Розробка уроку "Космос"

Про матеріал
Мета: дати елементарні уявлення про космос, Всесвіт, планети; уточнити і закріпити знання про космічні тіла; розвивати бажання спостерігати за зоряним небом; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тематичний день

«Як я уявляю інші планети?»

І. Ранкова зустріч

1. Вітання

Добрий ранок всім-всім-всім!

Привітаймося усі!

Ранок добрий тим, хто зліва

І привіт тому, хто справа

Посміхнемося ось так

Й працювати час настав!

2. Щоденні новини 

- Сьогодні: (день, число, місяць)

3. Мій настрій

- Покажіть свій настрій за допомогою міміки та жестів. 

 II. Ознайомлення із темою та метою дня

 

  • Картинки по запросу космосДіти, на малюнку цілий космос.
  • А ви знаєте, який казковий герой прилетів із космосу? (Лунтик.)

 

 

 

1. Мозковий штурм

-  Хто сьогодні в нас у гостях?

-  Хто дивився мультфільм про Лунтика?

-  Де народився Лунтик?

-  Що таке Місяць?

-  Де він знаходиться?

-  Що таке Земля?

- Де вона знаходиться?

- Який вона має вигляд?

- Чи існують інші планети окрім Землі?

- Де вони знаходяться?
2. Перегляд мультфільму «Лунтик» ( «Кожному по планеті» 404 серія)

3. Робота в групах

Треба об’єднати учнів у групи за наліпками на парті, які слід наклеїти заздалегідь. 

  • Учні за допомогою букв викладають слово «КОСМОС» (можна

 використати магнітну касу букв, кубики, наліпки, пазли тощо);

  • Ділять слово на склади;
  • Визначають наголошений склад;
  • Визначають кількість голосних та приголосних звуків;
  • Визначають кількість відкритих та закритих складів;
  • Добирають слова ознаки (прикметники) до слова «КОСМОС».

Запропонуйте стіну слів: таємничий, незвіданий, безмежний, неосяжний, чарівний тощо.

  1. Вправа «Міні – фантазія»
  • Діти, а на чому літають у космос? (На ракеті.)
  • А хто літає у космос? (Космонавти.)
  • Як же це цікаво побувати в космосі. А ось подивіться перший космонавт – Юрій Гагарін.

                                Картинки по запросу юрий гагарин

  • Діти, а чи знаєте ви, що у космосі панує повна тиша, немає ніяких звуків?
  • А ще у космосі є чорна діра – це найяскравіший об’єкт у Всесвіті.

                                         Картинки по запросу чорна діра

  • Картинки по запросу валентина терешковаІ дівчата теж бувають у космосі. Ось перша жінка, яка полетіла у космос – Валентина Терешкова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Діти, ви любите мандрувати?
  • Як ви вважаєте, чи існує життя на інших планетах?
  • Тому давайте пофантазуємо.
  • Пропоную вам сьогодні цікаву та загадкову подорож. А подорожуватимемо ми на зорельоті. З'явиться він тільки тоді, коли ви правильно розв'яжете завдання. Слухайте уважно:

Потрібно правильно назвати лінії на малюнку та визначити найкоротшу. Це і буде нашим дороговказом до чарівного зорельоту.

(На екрані ламана, крива та пряма лінії. Діти називають їх та визначають найкоротшу. Вчитель відкриває прихований зореліт.)

 

               

  • Готуймося до польоту! Візьміть квитки та займіть відповідні місця. Уважно розгляньте малюнки на квитках та знайдіть відповідні. (Діти знаходять зображення сузір'їв на стільцях, які ідентичні зображенням на квитках.)

На екрані – кабіна зорельота.

  • Щоб наш зореліт вирушив у політ, потрібно завести бортовий комп'ютер. Уводимо пароль.

 

III. Робота над темою дня «Як я уявляю інші планети?»

 

  1. Дидактична вправа «Уводимо пароль»

Визначення відповідних цифр з числового ряду за допомогою геометричних фігур. (Діти виконують завдання на місцях.)

  • Система підтвердила пароль, ми готові до подорожі. Щоб дати старт зорельоту, необхідно полічити у зворотному напрямку від 10 до 1. Починаємо відлік! 10, 9 … Пуск! Полетіли!

Лунають сигнали з космічного простору.

  • П'ять секунд. Політ нормальний. Десять секунд. Політ нормальний. Ми у відкритому космосі…. Можемо чути сигнали планет. Увага! Пролітаємо повз планету «Художня». Вона нам надіслала завдання.

 

  1. Групове заняття
  • Зараз нам потрібно розмалювати ракету і космонавта .
  • Хлопчики збираються в одну групу і розмальовують ракету, а дівчатка в іншу групу і розмальовують космонавта.

              Картинки по запросу раскраска ракетаКартинки по запросу раскраска космонавт

  1. Зіркове завдання
  •         Наступне завдання – від зірок, повз які ми пролітаємо. Перед вами – карта зоряного неба. Скільки на ньому зірок? Покажіть відповідною цифрою. Скільки великих зірок? Маленьких зірок? (Відповіді дітей.)
  •         Яких більше?
  •         Викладіть за допомогою цифр і знаків.

(Діти перевіряють відповіді, звірившись із записами на екрані.)

 

  1. Рухлива вправа «Ракета»

Ми в ракету дружно сіли

І у космос полетіли.

Повз малі планети й зорі

Летимо, як метеори.

Обігнали ми комету –

Повернулись на планету.

 

  1. Гра «Що зайве?»
  • Так, ви гарно впоралися із завданнями. Займайте свої місця та продовжимо подорож. Двадцять секунд . Політ нормальний. Наближаємося до планети «Геометрична». Вона огорнута хмаринками. Одна хмаринка зазирнула до нас  в ілюмінатор. (Зображенняна екрані)

  • Що ви бачите на цій хмаринці?
  • Яка фігура сіла не на свою хмаринку?
  • Знайдіть зайву. (Три приклади.)
  • Чому саме вона зайва?
  • Ви впоралися із завданням. Вам сподобалась завдання? (Так)

 

  1. Практична робота. Уявна подорож на планету «Дивасики»

   Вчені до сьогодні не мають однозначної відповіді на запитання: «Чи існує життя на інших планетах?» Тому я пропоную вам здійснити подорож на фантастичну планету «Дивасики». Уявіть, якими можуть бути її мешканці. Виготовте їх із пластиліну.

  • Давайте складемо діалог між мешканцями казкової планети і землянами та представимо його однокласникам.

Картинки по запросу космічні прибульці з пластиліну Картинки по запросу космічні прибульці з пластиліну

 

  • Діти, мешканці планети «Дивасики» дуже люблять різноманітні смаколики. Інопланетяни написали нам, які саме смаколики вони люблять, але деякі букви в назвах стерлися. Відновіть написані слова і прочитайте їх.

 

     М_Л_К_          Т_РТ

 

К_КА – КО_А        С__Р

 

С _ Л _ Т        К _К _ О

 

  • Чи всі  смаколики корисні для здоров’я?  Поясніть.

 

  1. Рухлива гра «Космонавти»

   У класі визначають 4–6 зон — «ракетодроми». Усередині них розміщають пуфи — «ракети», їх має бути на кілька менше ніж гравців. Усі учасники гри утворюють коло, узявшись за руки. За сигналом усі йдуть по колу, промовляючи:

                                     Нас чекають швидкі ракети

                                     Для прогулянок на планети.

                                     Всі скафандри одягаємо,

                                     Місця свої займаємо!

                                     Хто спізнився —

                                     Той без ракети залишився!

   Після цих слів усі діти біжать до «ракетодромів», займають місця в «ракетах». Хто не встиг, стає в центр класу. Гра триває. У «ракеті» не може бути двох «космонавтів».

 

  1. Гра «Придумай причину»

   Дітям пропонують придумати реальну і фантастичну причини виникнення уявної ситуації.

   Наприклад, ти прийшов до класу, відчиняєш двері, а за партою сидить інопланетянин. Звідки він там узявся? Придумай реальну та фантастичну причини.

 

IV. Підсумок дня. Рефлексія

  • Що найбільше вразило вас? Стисло опишіть свої враження усно або зобразити їх письмово (за допомогою букв, слів, малюнків, піктограм). 

Робота в щоденнику вражень

  • Якби я зустрів (ла) космічного прибульця…
  • Я хочу побачити танок планет у Всесвіті.
  • Моя подорож до іншої планети.
  • Моя таємнича, фантастична планета.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Толкачова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
1629
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку