Урок для першого класу "Час. Як керувати часом" - це цікавий урок,який стане у пригоді як молодому вчителеві так і вчителю з досвідом. Ще одна розробка, яка допоможе глибше розкрити тему часу, а стане у пригоді вчителеві НУШ.
Розробка заняття
Тиждень 24: «Час / Як керувати часом?»
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
• Привітайтеся з дітьми за допомогою акровірша:
Давно вже сонечко зійшло,
Освітило всіх воно.
Бажаємо усім добра,
Радіє хай вся дітвора.
Гарним настроєм поділіться.
Обніміться з вірним другом.
Рука в руку – станем кругом.
Ану, друзі, веселіше!
Нехай цей день всіх нас потішить,
Корисні будуть всі знання!
Удачі всім і пізнання!
2. Групове заняття.
• Покажіть дітям малюнки і попросіть встановити їхню часову послідовність (режим доступу: https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjXy4Xa4szbAhUFKpoKHbTGC2QQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fte.20minut.ua%2FZdorovya%2Fyak-pravilno-sklasti-rezhim-dnya-shkolyara-10537621.html&psig=AOvVaw2--FzCGmefjpsaa4vrhCW0&ust=1528846085921021)
3. Обмін інформацією
• Попросіть дітей розказати, як вони планують свій час. Запитайте, чи все заплановане їм вдається реалізувати.
Розпорядок дня. Мультфільм. (https://youtu.be/WFV9vEjqCjc)
ІІ. Слухання учнями казки з метою визначення проблеми дня
• Дітки, послухайте казку(проведіть бесіду за її змістом) (режим доступу: https://derevo-kazok.org/kazki-marini-kirnosovoyi/)
Матеріал для вчителя
Казка про час та годинники (Марина Кірносова)
Катруся сиділа над уроками вже п'яту годину. Ні-ні, задавали не так багато, просто дівчинка дуже любила відволікатися. Ось пташка за вікном пролетіла. Гра нова цікава лежить, хоч трохи її повертати в руках хочеться. Ще милу тваринку неіснуючу придумала, треба терміново в альбомі намалювати. Так і пройшов увесь час до вечері.
Ось повертається ключ у двері – це батьки прийшли. Катруся побігла зустрічати їх.
– Мама, тато ! Як день пройшов?
– Зробив все заплановане! – відповів серйозним голосом задоволений тато.
– Я теж багато встигла, – посміхнулася мати.
– Значить, можна ввечері гарненько відпочити. Можемо в настільну гру всією сім'єю пограти, – запропонував тато.
– Я з вами! – крикнула з кухні бабуся. – Вечеря вже готова! Мийте руки і за стіл!
– Я ще уроки не зробила ... – Катрусі стало дуже сумно.
Після вечері, засмучена дівчинка пішла виконувати домашні завдання. На жаль, пограти із сім'єю не вийшло, вже було пізно і довелося лягати спати.
– Чому цей час так швидко летить! От би всі годинники зламалися! – останнє про що подумала Катруся засинаючи.
Наступного ранку дівчинка прокинулася від шуму. Батьки бігали по квартирі та швиденько збиралися на роботу.
– Ну як таке можливо, щоб всі годинники в будинку одночасно перестали показувати правильний час! Я ж можу запізнитися на важливу нараду! – обурювався тато.
– Тільки б встигнути вчасно, – тихо промовила мама і стала носитися по кімнаті ще швидше.
– А я ?! Мені ж в школу. – Катруся стояла розгублено посеред кімнати.
– Ти вже точно на перший урок не встигнеш ... Твій будильник не задзвонив, – зітхнула бабуся.
У школу дівчинка запізнилася, але значення цьому не надала. День пройшов як звичайно. Уроки Катруся закінчила робити пізно ввечері, так як знову весь час відволікалася.
Вночі їй приснився сон. Снилося, ніби стоїть перед нею її будильник. Тільки у нього очі є і рот. І каже він їй:
– От не буду в тебе працювати! І вся родина моя не буде! І ви все будете спізнюватися!
– Ну і що?
– А то, що тепер сама розподіляй свій час та керуй їм! – Будильник показав Катрусі язика.
– Це не красиво! – обурилася дівчинка.
– А ти сама себе добре навчися вести, – огризнувся будильник і розчинився в повітрі.
Наступного дня виявилося, що жоден майстер в місті полагодити годинники з дому Катрусі не може. Начебто все в порядку, і батарейки нові ставили, а годинники не працюють.
– Аномалія якась, – тільки розводили руками майстри.
Але найдивнішим було те, що новий годинник, які купили батьки, теж вдома відмовився працювати.
Поки проблема була не вирішена, мама і тато намагалися лягати раніше, щоб не проспати на роботу. В цілому вони навіть були задоволені, оскільки стали висипатися і відчували себе чудово. Бабуся сказала, що може поки і без годинника обійтися. Ось тільки дівчинці було дуже важко. Їй здавалося, що день такий довгий, а потім раптом бац – і вже спати пора лягати ... День довгий, а встигала Катруся зовсім мало. Але робити нічого, довелося розраховувати на себе і намагатися прискіпливо займатися плануванням своїх справ.
За тиждень всі просто дивувалися, як змінилася Катруся. До приходу батьків з роботи уроки були зроблені, маленький пес Фантик вигуляний, а в кімнаті прибрано. Та ще й бабусі на кухні встигала допомогти.
Проблема з годинником вирішилася несподівано. Друг сім'ї, який нещодавно повернувся з Лондона, привіз в подарунок будильник у вигляді Біг-Бена, знаменитої величезної вежі з часами. О, диво, він працював !!! В цей день, Катрусі знову наснився дивний сон. Старі годинники їх сім'ї зібралися разом і голосно обурювалися:
– Він нічого не розуміє! Як йому пояснити, що ми відмовилися працювати в цьому будинку ?!
– А я тобі казав, вчи англійську, що даремно на столі у школярки стоїш! – грізно говорив великий настінний годинник маленькому будильнику дівчинки.
– Неподобство, він нам все зіпсував ... – бурчали найстаріші годинники в будинку.
– А може й добре, що так вийшло? Дівчинка вже шанобливо до часу відноситься? – промовила найдобродушніший веселий кухонний годинник з намальованими квіточками.
Ще трохи поговоривши, всі погодилися, що можна знову приступати до роботи.
Вранці задзвонив будильник у Катрусі на столі. Всі інші годинники теж запрацювали. Батьки та бабуся були дуже здивовані та раді. А дівчинка шепнула маленькому будильнику:
– Дякую за твою працю!
Орієнтовні запитання для бесіди:
- Як звали героїню казки?
- У чому полягала складність виконання домашнього завдання?
- Яке бажання загадала дівчинка перед сном?
- Що сталося наступного ранку?
-Що наснилося дівчинці?
- Як провчив Будильник Катрусю?
- Чи впоралася Катруся зі своєю проблемою? Чому?
- Скільки часу знадобилося їй для вирішення своєї проблеми?
- Як вирішилася проблема з годинником?
- Який висновок зробила Катруся?
ІІІ. Дидактична гра «Як усе встигати?»
Режим доступу: https://jmil.com.ua/2018-2/psych
• Попросіть дітей з’ясувати значення словосполучення “встигати все”.
• Розкажіть дітям, що усі справи можна розподілити на кілька груп.
• Повідомте, що наше життя буде гармонійним і наповненим, якщо приділятимемо достатньо уваги кожній сфері. Якщо не займатися спортом, то погано почуватимешся. Якщо приділяти забагато часу навчанню, то його не залишиться на ігри та спілкування. І так в усьому.
• Запропонуйте дітям розглянути таблиці – плани школярів та обговоріть їх.
Завдання для групи.
Знайти помилки і скласти рекомендації щодо правильного режиму дня школяра.
Режим дня Сашка
7.30-Прокинувся
7.35-8.00- Дивлюсь мультфільми.
8.00- Збираю портфель.
8.10-Іду до школи.
8.30- 13.00- Навчання у школі.
13.00-03.20 Їм вдома бутерброди з чаєм.
13.10-16.00-Граю на комп’ютері в ігри.
16.00-18.00-Дивлюсь телевізор.
18.00- Їв гречку з котлетою.
18.15-19.00- Прибираю свою кімнату.
19.00-21.00- Роблю домашні завдання.
21.00-22.00- Миюсь, розстеляю постіль, дивлюсь мультфільми перед сном.
22.00- П`ю чай з бутербродами і лягаю спати.
Помилки:
______________
______________
______________
Рекомендації
______________
______________
______________
• Запропонуйте дітям скласти власну таблицю – план.
ІV. Дидактична гра «Поглиначі часу»
4.1. Обговорення результатів учнівських досліджень
• Запитайте дітей, чи траплялися у них ситуації, коли було заплановано багато справ, але не вистачило часу на їх реалізацію. Чи можуть діти назвати «поглиначів часу»?
• Попросіть дітей представити результати власних досліджень «Скільки часу я обідаю?» та обговоріть їх спільно.
• Підведіть дітей до думки, що телевізор та гаджети, якими ми користуємося щодня, можуть «красти» наш час, якщо ми поєднуємо їх перегляд з іншою діяльністю. Попросіть дітей зробити відповідні висновки.
4.2. Читання тексту
• Попросіть дітей прочитати текст та визначити ще одного «поглинача часу».
Читання та обговорення вiрша О.Орача «Галя-Невстигаля»
Та швидше до ( столу)!
Бо спiзнишся в (школу)!
Галя вилежує,
Довго з (портфелем) вовтузиться
І — не встигає.
В школі (дзвінок) продзвенiв,
давно почалися уроки.
А коридором — чиї-то
Лунають поспiшливi кроки?
Це знову спізнилася (Галя).
Нi, недаремно прозвали її:
Невстигаля.
2. Робота над змiстом вiрша
— Чому Галя завжди запiзнюється?
— Як можна їй допомогти?
V. Підведення підсумків заняття. Інтерактивна вправа «Крісло автора»
• Запропонуйте учням сісти в авторське крісло й розповісти, як потрібно керувати власним часом.
• Узагальніть відповіді дітей.
Пам'ятка «Бережи хвилини».
1. Не марнуй часу, переходь до справи відразу й використовуй кожну хвилину уроку.
2. Працюй швидше, організовано, зосереджено.
3. Пам'ятай, що час минає безповоротно.
4. Хвилини повернути не можна, пам'яттю про них лишаються тільки справи.
5. Сплануй свій тиждень.
6. Запиши, в які дні в тебе заняття з музики, спортивні тренування та інше.