формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини, розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного та вибіркового читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.
Дата ___________________ Клас __________________
Тема: Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора».
Мета: продовжувати формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати вміння аналізувати вчинки героїв, оцінювати їх, робити висновки; вчити дітей поділяти текст на частини, розвивати уміння визначати тему й основну думку твору, аналізувати текст; вдосконалювати навички свідомого виразного та вибіркового читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уявлення дітей про навколишній світ, своє місце в ньому; вчити використовувати набуті знання в повсякденному житті; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Побажати одне одному успіхів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми продовжуємо працювати за змістом казки опрацьовуватимемо другу умовну частину її, від того моменту, коли хлопець повернувся на землю до батьків.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
Робота над текстом казки « Про Оха – чудотвора ».
- Що допоможе вам переказати першу частину казки? (складений план).
* Фізкультхвилинка.
2. Повторне читання другої частини казки, починаючи зі слів
Діти читають текст частинами. По завершенню кожної частини – переказують, доповнюють відповіді товаришів.
1 частина – «… Узяв дід свого сина.. » до слів «…то не продавайте…»
2 частина – «… Повів дід коня …» до слів «…перекинувся хортом…»
3 частина – «…Біжить та й біжить,…» до кінця казки.
2. Характеристика ІІ частини казки :
1) початок події (хлопець розмірковує, як заробити грошей );
2) розгортання подій (зустріч з Охом, три випробування );
3) розв’язка: ( все закінчується щасливо для юнака, завдяки допомозі царівни) .
4. Гра «Бджілки». Самостійне читання другої частини казки.
5. Вибіркове читання.
6. Поділ другої частини казки на частини. Складання плану.
План другої частини казки.
1. Як дід продавав яструба.
2. Дід продає на ярмарку коня.
3. Погоня Оха за хлопцем.
4. Зустріч з царівною.
5. Зло покарано.
7. Читання кожної частини в особах, передаючи голосом почуття та їх відтінки, з якими ведеться діалог.
V. Підсумок уроку:
- Яке перетворення хлопця вам найбільше сподобалось ?
- В кого б ви хотіли перетворитись хоча б на хвильку ?
- Назвіть характерні особливості чарівної казки, які притаманні саме цій казці (відповіді дітей)
- Які особливості не виявлено в цій казці ?
VI. Домашнє завдання :
Переказувати уривки тексту, які відповідають малюнкам.