Розробка уроку математики.

Про матеріал
Тема. Досліджуємо залежність суми і різниці від зміни одного з компонентів. Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів про залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів; формувати вміння розв'язувати задачі.
Перегляд файлу

Розробка  уроку  математики

2 клас

Тема. Досліджуємо залежність суми і різниці від зміни одного з компонентів.

Мета: Узагальнити й систематизувати знання учнів про залежність між результатами арифметичних дій додавання й віднімання від зміни одного з компонентів; формувати вміння розв'язувати задачі.

навчальна й розвивальна:

формування предметних компетентностей:

  • Формувати прийоми розумових дій аналізу.
  • Застосовувати обчислювальні вміння на практиці.

формування ключових компетентностей:

  • формувати математичну грамотність, інформаційно-цифрову    компетентність, спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами.
  • виховна:

формувати зацікавленість у навчанні.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання : підручник  С. О. Скворцова , О.В. Онопрієнко « Математика»

 2 клас, ноутбук.

Методи та прийоми: слово вчителя, евристична бесіда, метод дидактичної гри,  проблемно–пошукові методи,  метод самостійно виконання завдань, метод розв’язування задач.

 

 

 

 

                                                    

 

 

                                                             Хід уроку

 

I .  Організаційний момент.

Слово вчителя:

Доброго дня, діти!

Привітаймо наших гостей.

Я впевнена, що ми з вами разом сьогодні плідно попрацюємо.

В чаті  у вас є позначки - смайлики . Оберіть той, який відповідає вашому настрою.

II. Мотивація навчально–пізнавальної діяльності. Визначення теми й мети уроку.

Слово вчителя з елементами бесіди:

-Мені дуже подобається дивитися фільми про цікаві подорожі. А вам?

-Ми з вами вирушаємо зараз у подорож. 

-Здогадайтесь ,  який вид транспорту нам знадобиться?

-Запрошую на  реєстрацію.

 -Ми з вами отримали  квиток .

-Ознайомимося з інформацією.

Air tiket-  авіаквиток.

Flight  67  номер рейсу.

Date   11.11.2022

Що означає кожне число? 

11- оданадцятий день місяця.

11- місяць листопад

2022 рік

Відкриваємо зошит і записуємо 11 листопада  Класна робота

Tame  Час вильоту. 10.40.

Gate -вихід -  через нього ми вийдемо на посадку в літак.

Seat -номер нашого крісла в літаку. Наші місця з 1 по 25 місце.

-Якою мовою оформлений квиток?

Отже , робимо висновки ,  щоб подорожувати іншими країнами  нам потрібні знання іноземних мов.

 Тепер ми з вами подивимося інформаційне табло і дізнаємося, якими країнами будемо подорожувати.

Давайте подивимося наші зупинки: місто Лондон, Орландо, Ріо- де -Жанейро, Сідней, Пекін.

 

Літак нас чекає .

Сідайте зручно. Наша подорож починається.

 

Вітаємо Вас!

Бажаємо вам приємної подорожі .

Перед початком польоту прошу вас пристебнути ремені безпеки.

Якою мовою бортпровідник проводить інструктаж ?

Отже , ми з вами впевнилися, щоб подорожувати іншими країнами, нам необхідні знання іноземних мов.

 

III.Актуалізація опорних знань і способів дії.

3.1. Усна лічба.

Перша наша зупинка .

Місто Пекін- столиця Китаю.

-Хто нас зустрічає?

Я символ Китаю . Мене звуть Панда .Допоможіть , будь ласка, виконати завдання. А я вас познайомлю   з одним  із чудес світу.

Для того, щоб виконати це завдання, нам потрібно пригадати ,як знайти невідомий компонент або результат арифметичної дії.

 

 

-Давайте пригадаємо , як знайти невідомий доданок і  як знайти суму?

  • Виконавши це завдання ми з вами повторили,  як знайти невідомий компонент та результат арифметичної дії.

 Поставте позначки-смайлики  .

 Ви молодці!!!

  • Велика китайська стіна є найбільшою оборонною спорудою в історії  людства.
  • Загальна довжина стіни  становить 8850 км.

 

IV. Формування вмінь і навичок. Закріплення вивченого.

  • 4.1. Формувати вміння визначати порядок дій у виразах.

Друга зупинка .

Лондон-  столиця Англії.

Хто нас зустрічає?

-Вітаю Вас! Я Левеня! І я є символом Британії . Хочу показати вам Біг Бен- годинник, який є символом Лондона та однією з найвідоміших світових пам'яток.

 Виконайте завдання і дізнаєтесь висоту  годиннико́вої вежі.

 

-Ми бачимо вираз. До числа 65 додати різницю чисел 45 та 14.

 -Для того, щоб виконати це завдання, нам потрібно пригадати порядок виконання дій у виразах.

-Яку арифметичну дію ми будемо виконувати першою?

-Яку арифметичну дію ми будемо виконувати другою?

 

  • Виконавши це завдання ми з вами повторили порядок виконання дій у виразах

 

  • 4.2. Формувати вміння застосовувати залежність арифметичної дії додавання / віднімання від зміни одного із компонентів.

Третя зупинка .

Сідней – місто  Австралії .

-Доброго дня! Я кенгурятко.

 Вчитель  звернулася до мене за допомогою.

-Вам сьогодні потрібно виконати дослідження.

-Запрошую вас до Сіднейського Університету.  Де розташована бібліотека Фішера – яка налічує більше двох мільйонів книг.  Там ви знайдете  необхідну для вашого дослідження інформацію.

                           Дослідження

-Прочитайте першу рівність в стовпчику.

 5+5=10 Як називаються компоненти?

-Прочитайте другий вираз. 

9+5.=

-Знайдемо значення суми.

- -Який компонент змінився?( Перший доданок збільшився.)

- На скільки одиниць? ( на 4)

 -Як ця зміна впливає на результат? (Сума так само збільшиться на 4   одиниці).

 

  • Робимо висновок. Якщо один із доданків збільшиться на кілька одиниць , то і значення суми так само збільшиться на стільки ж одиниць.

Прочитайте першу рівність 8-4=4

Як називаються компоненти?

Прочитайте другий вираз 12-4= ?  Знайдіть значення різниці.

 Який компонент змінився?(  Зменшуване збільшилося на 4 одиниці).

Як ця зміна впливає на результат? (Різниця збільшилася на 4 одиниці).

  Отже робимо висновки .

  • Якщо зменшуване збільшиться на кілька одиниць , то значення різниці так само збільшиться на стільки ж одиниць.
  •  

 

  • 4.3. Фізкульхвилинка.

Четверта зупинка -місто Орландо.

 -Вітаю у сонячній Флориді, ви напевно вже стомились і тому я ,Алігатор, пропоную вам завітати до Діснейленду і трохи відпочити .

Діти, Алігатор, запрошує нас відвідати парк « Ритму і танців»

  • Самостійна робота                                           

А зараз ви самостійно продовжите досліджувати залежність суми і різниці від зміни одного з компонентів.

Знайти значення виразу.

Дослідити, який компонент змінився.

 Як ця зміна вплинула на результат?                                                        

  • Робимо висновок. Якщо один із доданків збільшиться на кілька одиниць , то і значення суми так само збільшиться на стільки ж одиниць.

Поставили  позначки -смайлики

  • 4.5.Формуємо уявлення про аналіз задачі, який складається з двох циклів.
  • Прочитайте задачу. 

-Що в задачі незвичайного?( два запитання.)

-Знайдіть числові дані. ( 9 малюнків  і на 2 більше)

-Які числа є шуканими? ( Скільки малюнків олівцями і скільки всього).

Чи можемо ми відповісти на перше запитання? 

Відповідаємо на перше запитання.

Скільки малюнків фарбами намалювала ?(9)

А олівцями? ( на 2 більше)

Яку арифметичну дію застосуємо? ( додавання чи віднімання)

 

Відповідаємо на друге запитання.

Скільки малюнків фарбами ?(9)

Скільки малюнків олівцями? ( 11)

Яку арифметичну дію застосуємо? ( додавання чи віднімання)

 

  • Виконавши це завдання , ми з вами повторили , що складена задача складається з двох простих задач.

 

  • 4.6.Формуємо вміння виконувати додавання і віднімання з іменованими числами.

           

П'ята зупинка - Ріо-де-Жанейро- місто Бразилії.

Хто нас зустрічає?

Вітаю у Ріо!!!Мене звуть Анаконда.  Запрошую вас  подивитися найбільшу річку в  світі.  Я живу тут і тому знаю багато цікавого.

 

 

  • Отже, це завдання нам допомогло закріпити вміння виконувати додавання і віднімання з іменованими числами.

 

V. Рефлексія  навчально – пізнавальної діяльності учнів. 

-Дітки , нам час повертатися до Харкова.

-Я пропоную вам обрати кульку. І поділитися з нами враженнями від подорожі.

 

 

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
А.С. Мезенцева
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 червня 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку