Цей урок допоможе:
-Удосконалювати навики учнів додавати круглі та двоцифрові числа трицифрового числа;
-Формувати вміння розв'язувати задачі економічно- логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу;
-Відпрацьовувати й закріплювати навички усної лічби;
-Закріплювати знання учнів про нумерацію чисел від 99 до 1000;
-Соціалізація учнів, вироблення навичок соціальної поведінки
-Розвивати вміння логічного мислення, обчислювальні навики , розумові операції , увагу, мовлення , творчі здібності , самостійність ;
-Збагачувати словниковий залас («словникову скарбничку «) .
Когнітивні рівні :
Знання: -знає нумерацію чисел від 99 до 1000;
-знає , як обчислювати суму чисел;
-знає лічбу у межах 1000;
-знає склад чисел;
-знає як називаються числа при додаванні і відніманні.
Розуміння: -розуміє, як утворюються трицифрові числа;
-розуміє як збільшити чи зменшити число на 1;
- знаходить відповіді на поставлені
запитання і вмієвиконати самоаналіз;
-застосовує свої спостереження в навколишньому середовищі при розв'язуванні задач.
Аналіз : - аналізує склад числа.
Синтез: - грає в гру «Так-ні»;
-грає в гру «Шифрувальник»;
-вміє зробити висновки за умовами гри;
Оцінювання: - висловлює свої судження, вміє робити самоаналіз ;
-виховання самостійності , активності, охайності ; інтересу до математики .
Обладнання: малюнки відділів супермаркету, «математичні гаманці «з прикладами ,
міні-таблиці «Так-ні», таблиця до гри «Шифрувальник», конверти з завданнями, лічильний матеріал.
Тип уроку: урок-мандрівка із застосуванням інтерактивних технологій, урок закріплення знань.
Польова О.А. ,
учитель початкових класів , Нововасилівської ЗОШ І ступеня,
Тема: комунікативно - логічна:
Супермаркет, привіт!
Ми йдемо на закупи! навчально- тренувальна:
застосування загального правила додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задачі складанням виразу.
Загальнопізиавальні цілі:
-Формувати вміння розв’язувати задачі економічно- логічного, життєво-практичного та логічного змісту складанням виразу;
-Соціалізація учнів, вироблення навичок соціальної поведінки
Когнітивні рівні :
Знання: -знає нумерацію чисел від 99 до 1000;
-знає лічбу у межах 1000;
-знає склад чисел;
-знає як називаються числа при додаванні і відніманні.
Розуміння: -розуміє, як утворюються трицифрові числа;
- знаходить відповіді на поставлені
запитання і вмієвиконати самоаналіз;
-застосовує свої спостереження в навколишньому середовищі при розв’язуванні задач.
Аналіз : - аналізує склад числа.
Синтез: - грає в гру «Так-ні»;
-грає в гру «Шифрувальник»;
Оцінювання: - висловлює свої судження, вміє робити самоаналіз ;
-виховання самостійності , активності, охайності ; інтересу до математики .
Обладнання: малюнки відділів супермаркету, «математичні гаманці «з прикладами ,
міні-таблиці «Так-ні», таблиця до гри «Шифрувальник», конверти з завданнями, лічильний матеріал.
Тип уроку: урок-мандрівка із застосуванням інтерактивних технологій, урок закріплення знань.
Хід уроку
І.Організація класу
Любі,діти, у наш клас Завітали гості щирі Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром Учні:
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас,
І запрошуєм ласкаво На урок у 3 клас.
Психоформула:
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння,
І тоді прийде уміння.
І про тебе, в сам кінець,
Люди скажуть:»Молодець».
-Чи подобається вам ходити з батьками за покупками? Чому?
На порозі пора року - зима. Вона несе нам багато сюрпризів. Адже взимку дуже багато свят, які полюбляють не лише діти, але і дорослі. А кожне свято асоціюється з подарунками. А де можна їх придбати?
-Як називається дуже великий магазин у якому ми з вами були?(Супермаркет.)
Сьогодні на уроці математики я пропоную вам здійснити ще одну мандрівку в супермаркет і перевірити наскільки ви добре навчились рахувати, чи дійсно вас можна відпускати до магазину і довіряти гроші.
СУПЕРМАРКЕТ, ПРИВІТ!
МИ ЙДЕМО НА ЗАКУПИ!
Учні записують свої побажання і приклеюють на «дошку очікувань».
Сьогодні на урокі ми будемо багато працювати. Хто швидше і правильно відповідатиме, той буде покупцем дня.
І.Усна лічба
Отже, завдання для вас - знайти вільну комірку. А цьому допоможе математичний диктант. Відповіді і будуть вільними комірками.
-Знайти суму чисел 124 і 208;
-400 збільшити на 2;
-490 зменшити на 9;
-230+117;
-650-1.
-А зараз послухайте й перевірити свої відповіді
-Підніміть руку, хто розв'язав завдання без помилок?
В кого без помилок - погладьте себе по голівці і
скажіть: «Я - молодець!»
V. Робота над новим матеріалом
Продавець-консультант запрошує вас до першого відділу «Овочі-фрукти»і пропонує гру «Продавець- покупець». А допоможе вам гаманець, але незвичний , а математичний, який буде накопичувати ваші знання. «Продавець», називає будь-яке трьохцифрове число, а «покупець»розкладає його на розрядні доданки. Право називати число отримує той, у кого в руках гаманець.
Коли ви йшли до магазину батьки дали вам гаманці, дістаньте їх з портфеликів. Ваше завдання порахувати гроші з першої кишені гаманця (порахувати копійки й перевести їх у гривні), а які ще є в вас гроші, подивіться до другої кишені (гривні, долари). В кожній країні є свої гроші вони називаються по різному і маютьрізну цінність переведіть долари в гривні, якщо 1 долар=25 гривні 20=500
У кожної групи на парті лежать «математичні гаманці»з прикладами
Нагадайте правило письмового додавання.
254+345=599 324+573=897 621+252=873 534+321=855 483+215=698 452+325=777 658+341=999
Коли ви приклади розв’ яжете правильно , то зможете розшифрувати слово-відгадку - назву відділу магазину.
599-а 897-и 873-г 855-к 698-і 777-р б 999-ш:
І |
г |
р |
А |
Ш |
К |
и |
VII. Фізквилинка додаток2
У «Сільпо»ми всі ходили,
1-присіли, 2-присіли.
Там багато накупили ,
1-присіли, 2-присіли.
Виноград, банан і ківі Ми придбали в магазині,
Соки «Джаффа», сир,ковбаски Свіжі йогурти, закваски.
«Снікерс», «Баунті», «Мілки Вей»
Смакували б кожен день ,
А кефір, сир, молоко Любимо ми вже давно.
Вітамінів повний кошик Із «Сільпо «додому носим.
Годі вже нам розмовляти ,
Час за парти вже сідати.
Кожен учень отримує умову задачі на конверті. розв’язує задачу на аркуші паперу записують розв’язок задачі у зошитах . Конверт повинен вернутися до учня з якого стартував. Учитель перевіряє всі розв’язки задач .
1: Назар заплатив за йогурт 7 грн. , за банан 10 грн. і булочку 3 грн. Скільки гроше заплатив Назар за покупку ?
2: у апарат напоїв Соломійка закинула 10 к., 25к. і 50к. Скільки коштував чай з апарату ?
З : на екскурсію у «Сільпо»пішло 20 дівчаток і 10 хлопчиків другого класу і 3 вителів . Скільки людей пішло на екскурсію ?
4 : У Володі було 80 грн. Він купив навушники за 30грн. і поповнив рахунок телефону на 20 грн. Скільки грошей залишилося у Володі ?
На партах лежать таблички з надписами ТАК і НІ.
-Від магазину «Сільпо»- несподіванка . Вам передали кошик з акційними товарами .
1 учень 2 учень
Акція |
|
Акція |
|||
-20 грн |
|
-10грн |
|||
Акція |
|
Акція |
|||
-7 грн |
3 учень |
-1 грн |
|||
Ваше завдання : знайти нову ціну товару. Кожній групі вчитель роздає товари з кошика і називає нову ціну товару, а учні сигналізують картками ТАК і НІ. Якщо ціна невірна учні пояснюють чому.
-Ви сьогодні молодці! Вмієте рахувати гроші і вас можна пускати в магазин за покупками.
Дякую всім, хто працював , і
В зошитах правильно писав,
На всі запитання відповідав ,
Задачі і приклади розв’язав,
Та тим, хто в гості завітав