Розробка уроку літературного читання для 2-го класу. Тема: На язиці медок, а на думці льодок. «Лисиця та Їжак» .

Про матеріал
Тема: На язиці медок, а на думці льодок. «Лисиця та Їжак» (інсценізація казки) с.36-37. Мета: удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення; навчати дітей давати характеристику дійових осіб; виховувати бажання бути чесним.
Перегляд файлу

Тема: На язиці медок, а на думці льодок. «Лисиця та Їжак» (інсценізація казки) с.36-37

Мета: удосконалювати діалогічне мовлення; розвивати увагу, пам'ять, швидкість мовлення; навчати дітей давати характеристику дійових осіб; виховувати бажання бути чесним.

Навчальні цілі : учень/учениця називає героя, героїв (персонажа, персонажів/ дійову особу, дійових осіб ) твору; розрізняє позитивні й негативні вчинки персонажів знаходить у тексті опис зовнішності персонажа, факти про його вчинки , події, які з ним відбуваються;  пояснює слова, які допомагають точно уявити те, про що йшлося у творі; розповідає про особливості побудови казки: традиційний зачин, кінцівку, повтори; визначає й називає героїв казок про тварин; передає це голосом під час читання, інсценування;  висловлює елементарні узагальнені оцінні судження.

Обладнання: відео, ілюстрації лисички та їжачка, роздатковий матеріал, маски.

Тип уроку : ознайомлення з новим твором.

 

                           Перебіг уроку

І. Організація  класу до роботи на уроці

1.Привітання

- Продзвенів дзвінок. Починаємо урок.

-Сідайте ,будь ласка.

- Мене звати Анжеліка Михайлівна. Я рада бачити вас на уроці літературного читання. Подивіться один на одного ,посміхніться ,побажайте добра , успіху, доторкніться долоньками один до одного.

2.Аутотреніг

А тепер давайте всі разом налаштуємося на плідну роботу на уроці.

Повторюйте за мною.

Я-учень.

Я ходжу до школи ,щоб вчитися

Мене навчають цікаво

Я все розумію

Я хочу багато знати

3.Очікувані результати

- Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( щоб урок був цікавим, казковим, навчальним ,веселим , світлим ,загадковим)

- Для того, щоб справдились ваші очікування, якими на уроці  повинні бути ви ? (дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

III.  Мотивація   навчальної  діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Розповідь з елементами бесіди

 -Які казки ви ще знаєте?(«Вовк і семеро козенят» , «Лисичка і журавель»)

- Які бувають казки? (Народні, авторські , літературні).

- Про що розповідається в казках? (про тварин, про життя людей, вигаданих істот…)

Казки бувають про тварин, соціально-побутові (про людей) та чарівні казки (про вигаданих  істот та персонажів)

Казка — це вигадана історія зі щасливим кінцем і обов’язковою перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутні чари і різні неймовірні у звичайному житті пригоди. Недоступне стає доступним, нереальне реальним.

Саме тому казки люблять і діти, і дорослі. У кожного народу є свої казки з їх особливостями — національними героями, побуту. У кожній казці є головні герої, за пригодами яких ми спостерігаємо.

2.Відгадування загадок

• В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка,

Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі — намистинки.

Здогадався, мабуть, всяк,

Що зовуть мене. (їжак).

• В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має, їй на місці не сидиться,

А зовуть її. (лисиця).

- Молодці!

- Отож, сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з казкою «Лисичка та їжачок».

IV . Робота над текстом

  1. Словникова робота

- Спочатку ми переконаємось, чи всі слова з цієї казки вам знайомі

Невдале – погане.

Позирає – розглядає довкола, дивиться.

Тугіше – щільніше.

Потупав – пішов.

Солодкими оченятами — улесливо, нещиро дивиться.

 2. Зразкове читання тексту вчителем

3. Бесіда після першого читання з метою перевірки враження та усвідомлення змісту прочитаного.

- Отже, про кого йдеться в казці? (Про лисичку і їжачка)

- Чи сподобалася вам казка?

Кінезіологічна вправа

- Маю цікаве завдання для відпочинку, але вам слід бути дуже уважними.

- Вухо-ніс. Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою - за протилежне вухо. Одночасно з обертанням очей вправо, вліво, вгору, вниз. Час виконання 1 2 хвилини. Дихання довільне.

-  Кулачки. Стиснути пальці в кулак з загнутими всередину великими пальцями. Зробити вдих, не поспішаючи стиснути кулак із зусиллям. Потім, послаблюючи зусилля, зробити видих. Повторити 5 разів із заплющеними очима.

4. Читання казки учнями вголос

— Як слід читати слова лисички? (Улесливо) їжачка? (Упевнено)

5.  Бесіда за текстом

— Який настрій мала Лисичка?

— Чому вона була невдоволеною?

— Чому змінився настрій Лисички під час зустрічі з їжачком?

— Що зробив їжачок після привітання? Чому згорнувся клубочком?

— Що запропонувала йому Лисиця?

— Чому він їй не повірив?

— Як ви гадаєте, чи справді їжак бачив виводок тетеревенят?

— Чому ж він обманув Лисицю?

6. Мовчазне  читання учнями казки із завданнями.

— Простим олівцем позначте слова автора, лисички та їжачка.

7. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

-Звідки поверталася лисичка і який настрій вона мала? 

-Чому змінився її настрій після зустрічі з їжачком?

-Що зробив їжак? Чому?

 -Чому їжак їй не повірив?

-Навіщо він обманув лисичку?

8.  Перегляд казки (відео)

9.  Інсценізація казки. 

10. Мовно – логічне завдання.

1) З'єднати слова – характеристики героїв з малюнком.

Улеслива  хитра  розумний  винахідливий

 Підступна  зла  кмітлива  дотепний

Фізкультхвилинка

Раз — підняти руки вгору,

Два — нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати,

Будем знову працювати.

 11. Вправа для розвитку навички читання

1). Гра «Упіймай помилку»

Учитель читає текст з помилками, учні плещуть у долоні, коли їх чують.

12.  Робота над прислів'ями

— Прочитайте прислів’я, роз’єднуючи окремі слова. Більшевірсвоїмочам,ніжчужимречам. Наязицімедок,анадумцільодок.

— Поясніть, як ви розумієте ці прислів’я?

— Чи розкривають вони тему казки?

V. Підсумок уроку

— Яку казку читали?

— Чи є в неї автор?

— Чого вчить нас ця казка?

VI. Домашнє завдання

Читати казку, відповідати на запитання у підручнику. Уміти характеризувати героїв.

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Пірко Анжеліка
Додано
8 березня 2019
Переглядів
1454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку