• Розробка уроку курсу за вибором «Каліграфія (з елементами зв’язного мовлення)», 1 клас. «Малювання крейдою. Складання розповіді з власного досвіду».

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмету.

Перегляд файлу

                                                                           Ягупа Ірина Дмитрівна,

                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                       КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,

                                                              м. Суми, Сумської області,

                                              категорія – вища,

                                                              звання – старший учитель

 

Урок 19

Тема уроку. Малювання крейдою. Складання розповіді з власного досвіду.

Мета уроку: вчити малювати крейдою на дощечках; складати розповідь на задану тему, спираючись на власний досвід; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, любов до казки.

 

Обладнання: дощечки (картон чорного кольору формату А-4); крейда, кольорові олівці, малюнки із зображенням лебедя, зошит у клітинку; мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

 Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Попрацюймо всі старанно,

Щоб пройшов урок цей гарно.

У кожної дитини на парті 2 квітки різних кольорів: червона символізує гарний настрій, синя – сумний. Виберіть ту квітку, яка відповідає вашому настрою. Покажіть мені. (Опитування.)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у першім класі

                        Учні – просто…(Молодці.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі у Крейдову країну.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати розповіді із власного досвіду на задану тему; будемо збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки малюванням крейдою на дощечках.

ІV.  Мовленнєва розминка.

  1. Гра «Хто що промовляє».

Пригадайте, діти, вмить.

Як пшениченька шумить: ш-ш-ш!

Як в гаю струмок дзвенить: джр-джр!

Як бджола в саду бринить: дз-дз!

Як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш!

В морі синьому вітрила: ш-ш-ш!

Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш!

  1. Розучування скоромовки. Промовляння скоромовки «Дощиком».

У голубки-горлички туркотливе горлечко,

Горличка туркоче, горличка воркоче.

  • Який звук часто чуємо?
  • Якою буквою позначаємо цей звук?
  • Напишіть у повітрі велику(маленьку) букву Гг.
  • Напишіть з’єднання гу,га, ог, иг, гв, гі, ге.

V. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.

Білосніжні, гарні птиці
Дім будують на водиці,
Дуже схожі на гусей,
Обережні до людей! (Лебеді)

  • Хто з вас бачив лебедів?
  • Де бачили?
  • Що ви знаєте про цих птахів?
  • На яку цифру схожі лебеді?
  1. Рубрика «У світі цікавого».

Лебідь – велична біла птах царської божественної краси і грації. Вона здатна викликати захоплення не тільки своїм прекрасним оперенням, але й неймовірною поставою. На сьогоднішній день ці красиві птахи є символом духовної чистоти, непорочності і подружньої вірності. 

Тіло лебедя покривають близько 25 тисяч пір'їн. Настільки густе оперення забезпечує прекрасну теплоізоляцію, особливо завдяки шару ніжного пуху, що лежить під покривними перами. Линька пуху відбувається поступово з липня по грудень.

На суші рідко можна зустріти лебедя. Ця птиця воліє проводити час на воді. Вона дуже обережна і воліє тихі спокійні місця, подалі від шуму і людей. Але іноді можна зустріти пари, які живуть поблизу від місця проживання людини. Це може означати, що підгодовують птахів і дуже добре до них ставляться.

І до вас на урок сьогодні приплив лебідь із цікавим завданням. На своїх пірїнках він приніс цифру 2, яку вам необхідно обвести по контуру кольоровими олівцями.

  1. Обведення малюнка по контуру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

Ми і вчились і трудились,

І, напевно, вже стомились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо-вліво.

На «чотири» враз присіли.

Похитали головою

Ще й притупнули ногою,

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

 VI. Робота над темою уроку.

1. Малювання крейдою на дощечках.

- Намалюйте свого лебедя білою крейдою на дощечках.

2. Гра «З якої казки?».

- Чи знаєте ви казки, героями яких є лебеді.

-   Впізнайте казку за ілюстрацією. (Укр. нар. казка «Гуси-лебеді»,

Г.К. Андерсен  «Дикі лебеді», укр. нар. казка «Зачарована лебідка», укр. нар казка «Гидке каченя»)

3. Складання розповіді з власного досвіду «Мій улюблений птах».

Вчитель подає зразок розповіді.

Мій улюблений птах – соловей. Цей птах звичайний на вигляд, мелодійно співає. Соловей дуже моторний і спритний. Але одного разу мені, все ж таки, вдалося його побачити, коли я йшла повз річку.

Мене завжди зачаровує його спів.

 

  1. Гімнастика для пальчиків.

 

C:\Users\IREN\Desktop\графічні диктанти\pi5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІ. Закріплення та узагальнення знань.

  1. Графічний диктант «Чарівний ланцюжок» (у зошиті у клітинку).

C:\Users\IREN\Desktop\графічні диктанти\1 (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

IІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

 

 

Використані джерела

Інтернетресурси:

http://abetka.ukrlife.org/z_gurkina4.html

http://pernatidruzi.org.ua/tsikavynky_pro_lebedya_shypuna.html

http://dovidkam.com/sadigorod/gospodarstvo/cikavi-fakti-pro-zhittya-lebediv-u-prirodi-%D1%97x-opis-i-krasivi-foto.html

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку