в зошит, вставте замість крапок пропущені букви чи інші знаки, поясніть їхнє написання.

Св...ятку. осін.. щедрі ім...нини.

Х..зує...ся калиновим намистом.

Я забіжу до неї на хв...лину

І пож..ву осін..ім падолистом.

 

Словникова робота

  • Поясніть лексичне значення слова падолист, хизується.
  • Підберіть синоніми до слова хизується (гордувати, зазнаватися, пишатися)
  • Визначіть уособлення , зачитати.

 

Робота з реченням. Записати речення, усно назвати іменники, визначити рід, число, відмінок. Підкреслити головні та другорядні члени речення:

Яблунева ніжна заметіль пелюстками землю прикрашає.

  • Визначити, яка синтаксична роль іменників.
  • Скласти речення про осінь, щоб у ньому були однорідні члени речення виражені іменниками. (н-д: Через вікно потяга виднілись різноманітні дерева: ялини, берізки та молоденькі дубки)

 

V. Підсумки уроку

 

Інтерактивний метод «Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Сьогодні на уроці мені сподобалось ( не сподобалось)…

 

VІ.  Домашнє завдання.

 

На вибір:

  1. Написати твір «Краю мій рідний»
  2. Виписати поезію, яка сподобалась, підкреслити іменники, визначити: рід, число, відмінок, істота чи неістота, власна назва чи загальна, синтаксичну роль.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Додаток 1

Для визначення настрою

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки веселого собачки"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки веселого собачки"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\1212121\Desktop\мума\Без названия (19).jpgРезультат пошуку зображень за запитом "картинка про хліб" додаток 2

 

C:\Users\1212121\Desktop\мума\29.jpg

 

 

 

 

 Додаток 3

 

C:\Users\1212121\Desktop\мума\Без названия (20).jpg

 

 

 

C:\Users\1212121\Desktop\мума\Без названия (21).jpg

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада 2019
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку