Розробка уроку математики для 3 класу "Супермаркет, привіт!"

Про матеріал

Цей урок допоможе:

-Удосконалювати навики учнів додавати круглі та двоцифрові числа трицифрового числа;

-Формувати вміння розв'язувати задачі економічно- логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу;

-Відпрацьовувати й закріплювати навички усної лічби;

-Закріплювати знання учнів про нумерацію чисел від 99 до 1000;

-Соціалізація учнів, вироблення навичок соціальної поведінки

-Розвивати вміння логічного мислення, обчислювальні навики , розумові операції , увагу, мовлення , творчі здібності , самостійність ;

-Збагачувати словниковий залас («словникову скарбничку «) .

Когнітивні рівні :

Знання: -знає нумерацію чисел від 99 до 1000;

-знає , як обчислювати суму чисел;

-знає лічбу у межах 1000;

-знає склад чисел;

-знає як називаються числа при додаванні і відніманні.

Розуміння: -розуміє, як утворюються трицифрові числа;

-розуміє як збільшити чи зменшити число на 1;

- знаходить відповіді на поставлені

запитання і вмієвиконати самоаналіз;

-застосовує свої спостереження в навколишньому середовищі при розв'язуванні задач.

Аналіз : - аналізує склад числа.

Синтез: - грає в гру «Так-ні»;

-грає в гру «Шифрувальник»;

-вміє зробити висновки за умовами гри;

Оцінювання: - висловлює свої судження, вміє робити самоаналіз ;

-виховання самостійності , активності, охайності ; інтересу до математики .

Обладнання: малюнки відділів супермаркету, «математичні гаманці «з прикладами ,

міні-таблиці «Так-ні», таблиця до гри «Шифрувальник», конверти з завданнями, лічильний матеріал.

Тип уроку: урок-мандрівка із застосуванням інтерактивних технологій, урок закріплення знань.

Перегляд файлу

Польова О.А. ,

учитель початкових класів , Нововасилівської ЗОШ І ступеня,

Тема: комунікативно - логічна:

Супермаркет, привіт!

Ми йдемо на закупи! навчально- тренувальна:

застосування загального правила додавання трицифрових чисел з переходом через розряд.  Розв’язування задачі складанням виразу.

Загальнопізиавальні цілі:

  •                   Удосконалювати навики учнів додавати круглі та двоцифрові числа трицифрового числа;

-Формувати вміння розв’язувати задачі економічно- логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу;

  •                   Відпрацьовувати й закріплювати навички усної лічби;
  •                   Закріплювати знання учнів про нумерацію чисел від 99 до 1000;

-Соціалізація учнів, вироблення навичок соціальної поведінки

  •                   Розвивати вміння логічного мислення, обчислювальні навики , розумові операції , увагу, мовлення , творчі здібності , самостійність ;
  •                   Збагачувати словниковий залас («словникову скарбничку «) .

Когнітивні рівні :

Знання: -знає нумерацію чисел від 99 до 1000;

  •                   знає , як обчислювати суму чисел;

-знає лічбу у межах 1000;

-знає склад чисел;

-знає як називаються числа при додаванні і відніманні.

Розуміння: -розуміє, як утворюються трицифрові числа;

  •                   розуміє як збільшити чи зменшити число на 1;

 - знаходить відповіді на поставлені

запитання і вмієвиконати самоаналіз;

-застосовує свої спостереження в навколишньому середовищі при розв’язуванні задач.

Аналіз : - аналізує склад числа.

Синтез: - грає в гру «Так-ні»;

-грає в гру «Шифрувальник»;

  •                   вміє зробити висновки за умовами гри;

Оцінювання: - висловлює свої судження,  вміє робити самоаналіз ;

-виховання самостійності , активності, охайності ; інтересу до математики .

Обладнання: малюнки відділів супермаркету, «математичні гаманці «з прикладами ,

міні-таблиці «Так-ні», таблиця до гри «Шифрувальник», конверти з завданнями, лічильний матеріал.

Тип уроку: урок-мандрівка із застосуванням інтерактивних технологій, урок закріплення знань.

Хід уроку

І.Організація класу

Любі,діти, у наш клас Завітали гості щирі Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром Учні:

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас,

І запрошуєм ласкаво На урок у 3 клас.

Психоформула:

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

І тоді прийде уміння.

І про тебе, в сам кінець,

Люди скажуть:»Молодець».

  •                   Як часто ви відвідуєте з батьками магазин?

-Чи подобається вам ходити з батьками за покупками? Чому?

  •                   Чи відпускають вас батьки самостійно до магазину робити покупки?
  •                   Що необхідно для того ,щоб щось купити?
  •                   Які грошові одиниці ви знаєте?
  •                   Скільки копійок в 1 гривні?
  •                   Які необхідно вміння людині, яка йде за покупками? (вміння рахувати гроші).

На порозі пора року - зима. Вона несе нам багато сюрпризів. Адже взимку дуже багато свят, які полюбляють не лише діти, але і дорослі. А кожне свято асоціюється з подарунками. А де можна їх придбати?

  •                   У магазині.

-Як називається дуже великий магазин у якому ми з вами були?(Супермаркет.)

  •                   Чому він так називається?

Сьогодні на уроці математики я пропоную вам здійснити ще одну мандрівку в супермаркет і перевірити наскільки ви добре навчились рахувати, чи дійсно вас можна відпускати до магазину і довіряти гроші.

СУПЕРМАРКЕТ, ПРИВІТ!

МИ ЙДЕМО НА ЗАКУПИ!

  •                   Які ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

Учні записують свої побажання і приклеюють на «дошку очікувань».

