«____»_________________20___ року
Клас 1
Урок №
Тема: Ляльковий театр. Актори-ляльководи. Світлини театральних ляльок. Ліплення з пластиліну одного з персонажів казки «Плескачик». Гра-вигадка: придумати іншу кінцівку казки про колобка.
Мета: поглиблювати знання учнів про театр; ознайомити учнів із персонажами лялькового театру; формувати розуміння виразності лялькового персонажа; формувати вміння роботи із пластиліном; розвивати уяву, акуратність і точність під час виконання завдання; виховувати працелюбність і повагу до праці художника.
Обладнання: підручники, пластилін, дошки для ліплення, стеки.
Хід уроку
Етап уроку |
Зміст роботи |
Організація класу (3 хв) |
Створення позитивного психологічного клімату класу. Прослухайте вірш та налаштуймося на роботу. Зручно, діточки, влаштуйтесь, На роботу налаштуйтесь. Будемо фантазувати, Світ мистецтва пізнавати. |
Актуалізація опорних знань (5 хв) |
Пригадайте, як називається театр, де головними героями вистави є ляльки? Ляльковий театр – це театр, на сцену якого виходять не тільки актори, а ще й ляльки. |
Повідомлення теми і мети уроку (3 хв) |
|
Мотивація навчальної діяльності (3 хв) |
Мабуть, кожен чи кожна (хоча б раз у житті) дивилися виставу у ляльковому театрі, або планували це зробити. Сьогодні ми «зазирнемо» за куліси, вивідаємо секрети цього виду театрального мистецтва. |
Пояснення нового матеріалу (5 хв) |
1. Чи знаєте ви як називаються актори, які керують ляльками? Актори, які керують ляльками, називаються ляльководами. Вони прикріплюють ляльок на руку або паличку, а також можуть керувати за допомогою ниток. https://images.app.goo.gl/coHFjaeFcw7rqsJh6 https://images.app.goo.gl/ajgr5hjzKdg3UhKK6 https://images.app.goo.gl/Y45MxmUie8CWi2pN6 2. Розгляньте ляльки. Героями яких казок вони можуть бути? https://images.app.goo.gl/NudpMdVi1qY8YAsK6 https://images.app.goo.gl/VAVGE2agjjKBXHu47 https://images.app.goo.gl/YkTysffW3AHVDtSb9 3. Поміркуйте: - Якою має бути лялька, щоб її добре було видно зі сцени? - Як ляльки рухаються? 4. Послухайте вірш та здогадайтеся, героїв з якої казки ми будемо створювати: Якось каже дід бабусі: - Розпали вогонь в печі Та для нашої Ганнусі Ти плескачика спечи. Замісила баба тіста І плескачика спекла, А тоді, щоб добре вистиг, – На віконце віднесла. От лежить пухкий плескачик На тарілці, на вікні, Золотистий та гарячий, Боки випнувши масні. Десь гуля Ганнуся, видно, Не куштує плескача. А йому лежать набридло, Стриб з вікна – й навтікача! Наталя Забіла 5. Пригадайте, кого на своєму шляху зустрів Плескачик? Оберіть героя, якого б ви хотіли зліпити. |
Руханка https://youtu.be/M_RXIE2mzJg |
|
Практична діяльність (10 хв) |
1. Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва 2. Послідовність ліплення Плескачика (Колобка) 3. Послідовність ліплення Зайчика 4. Послідовність ліплення Лисички 5. Оберіть героя та зліпіть його із пластиліну 6. Рухлива вправа |
Підсумок уроку (4 хв) |
1. Продемонструйте власні вироби. 2. Спробуйте розіграти уривок казки «Плескачик». 3. Вправа «Промінчик/Хмаринка». |