Конспект уроку з літературного читання на тему «Повтори і пригадай. Підсумок за темою "Народні казки"»

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання на тему «Повтори і пригадай. Підсумок за темою "Народні казки"»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з літературного читання на тему

«Повтори і пригадай. Підсумок за темою "Народні казки"»

 

 

 

 

Карвацької Марії Володимирівни

вчителя початкових класів

НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 – гімназія» м. Хоростків

 

 

 

 

 

 

 

 

 2018

 

Мета. Закріпити знання учнів з теми "Народні казки";

           Розвивати мислення, увагу, пам'ять ,мовлення, техніку читання;

           Виховувати любов до читання.

Обладнання: ілюстрації, технічні засоби.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Учитель. В небі сонце світить ясно,

А в душі немає пустоти.

Світ тобі всміхається прекрасний,

Якщо є багато доброти.

Встаньте, діти, всі скоріше,

Посміхніться всім миліше.

Привітайтесь до гостей:

"Добрий день".

  • Розпочинається урок, а на уроці ми...(урок - уважні, розумні,

організовані, кмітливі).

  • Сьогодні ми вирушаємо у мандрівку до чудової країни. А як вона називається-відгадайте. Назвіть першу букву кожного слова. Прочитайте слово.(Казкова).А ще покажемо, як знаємо казки.

Читання вірша "Казки". Читають діти.

Казки

  А чи знаєте ви , друзі, звідки прийшла казка?

В ній живе народна мудрість, матусина ласка.

В ній звірята і пташата розуму навчають,

В ній завжди любов і дружба зло перемагають.

  Ще колись давним- давно люди не читали,

А казки із уст в уста переповідали.

Бо народ наш український- мудрий і завзятий,

Бо з життя прийшли казки, і їх так багато!

Ще з колиски все життя живе казка з нами.

вона розуму навчає, мудрості з роками.

  В ній живуть чарівне слово, пісеньки, прислів'я,

В ній живе вкраїнська мова і природа дивна.

Живуть в казці Колобок і Кізонька-мати,

Ще й Солом'яний Бичок і ліньки-мишенята,

і Пан Коцький, Сірий Вовк, Лисичка- хитрунка,

Чапля. Мудрий Журавель.

  Вже багато ми казок ,друзі, прочитали,

Про любов, красу і дружбу ми з казок дізнались.

Бо виховують казки добро, повагу, ласку.

І дорослі і малі люблять гарну казку.

  Казка- це чарівний світ, мудрості криниця,

Хай живе багато літ і не замулиться.

Хай навчає люд завжди, як по правді жити.

Щиру дружбу берегти, рідний край любити.(Віра Позняк)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-Назвіть героїв, яких ми найчастіше зустрічали у казках. Сьогодні вони завітають до нас на урок.

1.Відгадайте загадку:

Пара довгих вушок, сіренький кожушок, скорий побігайчик, а зоветься...

(Слайд. Зображення зайчика.)

Від Зайчика такі завдання:

   Вправи на розвиток читання:

А)вправа на розширення кута зору;

(каз-ка, каз-ати, каз-кар, каз-очка, каз-ковий)

Б)Складіть речення із розсипанних слів.

(Маленькі казки дають багато розуму.

Казка-  вигадка,  та в ній, щось повчальне зрозумій.)

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

2.Відгадайте загадку. Гострі кігті має- в подушки ховає, лазить все на плотик. А зоветься...

(Слайд. Зображення Котика.)

Завдання від Котика:

   З якої казки ці речі потрапили у скриньку?(Пір'я, булава, колосок,  рукавиця, чарівна паличка)

3.Загадка. Я руда, низького зросту. Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа-в них таке смачненьке м'ясо.

(Слайд. Зображення Лисички.)

Конкурс "З якої це казки?"(Листочки із завданням у мішечку.)

1."В одного чоловіка був кіт. Старий такий, що вже нездужав мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс.("Пан Коцький".)

2."А Півник удосвіта встане. Всіх піснею збудить та й до роботи береться. От якось підмітав у дворі та й знайшов..."("Колосок".)

3."Йди вовче козу їсти. Бо коза не хоче билини гризти. А билина не хоче поколихати горобця- доброго молодця!"("Горобець і билина".)

4."Я під лавкою зігнуся, хвостиком обгорнуся та й переночую". ("Лисичка- сестричка")

5."Бере король сита в руки- подивитися, Що там між ними. А голуб і вилетів."("Як дівчина короля перехитрила".)

6. "Пішов дід на город. Гуп- гуп. Узяв... за зелений чуб." ("Ріпка".)

Завдання4. Загадка:

Хто утік від баби з дідом- не міг сидіти на вікні. Зустрів у лісі різних звірів і кожному пісні співав.

(Слайд. Зображення Колобка.)

     Конкурс "Як ви знаєте казки?"

  1. Як починається казка "Рукавичка"? ("Йшов дід лісом тай загубив рукавичку. От біжить мишка, влізла в рукавичку та й сидить...")
  2. Якими словами закінчується казк а "Солом'яний бичок"?("...А бичок доти стояв на сонці, поки не розтанув.")
  3. Яку пісню співав Колобок?("Я по засіку метений. Я на яйцях спечений...")
  4. Як дід розповідав бабі про свою пригоду у казці "Міньба"?
  5.  Скажіть, як звали видуманих "хрещеників" Лисички у казці "Жбан меду"?

Фізкультхвилинка (музична).

Всі ви гарно працювали, в ігри грали і читали.

Вже прийшов час відпочинку, почнемо фізкультхвилинку.

Завдання 5. Загадка:

У батька була дочка єдина. Все вона знала, все вона вміла і навіть короля перехитрила.

(Слайд. Зображення дівчини.)

Конкурс "Ерудит"

1.Що загубив дід у лісі?

2.Хто приходив до Журавля в гості?

3.Хто вигнав Козу -Дерезу із зайчикової хатки?

4.Що робив Івасик- Телесик біля річки?

5.Що знайшов Півник, коли прибирав на подвір'ї?

6.Що було зламане у качечки?

7.Кого кликав на допомогу Півник, коли його вкрала лисичка ?

8.Хто вигнав тварин із дідової рукавички?

9.Що розбила мишка своїм хвостиком?

10.Що посадив дід у себе на грядці?

11.чим ловив рибку Вовчик- братик в ополонці?

12.Із чого дід зробив бичка?

13.Хто врятував Івасика- Телесика?

14.Чого наварила Лисичка, щоб почастувати Журавля?

Завдання 6. Загадка:

Сидить він на печі та їсть калачі, тут Лисичка прибігає і мерщій його хапає. Біжить Котик рятувати, у Лисиці забирати.

(Слайд. Зображення півника.)

Інсценізація уривка казки "Лисичка- сестричка".

Завдання 7. Тестові завдання до теми "Народні казки".

 

  1. Який казковий герой втік з дому?

А)Івасик- Телесик;

Б)Колобок;

В)Лисичка.

    2. Хто послухав горобця?

А)вогонь;

Б)люди;

В)шуліка.

   3. Від кого тікала лисичка?

А)собаки;

Б)вовка;

В)мисливця.

   4. Що залишилося у діда?

А)золото;

Б)кінь;

В)нічого.

    5. Що принесла дівчина королю?

А)котика4

Б)голуба;в)горобця.

   6. Що з'їла лисичка?

А)булочку;

Б)цукерку;

В)мед.

І. .Підсумок уроку.

Рефлексія

  • Що сподобалося вам на уроці?

Дружіть із книгою, казку поважайте,

Шануйте її, ще більше читайте.

Бо книга- це віконце у світ, діти,

Читати будете- і будете все знати!

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку