Розробка уроку з методичним супроводом.
У представленій розробці уроку активно використовуються наступні технологічні інструменти: відеозаписи, презентації Microsoft PowerPoint, QR-коди, ресурси YouTube, платформу Google Classroom, Padlet та ін.
ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ІНСТРУМЕНТІВ НА УРОКАХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ.
Чайкін Микола Геннадійович
КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 29 Маріупольської міської ради Донецької області»
Вчитель німецької мови
Стаж педагогічної діяльності – 3 роки
Пояснювальна записка
Освіта має орієнтуватись на діяльнісні, розвиваючі технології, які формують у учнів уміння вчитися, оперувати і управляти інформацією, швидко приймати рішення, пристосовуватись до потреб ринку праці (формувати основні життєві компетенції). Світовий процес переходу до інформаційного суспільства, а також економічні, політичні і соціальні зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення реформування системи освіти.
Згідно з Законом України «Про освіту» (2017), програмою Інформатизації суспільства, концепцією Нової української школи, освіта має орієнтуватися на перспективи розвитку суспільства. А це означає, що в сучасній освіті необхідно застосовувати новітні інформаційні технології. Створення інформаційного середовища є ключовим завданням на шляху переходу до інформаційного суспільства. Масове впровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в освітню сферу висуває проблему комп’ютеризації закладів освіти в розряд пріоритетних. Розвиток і впровадження ІКТ спрямовані на їх комплексне інформаційно-ресурсне й методичне забезпечення.
Учитель, що йде в ногу з часом, сьогодні психологічно і технічно готовий використовувати інформаційні технології у викладанні. Будь який етап уроку можна оживити впровадженням нових технічних засобів.
Включення ІКТ в навчальний процес дозволяє вчителю організувати різні форми навчально-пізнавальної діяльності на уроках, зробити активною й цілеспрямованою самостійну роботу учнів. Використання ІКТ в навчальному процесі дозволяє підвищити якість засвоєння навчального матеріалу і посилити освітні ефекти.
Використання ІКТ на уроках у школі дозволяє:
У наш час технології та освіта сплетені досить тісно, практично у кожного вчителя є свої улюблені технологічні інструменти, які він використовує у своїй роботі, і які дозволяють йому дістати увагу учнів під час цікавих, захоплюючих шкільних занять.
У представленій розробці уроку активно використовуються наступні технологічні інструменти: відеозаписи, презентації Microsoft PowerPoint, QR-коди, ресурси YouTube, платформу Google Classroom, Padlet та ін.
Розробка уроку німецької мови
Тип: урок-узагальнення знань.
Тема: «Театр та кіно».
Мета: перевірити знання учнів із зазначеної теми. Навчити дітей самопрезентації, розвиток монологічного та діалогічного мовлення, навиків аудіювання та письма, читання з повним розумінням тексту. Проектна робота учнів. Розвивати в учнів культуру мовлення. Сприяти згуртуванню учнів, підтримання дружньої атмосфери, розвиток лідерських якостей.
Очікуванні результати: учні володіють лексичним та граматичним матеріалами з зазначеної теми, вміють доречно використовувати лексичний матеріал у відповідних граматичних конструкціях. Володіють принципами самопрезентації та вміють використовувати набуті знання та навички на практиці. Учні вміють працювати з проектами.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мобільні телефони або планшети з доступом до мережі Інтернет (наявність додатку для зчитування QR-кодів), навушники, м’яч.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Організація класу. Робота з класним журналом, повідомлення теми уроку.
Lehrer: Guten Tag liebe Schüler und Schülerinnen. Heute werden wir über am schönste Thema sprechen haben. Das ist am aktuellsten und kulturreichsten heutigen Thema ja. Also, unserem Stundethema ist Theater und Kino. Jetzt gibt es viele Möglichkeiten um Film-Meisterwerk oder prima Theaterstück zu machen. Heute gibt es auch so viele Theatertypen (avantgardistische Aufführungen, innovative Theater, moderne Theater oder klassisch Theater) und Filmgattung. Nun sprechen wir über alles. Na gut, sagt mir bitte, welche Assoziationen habt ihr, wenn ich über Theater und Kino gesprochen habe.
Проведення гри з м’ячем
ІІ. Основна частина уроку.
Узагальнення з зазначеної теми: перевірка проектних робіт учнів, виконання вправ.
Lehrer: Sehr gut. Setzt euch. Nun haben wir ein gutes Spiel, als einem Abenteuer ja. Und nun gehen wir dann. Ich habe eine Frage. Gibt es in unserer Stadt ein Theater?
Schuler: Ja, es gibt.
Lehrer: Und wer kann etwas über Geschichte von unser Theater? (Перегляд учнівського проекту «Історія театру»)
Lehrer: Toll. Nehmen euren Plätze. Liza und Mascha haben uns viele interessante Information über unsere Stadt Theater gegeben. Und was innovative Theater anbetrifft? Wer kann, und antwortet uns?
(Перегляд учнівського проекту «Інноваційний театр»)
Lehrer: Nun, wir haben jetzt Spielübung, ihr musst in 3 Kommanden sich teilen. Wer macht das schneller ist Gewinner. Also, ihr habt 2 Texten und 2 Bilden, les die Texte und ordne die Bilder zu.
