• Розробка уроку курсу за вибором «Каліграфія (з елементами зв’язного мовлення)», 1 клас. «Малювання ручкою. Складання усних текстів-розповідей».

Про матеріал

Уроки створено за програмою курсу за вибором «Каліграфія» (з елементами розвитку зв'язного мовлення)1-4 класи (Автор програми: Нікулочкіна Олена Василівна, доцент кафедри початкової освіти та ребіліатаційної педагогіки КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР)

Одним з головних завдань початкової школи є планомірна і систематична роботи з формування каліграфічного письма. Уроки курсу за вибором «Каліграфія (з елементами розвитку мовлення)» допомагають учням розвинути дрібну моторику руки, цікаві форми та прийоми роботи формують в учнів позитивну мотивацію до навчання, знижують перевантаження і втому дітей.

Навчання каліграфічного письма і систематична робота над формуванням почерку учнів - одне з головних завдань початкової школи. Роль графічних навичок у навчально-виховному процесі надзвичайно велика, бо без оволодіння графікою неможливе вивчення будь‑яко­го навчального предмета.

Перегляд файлу

                                                                           Ягупа Ірина Дмитрівна,

                                                                           вчитель початкових класів,

                                                                       КУ Сумської ЗОШ І-ІІІ ст. №27,

                                                              м. Суми, Сумської області,

                                              категорія – вища,

                                                              звання – старший учитель

 

Урок 16

Тема уроку. Малювання ручкою. Складання усних текстів-розповідей.

Мета уроку: ознайомити з поняттям «текст-розповідь», вчити складати тексти-розповіді, малювати кольоровими ручками; розвивати зв’язне мовлення учнів, дрібну моторику руки; комунікативні навички, когнітивну сферу молодших школярів; поповнювати словниковий запас слів дітей, виховувати старанність, акуратність, естетичні смаки.

 

Обладнання: картки для розфарбовування; альбом, кольорові ручки та олівці, мультимедійна презентація.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Встаньте, діти, усміхніться,

І до сонця потягніться,

До сусіда поверніться,

Одне одному всміхніться.

Отже, ви часу не гайте

І навчання починайте.

  •       У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас?

У кожної дитини на парті 2 квітки різних кольорів: червона символізує гарний настрій, синя – сумний. Виберіть ту квітку, яка відповідає вашому настрою. Покажіть мені. (Опитування.)

– Я хочу, щоб гарний настрій у вас не закінчився до кінця уроку.

  • А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Учні відповідають.)

– Щоб усі ваші сподівання справдилися…

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у першім класі

                        Учні – просто…(Молодці.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Королева Письма запрошує вас до цікавої подорожі із своїм помічником Їжачком.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати тексти-розповіді; будемо збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення; розвивати дрібну моторику руки малюванням кольоровими ручками та розфарбовуванням.

ІV.  Мовленнєва розминка.

  1. Розучування лічилки.

Раз, два, три, чотири –

Кицю грамоти учили:

Не читати, не писати,

А за мишками ганяти.

  1. Робота над чистомовкою. Доповнення чистомовки.

Ва-ва-ва – наша школа… (нова).

Шу-шу-шу – букви правильно… (пишу).

Ші-ші-ші – напам’ять ми вчимо… (вірші).

Ті-ті-ті – люблю писати в …(зошиті).

V. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.

Відгадаєте загадку і дізнаєтеся, хто до нас завітав на урок.

Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається.

Вночі йде шукати собі харчі.

Весь із тонких голочок,

Як він зветься? (Їжачок)

  1. Словник.

Їжак - невеличка тварина, тіло якої вкрите твердими голками, під час небезпеки згортається в колючий клубок.

  1. Гра «Барвисті цифри». Розфарбовування.

Яку цифру приніс їжачок?

Завдання: кольоровими олівцями обведіть за пунктирами цифру один, розфарбуйте малюнок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вивчення вірша напам’ять.

Ой, журився їжачок,

Що багато колючок

В нього на свитині.