  1.               Актуалізація опорних знань

Сьогодні на урокі ми будемо багато працювати. Хто швидше і правильно відповідатиме, той  буде покупцем дня.

  •                   Як називаються числа при додаванні?
  •                   Як називаються числа при відніманні?

І.Усна лічба

  •                   Пригадайте , коли ви зайшли до супермаркету, що вам потрібно зробити спочатку? (Здати речі в камеру зберігання) .
  •                   Дійсно, охоронець вас не пропустить до магазину з великими пакунками, або сумками, тому їх потрібно здати в камеру зберігання. Проте, часто буває, що комірки зайняті.

Отже, завдання для вас - знайти вільну комірку. А цьому допоможе математичний диктант. Відповіді і будуть вільними комірками.

-Знайти суму чисел 124 і 208;

-400 збільшити на 2;

-490 зменшити на 9;

  •                   Знайти різницю чисел 146 і 104;

-230+117;

-650-1.

-А зараз послухайте й перевірити свої відповіді

-Підніміть руку, хто розв'язав завдання без помилок?

  •                   У кого одна помилка?

В кого без помилок - погладьте себе по голівці і

скажіть: «Я - молодець!»

V. Робота над новим матеріалом

Продавець-консультант запрошує вас до першого відділу «Овочі-фрукти»і пропонує гру «Продавець- покупець». А допоможе вам гаманець, але незвичний , а математичний, який буде накопичувати ваші знання. «Продавець», називає будь-яке трьохцифрове число, а «покупець»розкладає його на розрядні доданки. Право називати число отримує той, у кого в руках гаманець.

Коли ви йшли до магазину батьки дали вам гаманці, дістаньте їх з портфеликів. Ваше завдання порахувати гроші з першої кишені гаманця (порахувати копійки й перевести їх у гривні), а які ще є в вас гроші, подивіться до другої кишені (гривні, долари). В кожній країні є свої гроші вони називаються по різному і маютьрізну цінність переведіть долари в гривні, якщо 1 долар=25 гривні 20=500

  •                   Щоб дізнатися в який відділ ми з вами помандруємо далі, адміністрація магазину пропонує гру «Шифрувальник» додаток 1

У кожної групи на парті лежать «математичні гаманці»з прикладами

Нагадайте правило письмового додавання.

254+345=599  324+573=897 621+252=873 534+321=855 483+215=698 452+325=777 658+341=999

Коли ви приклади розв’ яжете правильно , то зможете розшифрувати слово-відгадку - назву відділу магазину.

599-а 897-и 873-г 855-к 698-і 777-р б 999-ш: 

І

г

р

А

Ш

К

и

VII. Фізквилинка додаток2

У «Сільпо»ми всі ходили,

1-присіли, 2-присіли.

Там багато накупили ,

1-присіли, 2-присіли.

Виноград, банан і ківі Ми придбали в магазині,

Соки «Джаффа», сир,ковбаски Свіжі йогурти, закваски.

«Снікерс», «Баунті», «Мілки Вей»

Смакували б кожен день ,

А кефір, сир, молоко Любимо ми вже давно.

Вітамінів повний кошик Із «Сільпо «додому носим.

Годі вже нам розмовляти ,

Час за парти вже сідати.

  •                   Розвиток математичних знань
  1.            «Перехресні ззадачі» додаток3

Кожен учень отримує умову задачі на конверті. розв’язує задачу на аркуші паперу записують розв’язок задачі у зошитах . Конверт повинен вернутися до учня з якого стартував. Учитель перевіряє всі розв’язки задач .

1: Назар заплатив за йогурт 7 грн. , за банан 10 грн. і булочку 3 грн. Скільки гроше заплатив Назар за покупку ?

2: у апарат напоїв Соломійка закинула 10 к., 25к. і 50к. Скільки коштував чай з апарату ?

З : на екскурсію у «Сільпо»пішло 20 дівчаток і 10 хлопчиків другого класу і 3 вителів . Скільки людей пішло на екскурсію ?

4 : У Володі було 80 грн. Він купив навушники за 30грн. і поповнив рахунок телефону на 20 грн. Скільки грошей залишилося у Володі ?

  •                   «Обери позицію» додаток 4

На партах лежать таблички з надписами ТАК і НІ.

-Від магазину «Сільпо»- несподіванка . Вам передали кошик з акційними товарами .

1 учень                                            2 учень

Акція

 

Акція

-20 грн

 

-10грн

Акція

 

Акція

-7 грн

3 учень

-1 грн

Ваше завдання : знайти нову ціну товару. Кожній групі вчитель роздає товари з кошика і називає нову ціну товару, а учні сигналізують картками ТАК і НІ. Якщо ціна невірна учні пояснюють чому.

  •                   Рефлексія діяльності
  1.          Чи сподобався вам урок ? ц-
  2.       Продовжіть речення: «Я молодчина, бо ...
  3.            Діти подивіться чи залишилися  гроші   у вас у гаманцях. Щоб ви за них могли купити? Цедля вас дуже важлива покупка? А в нашій країні є багато дітей, якіхворіють і для їхнього лікування потрібні гроші, я вам пропоную залишки грошей з допомогою пластикових карток, які є у вашій третій кишені гаманця передати комусь з хворих дітей, ви згодні? Ну це ми вже з вами зробимо на уроці інформатики, а зараз покладіть скільки вам не шкода в цю скриньку «благодійність»
  4.               Визначити покупця дня (Самий активний учень)

-Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками.

Дякую всім, хто працював , і

В зошитах правильно писав,

На всі запитання відповідав ,

Задачі і приклади розв’язав,

Та тим, хто в гості завітав

  •                   Домашнє завдання
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єлінова Тамара Григорівна
    Цікавий та гарний матеріал для дітей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2178
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку