Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)
Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.
Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑якого навчального предмету.
Ягупа Ірина Дмитрівна,
вчитель початкових класів,
КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,
м. Суми, Сумської області,
категорія – вища,
звання – старший учитель
Урок 18
Тема уроку Малювання кольоровими олівцями. Складання розповіді за серією малюнків.
Мета уроку: вчити малювати кольоровими олівцями; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, любов до казки.
Обладнання: зошит на друкованій основі О. Нікулочкіної, альбом, кольорові олівці, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Я всміхнуся сонечку:
Я всміхнуся квіточці:
Я всміхнуся дощику:
Друзям усміхнуся,
Зичу їм добра!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі у країну казок.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати розповіді за серією малюнків; будемо збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки малюванням кольоровими олівцями.
ІV. Мовленнєва розминка.
Летів горобчик, сів на стовпчик.
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
Іли-іли-іли – гуси на лужку…(присіли).
Али-али-али – потім травку… (пощипали).
Или-или-или- у водиці лапки…(мили).
Ою-ою-ою – гелготали між … (собою).
V. Актуалізація опорних знань.
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Зачаївся він, примовк…
Грізний звір цей, звісно… (вовк)
З рогами, а не бик.
Доять, а не корова.
Кору здирає,
А кошиків, не плете. (Коза)
Штрихування за разком зображення кози.
Раз, - підняти руки вгору,
Два – нагнутися до долу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкнетеся підлоги.
Три, чотири – прмо стати,
Будем знову працювати.
- Чи впізнали ви цих героїв? Із яких казок вони завітали?
- Яка казка ваша найулюбленіша?
VI. Робота над темою уроку.
1. Малювання кольоровими олівцями в альбомі.
- Намалюйте в альбомі свого улюбленого героя казки використовуючи кольорові олівці. Дотримуйтеся правил малювання. Розфарбовуючи малюнок, не виходьте за його контури.
2. Робота в парах. Гра «Впізнай мене!».
- Обміняйтеся малюнками з сусідом за партою. Впізнайте із якої казки ваш товариш намалював героя.
3. Складання розповіді за серією малюнків.
VIІ. Закріплення та узагальнення знань.
Діти самостійно пишуть 1,2,3 рядки.
VІIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Що було вам найцікавіше?
– Яке завдання було найважчим?
– Яке завдання найлегшим?
– До чого спонукав урок?
– З яким настроєм ви завершуєте урок?
Використані джерела
Інтернетресурси:
http://cikavo.net
http://wjournal.com.ua/