Розробка уроку літературного читання у 3 класі "Чарівні перетворення. Українська народна казка "Лисиця і Рак"

Про матеріал

формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини, розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного та вибіркового читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Дата ___________________                                       Клас __________________

Тема: Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора».

Мета: продовжувати формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини,  розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного та вибіркового читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Побажати одне одному успіхів на уроці.

  • Діти, як ви думаєте, з чого починається добро? (Діти висловлюють свої думки).
  • А хто із персонажів прочитаної казки «Про Оха-чудотвора» є уособленням добра, а хто – зла?
  • Я бажаю вам тільки добра, гарного настрою та позитивних вражень від уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Читання таблиці слів.
  • Прочитати односкладові слова, двоскладові, трискладові.
  • Робота в групах. 1 ряд – прочитати іменники, 2 ряд – прикметники, 3 – дієслова.
  1. Вправи на вдосконалення навичок читання.
    • Робота з тренажером «Швидкочитання».
    •  Про кого із героїв казки можна сказати такі слова : « Такий, що із вареної крашанки курча висидить ». Як ти розумієш їх ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На скільки великих частин ми поділили казку на минулому уроці?
  • Які подіїї в ній описувалися?
  • Який заголовок дали цій частині?

Ми продовжуємо працювати за змістом казки опрацьовуватимемо другу умовну частину її, від того моменту, коли хлопець повернувся на землю до батьків.

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Робота над текстом казки « Про Оха – чудотвора ». 

  1. Переказування змісту першої частини казки.

- Що допоможе вам переказати першу частину казки? (складений план).

*  Фізкультхвилинка.

2.  Повторне читання другої частини казки, починаючи зі слів

Діти читають текст частинами. По завершенню кожної частини – переказують, доповнюють відповіді товаришів.

1 частина – «… Узяв дід свого сина.. » до слів «…то не продавайте…»

2 частина – «… Повів дід коня …» до слів «…перекинувся хортом…»

3 частина – «…Біжить та й біжить,…» до кінця казки.


2. Характеристика ІІ частини казки :

1) початок події (хлопець розмірковує, як заробити грошей );

2) розгортання подій (зустріч з Охом, три випробування );

3) розв’язка: ( все закінчується щасливо для юнака, завдяки допомозі царівни) .

 

  1. Бесіда за змістом казки.
  • Хто в першій частині допоміг хлопцеві вийти із царства Оха?
  • Хто в другій частині виручив?
  • Які чарівні перетворення відбувалися в другій частині казки?

4. Гра «Бджілки». Самостійне читання другої частини казки. 

 5. Вибіркове читання.

  • Якою була ціна яструбця ? 
  • Що робив яструб у пана ? 
  • Чим незвичайний був кінь у батька ? 
  • Якою була ціна коня на ярмарку ? 
  • Що сталося з конем, коли він відірвався в конюшні ? 
  • Коли плавали щука з окунем, що вони побачили ? 
  • Скільки років служив старий дід, щоб заслужити перстника ? 
  • Що зробив яструб з півником ? 

6. Поділ другої частини казки на частини. Складання плану.

 

План другої частини казки.

1. Як дід продавав яструба.

2. Дід продає на ярмарку коня.

3. Погоня Оха за хлопцем.

4. Зустріч з царівною.

5. Зло покарано.

 

7. Читання кожної частини в особах, передаючи голосом почуття та їх відтінки, з якими ведеться діалог. 

 

 V. Підсумок уроку:

- Яке перетворення хлопця вам найбільше сподобалось ?

- В кого б ви хотіли перетворитись хоча б на хвильку ?

- Назвіть характерні особливості чарівної казки, які притаманні саме цій казці (відповіді дітей)

- Які особливості не виявлено в цій казці ?

 

 VI. Домашнє завдання : 

Переказувати уривки тексту, які відповідають малюнкам.

 

 

 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку