Урок розроблено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмета.
Урок 35
Тема уроку. Штрихування. Інсценування казок.
Мета уроку: вчити інсценувати казки; розвивати акторську майстерність, зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; пам'ять, фантазію, комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність у процесі колективної діяльності.
Обладнання: альбоми, люмографи, кольорові олівці, мультимедійна презентація; маски Котика, Півника, Лисички..
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше в клас.
Попрацюймо всі старанно,
Щоб пройшов урок цей гарно.
У кожної дитини на парті 2 квітки різних кольорів: червона символізує гарний настрій, синя – сумний. Виберіть ту квітку, яка відповідає вашому настрою. Покажіть мені. (Опитування.)
– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.
– Щоб усі ваші сподівання справдилися…
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у першім класі
Учні – просто…(Молодці.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Сьогодні Королева Письма запрошує вас продовжити подорож у країну казок.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися інсценувати казки, розвивати акторську майстерність, збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки побудовою предметів та штрихуванням.
ІV. Мовленнєва розминка.
1. Вправа «мікрофон». Конкурс скоромовок.
Учні розповідають вивчені раніше скоромовки. Обирають найкращого оратора.
V. Актуалізація опорних знань.
VІ. Робота над темою уроку.
Хто гнізда свого не має.
Яйця іншим підкладає
Та у лісі в холодку
Все кує „ ку - ку - ку - ку"?
(Зозуля)
2. Словник.
Зозуля - перелітній птах із світло- чи бурувато-сірим оперенням, який сам пташенят не висиджує, а кладе в чужі гнізда.
Назвати голосні звуки.
Визначити кількість складів у слові.
Слухання вірша.
Зозуля
Вона гнізда не має,
Ку - ку, ку - ку співає,
Своє одне яєчко
Кладе в чуже гніздечко.
Маленьке зозулятко
Кричить і їсть багато
І пташенят - хазяїв
З гніздечка викидає.
Шкода пташок тих бідних,
Її батьків нерідних,
Чуже дитя годують,
Немов своє пильнують..
Та виростає птиця,
Для лісу захисниця:
Всю гусінь в лісі й гаї
Старанно позбирає.
В. Паронова
VІІ. Інсценізація казки «Котик та півник» (7-9 хв).
Запам’ятайте ці правила!
Діти-актори надягають маски Котика, Півника і Лисички, виходять на середину класу і розігрують уривок з вистави.
Півник гордо походжає, (ходьба з високим піднімання колін)
На тинок до нас злітає (змахування «крилами»)
Та й співає на тинку
Голосно : «Ку-ку-рі-ку!»
Гуси витягають шиї (нахили уперед, шию напружити)
І шиплять, мов справжні змії :
«Ш-ш-ши!Ш-ш-ши!Нам водички принеси!»
Індик пір’я розпушив (руки розведені в сторони, кисті заокруглені)
І пихато бубонів : (швидка хода невеликими кроками, груди вперед)
«Бол-бол-бол, підійди,
Глянь: я красень, хоч куди!»(постава рівна, узятися рукамив боки, ноги разом).
Півник зранку в курнику
Будить всіх: ... (Ку-ку-рі-ку!)
Відчиніть скоріш віконце –
Хай у хатку ввійде сонце!
Досить спати на бочку!
День настав: (Ку-ку-рі-ку!)
Утворити пестливі форми від назв свійських птахів : півень-…півник, качка -..качечка, курка -..курочка, гуска-…гусочка , індича-…індичатко, гусеня-…гусенятко, гусак-..гусачок тощо.
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/606-zagadky-pro-frukty-ta-ovochi.html
https://zerniatko.wordpress.com/2011/04/10
https://www.youtube.com/watch?v=ZMfa9q2vD0c