Тематичний день
«Як я уявляю інші планети?»
І. Ранкова зустріч
1. Вітання
Добрий ранок всім-всім-всім!
Привітаймося усі!
Ранок добрий тим, хто зліва
І привіт тому, хто справа
Посміхнемося ось так
Й працювати час настав!
2. Щоденні новини
- Сьогодні: (день, число, місяць)
3. Мій настрій
- Покажіть свій настрій за допомогою міміки та жестів.
II. Ознайомлення із темою та метою дня
-
Діти, на малюнку цілий космос.
-
А ви знаєте, який казковий герой прилетів із космосу? (Лунтик.)
1. Мозковий штурм
- Хто сьогодні в нас у гостях?
- Хто дивився мультфільм про Лунтика?
- Де народився Лунтик?
- Що таке Місяць?
- Де він знаходиться?
- Що таке Земля?
- Де вона знаходиться?
- Який вона має вигляд?
- Чи існують інші планети окрім Землі?
- Де вони знаходяться?
2. Перегляд мультфільму «Лунтик» ( «Кожному по планеті» 404 серія)
3. Робота в групах
Треба об’єднати учнів у групи за наліпками на парті, які слід наклеїти заздалегідь.
-
Учні за допомогою букв викладають слово «КОСМОС» (можна
використати магнітну касу букв, кубики, наліпки, пазли тощо);
-
Ділять слово на склади;
-
Визначають наголошений склад;
-
Визначають кількість голосних та приголосних звуків;
-
Визначають кількість відкритих та закритих складів;
-
Добирають слова ознаки (прикметники) до слова «КОСМОС».
Запропонуйте стіну слів: таємничий, незвіданий, безмежний, неосяжний, чарівний тощо.
-
Вправа «Міні – фантазія»
-
Діти, а на чому літають у космос? (На ракеті.)
-
А хто літає у космос? (Космонавти.)
-
Як же це цікаво побувати в космосі. А ось подивіться перший космонавт – Юрій Гагарін.
-
Діти, а чи знаєте ви, що у космосі панує повна тиша, немає ніяких звуків?
-
А ще у космосі є чорна діра – це найяскравіший об’єкт у Всесвіті.
-
І дівчата теж бувають у космосі. Ось перша жінка, яка полетіла у космос – Валентина Терешкова.
-
Діти, ви любите мандрувати?
-
Як ви вважаєте, чи існує життя на інших планетах?
-
Тому давайте пофантазуємо.
-
Пропоную вам сьогодні цікаву та загадкову подорож. А подорожуватимемо ми на зорельоті. З'явиться він тільки тоді, коли ви правильно розв'яжете завдання. Слухайте уважно:
Потрібно правильно назвати лінії на малюнку та визначити найкоротшу. Це і буде нашим дороговказом до чарівного зорельоту.
(На екрані ламана, крива та пряма лінії. Діти називають їх та визначають найкоротшу. Вчитель відкриває прихований зореліт.)
-
Готуймося до польоту! Візьміть квитки та займіть відповідні місця. Уважно розгляньте малюнки на квитках та знайдіть відповідні. (Діти знаходять зображення сузір'їв на стільцях, які ідентичні зображенням на квитках.)
На екрані – кабіна зорельота.
-
Щоб наш зореліт вирушив у політ, потрібно завести бортовий комп'ютер. Уводимо пароль.
III. Робота над темою дня «Як я уявляю інші планети?»
-
Дидактична вправа «Уводимо пароль»
Визначення відповідних цифр з числового ряду за допомогою геометричних фігур. (Діти виконують завдання на місцях.)
-
Система підтвердила пароль, ми готові до подорожі. Щоб дати старт зорельоту, необхідно полічити у зворотному напрямку від 10 до 1. Починаємо відлік! 10, 9 … Пуск! Полетіли!
Лунають сигнали з космічного простору.
-
П'ять секунд. Політ нормальний. Десять секунд. Політ нормальний. Ми у відкритому космосі…. Можемо чути сигнали планет. Увага! Пролітаємо повз планету «Художня». Вона нам надіслала завдання.
-
Групове заняття
-
Зараз нам потрібно розмалювати ракету і космонавта .
-
Хлопчики збираються в одну групу і розмальовують ракету, а дівчатка в іншу групу і розмальовують космонавта.
-
Зіркове завдання
-
Наступне завдання – від зірок, повз які ми пролітаємо. Перед вами – карта зоряного неба. Скільки на ньому зірок? Покажіть відповідною цифрою. Скільки великих зірок? Маленьких зірок? (Відповіді дітей.)
-
Яких більше?
-
Викладіть за допомогою цифр і знаків.
(Діти перевіряють відповіді, звірившись із записами на екрані.)
-
Рухлива вправа «Ракета»
Ми в ракету дружно сіли
І у космос полетіли.
Повз малі планети й зорі
Летимо, як метеори.
Обігнали ми комету –
Повернулись на планету.
-
Гра «Що зайве?»
-
Так, ви гарно впоралися із завданнями. Займайте свої місця та продовжимо подорож. Двадцять секунд . Політ нормальний. Наближаємося до планети «Геометрична». Вона огорнута хмаринками. Одна хмаринка зазирнула до нас в ілюмінатор. (Зображення – на екрані)
-
Що ви бачите на цій хмаринці?
-
Яка фігура сіла не на свою хмаринку?
-
Знайдіть зайву. (Три приклади.)
-
Чому саме вона зайва?
-
Ви впоралися із завданням. Вам сподобалась завдання? (Так)
-
Практична робота. Уявна подорож на планету «Дивасики»
Вчені до сьогодні не мають однозначної відповіді на запитання: «Чи існує життя на інших планетах?» Тому я пропоную вам здійснити подорож на фантастичну планету «Дивасики». Уявіть, якими можуть бути її мешканці. Виготовте їх із пластиліну.
-
Давайте складемо діалог між мешканцями казкової планети і землянами та представимо його однокласникам.
-
Діти, мешканці планети «Дивасики» дуже люблять різноманітні смаколики. Інопланетяни написали нам, які саме смаколики вони люблять, але деякі букви в назвах стерлися. Відновіть написані слова і прочитайте їх.
М_Л_К_ Т_РТ
К_КА – КО_А С__Р
С _ Л _ Т К _К _ О
-
Чи всі смаколики корисні для здоров’я? Поясніть.
-
Рухлива гра «Космонавти»
У класі визначають 4–6 зон — «ракетодроми». Усередині них розміщають пуфи — «ракети», їх має бути на кілька менше ніж гравців. Усі учасники гри утворюють коло, узявшись за руки. За сигналом усі йдуть по колу, промовляючи:
Нас чекають швидкі ракети
Для прогулянок на планети.
Всі скафандри одягаємо,
Місця свої займаємо!
Хто спізнився —
Той без ракети залишився!
Після цих слів усі діти біжать до «ракетодромів», займають місця в «ракетах». Хто не встиг, стає в центр класу. Гра триває. У «ракеті» не може бути двох «космонавтів».
-
Гра «Придумай причину»
Дітям пропонують придумати реальну і фантастичну причини виникнення уявної ситуації.
Наприклад, ти прийшов до класу, відчиняєш двері, а за партою сидить інопланетянин. Звідки він там узявся? Придумай реальну та фантастичну причини.
IV. Підсумок дня. Рефлексія
-
Що найбільше вразило вас? Стисло опишіть свої враження усно або зобразити їх письмово (за допомогою букв, слів, малюнків, піктограм).
Робота в щоденнику вражень
-
Якби я зустрів (ла) космічного прибульця…
-
Я хочу побачити танок планет у Всесвіті.
-
Моя подорож до іншої планети.
-
Моя таємнича, фантастична планета.