Проведення вправи «Порівняй картинку та текст» (Додаток 1)
Lehrer: Super. Also, setzt euch, wir setzen fort. In aller Welt viele Leute interessieren sich im Kino. Heutigen gibt es viele Kinotheater, veranstaltet man sehr viele Filmfestivals, aber fast niemand über Geschichte des Kinokunst nicht gekannt hat. Schuler, komm bitte zur Tafel und sag uns über.
(Перегляд учнівського проекту «Історія кіно»)
Lehrer: Danke schön. Doch, wie habe ich schon gesagt, heute gibt es so viele Filmgattung. Welche Filmgattung kennt ihr?
Schuler antwortet.
Проведення вікторини «Жанри фільмів».
Lehrer: Welche Unterschiede haben sie, Vova sagt uns über alles.
(Перегляд учнівського проекту «Жанри кіно»)
Lehrer: Ja, haben wir noch ein Spiel. In Google Classroom gibt es ein Video und viele Sätze. Also, ihr müsst die Sätze in richtigen Reihenfolge setzen.
Lehrer: Meine Lieblingsfilme ist „Herr der Ringe“ und „Hobbit“. Und welche Filme sind die beliebtesten in eure Klasse?
Schuler 1, 2, 3, …
Schuler: Wir haben in unserem Klasse eine Umfrage geführten, und ich habe nun die Ergebnisse.
(Перегляд учнівського проекту результати опитування «Улюблений фільм класу»)
Проведення вправи «Правильний порядок дій» (Додаток 2).
Schuler: Und ich möchte über meinen Lieblingsschauspielern sagen. Darf ich, ja?
(Перегляд учнівського проекту «Мій улюблений актор»)
ІІІ. Заключна частина уроку
Lehrer: Theater und Kino. Wie Shakespeare gesagt hat - Das Leben ist ein Theater und die Menschen darin sind Schauspieler. Geschichte hat viele bekannte Schriftstelle, aber am bekanntesten deutschen Schriftsteller ist Götte. Er hat so viele Theaterstücke geschrieben. Götte sagt: Mode ist verrückt und mag die Natur nicht. (Мода терпит сумасбродства И не любит естества) Wir enden unsere Stunde mit einem Gedicht von Johan Wolfgang von Götte (Додаток 3).
IV. Рефлексія.
Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.
Lehrer: Nun, unsere Stunde ist aus. Ich will sagen, dass alles mir gefällt. Und welche Meinungen habt ihr. Hat euch unsere Lehrstunde gefallen?
Schuler 1, 2, 3,…
Додаток 1
Вправа «Порівняй картинку та текст».
1 2
A. Das ist unser Theatergebaude. Es ist modern und schon. Das Gebaude hat zwei gro.e Stockwerke. Wenn man ins Gebaude reinkommt, sieht man links die Garderobe, rechts die Kassen und das Theatercafe. Im Foyer hangen Fotos von Schauspielern. In der Mitte ist der Eingang in den Zuschauerraum. Der ist gro.. Die Sessel im Raum sind braun und der Vorhang auch. Das Buhnenbild ist dunkelrot. |
B. Das ist unser neues Theatergebaude. Es ist neu und schon. Das Gebaude hat zwei Stockwerke. Wenn man ins Gebaude reinkommt, sieht man links die Garderobe und die Kassen, rechts ist das Theatercafe. Im Foyer hangen Fotos von Schauspielern. In der Mitte kommt man auf den Treppen in den Zuschauerraum. Die Sessel im Raum und der Vorhang auf der Buhne sind dunkelrot. Das Buhnenbild ist braun. |
Додаток 2.
Вправа «Правильний порядок дій»
Посилання на відео до вправи: https://youtu.be/MW2movwArN8
ins Kino gehen wollen
sich mit dem Freund vor dem Kino treffen
Popcorn und Getränke kaufen
zum Kino gehen oder fahren
das Kino verlassen
Kinokarten an der Kasse bezahlen
sich mit dem aktuellen Kinoprogramm im Internet bekannt machen
Kinokarten reservieren
sich einen Film ansehen
einen Film auswählen
mit dem Freund telefonieren und ihn ins Kino einladen
in den Zuschauerraum gehen und Platz nehmen
Додаток 3
Mignon
Kennst du das Land, wo die Zitronen blühn,
Im dunkeln Laub die Goldorangen glühn,
Ein sanfter Wind vom blauen Himmel weht,
Die Myrte still und hoch der Lorbeer steht,
Kennst du es wohl?
Dahin, dahin
Möcht ich mit dir, o mein Geliebter, ziehn.
Kennst du das Haus? Auf Säulen ruht sein Dach,
Es glänzt der Saal, es schimmert das Gemach,
Und Marmorbilder stehn und sehn mich an:
Was hat man dir, du armes Kind, getan? —
Kennst du es wohl?
Dahin, dahin
Möcht ich mit dir, o mein Beschützer, ziehn.
Kennst du den Berg und seinen Wolkensteg?
Das Maultier sucht im Nebel seinen Weg,
In Höhlen wohnt der Drachen alte Brut,
Es stürzt der Fels und über ihn die Flut;
Kennst du ihn wohl?
Dahin, dahin
Geht unser Weg! o Vater, lass uns ziehn!