Не було б тих колючок —

він катав би діточок

День і ніч на спині!

 

  1. Фізкультхвилинка.

Щось стомилась наша спинки

І затерпли пальці.

Встанем, друзі, на хвилинку

Скачемо, як зайці.

Присідаєм і встаємо,

Пальцям працю ми даємо:

В кулачок і з кулачка, щоб рука була гнучка.

Трохи шию розім’яли

І за парти посідали.

VI. Робота над темою уроку.

1. Пояснення вчителя.

Ви  вже знаєте, що текст – це речення, що пов`язані між собою за змістом. Вчені виділяють три види текстів, вони залежать від мети і змісту висловлювання і поділяються на:

 Текст-розповідь, в ньому про щось розповідається, про якісь події. До такого тексту можна поставити запитання  «Що відбулося?» Такий текст розкриває тісно зв'язані між собою події, явища, дії ,які  відбувалися в минулому або відбуваються в теперішньому часі. Даний тип тексту представляє світ у подіях і діях.

 Наприклад.

 В осінні дні більшість птахів стає мандрівниками. Вони летять у теплі краї-у вирій. Летять вони без компаса, але ніколи не збиваються зі шляху. Ці перельоти тривають уже тисячі років.

  1. Складання тексту-розповіді за малюнком.

Картинки по запросу сюжетны малюнки про їжачка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спочатку діти складають розповідь за допомогою питань. Потім формують розповідь.

  • Кого бачите на малюнку?
  • Куди зібрався дідусь?
  • Кого він злякався?
  • Хто знаходився під газетою?
  • Як поводився їжачок?
  • Чи розвеселила дідуся ця історія?
  • Дайте назву цій розповіді.

Примірний зразок розповіді.

                           Несподівана зустріч

Рано-вранці дідусь зібрався на рибалку.

Він ішов стежкою до озера. Але раптом обабіч стежки  побачив газету, яка рухається. Дідусь злякався. Піднявши вудкою газету, побачив маленького їжачка. Їжачок спокійно поповз до лісу. А дідусь весело розсміявся.

  1. Гра «Збери кошик для їжачка». Малювання кольоровими ручками.

Учитель пропонує дітям намалювати кольоровими ручками в альбомі ласощі для їжачка та заштрихувати їх за власним бажанням.

  1. Гімнастика для пальчиків.

                                          Апельсин

Ми ділили апельсин! (Руки зчеплені в замок, погойдуємо)

 Багато нас, (пальці розчепірювати)

 А він один. (Показуємо тільки один палець)

 Ця часточка для їжака, (пальці складені в кулачок, відгинаємо по одному пальчику)

 Ця часточка для стрижа, (відгинаємо наступний пальчик)

 Це часточка для качат, (відгинаємо наступний пальчик)

 Це часточка для кошенят, (відгинаємо наступний пальчик)

 Ця часточка для бобра, (відгинаємо наступний пальчик)

 А для вовка шкірка! (Долоні вниз, пальчики розчепірені)

 Він сердитий на нас, біда! (Погрозити пальцем)

 Розбігайтеся хто куди! (Зімітувати біг пальцями по столу)

VIІ. Закріплення та узагальнення знань.

1. Графічний диктант (у зошиті у клітинку).

                                        Опис диктанту

Буква «Т»

 

 

 Вниз 2 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вправо 1 кл., вниз 4 кл., вправо 1 кл., вгору 4 кл., вправо 1 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вліво 5 кл.

  • Яку букву зобразили?
  • Складіть слова, які б починалися з цієї букви.

 

IІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

– Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Що було вам найцікавіше?

– Яке завдання було найважчим?

– Яке завдання найлегшим?

– До чого спонукав урок?

– З яким настроєм ви завершуєте урок?

(Учні показують квітку.)

 

Використані джерела

Розвиток дитини. Барвисті цифри.

 

Інтернетресурси:

http://dovidka.biz.ua/virshi-pro-yizhachka/

http://edufuture.biz

https://kernpro.info

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
2048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку