Розробка уроку літературного читання у 3 класі "Світ чарівних казок. Українська народна казка Про Оха-чудотвора""

Про матеріал

формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини, розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Дата ___________________                                       Клас __________________

Тема: Світ чарівних казок. Українська народна казка «Про Оха- чудотвора».

Мета: формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини,  розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Побажати одне одному успіхів на уроці.

  • Урок сьогодні незвичайний. Нехай кожен з вас скаже, яким він хоче бачити його. І нехай ваші побажання збудуться, як у чарівній казці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над скоромовкою.

Повторити скоромовки, вивчені на попередньому уроці.

  • Ходить Петрик над ставком  - хоче дружби з гусаком.

                                    Марно він старається – цей гусак кусається.

 

  • Ґава гаву запитала: - Ти на ганок не літала?

                                              - Не літала я на ганок, та й проґавила сніданок.

-  Яка із цих скоромовок схожа на казку? Чому?

 

  1. Вправи на вдосконалення навичок читання.
    • Робота з тренажером «Швидкочитання».
    • Вправа « Фотооко »:

Ох

Хна

Хата

Хлівець 

Хлібець

Хустина 

Сміхота

(закривається таблиця зі словами ):

  • Яким було друге слово згори ? 
  • Яке слово третє знизу ? і т.д. 

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • По черзі учні зачитують заголовки до кожної частини тексту, переказують кожну частину окремо.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Як я і обіцяла, цей урок буде незвичайним , взяти хоча б саму назву казки , із змістом якої ми зараз познайомимось, « Про Оха – чудотвора ».
  • Як ви думаєте, до якого виду казок належить цей твір? Яке слово вам це підказало?
    • Читання дітьми довідки Жар-птиці (с. 11)
  • За якими ознаками впізнаєте чарівну казку?
    • Фізкультхвилинка

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  • Як ви гадаєте, хто такий Ох?
  • Чи виправдаються ваші міркування , побачимо, прочитавши цю казку. 

Робота над текстом казки « Про Оха – чудотвора ». 
1 . Первинне ознайомлення із змістом казки :

*   Виразне читання початку казки вчителем до слів «Прийшов дід додому … »

*   Читання продовження казки учнями до слів « ланцюжком » до слів «… зроби мені копу тарілочок…»

*  Відтворити подальший розвиток подій, спираючись на схему, розміщену на першому форзаці підручника.

*  Читання продовження казки вчителем до слів «… От Ох дав йому золото…»

*  Читання продовження казки учнями до її закінчення напівголосно. 

2. Словникова скринька: 
Копа- старовинна одиниця лічби, що дорівнює 60; 
Яструбці – птахи – яструби ( пестлива форма ); 
Жеребці – коні; 
Наймичка - жінка, дівчина, яка працює в наймах- наймається на роботу. 
Хорт – мисливська собака . 
3.  Бесіда за змістом казки : 

- Чи виправдались ваші передбачення?

- На скільки частин поділили б казку?

  1. Життя хлопця під землею.

  2. Пригоди двох чарівників на землі.

4. Характеристика першої частини казки до слів «…От той яструб сидить на плечі…»

-   Як опинився хлопець у підземному царстві ? 

-   У кого Ох перетворював дідового сина ? 

-   Які випробування влаштовував Ох дідові ? 

-   Навіщо він це робив ? 

 

4. Вибіркове читання :

- зачитайте рядки, в яких зазначено на кого перетворив Ох хлопця вперше ;

- на кого було перетворено хлопця вдруге ?

- зачитайте діалог, в якому дід вперше знайомиться з Охом ;

- зачитайте діалог діда з бабою ;

- зачитайте слова наймички, яка дає підказку дідові.

 

V. Підсумок уроку: 
 

  • Як можна викликати Оха ? 
  • Хто, на вашу думку, хитріший : хлопець чи Ох ? 
  • Пригадайте прислів’я на с.5. Доберіть те, яке на вашу думку висловлює основну думку казки.

VІ. Домашнє завдання.

С. 11-13, читати, поділити перший уривок казки на частини, дібрати до них заголовки (скласти план), переказувати, спираючись на складений план.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петренко Оксана
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
3717
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку