Розробка уроку курсу за вибором "Каліграфія (з елементами розвитку зв язного мовлення), 1 клас.

Про матеріал

Урок створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

І.Д. Ягупа, учитель початкових класів

КУ Сумська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №27, м. Суми, Сумської області

 

Курс за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку зв’язного мовлення)», 1 клас.

Урок №6.

Тема уроку. Штрихування. Навчання діалогу (ситуації в повсякденному житті).

Мета уроку: вчити правилам штрихування, правильно тримати олівець і ручку, сидіти за партою; складати короткі монологічні висловлювання; дотримуватися правил мовленнєвого етикету у спілкуванні; формувати вміння використовувати діалогічне мовлення, правильно висловлювати свою думку; розвивати зорово-моторну координацію, зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність; виховувати дружні відносини і взаємоповагу у спілкуванні.

Обладнання: зошит з друкованої основи О.Нікулочкіної, кольорові олівці, альбом, зошит, мультимедійна презентація.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно-

Плине час хай недаремно.

Будем уважні і старанні всі-

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

            Продовжуємо нашу подорож у країну Письмоляндію. До нас поспішає  Королева Письма із цікавими завданнями.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вивчимо правила штрихування будемо вчитися будувати предмети за допомогою люмографів та штрихувати їх,  складати короткі монологічні висловлювання; розвивати зорово-моторну координацію рухів.

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Артикуляційні вправи. Робота зі скоромовкою.

Аби наш ротик працював,

Звуки гарно промовляв,

Скоромовки будем вчити,

 Щоб швидко й чітко говорити.

 

Ніс Гриць пиріг через поріг.

Став на горіх, упав на поріг.

 

У ставку гусаком стоять гусенята й гуска.

Гусенята плюс котять, гуска носом плюска.

 

          Завдання: читання скоромовок різними темпами (вправа «Дощик»).

  • Який звук чуємо у скоромовках найчастіше?
  • Доберіть слова, де цей звук чуємо на початку ( в кінці) слова.
  1. Розвиток зв’язного мовлення. Вивчення віршів напамять.

Гусенятко ще маленьке,

Дзьоб і лапи червоненькі.

Попливе саме від кладки –

В нього лапки, як лопатки.

                       (В. Гринько)

 

  • Гиля, гиля гусенята,

До водички, до ставка.

Гусенятам любо гратись

Біля тата-гусака.

Я і сам би з ними грався,

Щоб гусак той не кусався!

                      (О. Головко)

  1. Складання речень за малюнками.

Картинки по запросу сюжетні малюнки для розвитку звязного мовлення

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Бесіда про допомогу тваринам.
  • А чи доводилося вам допомагати тваринкам?
  • Розкажіть про це.
  1.  Фізкультхвилинка.

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи вам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки.

Назад-вперед, прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби.

V. Робота над темою уроку.

1. Ознайомлення з правилами штрихування.

У кожного учня картка зі зразками штрихування.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель ознайомлює з правилами штрихування:

  • штрихувати потрібно в зазначеному стрілкою напрямку;
  • проводити лінію слід суворо певної форми;
  • лінії повинні бути паралельні одна одній;
  • слід дотримуватись однакової відстані між лініями;
  • не можна виходити за контури малюнків.

2. Підготовка до штрихування.

Відгадування загадки.

Влітку повно її скрізь,

Листячко зелене їсть,

А пташки її куштують,

І город, і сад рятують.      

                                           (Гусінь)

Словник.

Гусінь - личинка метелика.

Завдання.

 Назвати у слові голосні звуки.

Визначити кількість складів.

 

Слухання вірша.

         Народження метелика

Гусінь - справжня ненажера.

          Нищить листя на деревах

          І капусту на городі,

          Всім рослинам дуже шкодить.

          Як наїлась - заховалась.

          Вийшов кокон, наче хатка.

          Можна в ньому зимувати.

          Гусінь довго - довго спала,

          Аж весна надворі стала,

          Поки спала, щось змінилось

          В неї крильця появились.

          Тісно з крильцями у хатці,

          Треба швидше вибиратись.

           І з'явивсь на білий світ

          Надзвичайний диво - цвіт:

          Не на ніжці виростає,

          А над квітами літає!

