формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини, розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.
Дата ___________________ Клас __________________
Тема: Світ чарівних казок. Українська народна казка «Про Оха- чудотвора».
Мета: формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини, розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Побажати одне одному успіхів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Повторити скоромовки, вивчені на попередньому уроці.
Марно він старається – цей гусак кусається.
- Не літала я на ганок, та й проґавила сніданок.
- Яка із цих скоромовок схожа на казку? Чому?
Ох
Хна
Хата
Хлівець
Хлібець
Хустина
Сміхота
(закривається таблиця зі словами ):
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
Робота над текстом казки « Про Оха – чудотвора ».
1 . Первинне ознайомлення із змістом казки :
* Виразне читання початку казки вчителем до слів «Прийшов дід додому … »
* Читання продовження казки учнями до слів « ланцюжком » до слів «… зроби мені копу тарілочок…»
* Відтворити подальший розвиток подій, спираючись на схему, розміщену на першому форзаці підручника.
* Читання продовження казки вчителем до слів «… От Ох дав йому золото…»
* Читання продовження казки учнями до її закінчення напівголосно.
2. Словникова скринька:
Копа- старовинна одиниця лічби, що дорівнює 60;
Яструбці – птахи – яструби ( пестлива форма );
Жеребці – коні;
Наймичка - жінка, дівчина, яка працює в наймах- наймається на роботу.
Хорт – мисливська собака .
3. Бесіда за змістом казки :
- Чи виправдались ваші передбачення?
- На скільки частин поділили б казку?
1. Життя хлопця під землею.
2. Пригоди двох чарівників на землі.
4. Характеристика першої частини казки до слів «…От той яструб сидить на плечі…»
- Як опинився хлопець у підземному царстві ?
- У кого Ох перетворював дідового сина ?
- Які випробування влаштовував Ох дідові ?
- Навіщо він це робив ?
4. Вибіркове читання :
- зачитайте рядки, в яких зазначено на кого перетворив Ох хлопця вперше ;
- на кого було перетворено хлопця вдруге ?
- зачитайте діалог, в якому дід вперше знайомиться з Охом ;
- зачитайте діалог діда з бабою ;
- зачитайте слова наймички, яка дає підказку дідові.
V. Підсумок уроку:
VІ. Домашнє завдання.
С. 11-13, читати, поділити перший уривок казки на частини, дібрати до них заголовки (скласти план), переказувати, спираючись на складений план.