          Гусінь, де взяла ти крила?

          Я би теж такі хотіла.

                                  В. Паронова

  •      Яку шкоду наносить гусінь рослинам?
  •      Хто з'являється з гусіні?

3. Побудова предметів у альбомі за допомогою люмографів

кольоровими олівцями. Штрихування.

 

 

 

 

 

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image027.jpg

3. Пальчикова гімнастика.

 

Лиса з лісу у село

«Ку-ку-рі-ку» занесло.

Заглядає лис у вікна:

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image028.png«Де ж це півень

 кукурікнув?»

 

 

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image032.pngОбидві долоні зробити «ковшем», великі пальці підняти вгору, вказівні пальці та мізинчики згинаємо всередину долоней, притискаємо один до одного. Середні та безіменні пальці утворюють вузьку «лисячу» мордочку.

Відгадайте загадку – добавлянку.

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image031.jpg 

На дереві грається,

Угору підіймається,

На хвостику гойдається.

І зветься це малятко —

Веселе ... (мавпенятко).

 

— Зобразимо мордочку мавпенятка.

 

Півень півневі співав:

— Я сьогодні рано встав!

Потім вилетів на пліт,

Заспівав на цілий світ.

 

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image036.pngДолоню піднято вгору, вказівний палець спирається на великий. Інші пальці розведені та підняті вгору.

 

https://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/rycka/image035.jpg

 

 

 

 

 

 

4. Робота в зошиті з друкованої основи О Нікулочкіної «Зошит для прискореного навчання письму». Виконання завдань (с. 2-3)

VІ. Закріплення знань.

  1. Підготовка до складання діалогу.

 - Які ми знаємо слова щирого вітання? (Здрастуйте, доброго дня, добрий вечір, доброго здоров'я, доброго ранку...)

 - Які слова ви вживаєте прощаючись? (До побачення, хай щастить, до зустрічі, бувайте здорові, на все добре...)

- Які слова вдячності (дякую…)

 - Чи завжди правильно ми звертаємося до співрозмовника?

Будуючи свій діалог, вживайте слова ввічливості.

  1. Завдання «Що не так?»

 У коридорі розмовляють учитель та мама Андрійка. До них підбіг Миколка: «Даріє Іванівно, вас там кличуть!»

 - Чи правильно повівся Миколка?

 - Про що він забув?

 - Як потрібно було звернутися до Дарії Іванівни? (Відповіді учнів.)

 - Чи вмієте ви спілкуватися з дорослими? Чи правильно виконаєте моє доручення? Хтось з учнів піде до завуча і принесе наш журнал

 

Діалог учня і завуча

- Добрий день, Наталю Михайлівно!

 - Добрий день!

 - Я - учень 2-Б класу Вербицький Андрій.

 - Слухаю тебе, Андрійку!

 - Дарія Іванівна просила, щоб ви дали наш журнал.

 - Будь ласка, ось ваш журнал.

 - Дякую, вибачте, що потурбував вас. До побачення!

  1.   Складання діалогу. Робота  в парах.

Уявіть, що ваш товариш не прийшов до школи. Ви телефонуєте йому. Про що ви його запитаєте?

Приклад.

 Діалог «Розмова по телефону»

 - Алло, Оленко, привіт!

 - Здрастуй, Віталику!

 - Як твоє здоров'я?

 - Я хворію на грип.

 - Ви викликали лікаря?

 - Так, лікар приходив. Тепер я приймаю ліки.

 - Одужуй швидше.

 - Спасибі, що зателефонував.

 - До зустрічі у школі!

 - До побачення!

  1. Моделювання ситуації «Діалог у бібліотеці з бібліотекарем» (ігрова ситуація у класі).
  2. Виконання письмового завдання у зошиті в клітинку. Графічний диктант.

 

 

 

 

 

 

Опис диктанту

Буква «М»

Вниз 5 кл., вправо 1 кл., вправо 3 кл., вниз 3 кл., вправо 1 кл., вгору 5 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл,. вліво 1 кл., вниз 4 кл., вліво 1 кл., вгору 4 кл., вліво 1

кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл.

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Чи сподобались вам завдання від Королеви Письма? Що було цікавого? Що було нового? Чого навчились?

- Дякую вам за роботу на уроці!

 

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
3503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку